mijn kinderen zijn nog wat jong...maar mijn zoon heeft wel soms dat ie zegt nee wil die niet! en van mij mag ie dan zelf wat gaan pakken. helaas komt ie dan verrassend vaak met zijn favoriete pyama aanlopen om naar de creche te gaan. dus dan is het wel even van neeee dat is je pyama die is voor het slapen gaan toch. ga maar iets anders kiezen
Ik heb nog geen kinderen maar wel een vraag in t verlengde van dit topic. Hoe zit het dan tussen jouw mening en die van je partner? Ik verafschuw namelijk ook Cars/Dora shirtjes etc (Disney kan ik heel soms wel schattig vinden) en heb al helemaal een hekel aan sneakers met lampjes en dat soort meuk, maar mijn man vindt het prachtig! En dan niet omdat ie het mooi vindt, maar omdat hij het geweldig vindt dat je een kind er zo blij mee kan maken. Ik verwacht dus nog weleens discussie op dat gebied... Kan niet wachten .
wat hebben jullie eigenlijk tegen shirts met dora, disney of iets anders van de tv erop?.. ik vind het zelf ook niet echt leuk, maar mijn dochtertje laat altijd iedereen haar ' mooie ' Dora trui zien omdat ze hem zo mooi vind.. wie ben ik dan om die trui niet te kopen?..
Ik vind de kleding gewoon niet mooi,en ziet er vaak goedkoop uit. De meiden hebben wel ondergoed met dora en hello kitty erop,en dat kunnen ze showen. Nee hier dus absoluut niet op bovenkleding.
@fairylaughs: ja, ik vind dora/diego etc dus persoonlijk helemaal verschrikkelijk, maar mijn zoontje heeft wel een diego en een cars shirt en is er dus ook zo supertrots op. Nou dat vind ik dan weer belangrijker dan mijn eigen mening idd. Net wat je zegt, wie ben ik dan om die trui niet te kopen.
Hier ook al een sterke wil, maar meestal stuur ik wel een beetje. Hebben hier voornamelijk cars ondergoed en pyama's. Maar ook een stul of 5 paar sokken per kind van cars en 2 shirts met lange mouwen en 1 met korte mouwen. Helemaal leuk als zij er zo van genieten. Mijn nummer 1 keuze is het niet haha maar ach.
Mijn man boeit de kleding van de kids niks. Hij vind alles mooi wat ik alleen of met de kids gekocht heb. Dan zegt ie: ja mooi!! Heerlijk een vent zonder tegengas op dit gebied. Ik kan altijd heerlijk m'n gang gaan.
tln, godzijdank bemoeit hij zich niet met de kleding van onze dochter, alleen met wat eraan uitgegeven wordt
Tot nu toe probeer ik altijd wel te kopen wat ik zelf mooi vindt. Ze heeft 2 vesten met hello kitty erop, zij vindt ze dus helemaal geweldig en ik afschuwelijk. Vanaf deze week wil ze ook zelf kleren uitzoeken 's morgensvroeg, vanmorgen had ze een zomerjurk vast. En mijn man is inderdaad hetzelfde als jou man TLN, hij vindt ook dat je die kleine een doratrui ofzoiets moet gunnen. Zo kon ik dus geen leuke betaalbare winterjas vinden, hij vond dus jassen mooi, waarvan ik walgde. Nu heeft ze dus een megamindyjas, maar hij is bruin en alleen de binnenkant van de muts is roze. Kon het nog net over mijn hart verkrijgen om deze te kopen. Dochter helemaal blij, papa ook, omdat dochter blij was. Maar mijn gevoel was toch niet echt blij.
mijn zoon is 3 en heeft toch al een aardige mening over wat hij wel en niet aan wil, ik leg 3 setjes klaar wat ik mooi vind, hij mag kiezen welke van de 3 hij aantrekt die dag. hoe ik het ga doen straks met winkelen e.d. dat weet ik niet nog, dat zie ik dan wel denk ik
Goh, dat er zoveel mama's zijn die moeite hebben met een print. Ik zie mezelf er ook niet in lopen, maar van mij mag kinderkleding er best uitzien als kinderkleding hoor. Jonge kinderen vinden die prints zelf toch vaak leuk? Dan zouden ze het van mij aanmogen hoor. Lekker belangrijk wat ik er van vindt. Voorlopig kies ik natuurlijk nog voor onze zoon. Hoewel hij soms om onduidelijke redenen een bepaalde trui niet aanwil. Mijn man gaat dan de strijd aan. Ik geef hem gewoon een andere trui. 't Zal me namelijk een zorg wezen, die andere truien heb ik tenslotte ook voor hem uitgezocht, haha. Als hij straks wat ouder is, mag hij van mij best zelf kleding kiezen. Ik zal we letten op dingen als maat, prijs, wasvoorschrift (geen handwas, maar dat zal vast niet heel vaak voorkomen bij jongenskledng) en prijs. Bij eventuele prints of tekst zou ik wel een grens trekken bij dingen die in mijn ogen echt niet "kunnen". Maar zelfs dat zal op een gegeven moment wat leeftijdsafhankelijk zijn. Of situatie afhankelijk. Zo wilde mijn neef ooit perse zijn "I'm not deaf I'm just ignoring you" T-shirt aan naar een feestje waar ook twee dove gasten zouden zijn. Daar heeft mijn tante toch even een stokje voor gestoken. Zou ik ook doen. Terwijl ik het bewuste T-shirt zelf ook heb gehad. (Aaahh, de Heideroosjes, die goeie ouwe tijd dat je gewoon ongegeneerd naar slechte muziek luisterde. )
Als de oudste mee is wanneer ik voor kleren ga kijken, vraag ik haar sowieso altijd wel of ze iets mooi vindt of niet. Of als er van een kledingstuk meerdere kleuren te krijgen zijn, dat zij dan kiest welke kleur ze het mooiste vindt. Als ze wil, mag ze ook zelf wel in de rekken kijken of ze iets ziet wat ze mooi vindt, maar de winkel waar we het meest naar toe gaan heeft een speelhoekje, dat vindt ze veel interessanter dan kleding uitzoeken Moet ze trouwens wel in een goede bui zijn, want als ze niet echt zin erin heeft, vindt ze toch niets mooi Thuis vraag ik haar meestal wel wat ze die dag aan wil en probeer daar dan ook zeker rekening mee te houden. Soms gaat het niet, dan moet ze wat anders kiezen, maar dat leg ik dan ook gewoon uit. Zo wil ze op het moment bijna elke dag wel een bloes aan, maar ja, het komt dan toch wel eens voor dat al haar bloezen in de was zitten, dus dan kan ze die om praktische redenen gewoon niet aan. Dat accepteert ze dan gelukkig ook wel Heb hier trouwens niet zo'n moeite met plaatjes van figuren ofzo op haar shirts. Ze is bijvoorbeeld gek op Cars, kopen we dan ook gewoon wel wat shirts van. Behoren tot haar lievelingsshirts, dus doe haar er ook echt een plezier mee. Dora en Diego probeer ik dan nog wel te vermijden, kan die figuren zelf niet uitstaan Maar als ze er eens een shirt van zou zien hangen en het perse zou willen, zou ik het uiteindelijk wel kopen voor dr. Wat mn man betreft: die vindt het over het algemeen wel best wat ik en/of oma uitzoekt. Als hij wel eens mee gaat, komt hij wel vaak aanzetten met kleren die ikzelf echt nooit gekozen zou hebben, maar Maud vindt dat dan vaak toch juist prachtig en staat haar dan ook goed. Hij heeft er dus wel oog voor
Ik mocht vroeger ook altijd mijn eigen kleding uitzoeken en dat was heerlijk! Ik denk dat het er soms echt niet uitzag, maar ik was er gelukkig mee! Ik werd er dan ook nooit mee gepest, omdat ik er gewoon gelukkig mee was! Je bent dan ook zelfverzekerder. Dat wil ik later wel overbrengen op mijn kids! Als ze willen, samen winkelen (wel zelf de winkels uitzoeken). Maar ik heb liever dat mijn kind gelukkig is, als dat ze er perfect uitzien....
mijn dochter is 2,5 dus die heeft nog niet echt een eigen mening. Mijn mening telt 100%. Maar zoals vandaag kwam er weer een jurk binnen en toen was ze helemaal blij. Mooi mama! Riep ze! Ik denk dat ze ook wel graag dora op dr kleding zou willen maar dat gebeurd toch echt niet. Ze heeft een pyama met dora en thats it.
mijn man laat het aan mij over zolang ik me aan het budget houdt (wel een heel erg ruim budget hoor). Hij vind het meestal prachtig wat ik koop. Soms vraag ik wel zijn mening over iets wat ik op internet zie en dan zegt hij ook wat hij er van vindt. Hij vindt vooral de complimentjes leuk die ze krijgt. Hij loopt mega trots met dr te paraderen als ze haar mooie jottum jurken aan heeft... dan mag ze opeens extra lang op zijn nek enzo Mijn man heeft zelfs eens gezegd dat als mij iets zou gebeuren hij dan mijn internetvriendinnetjes van het shopaholic topic van zp om advies zou vragen omdat zij weten wat ik meestal uitkies.
hier denk ik exact hetzelfde over...ik heb ze eens 1 keer bob de bouwer schoenen gekocht en het staat werkelijk nergens netjes onder. Bij pyama's maakt het me niets uit maar als ze netjes gekleed zijn vind ik die prints echt oerlelijk
Ik heb nog geen kinderen maar ik denk dat in principe mijn kinderen zelf mogen kiezen mits het wel binnen een paar regels valt. Zo vind ik het prima dat mijn kinderen de pubertijd ingaan, maar ik wil ze niet zien in veel te korte rokjes (tenzij met legging) en naveltruitjes etc. Dat vind ik gewoon ordinair. Ik hoop ze mee te kunnen geven dat ze van zichzelf al zo prachtig zijn dat ze dat soort dingen niet nodig hebben. Maar verder zou ik ze vrij laten. O, ja, en uiteraard spelen kosten wel mee. Ze hoeven niet altijd aan te komen met de duurste Nikes etc.
Onze dochter is nu 2,5 jaar en vindt gelukkig alles in haar kast nog mooi. Ik vond de opmerking: " ik vul de kast en dochter mag eruit kiezen" een hele goede. Compromissen kun je natuurlijk altijd maken, maar ik ben absoluut ook geen fan van Princessen, Hello Kitty en ander plaatjesspul. Daar hebben ze ondergoed voor uitgevonden. Manlief kan er niet wakker van liggen wat zijn dochter draagt, maar vindt het wel zo leuk om de complimentjes te incasseren. Helaas is het niet zijn talent om zelf setjes samen te stellen, dus hier ligt altijd kleding klaar. Mijn mening is dus nu nog ontzettend belangrijk als het om kleding gaat, maar heb er nog geen voorstelling bij hoe dat over 10 jaar is. Snap best dat ze dan niet meer klakkeloos aantrekt wat er voor haar klaarligt... Tot die tijd geniet ik van al die hippe setjes die ze draagt