Na je bevallign kan ik me voorstellen ben je helemaal niet meer zo bezig met je uiterlijk...je hebt immers zoveel te doen met en voor je kleintje....Maar bijv ik...ben best ijdel...ben altijd opgemaakt, fohn mn haren etc...Ik ben zo benieuwd of dat gaat veranderen? Zijn hie rook dames, die hun eigen ritueel gewoon hebben vastgehouden maar gwoon anders planenn met een kindje erbij? 1 ding, ik ga niet zonder make up de deur uit...plamuur me niet vol ofzo hoor...maar kan niet zonder oogpotlood of mascara!
Vaak wel wat makkelijker, maar in principe gewoon als voorheen. Idd even een kwestie van plannen! Iets eerder opstaan zodat je je spruit net voor bent of na je ochtendriedeltje kindje boven laten spelen en je even opmaken.
Ik zou me elke dag wel mooi willen maken, maar ik zou niet weten hoe? Hier een meisje wat de hele dag vastgehouden wil worden, omdat ze anders vreselijk overstuur raakt. Ik heb dus maar één hand tot beschikking en dat maakt het erg lastig. Eerder opstaan is geen optie. Want elke minuut dat ik het voor elkaar krijg om haar in haar bedje te laten slapen, slaap ik ook!
De dagen dat ik de deur uitga maak ik er wel werk van. Er is wel een grens met bepaalde kleren en haardracht waarmee ik dus echt niet de straat opga, maar zoals vandaag dat mijn beide kids me aan het uitputten zijn heb ik er even schijt aan. Als straks mn man thuis is ren ik gewoon even naar boven. Het voelt toch het lekkerst om er gewoon goed uit te zien.
Aan de ene kant ben ik strenger geworden, zowel voor mijn huis als voor mezelf, morgens en savonds douchen vanwege de hygiene, vaker mijn handen wassen en vaker mijn bed verschonen en dat soort dingen. Maar dat is puur extra hygiene na alle horrorverhalen die ik gehoord heb over infecties en ontstekingen. Buiten dat hebben we nog zo weinig vast ritme dat ik wel van te voren mijn kleren klaar heb liggen, want leuke kleren uitzoeken als Tara wilt eten is soort van zenuwslopend En mijn haar zit nu standaard in een staart, is makkelijk smorgens maar ook makkelijk als ik Tara over mijn schouder slinger, los haar wordt opgegeten. Make up gebruikte ik al bijna nooit, maar zal het binnenkort wel zien bij het eerste aankomende feestje.
Nee, ik ben eigenlijk niet heel erg veranderd qua verzorging, ik merk nu dat ik ouder wordt dat ik juist meer tijd in mijn verzorging steek dan vroeger (lees; dagcrème en vaker naar de pedicure bijv). Ik heb wel mijn haren afgeknipt (dat hoor je vaker ), van heel lang naar een schuine boblijn, staat me veeeeeel leuker en nu heb ik niet iedere keer mijn haar WEER in een staart / knot zitten. Maareh, ik maak me nog net zo op als vroeger hoor; dagcreme, foundation, poeder, oogschaduw, lijntje op de ogen en mascara, soms lippenstift maar daar ben ik nooit geen grote fan van geweest..... Niet teveel zorgen dus.... . P.s. ik moet wel zeggen dat ik er tijdens mn verlof niet zo heel erg mee bezig was hoor!
De eerste weken kon het me echt niet schelen en had ik er ook echt geen tijd voor, was blij als ik om 11.00 uur ontbeten had. Nu hebben we een veel beter ritme en heb ik alle tijd me rustig aan te kleden en mijn haar etc te doen, als ik er zelf zin in heb natuurlijk
Hier nog een ijdeltuit hoor! Vanaf mijn 15e niet meer zonder make up de straat op geweest. Toen mijn weeen begonnen heb ik me eerst nog opgemaakt haha (ze begonnen rustig) De eerste dagen na de bevalling maakte het me niks meer uit. De maanden daarna heb ik me minimaal opgemaakt en nu ik weer werk is het weer als vanouds. Ik maak me ook verder op in de trein. Alleen maar haar fohnen en krullen doe ik niet meer. Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan. Alvast een tip als je baby de hele tijd bij je wil zijn, zet hem gewoon in de wipper naast je zodat hij kan zien wat je doet.
mijn kids zijn gelukkig geen vroege vogels dus ik sta om half 8 op en doe dan mijzelf, daarna rond 8 uur wordt er meestal wel een wakker. Zijn ze om half 8 ook wakker zet ik de slaapkamer deuren open. De kleinste brabbelt altijd lekker in zijn bedje en de oudste speelt wat op z'n kamertje. Toen mijn oudste nog heel klein was deed ik mezelf altijd tijdens zijn ochtendslaapje.
Ohhh wat leuk te lezen van de andere ijdeltuitjes hahah...dacht..straks lacht iedereen me uit met zo'n topic...( zo van WAAR DENK JIJ AAN!) Dames die nog maar net bevallen zijn GEFELICITEEERD! Nee ik kan me heel goed voorstellen dat ik niet helmaal op en top de 1e dagen erbij zal zitten... Maar meestal wanneer "vreemden" komen of ga zien...( uhh kraamzorg, dokters, vk, ziekenhuis)....krijg ik al de kriebels hahahaha....bij mn familie en bekenden etc...maakt het me niet uit....maar ik heb altidj zo'n drang er gewoon helemaal verzorgd+opgemaakt uit te zien...zelf als ik ziek ben...toch nog even snel een lijntje in mn oog ofzo...that's just me... Dus ik ben zoooo benieuwd of mn kindje dat bij mij zal veranderen...je hoort het vaak genoeg ..."oh heb je die gezien...die doet niks meer aan dr zelf heh, snds ze een kind heeft" NOUJAA Bedenk me nu...ik blijf ijdel..maar waarschijnlijk veel meer naar mn baby toe hahaha hele dag leuke kleertjes uitzoeken...haartjes moet doen...foto's maken ...mama is vast niet meer belangerijk hihi
Nee joh, je veranderd heus niet zo ontzettend! Ik zat na mijn eerste bevalling wel als een lijk op bed, zelfs de 2e dag toen er allemaal familie kwam. Maar dat was ook een bevalling from hell. Mijn 2e bevalling ging beter en toen had ik dus ook make up opgedaan voor de visite kwam (paar uurtjes na de bevalling). De verpleegster keek wel heel vreemd hoor hahaha!
Bij mij wel hoor. De eerste maanden doe ik erg weinig aan mijn uiterlijk. Ik ben nog veel te dik en ik geef bv. Zodra ik aan de lijn kan, meer ga sporten en minder voeding hoef te geven( nu nog wel 8 keer en vooral in de avond vaak) Ga ik weer voor mezelf. Bij Isabella was dat bij 3 maanden.
Ik ben ook een echte ijdeltuit, maar de eerste weken na mijn bevalling kwam er weinig van....nu er een ritme in zit maak ik me weer als vanouds op en fohn mijn haar weer enzo. Voel me ook veel beter zo!! Zonder make up voel ik me toch niet compleet....maar goed de eerste weken kon me dat niet zoveel schelen!
Ik ben geen ijdeltuit, maar zeker als ik naar mijn werk ga, vind ik het wel belangrijk er verzorgd uit te zien. Nou de eerste maanden kwam daar weinig van, maar goed als ik de deur uit moest was het ook altijd een heel gedoe, met huilende baby in een maxi cosi en alles zowat in mijn uppie doen...maar nu ze wat groter is, lukt het wel weer aardig, alhoewel ik er vaak geen zin in heb me een beetje op te maken, voel ik me wel beter als ik het toch heb gedaan.
Ik ben me wel gewoon op dezelfde manier blijven verzorgen etc maar ik had wel opeens dat ik m'n kledingkast eens goed ben gaan bekijken en me voor sommige kledingstukken en stijlen toch te volwassen ben gaan voelen terwijl ik me in andere kledingstukken (uit m'n eigen kledingkast) juist weer een echte moeke voel. Moet m'n nieuwe stijl bij mama zijn nog even vinden .
Ik ben sinds ik mama ben juist meer met mijn uiterlijk bezig.. Wil niet een moeder zijn die make-up loos met een staart en slobberbroek over straat gaat ( sorry als ik mensen beledig).. Hier laat ik een model knippen waar ik wel werk mee heb maar dan zit het ook! Maak me elke morgen op, zorg dat ik leuk gekleed ben. Oja.. ben bevallen dmv een keizersnede en de volgende dag zat ik opgemaakt in bed.. Voel me anders zo kaal.
hier ook een mama die niet zonder make-up de deur uit gaat, ik ben wel veel makkelijker geworden na de geboorte van mijn zoontje normaal was het echt iedere dag alles erop en eraan maar nu doe ik dat alleen als ik echt naar iets (speciaals feest oid toe ga). ik ga overgins iedere dag netjes verzorgd de deur uit. ik ben overgins van mening hoeveel tijd de kinderen ook vragen er moet ook een momentje zijn dat mama zich kan/mag verzorgen dan dan moeten de kids maar even 15 min wachten. mijn zoontje vroeg altijd heel veel aandacht en huilde veel en soms heb ik hem gewoon in de draagzak gehangen en mezelf dan verder verzorgd och voor iedere probleempje is een oplossing .
Ik ga niet zonder make-up de deur uit, ik maak me zelfs op zondag op, zelfs wanneer ik niemand verwacht. Ik voel me dan gewoon veel prettiger. Ik ben wel iets makkelijker geworden, doe er veel minder lang over dan vroeger. Ik douche 's avonds en laat mijn haar aan de lucht drogen, fohnen heb ik nog nooit aan gedaan hihi.
De eerste weken deed ik eigenlijk alleen mascara op haha En daarna zag ik er eigenlijk alleen als mezelf uit als ik ging werken (ik ben best een tutje ). Na een jaar pas eigenlijk weer altijd op en top verzorgd!