In januari 2012 voor de 1e keer naar de gyn

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikke175, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hooiiii!!

Wat een gezelligheid weer hier!!
    Welcome back Ikke!
    Heb je het naar je zin gehad op vakantie??
    Alleen dat klussen was natuurlijk al super! ;)
    Als je ei is gesprongen, maak je een goede kans hoor!
    En wat betreft je gedachten dat het wel vlot zou gaan bij jullie: sinds januari in de MMM, dus eigenlijk 2 maandjes en dit is je eerste serieuze poging met Clomid toch? Stel je voor dat het meteen raak is, dat is echt SNEL dan!
    Snap dat je nu even aan niets anders kunt denken dan je NOD hoor! Probeer rustig af te wachten tot 13 maart... maar als je het echt niet meer kunt houden, kun je op de 10e er alvast wel een testje tegenaan gooien denk ik...
    Ik ga voor je duimen!

Jonie: ik hoop dat de echo weer fantastisch was! Snap dat je zenuwachtig bent en het nog moeilijk vind om er veel vertrouwen in te hebben. Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt. Maar houd vol en je word vanzelf gerust gesteld. Duim voor je!!

Ik heb mijn Provera kuurtje weer achter de rug en word donderdag waarschijnlijk ongi. Van het weekend starten met Clomid 100 mg... ga ze dit keer 's avonds nemen, voor het slapen gaan. Vorige keer 's ochtends genomen en heel de dag duizelig, misselijk en mega koppijn. Hoop dat dit me nu zo bespaard blijft.

Fijne aaf en tot snel!
    xx

2. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ikke, spannende daagjes dus voor jou. Ik hoop zoooo dat het gelukt is! Hou me op de hoogte!

Krullie, hoop dat je deze keer niet zo'n last hebt van de bijwerkingen van Clomid en dat het aanslaat. Heb je nu een hogere dosis?

Hier gisteren de echo gehad en alles ziet er super uit! We hebben een mooi kloppend hartje gezien, dus was wel een traantjes momentje :D. Echt super, voel me zo blij!! Ik ben zelfs nog 2 dagen vooruit gezet, dus morgen alweer 9 weken. Kan ik eindelijk een beetje gaan genieten. En van de week gaan we het ook maar aan onze ouders vertellen. Wordt wel eens tijd he?

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krullie, De vakantie was echt super! Hebben ook nog lekker weer gehad dus hebben een klein tintje gekregen...hihi.. We zitten idd sinds januari in de MMM en dit is de 1e serieuze poging met medicatie. Als dit aanslaat is het idd snel maar dat is ook de bedoeling ;) Ik vind het lang genoeg duren...haha... af en toe wel frustrerend omdat ik eigenlijk niemand ken die in de MMM zit...de meeste zijn meteen zwanger....of ja...duurt het echt geen half jaar...maar we wachten maar af...heb wel krampen in mijn buik af en toe dus weet niet of mijn ongi komt...zo ja...dan gaan we maar weer "vrolijk" verder....ik hoop natuurlijk van niet maar we weten het binnen nu en een week ongeveer....
    Ik hoop voor jou zo dat je ongi snel komt zodat je weer met de Clomid kunt starten. Ik hoop dat deze dosis wel aanslaat en dat je ook 1 of 2 mooie eitjes mag krijgen. En dat je niet te veel last krijgt van de bijwerkingen.....want dat is echt geen pretje lijkt me. Ik heb er eigenlijk niet zo veel last van gehad dacht ik zo....

Joni, tuurlijk hou ik je op de hoogte! Wat fijn dat alles goed was met de echo! Nu kun je idd gaan genieten. Spannend lijkt me dat om je ouders dat te gaan vertellen...maar wel erg leuk!

Dames, lief dat jullie zo met me meeleven :)

De andere meiden zijn maar stil hier.....alles goed met jullie?
    Fieneke, manytroubles, cheiba??

4. sunshineS1976

Jonie: gefeliciteerd met de fantastische echo die je hebt gehad!!
    Helemaal geweldig meid! Nu is het "gevaar" grotendeels geweken dus inderdaad: genieten! En het vertellen aan de aanstaande grootouders, heerlijk lijkt me dat! Ik fantaseer daar al volop over... hoop dat ik het snel ook mag meemaken.

Ikke: 13 maart... pff wachten duurt lang! Ik ben ook gewoon zenuw voor jou wist je dat haha ;)
    Stel je voor dat het raak is, ben je echt supersnel zwanger. En anders ben je echt wel binnen een half jaar zwanger. VOlgens mij is er een percentage van 80% wat met hulp binnen 6 maanden zwanger raakt.
    Ik ken helaas ook niemand in de MMM, familie en vrienden om ons heen waren allemaal hup binnen 1-3 maanden na stoppen met de pil zwanger... Ik praat er dus ook met niemand over. Niet alleen omdat ze het niet echt begrijpen, maar heb ook geen zin om er constant vragen over te krijgen.
    Ik weet wel dat mijn oom en tante 8 jaar bezig zijn geweest, toen uiteindelijk via de zoveelste ivf zwanger raakten van een tweeling, deze helaas hebben verloren met 23 weken en vervolgens na 2 jaar ook met MMM nog tweemaal een dochter hebben gekregen. Ik weet niet precies hoe het hen allemaal vergaan is en zou er graag eens naar vragen... maar dat kan ik vast niet zomaar vragen voordat ze doorhebben dat wij er ook mee bezig zijn en het moeilijk hebben... dan weten mijn ouders het ook binnen no-time en ik wil het toch echt een grote verrassing laten worden...

Gelukkig hebben we hier het forum waar we alles kwijt kunnen :D
    Vind dat echt heel fijn!

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krullie, wat lief dat je ook zenuwachtig voor mij bent...hihi. Ik ook voor jou..hopelijk wordt je morgen ongesteld...kun je snel met de Clomid beginnen. Ik wist helemaal niet dat er zo'n grote kans op zwangerschappen waren. Fijn dat je mij dat even mededeeld :) We zien het wel....alleen dat wachten...pff...verschrikkelijk..maar ja..dat heeft iedereen ;) Neej je kan er idd met niemand over praten. Mijn nicht weet het wel en die leeft wel echt met me mee. Ze heeft het zelf niet meegemaakt maar vind het zoow spannend voor ons. En ze vind het ook erg jammer dat dit ons moet overkomen. Zelf wist ze niet echt of ze kinderen wilde...ze zijn gestopt en binnen 2 maanden zwanger. Ze vind het echt super geweldig en ik ben ook peettante van haar kindje. Dus nu ze weet hoe geweldig het is om moeder te zijn leeft ze zoow erg mee. Wij lijken qua karakter ook wel veel op elkaar. Ze heeft zelfs al met haar man erover gehad...stel dat het echt niet lukt enzo...om misschien draagmoeder te worden...haha... ik zei al...hoho...ik hoop toch echt dat het lukt...haha. Wel lief hoor.
    Neej als je dat vraagt aan je tante dan weten je ouders het idd snel denk ik. Vaak kunnen ze dat toch niet voor zich houden vooral omdat ze dan weten wat je doormaakt. Mijn moeder denkt ook nog gewoon dat ik aan de pil ben...hihi...op vakantie zei ze nog...oow jij moet natuurlijk water hebben voor de pil...uhm...ja.... ( water was op ) hihi...
    Ik vind het ook echt super fijn om hier op het forum over de MMM en dat soort dingen te praten met jou/jullie...je begrijpt mekaar omdat je weet hoe het is... Echt super fijn...

Jonie, ben je al helemaal aan het genieten? Wanneer gaan jullie het aan je ouders vertellen? Spannend zeg en alvast veel succes en plezier!! :D

6. sunshineS1976

hahahahahha zooo herkenbaar Ikke! Dat je moeder denkt dat je nog aan de pil bent! Geweldig!
    Zo ook die van mij! De avond voor ons vertrek naar Egypte riep die van mij ook nog of ik alles bij me had en of ik de pil niet vergeten was!
    Ze moesten eens weten ;) Wat een verrassing over een paar maandjes!
    (we blijven positief, daar gaan we gewoon van uit!)

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahah...grappig he. Is ook wel leuk dat je ze eigenlijk een beetje voor de gek houdt. Mijn moeder had allang verwacht dat we eerder zouden stoppen...die dacht...als jij je opleiding af hebt zul je zo een keer zwanger zijn. Ja dat was de bedoeling maar helaas. Laat ze nog maar lekker denken...idd...over een paar maandjes hopen we ze het goede nieuws te kunnen vertellen...

8. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Manytroubles meldt zich...

Heel af en toe lees ik hier nog even mee, maar ik merkte dat ik steeds gefrustreerder werd en daar had ik echt geen zin in. Ik probeer er wat minder mee bezig te zijn, al lukt dat maar nauwelijks.

Als ik deze ronde weer ongesteld wordt (en dat word ik, want ik geloof er nauwelijks meer in) dan ga ik het ziekenhuis bellen om afspraken te maken over IUI. Als ik daarmee wacht, zit de zomervakantie er weer tussen en daarna ben ik inmiddels bijna bejaard ;)
    Dus....Dat is hier de stand van zaken!

Joni, wat geweldig dat je een prachtig minimensje in je buik hebt! Gefeliciteerd!!

En de rest: Heel veel succes allemaal en jullie zien me zo nu en dan vanzelf weer verschijnen :)

Groetjes Manytroubles

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Manytroubles, Pff het is ook allemaal wat he. Ik hoop dat als je ongesteld wordt de 1e IUI poging aanslaat. Ik gun het iedereen zoow van harte!

Even een berichtje voor iedereen.
    Ik kon mijn drang gevoelens niet meer wegstoppen om te testen.
    Ik weet dat het wel erg vroeg kon zijn maar in principe kon het eitje 2 weken geleden gesprongen zijn. Mijn vriend vond het prima en die zei, test maar als ik weg ben van de badkamer. Maar ik wilde perse dat hij erbij was. Ik naar beneden om te testen en toen ik dat ding erin stak had ik zoiets....weer omo wit...maar toen ik weer keek leek er een streepje te komen. Het streepje werd steeds beter zichtbaar. Dus ik geloof dat ik zwanger ben :) Vind het wel super leuk maar ook nog wel weer eng omdat het pas net is en ik weet dat het nog allemaal mis kan gaan. Ik hoop het natuurlijk niet maar goed....
    Het is eventjes afwachten.. Morgen nog een andere test doen van Clear Blu ofzo??? Kan ik het me eigen ogen zien. Mocht het zo zijn ben ik echt ontzettend blij :D

10. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Wow ikke, wat geweldig voor jullie! Zo vroeg getest en nu al een streep, dat moet gewoon goed zijn toch? Ben echt blij voor je! En nu genieten meid.

@ manytrpubles: Ik vond het soms ook frustrerend om steeds op zp te zitten. Ben er ook even mee gestopt en toen ging het wel beter. Gewoon gaan voor die iui als je eraan toe bent. Knuffel

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jonie, Thanx voor je felicitatie. Opzich heb ik rond mijn NOD getest maar wist niet precies wanneer mijn eitje zou springen. Ik denk gister of vandaag 2 weken geleden. Ik heb nog de CB gedaan en daar stond op : zwanger 2-3 dus nu weten we het zeker! Echt heel onwerkelijk maar super geweldig.

12. sunshineS1976

OH MY GOD MEISSIE!!

Jeetje mina, van harte gefeliciteerd!!!!! Niet te geloven!
    Wat een geluk! Zo duidelijk als maar zijn kan, je bent hartstikke zwanger!!! FELIIIII!
    Geniet geniet geniet!! :D:D:D:D

@Manytroubles: neem je tijd, neem je rust. Geef de moed niet op, er is hoop voor iedereen. Jij wordt ook mama, echt waar! Er zit een geweldig lief klein meisje of jongetje te wachten op het juiste moment om naar jullie toe te gaan. Knuffel!

13. sunshineS1976

Jonie! Wat ik vergeet te vragen:
    Hebben jullie het goede nieuws inmiddels verteld aan jullie ouders?? Hoe? En hoe reageerden ze?
    Voel je je nog steeds goed? Last van kwaaltjes??

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krullie, Oooooooow wat een leuke reactie :D Thanx meid! Ja ik ben hartstikke zwanger...haha. Ben echt zooooooooow blij. De clear Blue gaf aan dat ik tussen de 4 en 5 weken zwanger ben en dat klopt. Ik hou gister gewoon aan 4 weken. Kan ook 1 dag langer zijn maar goed....haha.. Ik hoop zo dat jij met 100 mg aan telt! Zou echt zow leuk zijn :) Je bent ongesteld geworden? Goed zeg. Dan over anderhalve week een echo he...spannend zeg. Ik duim voor je dat het aanslaat en dat er mooie eitjes gaan groeien.

Joni, ook ik ben wel erg benieuwd hoe jullie het hebben verteld en wanneer? Wij weten ook nog niet hoe we het gaan vertellen. Wel pas na de echo.

Ik heb 3 april trouwens mijn 1e echo. Dan zijn we ongeveer 7,5 week onderweg. Wat klinkt dat gek nu ineens...hihi

15. sunshineS1976

Misschien ben je wel zwanger van een tweeling!!!!!!! :D

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha...wie weet. Ik ben wel erg benieuwd idd naar hoeveel het zijn... Je krijgt het te horen als ik meer weet maar dat duurt nog een aantal weekjes....

17. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Goedemorgen!
    We hebben het nog steeds niet verteld. Maandag na de echo langsgereden, maar nergens iemand thuis. Verder is het niet meer gelukt.
    Aan de ene kant voelt het ook nog wel fijn om het voor ons te houden. Dan is het nog even iets van ons zonder bezorgde goed bedoelde adviezen en dergelijke. Nou ja, komt wel. We hebben nog tijd genoeg.

Ik voel me trouwens nog heel goed. Niet meer misselijk eigenlijk, alleen verschrikkelijk moe. Bedankt dat je het vraagt!

Gisteren de verjaardag van onze zoon gevierd. Hij wordt woensdag alweer 3! Time flies! Hij is zo verschrikkelijk verwend, echt leuk!

Ik heb trouwens 3 april ook mijn echo. Dan ben ik als het goed is bijna 13 weken. Hoe laat moet jij? Ik om 19.00. Hoe voel jij je verder?

Krullie, ben je al ongesteld geworden? Hoe gaat het verder met je?

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jonie, Wat toevallig dat we beide 3 april moeten. Wij moeten om half 9 's morgens. Dus lekker op tijd. Daarna willen we het wel gaan vertellen. Is wel vroeg maar ik moet wel ivm werk. Rond 10 weken moet ik van de groep af ivm agressie.... Vandaar dat alles zo vroeg verteld moet worden helaas.. Dinsdag ligt ik de roosteraar in en heb de manager gemaild om een afspraak te plannen...
    Ik ga nu weer snel want we krijgen zo bezoek.
    Tot snel!

19. sunshineS1976

He zwangere dames! ;)

Hoop dat ik jullie snel mag volgen hoor, voel me nu wel lonely de lonely hier :(;)
    Spannend hoor, 3 april! Voor beiden!
    Het heeft ook zeker iets spannends Jonie, dat nog niemand het weet en het nog een geheimpje van jullie twee is.

Ikke: wat apart dat je het zo vroeg moet vertellen. Agressie op de groep... begrijp het niet helemaal. Kunnen er dingen voorvallen op de groep waarbij je dan gewond kan raken of?
    Is dat ook volgens het protocol dat je het vrijwel direct moet melden?

Vandaag dag 6 na Provera en nu voel ik me echt belabberd en veel pijn in rug en buik dus hoop dat de ongi nu écht doorzet. Dacht dat het gisteren eindelijk zover was, maar helaas het brak niet door. Hoop dat vandaag dan dag 1 gaat worden. Ik haat wachten!!! :D

20. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ik hoop het ook voor jou Krullie, wachten is niks. En ik snap best dat je je lonely voelt. Ik hoop zo dat deze kuur goed aanslaat voor jou. Je ziet hoe goed het kan gaan. Dat geeft hoop toch?

Jammer dat je het zo vroeg moet vertellen, maar het is ook wel weer leuk hoor! Ik heb het bij mijn zoon ook al vroeg verteld en dat heeft ook wel weer wat. Bij mijn mk ook vroeg verteld en toen had ik er ook wel weer steun aan dat iedereen het wist. Nu durf ik gewoon niet zo goed...

Deel Deze Pagina