Krullie, Ow ik hoop zo dat je vandaag ongesteld wordt! Ik hoop met je mee! Wordt tijd nu he...haha... Nou, ik werk met mensen met een beperking en zeer ernstige gedragsproblemen. Ze uiten hun agressie zomaar ineens als er iets niet bevalt. Dit kan zijn : spugen, schoppen, slaan en soms nog wel wurgen. Toevallig dat ik dinsdag nog een incident heb gehad waarbij ik ben geslagen en geschopt. Voglens mij niet in mijn buik....maar dat gaat dan zo snel. En als ze weten dat je zwanger bent gaan ze extra in je buik schoppen. Clienten benoemen ook, als er iemand zwanger is, dan moet je die in de buik schoppen want dan krijgen ze geen kindje... Dan heb je echt zoiets van...pff gestoord zeg. Het scheelt dat ik al 6 jaar op het terrein werk dus weet wel hoe ze in elkaar zitten. Ze moeten voor mij een andere werkplek gaan zoeken en als ik dit een week van tevoren zeg, hebben ze geen plek. Ook hebben we een lijst dat als er alarm wordt gedrukt, de mensen die op de lijst staan, naar het alarm moeten rennen. Die moeten de client vastpakken/ separeren en dat soort dingen. Aangezien ik bijna altijd op de lijst sta als ik moet werken ( 15 van de 20 keer ) zal ik de manager in moeten lichten. Ik mag namelijk niet meer op de lijst staan vanwege gevaar voor het kindje.. Het is heftig werk, en brengt veel risico's met zich mee...vandaar....
Jonie, ik snap dat je het moeilijk vind om te vertellen. Ik heb dat ook wel een beetje...want we krijgen vroeg een echo...maar we zijn er wel uit dat we het na de echo ( als deze goed is natuurlijk ) het onze ouders gaan vertellen ( in die week dan ) en dat we dan ook onze vrienden en vriendinnen inlichten enzo. Alleen moeten ze dan nog wel eventjes hun mond dicht houden want ik moet eerst bijna van de groep weg zijn op het werk... Daarna mag iedereen het weten Och ja..we zien wel hoe het loopt..hihi.. Succes als je het gaat vertellen meid! Leuk trouwens dat je al een zoontje hebt. Wist ik helemaal niet
Ik ben ongesteld geworden! En goed ook! Gelukkig maar... dinsdag starten met Clomid en dan volgende week als het goed is de FM. Morgen maar even bellen. Ik houd inderdaad hoop, want ik zie dat het werkt en dat het bij jullie goed heeft aangeslagen! Ik denk maar zo: ik moet gewoon even de juiste dosis hormonen vinden en als het aanslaat, gaat de rest hopelijk vanzelf! @Jonie: waarom durf je het nog niet zo goed te vertellen dan? Nog gefeliciteerd met je zoon! Hebben jullie het hem al verteld, dat mama een babytje in haar buik heeft? Hij floept dat natuurlijk direct eruit denk ik! Hoef je het zelf niet meer te vertellen haha Wist je dat je leuke slabbetjes en beertjes hebt met teksten als: ik word grote broer! Ook super leuk om hem zoiets te geven en dat de familie er zelf achter moet komen @Ikke: dat is heftig werk zeg.. jeetje mina! Heb altijd grote bewondering voor mensen die in dat soort instellingen kunnen werken... Inderdaad maar meteen alles doorgeven zodat er op tijd een andere werkplek geregeld kan worden voor je. Veiligheid boven alles voor je beebje!
Krullie, Ja het kan erg heftig zijn idd. Daarom wil ik ook zeker met 10 weken zwangerschap weg van de groep ( mits het kan ). Ze hanteren de regel dat je voor de 12 weken weg moet zijn. Het kan altijd nog mis gaan voor de 12 weken maar dat is gewoon niet te hopen. Ik ken wel iemand die het vertelde met 7 weken en een paar weken later kreeg ze een miskraam. Dat zijn dingen die je niet mee wil maken maar mijn vriend en ik hebben er vertrouwen in dat het goed komt. Dus daar gaan we maar vanuit en hopen we op. ( Als de 1e echo goed is ). Ik ben nu aan het werk...alleen.... om half 8 komt mijn collega pas...komt goed. Is heel rustig nu. Fijne avond dames!
@Krullie, ik weet niet. Ben denk ik gewoon bang dat het dan weer misgaat ofzo. Beetje raar misschien, maar ja... Heb ook nog een soort broche liggen met ik word grote broer erop. Die hebben we al eerder gebruikt en toen kreeg ik die mk, dus weet niet of ik die nog een keer wil gebruiken. Ik denk dat we het "gewoon" vertellen. En wat fijn dat je ongesteld bent geworden!! Op naar nieuwe ronde, nieuwe kansen! @Ikke, wat een heftige baan. Superknap dat je dat kan en wil doen, want is wel hard nodig. En dat ze dan in je buik gaan schoppen en slaan als ze het weten, pff, dat kan je je toch niet voorstellen he? Hopelijk verloopt je avond rustig. Je babytje zit nu nog veilig diep weggestopt, maar toch...
Hello dames, Ben er weer ffies! Wat een super bericht @ikke175!!!! Ook net als mij na de 1ste clomidkuur geweldig! @Krullie je volgt ons op hoor binnenkort ik duim voor je! Dit word je 2de ronde clomid toch ? Ik heb morgen laat in de ochtend mijn 2de echo dan ben ik 8 weekjes. Hopen dat het een goed gegroeid is en misschien zijn er nu wel 2 wondertjes te zien of nog steeds 1 wondertje Meiden bij wie het nog niet wil lukken, never lose hope! Dikke kus xxx
Jonie, Ik begrijp je gevoel van misgaan. Wat kun je als zwanger vrouw opeens onzeker worden zeg...maar goed. Heb er vertrouwen in... en dan hoop ik dat het allemaal goed komt! Cheiba, ow spannend weer een echo! Ik ben ook benieuwd hoeveel beebs je in je buik hebt. Heel veel succes vandaag! Enne...in je handtekening staat dat je 26-2 de termijn echo hebt...ik denk dat je die ff moet veranderen naar 26-4 Ga jij naar de gewone verloskundige? En de 1e echo...? Heb je die wel in het ziekenhuis gehad? Ik moet namelijk naar het ziekenhuis vanwege de behandeling maar weet niet hoe het verder gaat lopen wat betreft echo's enzo...
Hoi! Alles goed hier! Met de zwangere lady's ook? Hoe voelen jullie je? Ikke: al last van kwaaltjes? @Cheiba: hoe was de echo??? Hoop dat alles goed was! Ik zit alweer op CD 4, gelukkig geen bijwerkingen van de clomid. Neem ze rond 19u 's avonds. Gek dat ik nu met een hogere dosis niets merk... hoop niet dat dit een slecht teken is... anders is er weer een maand verloren...
Hallo Jonie, krullie en de andere dames! Hier gaat alles goed...ben echt onzettend onzeker nog over alles maar ja...dat zal er wel bij horen. Kwaaltjes..... Valt mee eigenlijk. Wel heel veel krampjes onderin mijn buik ( wist niet dat dat nu al kon ) heel af en toe pijn aan mijn borsten, veel plassen en als ik 's morgens vroeg naar de wc moet een paar minuten misselijk. Dus ik mag niet klagen. Ik zei al tegen mijn vriend... was ik maar gewoon misselijk, dat ik moet spugen en dat soort dingen zodat ik weet dat het goed zit...totdat we de echo hebben gehad... haha.. wist niet dat ik zo onzeker kon zijn maar goed... Krullie, gelukkig merk je niks van de bijwerkingen. Ik hoop dat het een heel goed teken is. Ik merkte er ook niks van en zie het resultaat Ik hoop dat dat voor jou ook mag gelden!!! Jonie, hoe gaat het met jou en de kwaaltjes???
Hey meiden! Lang (te lang!) geleden! Sorry daarvoor! Privé liep niet alles zoals het lopen moet en, heb mijn best gedaan een vriendin zo goed mogelijk te helpen toen ze niet zo een goed nieuws kreeg... Hierdoor bleef er weinig tijd over voor zp...... Zag elke dag een dag voorbij gaan, zonder dat ik ingelogd had... Wil nu vooral proficiat zeggen aan de zwangeren (zo leuk om te lezen!) en, vooral!, aan de niet - zwangeren laten weten dat ik, ondanks ik heel stil was, wel blijf duimen en hopen en dromen voor jullie allemaal! Ga komende weken waarschijnlijk nog niet erg regelmatig kunnen bijschrijven, maar ga wel proberen zorgen dat ik er zo vaak mogelijk ben. En dan binnenkort weer bijlezen en bijschrijven - als ik nog welkom ben in dit topic want, is echt wel lang geleden onderussen . Slaap goed allemaal, En, succes! Knuf
Fieneke, wat leuk weer iets van je te horen. Je bent idd lang niet hiergeweest maar je bent natuurlijk nog altijd van harte welkom Ik hoop dat alles nu weer een beetje beter gaat met je?? In ieder geval hoop ik dat je alles snel op de rit hebt / krijgt. Thanx voor de felicitatie. Meid...doe rustig aan en al je er klaar voor bent, zien we je hier wel weer helemaal meeschrijven!! Knuff voor jou! All, zometeen komt MvM...spannend zeg!!
He Fien! Natuurlijk ben je nog welkom hier Het is geen verplichting om hier elke dag te verschijnen Fijn dat je er voor je vriendin hebt kunnen zijn! Hoe staat het nu met jullie ervoor wat betreft zwanger worden?? Medicatie? We blijven ook voor jou duimen hoor! @Ikke: wat fantastisch dat je je hebt aangemeld voor MvM! Natuurlijk blijft dat spannend! Hoop dat je ook daar een knaltest hebt! Hoe werkt dat verder precies trouwens? Moet je elke keer dat je naar de wc moet je urine opvangen of???
Ow ik heb nog helemaal niet gereageerd. De test van MvM knalde er vanaf De test streep was een stuk donkerder dan de controle streep. Volgende week mag ik beginnen!!! Eigenlijk vanaf donderdag maar omdat ik zoveel hormomen in mijn urine heb mag ik ook al na het weekend beginnen, dus ik denk dat ik dat ook doe. Dat geeft mij echt een enorme opkikker dat het goed zit binnen.... iets minder onzeker ben ik nu.... maar vind het nog steeds spannend tot de 1e echo. Krullie, hoe gaat het met jou en de Clomid? Wanneer mag je voor FM? Ik moet idd plassen in een soort van litermaat en dat omschudden in vieze stinkende flessen ( heb ze nog niet opengedraaid maar dat zegt ze dat het niet lekker ruikt ) hihi... en dan kan ik ze inleveren in een inzamelpunt. Ik heb een leuke armband gekregen en als ik klaar ben krijg ik ook nog een tas. Ze vertelde me dat mijn hormonen zo veel waren, dat ik snel last kan krijgen van kwaaltjes.... laat maar komen tot de 1e echo... dan weet ik dat er iets groeit van binnen...hahah
Nou meid wat een fantastisch nieuws!! Kan niet missen, superzwanger gewoon en dat blijf je ook! Fijn dat je iets minder onzeker bent nu, maar snap dat de eerste echo ook spannend gaat worden. Zou me ook zo voelen! En omdat je zo een knaltest had en dus veel hormonen denk ik meteen: het zijn er misschien echt wel twee!!! Hier gaat het goed hoor met de Clomid. Vandaag en morgen nog en dan zit het erop. Geen enkele bijwerking gehad, heerlijk! Dinsdagmiddag weet ik of het aanslaat.... zit wel ontzettend in de zenuwen. Ik heb er een goed gevoel over... en mijn beste vriendin ook... maar ja dat zegt natuurlijk helemaal niets...
Krullie, zodra ik weet of het er 1 of 2 zijn laat ik het hier meteen weten...haha. Ook mijn vriend is hier heel benieuwd naar. Wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt van de Clomid. Dat was met de andere dosis wel erger toch? Gelukkig nu niet... Ow ik hoop echt dat het aanslaat!!! Laat je het dinsdag wel weten???? Ik lees dat dan wel pas de dag erna... Dinsdag heb ik gesprek met de manager en ga ik vertellen dat we een kindje verwachten. En wat afspraken maken wanneer ik stop op de groep.... wel spannend allemaal zeg! Jonie, hoe voel je je? Al verteld aan mensen?? Fijn weekend allemaal!!
@Jonie: ben ook benieuwd hoe het gaat en of je het al hebt verteld! @Ikke: tuurlijk laat ik het weten Hoop dat het snel dinsdag is!! Sterf bijna van de zenuwen Veel plezier dinsdag als je het nieuws gaat vertellen!
Krullie, wat spannend! Echt, hoop zo voor je dat het aanslaat! En super dat je helemaal geen bijwerkingen hebt zeg. Heel veel succes met het doorkomen van deze paar dagen! Ikke, wat leuk dat je het dinsdag gaat vertellen op je werk. Ga je het ook al aan anderen vertellen of toch wachten op de 1e echo? Ik heb het nog steeeeds niet verteld. Erg he? Ik wacht steeds op een goed moment, maar het komt maar niet... Haha!
haha Jonie: je houdt de spanning er wel in hoor! Ach, het komt vanzelf, dat juiste moment! @Cheiba: hoe voel jij je? Last van de bekende kwaaltjes? Ik ga zeker flink aan de klus, al is het pas dag 7. Vorige maand toch echt op dag 9 iets gevoeld wat ik nog nooit had gevoeld dus je weet het maar nooit tenslotte... Zou wel erg vroeg zijn, dan al een eisprong... maar het kan heb ik gelezen. Ik moet eens wat nieuwe hobby's gaan zoeken. Ik houd me in me vrije tijd alleen nog maar bezig met dit forum en allerlei info opzoeken over zwanger worden en zwanger zijn en babyspulletjes enz... pff het moet geen obsessie gaan worden...