Dank jullie wel voor de lieve felicitaties!! Eindelijk is het zover!! Ik had wel gelezen dat er met Puregon toch een enigszins verhoogd risico is op een miskraam... maar we gaan van het positieve uit en dat we over 8 maandjes ons wonder in onze armen mogen houden! Voel me trouwens wel met de dag beroerder worden moet ik zeggen... denk dat ik over niet al te lange tijd dagelijks boven de wc-pot mag hangen. Maar dat is een goed teken, dan ga ik ervan uit dat alles goed zit! @Ikke:Echt een bijzonder geheim hoor, dat alleen jij en je vriend de geslachten weten. Ik zou het precies hetzelfde doen! Heerlijk dat shoppen en wegzwijmelen bij al die leuke spulletjes. Is de babykamer al geleverd en klaar? Ben erg nieuwsgierig! @Jonie: ik had het ook wel verwacht, vanaf het moment dat ik geheel onverwachts hoorde dat ik ineens 3 eitjes had. Toen had ik zoiets van: hier wachtte ik op. Niet op dat ene eitje de vorige ronde, maar dit moet zo zijn. Positieve gevoel bleef en zie hier. Best apart! Ben dolblij. Word elke ochtend wakker met dat zalige gevoel: "oh ja, ik ben zwangerrr!! " Ik zal maandag de gyn eens bellen voor een echo. Ben benieuwd. Ook hoeveel het er zijn! Vriendlief en beste vriendin denken 2... ik denk 1tje. Kunnen jullie mij trouwens vertellen of ik nog meer moet regelen? Alleen de gyn op de hoogte stellen is genoeg toch? Hoef toch geen huisarts te bellen enzo? Sorry, ben een beetje bleu he En Moeder voor Moeders natuurlijk! Al wacht ik dat liever even af tot een eerste goede echo. Of raden jullie me aan om me nu al aan te melden? xxxx
Krullie oh ik ben zo benieuwd hoeveel t er zijn!zelf had ik bij mij t gevoel dat t er 2 waren en t zijn er ook 2.spannend zeg! ik heb t zh gebeld dat ik een positieve test had en toen hebben ze mij ingepland voor een echo om te kijken of ik echt zwanger was en hoeveel kindjes t zijn.en of de hartjes kloppen.daarom ben ik net voor de 8 weken naar t zh gegaan zodat er geen teleurstelling zou zijn dat ik te kort zwanger zou zijn om de hartjes te zien kloppen. daarna heb ik vrijwel meteen mvm gebeld en die zijn een week later gekomen.ze doen nog een test en deze was heel duidelijk.ik was dus al aan t plassen in kannetjes voor mvm voordat ik de echo had gehad.na de goede echo heb ik me aangemeld voor kraamzorg.veel hoef je dus niet te doen. het kopen van kleertjes is echt super leuk samen!vandaag weer wat gehaald!langzaam aan shoppen we zo alles bij elkaar
@Ikke: heerlijk dat shoppen! Kleertjes zijn zooo leuk! Wij hebben al wat neutrale pakjes in huis die we in 2010 al hadden gekocht toen we begonnen voor een wondertje...kijk er vaak naar! Aanstaande vrijdag ga ik met een vriendin lekker shoppen en ik ga dus echt wat leuke dingetjes voor de beeb(s) kopen! Het is nog vroeg, maar ik kan het gewoon niet laten Heb ook al een idee hoe ik het mijn ouders ga vertellen. Net voor ik 12 weken ben zijn ze 30 jaar getrouwd en hebben we een feest. Dan weet iedereen het meteen handig, haha. Wil ze dan op het "hoogtepunt" alle twee een cadeautje geven. Mijn vader een slabbetje (of 2 slabbetjes!) met: "Ik pas op mijn opa" en/of sokjes met I love opa en voor mijn moeder een rompertje of boxpakje met "Ik ben oma's knuffel of oma's trots" Als ik aan dat moment denk word ik al emo haha. Ze verwachten het namelijk (volgens mij) echt totaal niet en zullen zo ontzettend blij zijn. Ik wou het gisteren al online bestellen, maar ik weet nog niet of ik 1 of 2 slabbetjes moet hebben dus ik wacht nog even Ik moet nog 1 week werken en dan heb ik vakantie en ga ik MvM bellen voor een afspraak. Vind het wel eng om ze te bellen voor ik een echo heb gehad. Heb hier op het forum wel eens gelezen dat MvM bij iemand langs kwam en ze opeens een tuurstreepje had op de test en het mis bleek te zijn... *worst nightmare* Wat betreft kraamzorg: ons huis staat te koop en we gaan morgen de makelaar bellen om de verkoopprijs lager te zetten om het hopelijk sneller weg te krijgen. Wel wenselijk om over 8 maanden in een nieuw huis te zitten, maar of dat gaat lukken... We willen naar Brabant (nu Zeeland) dus denk dat ik dan nog geen Kraamzorg kan gaan regelen tot ik weet waar we terecht komen of wel?
Leuk he dat shoppen. Ik pak ook vaak de kleertjes die ik al heb erbij, zo lief en klein! Leuke manier om te vertellen en op een speciaal moment ook voor je ouders. Word zeker weten een emo momentje. Vooral bij de eerste (of twee) voor je ouders. Had je al naar het zh gebeld voor een echo? Ik heb dit keer niet meegedaan aan MvM. Bij mijn miskraam wel begonnen, maar moeten stoppen en bij de bbz was ik nog maar 5 weken, dus niet eens de tijd gehad om te bellen. Nu had ik het idee dat het ongeluk zou brengen, beetje raar misschien voor jullie.... Hopelijk verkopen jullie je huis snel!
krullie leuke manier om t te vertellen. wanneer krijg je de echo? en ik zou wel kraamzorg regelen alss ik jou was. dan kun je altijd bellen als je gaat verhuizen hoe het zit met de kraamzorg, anders ben je misschien te laat als het nog lang duurt. succes met het verkopen van jullie huis! jonie, ik kan het me helemaal voorstellen waarom je je niet hebt aangemeld voor mvm. Is toch niet erg?
Heb hem ff ge upt! Ik doe vandaag de 20 weken wave!!!!!!!!!!!!! Joehoe... Vandaag zh geweest en van de gyn moet ik stoppen met werken als ik 28 weken zwanger ben. Ik mag niet langer doorwerken. Ben benieuwd wat ze op het werk zeggen... haha..
Jeeeej, 20 weken alweer!! Ik doe de 25 weken wave, haha!! O, wat lekker zeg tot 28 weken werken... Je hebt natuurlijk wel een tweeling aan boord, maar toch. Verder alles in orde?
Woehoe op de helft meis!!! Heerlijk vooruitzicht toch, lekker stoppen over 8 weken en je volledig richten op het aanstaande moederschap!!! Genoeg te doen lijkt me, al moet je je kalmpjes houden natuurlijK! Ik heb de gyn gebeld en moet helaas nog 4 weken geduld hebben! Ze maken een echo rond de 8 weken altijd, dan moet je meteen een hartje zien en kunnen er geen twijfelgevallen bestaan zeg maar. Een afspraak op 24 juli nu, dan ben ik bijna 9 weken. Nog erg ver weg... Ik maak me trouwens zorgen... Kreeg gisteravond een soort van buikpijn aanval. Bleef een half uur tot een uur aanhouden, onwijze kramp in mijn onderbuik. Ik had ook wel last van diarree, dus ik hoop maar dat het mijn darmen zijn, maar dat kan ik niet helemaal met zekerheid zeggen. Vandaag op mijn werk ook opeens gedurende een half uur diezelfde pijn weer. Kan dan echt even niets. Gelukkig is het nu weer gezakt, maar maak me wel zorgen... alles alles maar goed zit... Totaal geen afscheiding, dus zolang dat er niet is, is het goed toch? Gelezen dat best veel vrouwen buikpijn hebben tijdens de zwangerschap... hoop maar dat het erbij hoort dan. Als ik het niet vertrouw bel ik de gyn wel voor een eerdere echo anders... xx
Jonie, woehoe.... voor jou ook een wave Met mij gaat verder alles goed. Hopelijk vliegt de tijd voorbij en zijn die 8 weken ook zo voorbij. Vind het wel fijn dat ik dan zal stoppen met werken... Krullie, Dan kan ik me idd helemaal richten op de komst van onze ukkies. Dat ze nog maar lang mogen blijven zitten. Geboren worden tussen 37-38 weken vind ik prima. Dat ze dan de volgende dag mee naar huis mogen. Daar hoop ik op... haha Buikpijn, meid.. ik kan het me helemaal voorstellen dat je daar van schrikt. Is helemaal niet erg. En die buikpijn is echt bandenpijn. Ook ik had er in het begin ontzettend veel last van. Totdat we de 1e echo hadden heb ik in onzekerheid geleefd. Daarna ook nog hoor want die pijn is echt niet prettig. Ook nu heb ik nog vaak zat buikpijn, maar het kan echt geen kwaad! En idd... als je het niet vertrouwd, gewoon gyn bellen. En afscheiding wil niet zeggen dat het mis gaat. Dus als je afscheiding krijgt, ook geen zorgen maken. Verlies je bloed, dan is het een ander verhaal. Als we het toch over afscheiding hebben... ik heb er nu wel veel last van. Vind het echt verschrikkelijk. Geen idee hoe het kan... zal wel met het proces te maken hebben van wat er allemaal in het lichaam gebeurd??? Heb jij daar ook last van Jonie? Niet zo fijn om over te praten maar ja...
Heerlijk hoor stoppen met werken! Die 8 weken vliegen zo voorbij! Heb je toevallig geen zomervakantie?? Dan hoef je nog minder dan 8 weken te werken Fijn dat jij de buikpijn herkent... deed het ook echt wel zeer? Ik moest het echt een beetje wegpuffen. Het stelt me wel iets gerust. Had ook nog de assistent van de gyn gebeld. Mocht op zich morgen of vrijdag langskomen, maar natuurlijk hebben ze alleen beschikbare tijdstippen op de meest onmogelijke tijden. Gaat niet lukken dus. Bovendien zei ze dat je met 5 weken ook eigenlijk niet echt iets kunt zien. Ik moet het gewoon even in de gaten houden. Als het nou echt hevig wordt en een uur aanhoudt moet ik bellen en meteen langskomen. Valt het mee, maar maak ik me toch zorgen kan ik volgende week langskomen voor een echo. Dat is in ieder geval een fijn idee. Ben toch ergens "bang" voor een baarmoederlijke zwangerschap. Had wel 3 eitjes, er kan er zomaar 1 verdwaald zijn... Aan de andere kant heb ik vroeger veel last gehad van prikkelbare darm en door diëten is dat weggegaan. (half jaar op shakes geleefd). Nu ik weer gewoon ga eten moeten mijn darmen daar aan wennen en hebben ze ook nog eens last van de hormonen. Pijn kan dus ook mijn dikke darm zijn... Hoop dat de buikpijn gewoon wegblijft... ik ga in ieder geval erg oppassen met eten. Fijn idee dat ik in ieder geval langs kan komen als de pijn erger wordt. Qua afscheiding had ik na mijn eisprong daar onwijs veel last van. Ook nieuw voor me. Toen had ik al zoiets van: hmm! Heb er over gelezen dat veel zwangere vrouwen er last van kunnen krijgen naarmate de zwangerschap vordert. Ik kan er nog niet echt over meepraten alleen Altijd inlegkruisjes bij je hebben maar... heb ik voor de zekerheid altijd.
Krullie, ja de buikpijn die ik had was soms niet te harden. Als ik ongesteld was, had ik ook altijd zo'n buikpijn. En dat had ik nu ook. Ik vond het ook heel eng, maar omdat veel mensen dit hadden ging ik er vanuit dat het bandenpijn was. En dat bleek ook zo te zijn. Echt onderin de buik flinke steken die ff aanhouden. Idd een fijn idee dat je langs kan komen voor een echo. Maar idd... met 5 weken kun je nog niks zien. Helaas heb ik niet eerder vakantie. Maar ik werk maar 2 dagen in de week dus dat is te overzien. Ik had in september 2 weken vakantie, maar als ik dus met 28 weken de ziektewet inga, krijg ik die terug zeg maar.. dus dat vind ik ook wel fijn. Afscheiding, het is niet zo dat ik inlegkruisjes nodig heb. Mijn geluk is dat het elke keer komt als ik heb geplast. Dan merk ik dat met afvegen zeg maar. Af en toe ietsie pietsie dat eruit loopt om het zo maar te zeggen, maar is niet veel.. haha.. wat een onderwerp he...
Ha Krullie, Die buikpijn zal wel komen door je darmen. Daar had ik in het begin ook best last van. Heel iri! Nu nog wel eens soms. Bij een bbz heb je echt heel veel pijn en voelde bij mij niet als darmkrampen. Moest ook overgeven, duizelig/flauw en pijn in mijn schouder. Het kan natuurlijk ook anders, maar zou me niet teveel zorgen maken hoor! Afscheiding heb ik ook wel wat meer, maar niet dat het eruit loopt gelukkig! had laatst wel met niezen dat er een beetje urine mee kwam... Lekkere verhalen hier, haha! Heb je het verder al aan iemand verteld trouwens?
hahahha smakelijke praatjes hier!! @Ikke; 2 daagjes is inderdaad te overzien! Dat moet nog wel lukken tot week 28 he! @Jonie: ik had al wat gegoogled naar bbz inderdaad en gelukkig maar dat het niet overeen kwam. Fijn dat die buikpijn erbij hoort! Ik maak me al geen zorgen meer, heb nergens meer last van. Het waren volgens mij echt mijn darmen. Heb de bekende steekjes en krampjes onderin en links en rechts, maar voel me verder top. Wel erg moe en daar geef ik me dan ook lekker aan toe. Komt me soms ook erg goed uit haha Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld, zij wist ook van de behandelingen af en leefde erg mee dus vond dat ik het ook moest vertellen als het raak was en niet pas na 12 weken. Vandaag met haar wezen shoppen en kon het niet laten om bij de Prenatal alvast wat dingetjes te kopen. Vriendlief 2 cadeautjes gegeven waar hij gwn tranen van in zijn ogen kreeg, sooo cute! Een speen met "papa is the best" en een slabbetje met: "mijn papa is toevallig de allerliefste." Viel duidelijk goed in de smaak dus! Hoewel ik net pas mijn 6e week ben ingegaan ga ik het wel met vertrouwen tegemoet. Net als bij die fm de laatste keer dat er 3 eitjes waren, toen "wist" ik al dat deze ronde 'm ging worden. En nu denk ik dus ook dat alles gewoon goed gaat en we in februari een trotse papa en mama mogen worden. Laten we maar hopen dat die positieve gedachten ook uit gaan komen!
Krullie, het komt helemaal goed! Leuk zeg dat je al wat dingen hebt geshopt. Ik durfde het toen niet.... hihi.. maar na de 12 weken zijn we ook gaan shoppen. Gister hebben ze alle spullen geleverd van de babydump. Vandaag hebben we de wandelwagen en commode opgebouwd... man man wat een werk. Heb ik me echt in verkeken. En nu flink pijn in mijn rug. Hopelijk is het morgen weer over. Dan gaan we aan de slag met de bedjes... haha... en dan langzaam aan alles inrichten.. leuk leuk!!
@Ikke: geweldig dat de babykamer bijna klaar is!! Kun je elke dag lekker gluren en verlangen naar je kleintjes!! Als je foto's hebt en wilt delen: ben erg nieuwsgierig! Hier komt vrijdag iemand van MvM langs, spannend hoor! Toch eng, weer een testje. Als hij maar niet ineens negatief of licht is! pff! Heb jij het tot 16 weken volgehouden Ikke met urine verzamelen?? Vriendlief zit een beetje te mekkeren, hij vindt het niet zo'n geweldig idee dat ik ergens in huis flessen met urine moet gaan stallen
krullie, ja ik heb het tot 16 weken volgehouden, al vergat ik weleens dat ik in die kannen moest plassen... hihi... Ik had de flessen in de berging staan. Je ruikt niks, je ziet alleen blauwe flessen in een krat staan... en ze gaan iedere week weg...dus komt goed meid! En dat levert gewoon echt een knalstreep op hoor die test van MvM... moet je niet aan twijfelen... Hier de babykamer.... Kast staat er maar een stukje op...hihi
We hebben geen berging, ja buiten in de tuin Doe ze wel in de trapkast in de hal, beste optie denk ik nog! Waaaauww wat een prachtige babykamer!!!!!!!! Helemaal mijn smaak!! Wauw wat zul je trots zijn en hier van genieten! Laat staan als er straks lieve beebjes in liggen te slapen!
Superleuk kamertje ikke! Strak en stoer, daar hou ik wel van. heb ook echt zin om alles weer in te richten. De meeste spullen heb ik al in huis, maar eerst nog de nieuwe kamer van onze zoon klaar maken en dan kan hij lekker al over.
Thanx meiden. Wij zijn ook heel erg trots op hun kamertje. Ik ben ook wel van de wat apartere dingen. Niet te zoet of te sappig. Idd strak, stoer, ruig... hihi... Krullie, ja in de trapkast kan idd ook. Ziet ook niemand ze staan. En over een tijd kunnen jullie ook alles bestellen en inrichten Helemaal geweldig. Ben benieuwd hoe jullie kamertje eruit komt te zien Jonie, Het inrichten is ook zoooo leuk he... Succes met het kamertje van je zoontje, en dan komt het met het andere kamertje ook helemaal goed.