hahaha Ik ben er nog hoor! Druk bezig met nadenken en wat ik allemaal wel of niet denk te voelen! Pff zo onzeker allemaal! Hoop maar dat het allemaal goed zit Moet echt nog 2 weekjes geduld hebben voor we meer weten... zoo benieuwd of er 1 beebje zit of misschien wel 2! Of 3... maar laten we dat maar niet hopen want dat zou toch wel heel wat risico's met zich meebrengen... Ik ben wel misselijk af en toe maar moet niet overgeven ofzo. Denk dat ik bij meer beebs misschien toch wel boven de pot had gehangen of zegt dat niets over je hcg? Hebben jullie overgegeven de eerste weken meiden? Ben ook benieuwd naar jouw kamertje Jonie! Ik kan ook niet wachten om daar voor te gaan kijken en te gaan klussen en inrichten! Wil ook een strakke kamer, maar als het een meisje gaat worden gaat het wel lekker zoetsappig worden Ben wel van roze Van vriendlief heb ik ook toestemming gekregen dat ik me dan helemaal mag uitleven, maakt hem niet uit hoe roze het wordt haha Maar goed zover zijn we nog niet.... Eerst maar eens een goede echo!
Hahaha krullie! Je gaat je dan dus helemaal uitleven??? Ikke niet hoor... hihi... Ik vind roze of blauw wel leuk maar niet te. Ik ben echt meer van het stoere! Hihi... Nou... ik denk wel dat het goed zit hoor meid. Kijk mij dan met mijn 2 ukkies! Ik had echt heel veel HCG...dat bleek wel met de test van MvM... maar ik heb niet boven de pot gehangen om te je weet wel... hihi... wel beetje misselijk met momenten... maar daar bleef het bij. Dus met een twin/ of drieling.. wil niet zeggen dat er daadwerkelijk iets uit moet komen als je misselijk bent. Enne.. ik hoop voor jou dat er geen drieling inzit. Ik zou echt HELEMAAL gek worden. 2 is wel echt super leuk... maar 3... pff... weet niet hoor. Hoop het niet mee te maken. Dan nog maar een keer een 3e er achteraan Ik moet over 2 weken ook weer een echo! Echt zo leuk! Ik ben echt benieuwd hoeveel ukkies jij in je buik hebt zitten... Jonie, ik ben ook benieuwd naar jou kamertje! Wij hebben de 1e pakjes voor de kindjes gekocht van het weekend. En gister de 1e schoentjes besteld voor de kindjes Hopelijk komen ze morgen binnen... ooooooooh zo leuk
Ben er ook nog hoor!! Nog steeds niet aan het kamertje begonnen... Vervelend zo'n man die me moet helpen en het niet doet, haha! Maar ik heb in mijn hoofd om morgen te gaan verven, dus hopelijk snel een foto'tje. Spannend hoor Krullie. Ben ook heel benieuwd hoeveel het er zijn! Nog 2 weekjes, dat schiet al op! Ben een beetje weeig geweest de eerste weken, maar niet overgegeven gelukkig. Bij mijn zoon ook niet. Ik leef me ook lekker uit met roze, zo leuk! Lekker tutten. Heb zelfs al haarbandjes en klemmetjes ingeslagen. En haar 1e pakje heb ik ook al. Een superschattig setje van Noppies in maat 50. Zo klein is dat weer zeg. Heb met 32 weken nog een echo. Ik wil wet dat ze nog even checken of het nog steeds een meisje is, haha. Zul je zien, heb je alles roze wordt het een jochie. Ook leuk hoor, maar wil het wel graag even van tevoren weten.... Gaan jullie nog op vakantie? Wij gaan 27 juli. Ben aan het aftellen op mijn werk, nog maar 6,5 dag werken, yihaa! En dan lekker 2 weken zon, zee en strand!
Jonie, wat leuk dat jullie nog op vakantie gaan! Ik zou heel graag met de vouwwagen weg willen, maar dat ga ik niet redden met mijn dikke buik. Opstaan en slapen op zo'n harde plank... haha.. wij zouden dan ook pas in september gaan dus gaat helaas niks worden. Dan volgend jaar maar weer en dan met de 2 kids En het kamertje komt wel. je hebt nog tijd. Zolang je er niet de laatste maand aan gaat beginnen... haha... en ik denk wel dat het nog steeds een meisje is als ze dat steeds hebben gezegd... Maar je weet het idd niet Ze kunnen zich altijd vergissen ( al komt dat niet vaak voor )
@Jonie: dat kamertje komt wel, maar wacht niet tot de laatste weken hoor. Manlief gewoon aan zijn kraagje trekken Heerlijk dat roze, al die spulletjes en lekker tutten straks! Ik hou dr van! Tuurlijk is het een meisje, ze zitten er maar zelden naast toch. Mij lijkt het verschil toch wel duidelijk te zien. Tenzij het een vrij onervaren echscopiste was Zou wat zijn, alles helemaal roze en is het een jongen Nee joh, komt wel goed! Waar ga je naartoe op vakantie?? Wij gaan over 2 weekjes 10 dagen richting Italie. Hebben daar lekker een huisje gehuurd. Vorig jaar ook in Italie geweest en zaten we in een hotel, maar dan ben je toch zo beperkt en niet echt veel privacy. Was een kleinschalig hotel en geen gigantisch all inclusive resort wat we gewend zijn. Het geld was nu op voor weer een vliegvakantie dus is het een mooie bungalow geworden. DOen en laten wat je wilt en laten we hopen op mooi weer! @Ikke: nee met de vouwwagen lijkt me nu in jouw toestand niet ideaal nee Blijf maar lekker in je comfortabele bedje Ook geen weekendje weg ofzo? Je hebt leuke last minute aanbiedingen, zeker in september! Fijn om te lezen dat jullie ook niet hebben overgegeven. Nog 1,5 week en dan de echo en weten we meer. Ik blijf bang en voel me eerlijk gezegd niet echt zwanger. Soms wel, maar soms dus ook totaal niet. En ik had niet zoveel hcg, ik had op mijn NOD maar een lichtroze streepje... hoop maar dat dat niets zegt in mijn geval, maar heb ook andere (negatieve) verhalen gelezen die me zorgen maken... Ben en blijf bang en onzeker. 2 dagen na de echo gaan we namelijk al op vakantie... moet er niet aan denken dat het straks niet goed is... want wat dan?! Moet van het positieve uitgaan, zegt vriendlief ook steeds. Maar dat is toch wel erg moeilijk... xxx
Nou, mannetje is nu boven aan de slag. Ga zo maar eens even helpen/commentaar geven hihi! Wij gaan naar zuid Frankrijk, 15 km van St Tropez. Het is er nu 30 graden, heerlijk!! En we zitten in een stacaravan, dus lekker makkelijk. Italie is ook leuk. Waar zitten jullie? Ikke, zou ik ook niet doen. Die bedden slapen echt niet lekker weet ik uit ervaring. Zelfs niet met twee matrassen op elkaar... GEwoon lekker volgend jaar weer!
Krullie, het komt allemaal goed hoor. Het is niet zo dat je je zwanger moet voelen... je bent zwanger... en hopelijk met de 1e echo een mooi kloppend hartje te zien... of 2 Licht streepje hoeft niet te betekenen dat het foute boel is.... En wat fijn dat je nog op vakantie gaat Super gewoon! Jonie, ooooooooooh heerlijk zeg! Op vakantie waar het 30 graden is. Geniet ervan zou ik zeggen.. het is zo daar! Haha... neej idd... met de vouwwagen is het niet zo'n succes. En ik moet zeggen... een last minute klinkt niet verkeerd... maar als we echt willen gaan in september, ben ik ongeveer 31 weken zwanger...en dan durf ik toch niet echt weg te gaan. Vooral omdat een tweeling ook wel eens geboren wordt rond die tijd. Ik hoop natuurlijk dat de kleintjes minimaal tot 34 weken blijven zitten maar toch... vind het toch wel een beetje eng om weg te gaan. Maar misschien ergens centerparcs... ook niet verkeerd Al weet ik niet hoe ik er dan uitzie... misschien wel als een dubbele zee koe... weet ook niet of het dan wat is om ergens heen te gaan... hihi..
He meiden! Wauw Jonie, jouw bestemming is zaaalig! Het is zooo mooi daar en zulk lekker weer, zalig! Dat wordt genieten hoor meis en lekker pronken met je mooie buik over de boulevards Wij gaan richting Turijn. Vorig jaar juist in het Noord- Oosten gezeten en nu de andere kant op. Prachtig land, ben er gek op. Wil graag nog verder afzakken, maar dan wel met het vliegtuig. Vind lange autoritten vreselijk. Vorig jaar 35-40 graden gehad, daar hopen we nu ook weer op! @Ikke: nee ik zou inderdaad ook niet te ver weg gaan, je weet het maar nooit. Tweelingen staan er om bekend vroeg(er) geboren te worden, dus blijf maar beter op enige afstand hier. Maar via hotelspecials en weekendcompany heb je superleuke last minutes in oa NL, Belgie, Duitsland enz. Als je maar op een paar uurtjes rijafstand blijft ja Just in case En Centerparcs staat voor ons volgend jaar op het lijstje. Lijkt me heerlijk met de kleine! Hoe voelden jullie je het eerste trimester van de zwangerschap? Ga zo eens even wat berichten teruglezen voor wat info Ik lees overal maar dat je borsten moeten veranderen, maar bij mij gebeurt er nog vrij weinig. Geen verschil eigenlijk... is that good or bad? Ik tel de dagen af tot de eerste echo. Heb een paar keer de gyn gebeld maar die irritante assistentes blijven weigeren... krijg geen vroegere echo, wat ik ook zeg. 2 dagen voor vakantie krijgen we de echo... ik blijf maar bang zijn dat het straks niet goed is en wat er dan allemaal moet gaan gebeuren en dat onze welverdiende vakantie (zeker voor manlief) dan in het water zal vallen... Maar goed... Positive thinking... belangrijk... gelukkig doet manlief dat genoeg voor ons beide...
Krullie, idd... op korte afstand van het zh is het veiligst he... haha.. De 1e 12 weken... ik heb die als erg spannend ervaren. Vooral toen ik hoorde dat we een tweeling kregen. Ik had niet zo veel ergens last van. Af en toe was misselijk maar niet dat ik boven de pot moest hangen. Wel heel veel bandenpijn.... Dat vond ik in het begin doodeng.. En de borsten. Iedereen zegt dat ze zo hard veranderen. Ik kan je zeggen.... ik draag nog steeds mijn eigen bh's... sinds 3 weken zijn ze wel gegroeid, maar minimaal. Wel worden mijn tepelrondjes... of hoe noem je dat steeds donkerder.... en mijn tepels zijn wat groter.. maar voor de rest........... niks hoor. Geen borsten die 2 maten groter zijn enz... dus maak je geen zorgen Komt allemaal goed. Ik hoop echt dat je een goede echo krijgt... groeit je buikie al? Of voel je je darmen veel rommelen? Vaak ook een teken dat alles plaats aan het maken is voor je ukkie(s)... Ik hoop dat je op de echo een mooi hartje ziet kloppen. Ik heb er alle vertrouwen in
Nou, kamertje is geschilderd en is leuk geworden zeg! Hij ligt nu al lekker te slapen. Moeten nog wat kleine dingen doen, maar doe ik lekker van het weekend. Het regent toch alleen maar dus tijd zat! Krullie, kan je niet eerder bij een vk in de buurt terecht? Zou dat ook wel eerder willen als ik jou was. Vind Italie ook geweldig! Mss volgend jaar weer. Ik voelde me in het begin niet echt anders, maar wel heel onzeker. En ook wel heel moe eigenlijk en heeeele pijnlijke borsten. Volgens mij zijn ze toen wel 2 cupmaten gegroeid, haha! Ik heb me trouwens vorige week voor het eerst weer eens gewogen en was best geschrokken! Gewoon 12 kilo erbij al, aargh!! Heb een enorme buik en borsten nu, maar voor de rest is er gelukkig nog niet veel veranderd. Ik snap ook niet helemaal hoe het zoveel kilo's kunnen zijn, maar het zal wel kloppen... Bij mijn zoon was er ook 18 kilo bij en die ben ik gelukkig allemaal weer snel kwijtgeraakt. Ach we zien wel! Ikke, ik zou ook niet meer ver weg gaan hoor! mss nog lekker wat in de buurt, een huisje of hotel. Je nog even lekker laten verwennen is nog wel lekker voor de kleintjes er zijn. Zou ik zeker doen als het mogelijk is.
Jonie, wat leuk dat het geschilderd is Lekker slapen in zijn nieuwe kamertje... altijd leuk! Dus jij bent wel flink wat maten gegroeid lees ik? Ik nog niet.... hopelijk blijft het een beetje zo, maar denk dat dat op het laatst komt ofzo.. En 12 kilo valt wel mee toch??? Het is je 2e zwangerschap ( op de bbz na dan ) Ik weeg me ongeveer iedere maand... ik hou dat bij via het 9 maanden boek van Pauline Oud... echt een geweldig boekje... ik meet niet mijn buik omtrek maar ga wel op de weegschaal staan. Ik heb me afgelopen woensdag gewogen. toen was ik 22 weken zwanger... Opzich vond ik het wel meevallen... ik heb een groot formaat buik.. hihi.. maar de kilo's gaan opzich wel... mogen nog wel iets langzamer gaan maar toch... ik stond nu op +8... gaat wel toch?
He meiden! De kwaaltjes zijn bij iedereen anders dus... heb weer veel gegoogled Grappig dat jouw borsten al vrij snel 2 maten groeiden Jonie en ik denk dat ze nog wel groter gaan worden tegen de tijd dat je gaat bevallen! Fijn dat het kamertje lekker op schiet en al bijna klaar is. We willen wel een mooie foto zien als het echt af is he?! Vind dat zo leuk al die foto's, even lekker inspiratie opdoen! 12 kg vind ik reuze meevallen. Tussen de 10 en 20 is zo'n beetje "normaal" toch? Waarschijnlijk ben je het straks voor het grootste deel weer meteen kwijt na je bevalling. @Ikke: 8 kilo is erg netjes! Zal nog wel wat bijkomen, maar tot nu toe doe je het heel goed hoor. Ook je borsten zullen echt nog wel huge worden, zeker als je gaat bevallen! Dus dat komt nog wel hoor, dont worry Nog een weekje tot de eerste echo. Zo spannend! Ik weet niet of ik zomaar bij een VK terecht kan als ik onder behandeling ben van een gyn. Er zit niets anders op dan geduld te hebben. Heb eigenlijk nergens last van, geen rare pijntjes ofzo dus maak me ook niet echt zorgen meer. Heb wel krampjes in mijn onderbuik en steken links en rechts als ik opsta of een bepaalde beweging maak. Tepels zijn nog gevoelig en heb soms last van duizelingen. Mijn buik is opgezet, duidelijk last van mijn darmen. De eerste weken waren ze helemaal van slag en veel diarree gehad en nu de laatste week veel last van obstipatie... fijn! Maar ik hoop maar dat deze kwaaltjes betekenen dat het goed zit... We zullen zien volgende week... het komt zoals het komt. Alles heeft een reden en mocht het niet zo zijn dan is dat niet voor niets denk ik dan maar. Maar natuurlijk hoop ik op een mooie beeb! xxx
Hey meiden, tja volgens mij is het normaal om in een hele zwangerschap 12 kilo aan te komen wat ik zo om me heen hoor. Het is wel gek, want verder ben ik nog gewoon slank... Heb trouwens wat foto'tjes in mijn album geplaatst. 2 van de kamer van mijn zoon en 2 van de kamer van babygirl. Wel alleen bedje en commode. De rest moet nog een beetje aangekleed worden dus dat komt nog. Ze zijn wel prive dus we moeten eerst vrienden worden wil je ze kunnen zien. Ik heb jullie al toegevoegd aan mijn contactenlijst. Moet je volgens mij alleen accepteren. Er zit ook een buikfoto van mezelf bij met 20 weken. Mss leuk om te zien hoe "dik" ik al ben! Haha! Krullie, wat fijn dat je zo positief bent en ach, nog maar 1 weekje geduld. Dat is ook zo om! Succes nog even met wachten, het zit vast goed. Wel vervelend dat je zo'n last van je darmen hebt.
Jonieeee! Ik heb al een reactie achtergelaten bij je foto's!! Het ziet er echt geweldig uit en ik ga ze, samen met die van Ikke, goed onthouden ter inspiratie voor ons babykamertje! Bij die mooie foto vroeg ik me wel af of jij het was... maar met 20 weken?! Jeetje mina! Lijkt eerder 1 dag voor de bevalling haha Die 12 kilo's zitten allemaal op je buikie hoor, dat is er zo weer vanaf als de kleine er is! Wel echt een prachtige foto, heel mooi aandenken
Hey Krullie, bedankt voor je leuke reacties! Het is ook helemaal geworden zoals ik in mijn hoofd had. En ik hou ervan om te matchen zoals je ziet... Ik ben het zelf op die foto. Wel laten maken bij een fotograaf hoor. Het is voor een speciale serie die hij uit wil laten brengen met allemaal zwangere dames. Was leuk om te doen en een leuk aandenken aan mijn zwangerschap. Haha, zal nog een foto plaatsen 1 dag voor de bevalling. Kun je lachen met mijn enorme toeter!
Krullie, 8 kilo valt idd wel mee. Jij krijgt bijna de echo! Spannend zeg! Ben benieuwd hoeveel kindjes je in je buik hebt zitten Jonie, ik heb je foto's nog niet bekeken. Ik denk ik reageer ff snel maar mijn ogen vallen bijna dicht. vannacht bijna niks geslapen en ook nog moeten werken vandaag. Ik ga snel verder... we gaan zo een wip wap ophalen voor mijn peetkindje... Tot snel weer! En dan bekijk ik ook je foto's Jonie!
@Ikke: hoe komt het dat je zo weinig geslapen hebt? Nog even en je stopt met werken toch? 28 weken dacht ik? Jaa dinsdag de echo... ik word echt steeds onrustiger naarmate die datum dichterbij komt zeg pff... Nou 2 denk ik niet... ik had maar een vrij lichte streep op mijn NOD en dat weinig hcg baart me dus ook wel weer zorgen... als er maar iets zit en we geen leeg vruchtzakje aantreffen ofzo. Ja waar kan een mens zich druk over maken... ik geniet totaal niet van mijn vakantie op deze manier dus ik wil dinsdag wel echt goed nieuws, dat ik er echt 100% vertrouwen in heb en echt kan gaan genieten van mijn zwangerschap. Net saampjes gefantaseerd over de eerste echo. We wilden het pas met 11/12 weken aan iedereen bekendmaken, maar volgende week gaan we net voor we op vakantie gaan nog even bij schoonouders langs, zij vertrekken dan ook voor dezelfde periode als ons. En stiekem willen we het hen dan al wel vertellen als de echo goed is Aangezien ze op vakantie gaan kunnen ze hun mond niet voorbij praten en hebben wij ons geheimpje stiekem al met iemand gedeeld Na de vakantie komt dan de rest aan de beurt *duim duim duim* voor dinsdag
Krullie, ja idd ga ik met 28 weken met verlof. Dus nog 5 weken te gaan! En hoe het komt dat ik zo slecht heb geslapen??? Geen idee.. Vannacht weer beter geslapen gelukkig. Ik hoop ook echt voor jullie dat er een kloppend hartje te zien is! En geen leeg vruchtzakje. Ik heb er wel vertrouwen in. En je was vroeg met testen he... dus kan dat het daarom een licht streepje was... Oh spannend zeg om het te gaan vertellen dan aan je schoonouders... is idd wel fijn dat ze op vakantie gaan zodat ze niks kunnen verklappen! Hihi... Jonie, ik ga nu ff je foto's bekijken Woooooooow mooi hoor! Helemaal super! Heel mooi gedaan En ik doe ff waven...vandaag 23 weekjes
Hey meiden, hoe gaat het hier? Krullie, morgen je echo. Spannend he?! Hoe laat heb je de afspraak? Leuk dat fantaseren. Als alles in orde is, hoeveel weekjes ben je dan morgen? Succes met wachten! Ikke, met jou alles goed. Is het wel een beetje vol te houden met twee druktemakers in je buik? Hier alles prima. Heb steeds last van mijn liezen, dus loop heel raar op het moment. Lijk net een eend, haha! Nog 3 daagjes werken en dan lekker op vakantie. Ben er zooooo aan toe!
Jonie, ooh bijna vakantie! Heerlijk! Nog ff volhouden met werken. Krullie, heel veel succes morgen en veel plezier. Hopelijk zie je een kloppend hartje. Ben zo benieuwd!!!!!!! Hier alles goed. Gisteravond nog een ongeluk voor onze neus zien gebeuren. Auto week uit naar rechts en probeerde terug de weg op te gaan. Doordat de achterwielen in het gras kwamen en de voorwielen op het fietspad, kreeg de auto niet genoeg grip. Gelukkig maar, anders had hij ons vol van de weg geramd... maar de auto sloeg op de kop in de greppel. Meteen te hulp geschoten. Gerend, gesprongen over de greppel en aan de deur lopen trekken om dat meisje uit die auto te krijgen. Best heavy, maar gelukkig is ze er veilig uit kunnen komen. En zonder schrammen... maar mijn buik vond dat niet zo leuk. Gelukkig voel ik de kindjes nog goed bewegen en hebben we de hartjes geluisterd met de angelsound... dus nu is weer alles goed Jonie, doe rustig aan he met je liezen/bekken?? niet dat je er dalijk heel veel last van hebt op vakantie. Kan zomaar uitslaan in bekken instabiliteit dus doe voorzichtig!