Hai meiden! Jonie: waggel waggel! Bijna 30 weken, het begint op te schieten!! Veel sterkte nog de komende dagen met werken, zeker met dit weer. Maar daarna kun je lekker gaan genieten! Heb je drie volle weken vakantie? Daarna hoef je nog maar even en dan heb je lekker verlof Maar wat Ikke zegt: doe het rustig aan want bekkeninstabiliteit wil je niet... rust en laat je lekker verwennen! @Ikke: dat is heftig zeg zo'n ongeluk! Gelukkig kan jij je nog goed bewegen zo te lezen! Super dat jullie hebben kunnen helpen en dat het gelukkig goed is afgelopen. Doe het ook lekker rustig aan hoor! Je kunt bijna weer de 24 weken wave doen Ik heb dus morgen EIN-DE-LIJK de echo. Ik ga er eerlijk gezegd blanco naartoe, ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten... goed of niet goed... blijf onzeker. Als het goed is ben ik morgen 8w4d dus moet er wel iets moois te zien zijn dacht ik zo. We hebben om 15.45 uur de (inwendige) echo bij een echoscopiste. Ook gewoon bij de gynaecologische poli maar de gyn zelf doet het niet, maar een echoscopiste dus. Don't know why maar goed. Aansluitend om 16.00 een vervolggesprek met de gyn. Jammer zo laat, het zou dus ook zomaar een uur kunnen uitlopen... Afgelopen dagen erg druk bezig geweest. Veel weggeweest en veel in de voortuin gewerkt. Die hebben we helemaal op de schop genomen. Spierpijn tot en met ook nu. Maar oh wat slaap ik lekker 's nachts Heb dus echt niet stil kunnen staan bij wel zwanger/ niet zwanger... nu ook totaal niet zenuwachtig, maar ik denk dat dat morgen in alle hevigheid toe zal slaan als we in de wachtkamer zitten! Ik houd jullie op de hoogte! xxx
Ja, ik doe zeker rustig aan. Heb mannetje al duidelijk gemaakt dat dit een heel erg relaxte vakantie gaat worden. Kan gewoon niet anders... Heb echt geen zin in BI! Jee Ikke, wat naar om dat te zien. Gelukkig is alles goed afgelopen. Gek hoe je zelf soms reageert he? Wel goed van je! Krullie, heb idd 3 volle weken vakantie. Werk maar 3 dagen in de week en zit eraan te denken om morgen al vrij te nemen. Dan hoef ik 20 augustus pas weer te werken. Ik heb het zo rustig op mijn werk en er is bijna niemand meer. Ben het echt zat. Heb ook nog superslecht geslapen vannacht. En dan nog maar 3 weken werken en alweer verlof. Gaat zo hard deze zwangerschap, heerlijk! Moet je vandaag werken? Dan gaat de dag wel lekker snel. Fijn dat je nog niet zo zenuwachtig bent. Je kan ook niets anders dan afwachten. Ben wel heel benieuwd voor jou! En laat het maar snel weten of alles goed is. Ik denk wel dat je het mooi kan zien inwendig met ruim 8 weken. Succes met wachten en ik duim voor je!
Krullie, hoe was het vandaag???????????????????????? Ik ben super nieuwschierig!!!!!!!!!!!!!! Hopelijk is alles goed en ben je nu lekker aan het genieten van het zwanger zijn en een mooi kloppend hartje. Laat je snel iets weten? Jonie, Nog ff en je hebt vakantie. Groot gelijk dat je morgen vrij neemt. Wel lekker met zo'n weertje. Ja gek eigenlijk hoe je reageert in zo'n situatie maar gelukkig hebben we iemand kunnen redden. Morgen 24 weken en morgen krijgen we ook weer een groei echo. Ben benieuwd hoe de kids zijn gegroeid. Ze liggen nu wel hoog. Merk het goed... dus het zal wel allemaal positief zijn
He lieverds! Ik heb even een reactie in een ander forum gekopieerd en dat zet ik hier even neer. Anders blijf ik typen! Gelukkig was de echo super... boven verwachting. Nog twee daagjes vooruit gezet ook, beeb groeit perfect! Hartje gezien en gehoord, echt te gek. Ben er nog steeds ondersteboven van... Hebben alles bij elkaar 1,5 uur in het ziekenhuis gezeten. Werd gewogen, bloeddruk gemeten, toen de echo en daarna nog 3 kwartier in de wachtkamer gezeten voor het laatste gesprek met de gyn. Over 2,5 week de volgende echo bij de gyn. De buikpijn die ik had is nu verklaard, ik heb een cyste van 7 cm in mijn linkereierstok en eentje van 5 cm in mijn rechter. Dat is iets om in de gaten te houden en daarom voorlopig nog niet naar de vk. Terwijl we in de wachtkamer zaten kregen we belletje van schoonpa of we kwamen bbq! We hebben het heuglijke nieuws dus al verteld. Ze moesten huilen, zo lief Toen kwam het er bij mij ook allemaal uit natuurlijk! Schoonpa en zijn vrouw zijn voorlopig de enige die het even weten, ze houden het ook voor zichzelf. Na de echo op de 10e gaan we als alles goed is dat weekend iedereen inlichten Hier een foto van ons beebje! Het is er trouwens 1tje hoor! Gelukkig maar Al mini armpjes en beentjes en ze bewogen zelfs al. Heel vaag zie je ook de navelstreng! Ongelooflijk en onwerkelijk! Ik ben écht zwanger! Jonie: meis heeeeerlijke vakantie toegewenst!! Genieten!! Ikke: Veel plezier met de echo morgen!! Tuurlijk is alles goed
Krullie, wooooooooooooooooooooooooooooow cool! Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt super zeg! En nu heerlijk genieten van jullie vakantie en het zwanger zijn. Gek is dat he... dat je nu gewoon een mini mensje in je buik hebt. Super zeg. Ben echt heel blij voor jullie. Onze echo was ook super! Echoscopiste vond de kindjes te klein. De arts vond beide kindjes prima. groeien gelijk op, en groeien goed met de curve mee.... maar wel net onder de lijn.. haha... maar niks om ons zorgen over te maken. Als het zo blijft gaan, is er niks aan de hand. Over 3 weekjes weer terug. Spannend! 6 dagen later als jou krullie
Gefeliciteerd Krullie!!!!! Echt suuuuuperleuk voor jullie! Bijzonder he zo'n echo? Geniet er lekker van meid! Wij hebben 13 augustus weer een echo. Ben dan 32 weken. Bij de 20 weken echo lag de placenta iets te dicht bij de baarmoedermond, dus ze willen even kijken of het nu wel goed zit en natuurlijk gelijk wat mooie plaatjes schieten. Ikke, fijn dat het zo goed gaat. Is toch ook wel normaal dat een tweeling iets kleiner is? En nog lekker genoten van het mooie weer vandaag? Ik heb bijna de hele dag in het zwembad in de tuin gelegen. Zo lekker!! Vast de meeste rommeltjes en boodschappen ingeslagen voor de vakantie en morgen wassen, strijken, inpakken en wegwezen!! We vertrekken vrijdagochtend vroeg
He meiden! De echo was idd echt bijzonder. Heb de foto in een mooi lijstje gedaan en op me nachtkastje gezet Hij gaat zelfs mee op vakantie @Jonie: aaah een zwembad in de tuin, dat klinkt zalig!! Ik heb buiten met binnen afgewisseld, vond het veel te warm, ook in de schaduw. Wil ook graag een zwembad in de tuin, gewoon zo'n groot rond ding op een grasveld ofzo. Maar ja dat koop je toch niet zo snel als je maar met zn twee bent Straks met de kleine heb ik een goed excuus Ben benieuwd of de placenta wat opgeschoven is dan! Als hij voor ligt wordt het een keizersnede toch? Geniet van je vakantie!!!! Wij vertrekken morgenmiddag. Nog even de puntjes op de i morgenochtend en dan wegwezen. @Ikke: gaaf al die echo's zeg! Gelukkig maar dat het goed is met de kleintjes en dat er geen zorgen zijn. Ze groeien gewoon goed, ook al zitten ze net onder de lijn. Is ook vrij normaal voor een tweeling toch? Al blijven de echo's natuurlijk spannend! Ik vroeg me trouwens af of jullie een combinatietest / nekplooimeting hebben laten uitvoeren??? Lees veel wisselende verhalen. Een doet het wel, ander niet. Het werd me gisteren gevraagd en ik had zoiets van: waarom niet en dan zie ik de ukkepuk ook lekker weer Maar las vandaag wel dat je dat allemaal zelf moet betalen als je onder de 36 bent. Moet nog even uitzoeken hoeveel dat is dan. Nou meiden we spreken elkaar over 2 weekjes weer!! Werkse Ikke en fijne vakantie Jonie!! xxx
Wij hebben ook gewoon een opblaasbad hoor! Als je wat meer thuis bent en met een kleine is het wel leuker ja. Jij ook een fijne vakantie! Wij hebben geen verdere testen uit laten voeren. Vond het niet nodig en als er iets zou zijn, weet ik ook niet of we het af zouden breken.
Krullie fijne vakantie! Wij hebben ook geen extra onderzoek laten doen. Ook zitten er risico's aan m.b.t. een miskraam. En ook al is de kans klein... we hebben het niet gedaan. Jonie, jij ook fijne vakantie! Tweelingen zijn idd kleiner maar moeten eigenlijk tot 28 weken net zo groeien als 1 kindje. Vanaf de 28 weken gaan ze een eigen patroon vormen. Maar goed... zal wel erfelijk bepaald zijn. Vriendlief is niet groot.. Vooraan 1.70 en ik ben 1.57 dus dan zullen we ook geen grote kindjes krijgen... haha... komt goed. Tot over 2 weekjes! Moet ik jullie wel lang missen zeg...
Jullie zijn gewoon op vakantie......... ik zit hier ook van de zon te genieten Lekker in de tuin! haha... Nog veel plezier! Ook al lezen jullie dit niet... Tot snel weer!
Meiden! Ik ben weer terug! Nou ja, Ikke dan! Jonie is nog lekker aan het genieten waarschijnlijk! Fijn dat je van de zon hebt kunnen genieten Ikke! Het weer was hier niet slecht geloof ik he?? Hoe was de groeiecho van de ukkies?? Ik hoop goed!! Ik ben dus weer terug! Drie daagjes eerder dan gepland, ik was er klaar mee! Doodmoe de hele vakantie, lichamelijk en geestelijk trok ik gewoon niets. En dat was voor vriendlief niet echt prettig. Tel er de hitte daar nog eens bij op, dat was ook echt een doodsteek. We hebben het wel leuk gehad en toch nog wel leuke dingen gedaan, maar ik werk wel dat het niet helemaal was zoals we hadden verwacht. Voor mij maakt dat niet uit. Ik ben sowieso van het luieren. Vriendlief is wel van het actief zijn en het voelt voor mij dan ook alsof ik onze vakantie heb verpest... hij zegt wel van niet maar goed. Hij gaat het niet wagen om dat toe te geven natuurlijk Sinds woensdag ben ik ook ziek. Weet niet of het van de zwangerschap is of dat ik een griepje te pakken heb. Voel me de hele dag beroerd en autorijden was ineens een drama. Stond continu langs de kant van de weg mijn maag te legen... Gelukkig hadden we een autovakantie en een huisje gehuurd dus besloten eerder terug te gaan. Vind het heerlijk om weer thuis te zijn, ik voel me thuis toch het beste als ik niet lekker ben. Dan wil je gewoon thuis zijn... Verder veel buikpijn gehad links en rechts. Bandenpijn óf de cystes die gegroeid zijn. Weet niet of dat kan, maar hoop het niet. Maar pijn deed/doet het wel. Vrijdag weer terug naar de gyn voor een echo van de cystes en de beeb. Hoop zo dat met het beebje alles in orde is... moet er niet aan denken als we opeens slecht nieuws zouden krijgen. Verder is mijn buik behoorlijk opgezet, ik heb nog 1 pantalon die net dicht kan. Zit niet echt geweldig. Andere broeken kunnen dus niet meer dicht. Vrijdagmiddag na de echo dan maar de stad in voor wat zwangerschapsbroeken! Zijn wel mijn darmen, want daar heb ik ook ontiegelijk veel last van. Hoop dat al die kwaaltjes betekenen dat het goed gaat met de beeb! Toch wel erg zenuwachtig voor vrijdag!! Hoop dat het met jullie ook allemaal top gaat! En dat Jonie het rustig aandoet op haar vakantie!
Krullie welkom terug! Met de beebs alles goed. De groei echo..tja... we hadden zo'n domme muts die de echo maakte en die snapte er allemaal niets van... was wel echt een oudere dus je zou denken... ruime ervaring. Kon de placenta van kindje rechts niet vinden. Zei dat kindje 2 kindje 1 is.... terwijl het gewoon al 24 weken andersom is... De kindjes waren veel te klein.. was niet goed! Ik vond het allemaal wel meevallen en mijn vriend ook. Maakte ons echt geen zorgen. De gyn zei ook dat alles goed was. De kindjes zitten net onder de onderste lijn, maar wat wil je met een kleine mama en een niet al te grote papa... we hopen die niet meer te krijgen die vrouw.. Verder gaat het met mij wel... vrijdag te veel gedaan, en heb daar het hele weekend last van gehad. Dus ik moet het echt rustiger aan gaan doen merk ik.. Ik heb het er graag voor over, zolang de kids goed blijven groeien met de curve mee.. Jammer dat je de vakantie niet zo hebt ervaren als dat je graag wilde. En wat balen dat je je zo ellendig voelt. Ik denk dat het echt door de zwangerschap komt of een combinatie met je cyste. Ben benieuwd vrijdag! Ik had dat ook met mijn buik dat ik meteen zowat mijn broeken niet meer aankon. Met 8 weken droeg ik al zwangerschapsbroeken..haha.. Meid, doe rustig aan he! Gaat het nu weer wat beterder met je?
Nou ja wat een naar mens hebben jullie gehad voor de echo! Lijkt me dat een ruim ervaren persoon zo'n belangrijke echo moet doen! Niet fijn om dat allemaal te horen, dat de kindjes veel te klein zijn. Gelukkig denkt de gyn er anders over en maken jullie je ook niet te veel zorgen, goedzo! Zolang ze maar mooi met de curve blijven meegroeien inderdaad. Je kunt denk ik idd geen reusjes verwachten als papa en mama klein zijn Doe het goed rustig aan hoor, de beebjes moeten zo lang mogelijk blijven zitten! Nog een paar weekjes en je hebt verlof!! Met mij gaat het met vlagen goed, maar voel me over het algemeen lamlendig. Doodmoe, echt gruwelijk. Vraag me af hoe dat moet als ik over 2 weekjes weer fulltime aan de bak moet. Maar dan ben ik wel over de 12 weken heen dus hoop dat het verbeterd. Vrijdag krijgen we alle bloeduitslagen terug, vermoed dat ik ook bloedarmoede heb. Dat had ik maanden geleden al nadat ik een dieet had gevolgd en de tabletten die ik toen kreeg heb ik niet altijd braaf en lang genoeg geslikt... Dus dat zou ook mee kunnen spelen. En natuurlijk ontzettend zenuwachtig voor vrijdag... hoop zo dat alles goed gaat. Ervan afgaande op hoe ik me voel denk ik van wel, maar je weet het nooit... We willen het volgend weekend dan ook bij iedereen bekend gaan maken! Onze ouders krijgen dit: Houten Bakje LUXE Opa & Oma | Zwanger? TIP! | LiefWondertje - Baby en Peuter spulletjes Schoonma is jarig, mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd dus het zijn "doodnormale" ingepakte cadeautjes. Maar de verrassing zal enorm zijn denk ik Als het goed is wordt het morgen bezorgd! Nu duimen dat we het ook echt kunnen geven! Jij droeg ook al vroeg zwbroeken! Ik heb er toevallig net 2 online besteld, vond erg weinig leuks in de stad en wat er was helaas niet meer in mijn maat. Hoop dat ze passen en lekker zitten. Op het werk moet ik het nog een paar weken geheim zien te houden, maar ben wel al 13 weken als ik weer moet beginnen. Hoop dat het lukt gezien mijn buik. Ik vind het wel een beetje een dilemma. Wat is wijsheid... ik ga soort van "promotie" maken en ik weet bijna zeker dat dit door mijn neus geboord gaat worden als ik er 't halve schooljaar niet ben. En die kans krijg ik anders nooit meer en ik wil me toch bewijzen, ik kan het wel aan. Ook al is het voor de helft. Maar aan de andere kant denk: tsja wat als het me, door wat dan ook, toch niet lukt, nemen ze me dat niet in dank af... en is het ook slecht voor de leerlingen misschien. Moeilijk hoor...
Krullie, ja raar mens was het.. maar goed... er zijn meiden die veel minder lange ervarig hebben en het allemaal wel goed kunne nzien. Dus hopelijk krijgen we over 1,5 wel een leuk iemand... En ik doe zeker rustig aan. Idd wil ik niet dat de kindjes al eerder komen dan gepland. Kijk.. een paar weken eerder kan altijd.. maar hopelijk pas over minimaal 10 weken... Wat een leuk idee zeg! Dat kadoo! Echt super. Ik denk wel dat je het kunt geven, aangezien de echo vrijdag ( hopelijk zegt ) dat jullie beebje flink gegroeid is! Wat een dilemma zeg op je werk... lastig hoor... En je weet zeker dat je die promotie krijgt?? Ik weet niet wat ik zou doen.. als je zeker weet dat ze dan zeggen... iemand anders gaat die promotie doen, dan zou ik het ook verzwijgen.. maar goed.. stel dat je je niet lekker gaat voelen enz... dan heb je dat weer. Moeilijk hoor. Kun je niemand in vertrouwen nemen op je werk hierover??? En bloedarmoede kan idd ook voor allerlei klachten zorgen. Ik heb standaart ijzertabletten vanwege tweeling zwangerschap. Ik ga er zo maar weer 1tje innemen en dan eten. Moet eigenlijk half uur voor de maaltijd, maar goed.. ik vergeet dat steeds..dus dan maar net voor de maaltijd. Zwangerschapsbroeken zitten echt heerlijk. En ik had ze idd vroeg aan. Is niet erg.. alleen maar leuk... hihi.. Wij hebben de proefdruk voor het geboortekaartje gekregen. Echt super! Nu binnenkort de box maar eens opzetten..haha... Meid, doe rustig aan en geniet nog maar lekker van je vakantie Ik zal ff mijn buikfoto plaatsen van afgelopen woensdag. Toen was ik 25 weken zwanger van de ukkies.
Wauw meis, wat een prachtige foto!! Je buik is nog niet megagroot met twee ukkies! Gelukkkig maar, je hebt nog 15 weken te gaan! Echt prachtig... kan niet wachten tot ik er ook zo bij loop! De promotie gaat door ja... net voor de vakantie was het bekend. Kan niet echt een collega in vertrouwen nemen, omdat er nogal wat geaast wordt op elkaars positie binnen het team enzo... daarbij denken ze uiteraard in het belang van het onderwijs en de leerlingen en zal iedreen zeggen dat het niet verstandig is denk ik. Maar ik wil er wel voor gaan, die kans krijg ik anders nooit meer. Degene die hem dan krijgt zal die functie dan ook mogen behouden. Mondje dicht dus maar! aaah het geboortekaartje is ook al zo goed als klaar! Wauw zeg, echt supergaaf! En de box straks in de kamer... zal een prachtig gezicht zijn!
Wij krijgen hier toch ook wel het geboortekaartje te zien he als de uks er zijn Of een stukje ervan dan Zo nieuwsgierig!
Hey meiden! Kom eindelijk nog eens kijken...! Zo sorry dat ik veel te lang niet meer gepost heb hier. Is waarschijnlijk niet echt een excuus, maar, alles leek ineens zo tegen te vallen; het ene na het andere en het bleef maar duren... En dan nog een paar keer slecht nieuws gekregen van het ziekenhuis: kon het uiteindelijk even niet meer aan om hier te schrijven... Heb het geluk dat Ikke me heel lief terug uitnodigde om met jullie mee te schrijven. Kom nog steeds niet echt vaak op zp, maar, ben wel heel benieuwd naar jullie, dus wil hier zeker op ingaan. Hoe raar het misschien ook klinkt: heb jullie best wel gemist!! Heb nog een heel eind bij te lezen. Ga dus vooral op het recentste nieuws reageren nu. Jonie: geniet van je vakantie! Ik duim voor de echo van 13 augustus!! Ikke, thx meis! Blij te lezen dat je tweeling het goed doet! Goh, best ellendig, zo een domme muts; gezien de leeftijd zou ik ook wat anders verwacht hebben! Die curve is vooral een gemiddelde; 't is daarom niet meteen slecht als een waarde er iets onder ligt. En, zolang de gyn zegt dat 't goed is, is het goed he! Krullie, nog eens een dikke proficiat! Had je berichtje gezien in het topic dat ik even opzette; heb op jouw berichtje gereageerd maar niet zeker dat je het gezien hebt. Voor wanneer ben je uitgeteld? Gezien de banners heb ik de indruk dat we vrij gelijk opgaan . Ik ben uitgeteld voor 27 februari. Die vakantie: ik kijk elk jaar opnieuw uit naar de zomer, de zon, ... Dit jaar kijk ik uit naar de winter... Kan gewoon niet overweg met de zon; word er zo ellendig van.... Voel me vaak schuldig naar mijn vriend toe: het enige wat ik lijk te doen is gaan werken, op de bank hangen en, naar het toilet hollen... Verder hang ik maar wat... En, hij is zo actief... Maar, het is natuurlijk ook niet niks he, zo een minimensje in ontwikkeling in je! Heel veel succes vrijdag!! Dikke knuf, Fien
En Krullie, die promotie.... Vind het ook een lastige... Lijkt als wat je ook doet, 't eigenlijk toch niet "goed" is. Wanneer is die promotie definitief? Stel dat je zou wachten met iets te melden, hoelang zou je dan moeten wachten? In ieder geval : als degene die de promofunctie krijgt ze ook mag houden, en je dus amper nog kans hebt op zulk een promotie, zou ik ook even zwijgen nog... Succes! Liefs!