@ all: morgen moeten we om kwart over 2 in het ziekenhuis zijn. Dankjewel voor jullie lieve berichtjes. @Jonie2 : Hoe gaat het met je menstruatie? Ik hoop voor je dat je gewoon een positieve test in handen mag hebben. En ik weet niet precies hoe dat met die kansberekening zit maar wel stom is zoiets he...Heb ook geen idee wat er bij ons uit zal komen. @manytroubles : Ik hoop dat je lekker kunt slapen vannacht zonder dat je je rot blijft voelen. Hopelijk doet een goede nachtrust goed. @Fieneke : Toen ik aan de pil zat menstrueerde ik best lang. Zeker wel zo'n 5-6 dagen. Voordat ik aan de pil was heel weinig en nu ik gestopt ben ook heel weinig. Is wel fijn vind ik. Meiden, jullie horen van mij als ik meer weet van het ziekenhuis. Weet niet of ik morgen nog hierop kom en anders zeker vrijdag. Slaap lekker iedereen!
Succes Ikke, al zenuwachtig? Ik ben nog niet ongesteld. Temp was vanmorgen wel hoger, maar heb even een testje gedaan en die was negatief. Dus vandaag komt het wel, anders had ik nu al wel positief getest. Jammer... Mijn menstruatie duurt meestal 4-5 dagen, ook toen ik aan de pil was. Ik vroeg me nog af of jullie ook je temperatuur bijhouden.
@Jonie2 : Wordt nu wel een beetje zenuwachtig omdat ik alleen moet gaan. Mijn vriend is echt ontzettend ziek. Zomaar ineens...och ja...baal er wel van en hoop stiekem dat hij toch nog meegaat. Al heb ik er een hard hoofd in aangezien we over iets meer dan 2 uurtjes al aan moeten rijden.. Jammer dat je denkt dat je ongesteldheid eraan komt. Ook bij mij is nog niks te bekennen gelukkig. Stel dat ze toch een onderzoek willen doen en ik ben ongesteld...ook niet zo fijn. Ik zit op dag 47 en heb straks ook een testje gedaan. uiteraard negatief... Over het temperaturen...ik heb 2 maanden mijn temp bij moeten houden van de huisarts aangezien ik op dag 17 een positieve ovulatietest had en op dag 46 nog niet ongesteld was. Deze cyclus heeft 78 dagen geduurd. Na 2 maanden tempen en terug bij de huisarts geweest snapte ze niks van mijn temp ( ik heb een hele lage basistemp. rond de 34.8 / 35.5 ) en ze zag wel dat ik een eisprong had, maar dan klopte mijn cyclus niet met die gegevens. Werd bijna 3 weken later pas ongesteld. Dus ik blijk een beetje lastig in elkaar te zitten. Ben daarom ook erg benieuwd wat er aan gedaan kan worden.
Hallo dames, Ik ben terug. we zitten nu officieel in de medische molen. Ik heb een gesprekje gehad met de arts en ik heb meteen bloed moeten laten prikken. Voor aanstaande maandag staat er een inwendige echo op het programma en voor aanstaande woensdag moet vriendlief zijn zaad inleveren in het ziekenhuis. Dan moeten we 25 januari terug om de uitslagen en behandeltraject te bespreken. Een volle maand komt eraan dus...
Da's inderdaad een volle maand zo. Maar wat zei de gyn? Had hij al een idee waar het aan kon liggen of laten ze zich daar nog niet over uit? Spannend zeg, maar wel een maandje waarin een hoop duidelijk zal worden waarschijnlijk! Ben nog steeds niet ongesteld. Ben vandaag maar weer bezig geweest met het knippen van de stof voor mijn hippe strapless jurkje wat ik ga maken, dus genoeg afleiding gehad! Hoe is het verder met jullie allemaal?
Nou en vandaag dan eindelijk ongesteld geworden hoor! Zo'n lange cyclus heb ik alleen gehad na mijn mk en operatie. Ik weet niet wat mijn lichaam nu weer gaat doen, maar ik kan het niet echt waarderen...
@Jonie2 : Ze laten zich er nog niet over uit wat ze denken. Ze willen eerst de uitslagen afwachten en dan kijken ze wat er aan gedaan wordt. De gyn zei wel dat er iets gedaan moet worden aan mijn cyclus maar dat zullen we eind deze maand wel allemaal gaan bespreken denk ik zo. Balen dat je ongesteld bent geworden zeg. Daar hoop je natuurlijk helemaal niet op. Het is super vervelend om lange cyclussen te hebben. Helaas weet ik er alles van.
Ikke, dat weinig menstrueren is inderdaad wel fijn. Met clomid heb ik jammer genoeg een lange en heftige ongi. En vermits ik doorgaans pas vanaf dag 6 clomid begon te nemen, stopte de clomid mijn ongi niet (1 van de "positieve" bijwerkingen van clomid...) Dat is inderdaad een hele maand. Hoop dat je man toch mee is kunnen gaan op onderzoek! En, dat hij terug wat beter is ondertussen! Hoop dat ze jullie 25 januari op de snelweg naar een wondertje zetten! Ik duim! Jonie, dikke knuffel! Wat jammer dat je toch ongesteld geworden bent.... Balen! Ook weer dat afwachten wat je lichaam nu weer gaat doen.... Zou fijn zijn moest het wat duidelijker zijn! Knuf, en, succes meis! Ik heb getempt tot mijn vorige cyclus. Ben ermee gestopt in een poging wat afstand te nemen van het proberen zwanger te worden. Maar ga er morgen (yep, midden in een cylcus) opnieuw mee beginnen. Heb nu geen idee wat mijn lichaam doet. Dat tempen geeft me toch een beetje zekerheid en, dat mis ik wel... Enne, knap van je dat je zelf een hippe strapless jurk maken kan! *beetje jaloers* Knuffel!
Ikke, vind het zelf raar staan, zeker met die lange cyclussen allemaal. Bedoelde weinig menstrueren in hoeveelheid dagen, niet in hoeveel keren per jaar. Want, weinig keer per jaar ks alles behalve fijn. Sorry! Liefs!
He meiden Ik wil wel graag mee gaan schrijven hier! Ik ben 26 en wil dolgraag moeder worden. Een jaar geleden met de pil gestopt, maar tot op heden nog niet ongesteld geworden. Wij zijn vorige week ook voor het eerst naar de gyn geweest, zijn dus nog behoorlijk onwetend op dit gebied! Alle onderzoeken bijna afgerond en ik heb PCO, al mijn eitjes liggen "heerlijk" te rusten. Het zaad van mijn vriend is vorige week ook ingeleverd en aanstaande vrijdag moeten we terugkomen. We hebben al uitleg gekregen over Clomid, dus ik hoop dat vrijdag ook de boodschap zal zijn dat we daar mee mogen starten! De gyn schatte de kans hoog in dat we meteen de eerste ronde zwanger zouden kunnen raken. Vind ik zelf een erg rare uitspraak omdat je dit gewoon nooit kunt weten toch? Net als sommige van jullie willen wij het ook niemand vertellen dat we bezig zijn. Ik heb geen zin in meelijwekkende blikken en steeds die vragen over hoe het nu gaat. Ongetwijfeld ook goed bedoeld, maar je baalt er gewoon enorm van dat het niet vanzelf gaat. Het moet gewoon een grote verrassing worden voor iedereen als het moment daar is. Net als Manytroubles werk ik ook in het onderwijs en hoop ik dat het een beetje te combineren is allemaal. Uiteraard wil ik alles doen zonder hierover te vertellen. Ik heb alle dagen verschillende lessen, de ene dag ben ik om 2 uur al klaar en de andere dag om half 4 dus ik hoop dat dit wel te combineren is met ziekenhuisbezoek. Dan hoef ik in ieder geval geen toestemming te vragen omdat er lessen gaan uitvallen. Ik wens alle meiden hier heel veel succes en een flinke dosis geluk toe de komende tijd! We gaan voor een wonder! Liefs, Daan
@Fieneke : Hij is niet meegeweest afgelopen donderdag. Hij was zo ziek. Ik ben alleen gegaan en had een gesprekje en moest boed prikken dus dat was wel alleen te doen. Ik denk dat ik ook wel clomid ofzo ga krijgen. De gyn zei dat mijn cyclus regelmatig moet gaan worden zodat we meer kansen krijgen om zwanger te worden. Nu 7 maanden bezig en nog steeds in ronde 4 bezig... Ben erg benieuwd. Het is idd niet fijn om niet elke maand te menstrueren. Hiervoor ben ik destijds ook aan de pil gegaan. Om het toch regelmatig te zijn. Had gehoopt dat het jaren lange pil slikken mijn cyclus opnieuw ging beginnen maar dan wel regelmatig... Er word in ieder geval iets aan gedaan, dat weet ik zeker.. @Krullie85: jij bent nog helemaal niet ongesteld geworden? Jeetje meid, wat balen dat je PCO hebt. Dat is echt niet fijn. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel. Alleen die uitspraak van 1e ronde zwanger daar zou ik me ook niet zo op vast pinnen. Het zou fijn zijn als dit daadwerkelijk was wat ik wel hoop voor jullie. Ik werk in de zorg en ook dan is het lastig om vrij te regelen. Je hebt je rooster al een tijd van te voren en ik ga echt niet alles om mijn rooster heen plannen. Ik probeer het wel natuurlijk maar ik vind dat het ziekenhuis voorgaat. Dus vrijdag moet je terug? Wat spannend he...
@Ikke: Wanneer moet jij weer terug naar de gyn? Ik schat de kans vrij hoog in dat je ook aan de Clomid moet om zo regelmatig een eisprong te krijgen. En tsja, als het de eerste ronde lukt om een mooie eicel te laten rijpen en springen, dan hebben we net zoveel kans als ieder ander! Als je zoveel mogelijk om je rooster heen kunt plannen is dat mooi meegenomen, maar soms zal dat ook niet gaan. En dan vind ik ook dat het ziekenhuis voorgaat! Ik zit het hele weekend al aan niets anders te denken dan dat ik hopelijk aan de Clomid mag en we nu echt een kans krijgen op een zwangerschap! Zit zelfs al weg te dromen over het moment waarop we het onze ouders moeten gaan vertellen Heb toch zulke leuke ideeën gelezen met bijpassende kadootjes! Zou het al bijna willen kopen haha
@Krullie85 : ik kan me voorstellen dat je veel aan het dromen bent over van allerlei dingen. Dat heb ik ook hoor. Dat deed ik al voordat we waren gestopt met de pil. Maar goed...ooit hoop ik dat die dromen werkelijkheid mogen worden. Ik zal even een stukje schrijven voor iedereen over hoe en wat want ben vandaag terug naar het ziekenhuis geweest... @All : Vandaag ben ik naar het ziekenhuis gemoeten voor een inwendige echo. Hier was ik erg zenuwachtig voor maar eigenlijk viel dit allemaal reuze mee. Er werd naar vanalles gekeken en ze vroeg ook naar mijn cyclus. Ze kon zien dat ik een erg onregelmatige cyclus had. Ze zag veel eitjes op de loer liggen om te springen. Ze zei dat het goed was dat ik naar het ziekenhuis was gekomen en dat het net leek of ze op elkaar aan het wachten waren zo van...wie gaat er eerst? Maar dat ze allemaal niet als 1e willen gaan...hihi... Verder moeten we woensdag weer terug voor het zaadonderzoek. Dan moeten we 25 januari terug voor de uitslagen en het behandelplan. Dus nog iets langer als 2 weken wachten en dan weten we meer.
Nou meid dat klinkt nog hoopgevend toch? Ik had hetzelfde. Alles zag er verder goed uit, alleen de eitjes hebben een duwtje nodig! Waarschijnlijk krijg je ook Clomid en is het duimen voor een eisprong...! Nu maar hopen dat je op 25 januari al het goede nieuws krijgt en jullie daadwerkelijk aan de slag kunnen! Wij krijgen as. vrijdag uitslag van het zaadonderzoek en nog een extra bloedonderzoek op testosteron en of we per direct mogen starten met Clomid. Ook best zenuwachtig al!
@Krullie85: Aan je verhalen te lezen klinkt wat ik heb idd hetzelfde als bij jou. Ze hebben inderdaad een duwtje nodig om toch te springen. Mijn huisarts had het al over medicijnen maar ben wel benieuwd of ik daadwerkelijk Clomid krijg. Ik hoop het wel natuurlijk want dan weet ik dat dat kan gaan helpen. Ik kan me voorstellen dat je je zenuwachtig voelt voor vrijdag. Zou ik ook hebben. Hopelijk krijgen jullie een goede uitslag te horen. Ook hoop ik dat je kunt gaan starten met Clomid. Dan is de kans op een zwangerschap vele malen groter. Want zonder eisprong raak je niet snel zwanger @Manytroubles : Hoe gaat het met je? Al zenuwachtig voor morgen je HSG? Ben erg benieuwd naar alles en hoop dat het reuze mee gaat vallen...ik zal aan je denken..Ga je daarna evengoed nog werken? @all: Morgen gaan we het zaad van vriendlief inleveren. Dan zijn we voor deze en volgende week klaar met de ziekenhuisbezoekjes en moeten we afwachten tot de 25e....Spannend..
Goedemorgen! Ikke, clomid heeft mijn cyclus ook regelmatig gemaakt. Ging van totale onregelmatigheid naar een cyclus van 32 dagen. Clomid heeft me heel wat bijwerkingen meegegeven, maar het feit dat het mijn cyclus regelmatig maakte, en ons zo een kans gaf op zo een klein wonder, maakte alles goed. Succes!! Hoop dat je man ondertussen weer helemaal beter is! Nog 2 weken afwachten dus; hoop voor je dat ze meteen het juiste vinden wat jullie nodig hebben! Blij voor je dat die inwendige echo zo goed meegevallen is!! Ik tel met je mee af tot de 25e!! Krullie, hoop dat die dokter gelijk heeft, maar pin je er aub niet op vast dat het meteen keer 1 raak is dan. Ik hoop het in ieder geval voor je! Ik duim voor vrijdag, voor groen licht!! Hier: vriendlief raakt niet op tijd thuis; kan maar hopen dat hij voor de 21e terug is; heb echt geen zin om onze afspraak te verlaten.... Liefs!!
@Fieneke : Ik ben ook erg benieuwd hoe en wat. Ik hoop in ieder geval ook op zo'n medicijn...dan hebben we tenminste ( hoop ik ) elke maand kans op een wondertje. Mag ik vragen wat je vriend doet voor werk? Je zegt dat hij waarschijnlijk niet op tijd terug is voor de 21e...Dan hebben jullie de intake en moeten jullie zeker met z'n 2e zijn denk ik zo...wat balen zeg. Ik hoop echt dat je de afspraak niet hoeft te verzetten. En anders bel je op om te vragen of je echt niet alleen mag komen? Anders gaat er weer een tijd overheen en dat wil je niet... Mijn vriend is ondertussen helemaal beter. Hij is gewoon weer aan het werk. Hij is maandag ook meegeweest toen ik de echo kreeg. Was blij dat ik niet alleen hoefde. Lief dat je mee de dagen aftelt... Ik hoop dat de dagen snel voorbij gaan. Ook voor jou en dat het snel de 21e is...nog 10 daagjes voor jullie..
Ikke, blij dat je man wel mee kunnen gaan is met de echo! Lijkt me helemaal niet leuk, dat alleen moeten doen! Nu verder aftellen tot de 25ste, nog even! Hoop voor je dat ze jullie voorschrijven wat nodig is, zodat jullie heel gauw zo een klein wondertje mogen verwachten! Hoop het zo voor je! Dank je! Mijn vriend werkt als maintenance supervisor op een schip. Een schip in Nigeria; elke luchthaven is dicht met die stakingen; hij geraakt dus gewoon het land niet uit. Zijn jammer genoeg afhankelijk van het gestaak daar.... Als hij al terug geraakt, vertrekt hij 31 januari opnieuw. Dan is hij 23 februari terug en, 26 februari weer weg, tem 7 maart... Uitstel zie ik dus echt niet zitten, want, dan is het pas maart dat we een intake hebben, dan moeten de onderzoeken nog komen... Heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat ik inderdaad kan bellen om te vragen als ik de intake alleen kan doen. Hij moest erbij zijn, maar, misschien dat het nu nog even zonder hem kan? Even tanden bijten dan maar en er alleen naartoe ipv met ons 2. Dank je! Knuf!
Duimen meiden dat de tijd snel gaat en we weer naar de gyn mogen! Goh nooit gedacht dat ik me nog eens zou "verheugen" op zulke bezoekjes @Fieneke: ik hoop dat je mannetje toch op tijd terug is zeg! Ik zou voor de zekerheid ook even bellen, maar ik denk dat je ook gewoon alleen naar die intake kunt. Ze hebben wat informatie van beiden nodig, maar die kun jij ook gewoon verstrekken. Lengte/gewicht/ medische gegevens qua medicatie en ziekenhuisopnames. Hij zal alleen een kwakje moeten inleveren en daar zul je dan nog even op moeten wachten. Ik hoop dat je alleen kunt gaan zodat het niet wordt uitgesteld! @Ikke: zaad ingeleverd? Ik en mijn vriend hebben best wel dubbel gelegen om dat hele gedoe Alles moet worden opgevangen, je mag niet morsen. Het potje moet op lichaamstemperatuur zijn, het moet binnen een uur op het laboratorium zijn, het potje moet het liefst constant op lichaamstemperatuur worden gehouden... Ben dus met het potje in mijn bh gepropt naar het ziekenhuis geracet... tsja; alles voor een kind! Het is snel de 25e hoor! Echt, time flies! @All: hier wat minder nieuws vrees ik. Vanmorgen een echo moeten maken en ik blijk galstenen te hebben (ben 45 kg afgevallen). Volgens mijn arts moet mijn galblaas er worden uitgehaald... vrijdagmiddag hoor ik meer en hopelijk ook binnen welke termijn dit gaat gebeuren. Vrijdagmiddag moet ik ook naar de gyn. Ik neem aan dat ik nu niet aan de clomid mag nu dit eerst moet worden opgelost...
Krullie, nee.... Begrijp dat je nu wel eens verplicht dat wachtbankje op gaat moeten, maar hoop toch zo van niet! Hoop echt dat ze vrijdagmiddag alsnog goed nieuws hebben! Dikke knuffel!!! Achteraf om te lezen is jullie verhaal over zaad inleveren wel grappig . Kan me voorstellen dat het op het moment zelf een heel gejaag is! En zeker om het dan nog eens op lichaamstemperatuur te houden! Wel goed gevonden om het in je bh te steken, moet ik onthouden! Zelfde gevoel hier: nooit gedacht dat ik ooit ging uitkijken naar een bezoek aan de gyn! Nu alleen maar hopen dat we er niet zo lang naartoe moeten, en ze ons snel naar roze helpen! Dank je voor de info over de intake! Vroeg me al af wat ik kon verwachten. Heb er meteen ook goede moed in nu dat ik dan waarschijnlijk afspraak niet ga moeten laten vallen. Jij veel beterschap!! ik hoop op een spoedig herstel en en en, dat je echt wel snel met de clomid kan beginnen! Knuf!