hallo dames, Ik heb nog niet terug gelezen maar ik kom eventjes mijn verhaaltje doen. Ik weet niet hoevaak ik hier nog zal komen, aangezien ik niet weet hoe het zit met internet. Vandaag had ik een afspraak in het zh... de echo was niet zo goed als gehoopt. Kindjes lopen erg achter in groei en wordt steeds meer. Buigen echt af van de onderste lijn. Morgen vroeg wordt ik opgenomen en waarschijnlijk kom ik ook niet meer thuis... hoogstens voor een dagje of weekend mits het goed gaat, maar daar moesten we niet vanuit gaan... Een hele domper maar ja... wat beter is voor de kids dat moet gebeuren...
Oooh meissie!! Dat is schrikken zeg, jeetje.... Weet even niet wat ik moet zeggen... Wil je geruststellen dat het allemaal wel goed komt... Helemaal niet leuk, maar wel echt goed dat je zo in de gaten werd gehouden en je nu opgenomen moet worden. Alles voor je kleintjes! Ik hoop dat het goed met jou en de ukkies blijft gaan daar en dat je ze nog even veilig bij je kunt dragen.... Heel veel sterkte lieve schat xxx
Ach nee Ikke, dat is niet het nieuws waarop ik gehoopt had! Heel.veel sterkte meid. Hopelijk kan je ons op de hoogte houden. Liefs
Ikke, goh nee meis....!! Dikke dikke dikke knuffel!!!! Weet echt niet wat ik zeggen moet.... Ik hoop zo dat alles in orde komt, zowel met jou als met de kindjes. Moet gewoon!!!! Ik hoop en, duim zo voor je! Hou je goed meis! Heel veel sterkte!! Liefs en knuffel, Fien
Hallo lieve dames! we moeten rustig aan doen hier....kan ook niet veel anders.. net ctg gehad en die was prima.2u lang...pff..dit moet elke dag en over een week een echo...ik hou jullie op de hoogte.echo zal uitwijzen of de rust de kindjes goed doet..
Wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!! Ik hoop dat de echo volgende week goed is meis en dat je kleintjes lekker zijn gegroeid nu jij lekker op bed ligt. duim duim duim!!
Ikke, blij een kleine positieve noot van je te horen! Het is in ieder geval wel niet niks...! Mijn duimen draaien!!! Hoop zo hard op een mooie, goeie echo!! En, goed nieuws!! Blijven rusten daar, hou je goed! XXX
Ikke meid, hoe is het nu met jou? Hoop dat je een goeie echo hebt!!! Rust nog goed en, ik blijf hopen en duimen voor je! Dikke knuffel!! XXX
Hey meiden! Ik hoop zooo dat het goed met Ikke gaat!! Hoop stiekem dat je een gaatje vindt om toch even online te kunnen en ons weer even op de hoogte te houden! Ik denk aan je hoor! Hoop dat ze nog steeds veilig en warm in je buikje zitten en goed groeien door alle rust! @Fien: hoe is het met jou meis? VOel je al iets in je buik? Hoe is het op je werk? Nog echo's / afspraken gepland bij de vk/gyn binnenkort? Ik heb de laatste tijd raar gevoel in mijn buik. Alsof de baby voortdurend ronddraait lijkt het wel. Lijkt me sterk toch dat ik dat nu al vol... af en toe een plopje/klopje, maar kunnen ook mijn darmen zijn. Ik twijfel!! Hoop dat ik het snel zeker weet! @Jonie: hoe is het bij jou???? Het wordt spannend!!! Misschien is de kleine er al wel!! Heel veel succes alvast hoor bij je bevalling. Zet hem op! Wij hebben vanmorgen een pretecho gekregen Voor 25 euro konden we er eentje laten maken voor de geslachtsbepaling. Voor de zekerheid mag ik over 1,5 week nog een keertje (gratis) terugkomen, omdat de echoscopiste het nog niet 100 % kan garanderen. Ze is er voor 90 % zeker van, zag 3 streepjes op de echo af en toe, maar ze wil het echt 100 % zeker zien en er een foto van maken voor ons. Dussss 90 % (zo goed als eigenlijk al!) dat we een meisje krijgen Ik zit stiekem toch nu al op die roze wolk!!!
Ikke, ben ook heel benieuwd hoe het met jou en je kleintjes gaat. Laat je het weten als het lukt? Krullie, je kan je baby nu al best voelen hoor! Zo leuk he? Ik vond het toen wel gelijk heel echt worden. En wat geweldig; een MEISJE!!! Gelijk een bruidsmeisje voor jullie, haha!! Hier is alles nog rustig. Gisteren wel wat buikpijn, maar dat kon ook van het eten komen... Het is wel heel vreemd. Bij elk pijntje denk ik nu; zou het al??? Heb nu echt wel alles klaar, tot aan het potje Sudocreme toe :-D dus ze mag komen. Al ben ik op naailes nog wel een leuk jurkje aan het maken en eigenlijk wil ik die wel eerst afmaken. Dus donderdagavond na naailes mag ze echt komen! Moet ook zeggen dat het verlof ook wel heerlijk is hoor, dus genieten doe ik zowiezo. Krullie en Fieneke, hoe voelen jullie je verder lichamelijk? Nog erg moe of is het al beter geworden?
Jonie; wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet!! Kan me helemaal voorstellen dat je bij elk gevoel/pijntje je je afvraagt of het gaat beginnen! Zo spannend! Super dat alles helemaal klaar is! Maak nog even snel dat superschattige jurkje af, dan kondigt ze zich vrijdag aan Ik voel mij echt super. Geen klachten en vol energie. 's Avonds ben ik op en lig ik om 21.30 al in bed. Maar dat is geen wonder als ik elke dag om 6 uur opsta en druk in de weer ben op mijn werk. Hier ook al de meubeltjes voor de babykamer gescoord! In de herfstvakantie (over 3 weken) gaan we (lees: vriend) de kamer opknappen. Er moet een muur gestuukt en gesaust worden, de andere behangen (moeten we nog uitzoeken) en het plafond moet ook geschilderd worden. En dan wil ik het ook snel af hebben om lekker te kunnen zwijmelen! Echt geweldig een meisje, hoewel het me niet uitmaakt hoop ik toch dat ze over 1,5 week en over 3 weken met de 20wk echo nog steeds een meisje is Dat wordt inderdaad een prachtig bruidsmeisje
Hallo dames! ff snel een berichtje...hopelijk met jullie alles goed? hier we..vrijdag echo gehad en de doorbloeding van de placenta was helemaal prima.mijn buik groeit,dus hopelijk de kindjes ook. Vrijdag de groei echo en vanuit daar gaan ze kijken hoe en wat...dus dat is afwachten.als de kids klein blijven krijg ik waarschijnlijk long rijpers toe gediend...we zullen zien.hopelijk groeien de kindjes goed en zijn ze niet bang voor vroeg geboorte..tot nu toe doen ze t prima en zitten ze nog veilig in mijn buik...
Wat fijn Ikke dat je buik groeit en de ukkies hopelijk ook!!! Wat een geweldig nieuws!! Ik hoop dat de groeiecho ook goed is! Elke dag veilig bij mama is er 1!!
Ikke, super je te horen; al helemaal omdat je best goed nieuws brengt!! Ik blijf in ieder geval duimen voor jullie! Hoop dat je vrijdag ook weer goed nieuws krijgt!! Blijven rusten! En, je hebt ook alweer bijna 33 weken op de teller staan! Zoals Krullie zegt: elke dag veilig bij mama is een dag gewonnen. Krullie, reuze, een meisje!! Leuk dat je nog een extra echo krijgt ter bevestiging!! Het kan best hoor dat je je kindje al voelt! Gyn vroeg me trouwens als ik het kindje al voelde; lijkt me straf als ze dat vraagt als dat eigenlijk nog niet kan, dus ga er wel van uit. Ze omschrijven het als plopjes, dus...! Ik voel nog niks; hoewel ik af en toe toch een plopje voel. Maar, ondanks wat ik hierboven aan jou schreef: ik twijfel ook! Mijn volgende echo is voor 11 oktober. Heb vorige week maandag nog een echo gehad; alweer bloednerveus ervoor.... Maar: alles was goed!! Ons kleintje zit mooi op schema. Gynaecoloog heeft ook al kunnen zien als het een jongen of een meisje is, maar, vermits wij het niet willen weten.... Alleen: blijkbaar ligt ons kleintje laag; het zou nog te vroeg zijn om er echt iets over te zeggen, maar, was toch reden genoeg om weer van mijn roze wolk af te kruipen. Nu ja, afwachten maar. 11 oktober weten we meer! Leuk dat jullie alle meubeltjes al hebben! En dan binnenkort de kamer in orde: lijkt me helemaal super; lekker zwijmelen!! Ik heb dat nu al met de kinderwagen die er al staat , dus het kamertje af moet helemaal super zijn! Jonie, reuze dat je zelf kleertjes naait voor jullie mooie meid!! Ja, donderdag nog mooi even de kleertjes afwerken en, dan dient jullie meis haar vrijdag aan! Hoe voel jij je? Wordt het niet wat zwaar allemaal? Ik ben enorm moe, al merk ik dat ik overdag toch al wat meer energie heb. Dat wat later opstaan helpt ook al goed. Alleen nog steeds misselijk... Elke ochtend is er een spuwmoment. Maar, vermits ik niet afgevallen ben, maakt de gyn haar geen zorgen. En, zolang ons ukje in orde is, neem ik het er "gewoon" bij (is alleen niet altijd even makkelijk). Hou jullie goed! Liefs, Fien
Ikke, was even benieuwd hoe de groeiecho was gisteren. Hopenlijk zijn ze goed gegroeid. BEn je nu gewoon thuis trouwens? Fieneke, fijn dat je echo goed was. Wel ontzettend vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent en moet overgeven. Ik hoop dat je snel echt kan gaan genieten zonder moeheid en misselijkheid. Vind het zo knap dat je je in kunt houden als ze al zien wat het is. O, ik was zo nieuwsgierig!! Leuk Krullie, dat je de meubeltjes al hebt. Wordt het helemaal echt he, vind je ook niet? Wat voor soort meubeltjes heb je? Fijn dat je je weer zo goed voelt! Ik heb het jurkje donderdag af kunnen maken en hij is echt leuk geworden. Kan niet wachten tot ze hem aan kan. Duurt nog wel effe, want het is een maat 62... Ben nu echt aan het afwachten tot er wat gebeurt. Gisteravond had ik wel wat gerommel in mijn buik, maar kon het nog niet serieus nemen. Dus gewoon wachten... Vandaag lekker mijn nagels laten doen, dus als het goed is lig ik helemaal netjes in mijn kraambed, haha!!
hahahaha Jonie ligt er helemaal gestyled bij tijdens het puffen en persen Let je er ook op dat je benen netjes geschoren zijn enzo? Denk dat dat wel het laatste is waar je je nog druk om maakt als het eenmaal zover is Spannend zeg meid, het kan nu echt elk moment gebeuren! Wie weet is dat gerommel de voorbode... en krijg je vanavond of morgen weeën Ben zoooo benieuwd naar je bevalling en je kleine meid en de naam enzo!! Gaaf dat het jurkje af is, leuk een maat 62!! Dat kan ze straks lang dragen! Wij hebben witte strakke meubeltjes gekocht, daar was ik ook echt naar op zoek. Wil ook een roze/paars achtig vloerkleed en gordijnen en kussentjes van dezelfde stof. Verder wel neutrale witte/creme muren denk ik en dan lekker gekleurde accessoires. Maar ik weet het nog niet precies, moet nog inspiratie opdoen! @Fien: balen zeg van die misselijkheid nog steeds!! Werk je nog wel steeds fulltime? Oeeh dat lijkt me zooo moeilijk als de gyn al een idee heeft wat het gaat worden en je weet nog niet zeker of je dat wel wilt weten! Ik was zooo nieuwsgierig! Spannend 11 oktober! Ik moet 8 okt weer naar de gyn voor de standaard controle. Neem aan dat ik het dan ook weer even zie óf het hartje mag horen. Heerlijk dat je kinderwagen er al staat! Wat voor een is het?? Die van ons komt eind november. Kan ook inderdaad niet wachten! Heb je zelf trouwens een gevoel wat het is? Een jongetje of een meisje?? 15 oktober heb ik de 20wkn echo en aanstaande dinsdag de tweede poging geslachtsbepaling. Hoop dat die 90% meisje nu 100 % gaat worden want heb toch echt al de schattigste roze kleding gekocht Kon me niet beheersen Ik voel de beeb echt héél goed! Alsof het al veel groter is dan zou moeten zijn. Voel haar echt duidelijk kronkelen en draaien en af en toe een schopje. Voel het ook heel duidelijk aan mijn buik als ik in in bed lig. Dan voel ik een grote bobbel links naast mijn navel, dan voel ik gedraai en verschuiving van binnen en zit die bobbel opeens rechts! Heel gaaf om te voelen en nog steeds onwerkelijk! Heb alleen nog niet echt het idee dat ze naar mijn hand toekom als ik mijn hand op mijn buik leg. Hoop dat ze dat straks toch wel gaat doen... zo stom, daar kan ik me dan ook weer "druk" om maken. Of de baby me wel leuk vindt Erg he hahaha @Ikke: hoop dat het goed gaat met jou en de beebjes!!! Duim duim duim!
Nou, ik probeer alles wel een beetje bij te houden hoor haha! Beentjes en de rest netjes geschoren. Weet wel dat ik me er op dat moment totaal niet druk om maak, maar blijf toch een beetje ijdel... Ik hoop ook voor je dat het een meisje blijft. Die roze kleertjes zijn toch wel zo schattig he? BEn wel benieuwd naar jullie kamertjes. Welke kinderwagen hebben jullie gekocht? En zo leuk dat je haar al zo goed voelt! Het blijft zo bijzonder!
Ikke meis, hoop zo dat met jou en je ukjes alles helemaal in orde is!! Hou je goed daar! Jonie, reuze dat je het jurkje nog af hebt kunnen werken!! Knap dat je dat helemaal zelf kan!! Heb mezelf een breiboekje gekocht. Wil een leuk sjaaltje of mutsje breien voor onze pruts maar ben nogal onhandig... Maar lijkt me enig om iets van jezelf te kunnen geven aan je wondertje! Aftellen voor je nu!! Lijkt me enorm spannend! Volop genieten maar he!! Kan mezelf vrij goed bedwingen in het willen weten als het een jongen of een meisje wordt. Alleen hoor ik nu natuurlijk zeggen dat als de gyn al gezien heeft wat het wordt, het zeker een jongen wordt en dan weer anderen die dan zeggen dat het zeker een meisje wordt... Afwachten maar; zit bijna in de helft!! Hoe gaat het nog met je? Lijkt me best zwaar; zeker die laatste momenten...! Hou je goed!! Krullie, hoe is het met jou? ZALIG dat je je meisje al kan voelen!! Ik heb ondertussen heel af en toe eens mogen genieten van ons ukje te voelen, echt een onbeschrijfelijk gevoel! En, hier heeft de hand ook geen effect; eigenlijk net het tegenovergestelde trouwens... Maar, zal nog wel komen zeker he? Jouw meisje heeft het in ieder geval duidelijk naar haar zin bij je; zo druk aan het zwemmen enzo! Ook meteen dank je voor een kamerinrichtingidee!! Ik wilde een muurschildering maar dat ziet vriendlief niet zitten. Mag nog net 1 muur in een andere kleur doen, maar, dat vind ik dan weer niet echt iets leuks voor een babykamer. Maar, alles wit en dan met accenten werken lijkt me wel heel leuk; dat wordt het dan waarschijnlijk bij ons ook!! (als ik je idee toch mag inpikken natuurlijk ). Lijkt me wel knap in ieder geval: strakke meubeltjes en dan leuke gekleurde accenten! Duim voor je dat ze naar 100% bevestiging gaan voor een meisje! En, tuurlijk, superleuk natuurlijk, zo mooie roze kleertjes! Gewoon volop genieten meis!! Hier nog steeds heel misselijk.... En, werk nog steeds fulltime. Wil wel naar een parttime, maar, alles wat ik daar nu van opneem, heb ik naderhand minder natuurlijk... Als kinderwagen hebben wij een stokke; het vorige model wel, en, in heel fel blauw (kan dus ook voor een meisje vind ik). Wat voor 1 heb jij? Hier: heb tot voor kort altijd heel fel het gevoel gehad dat we een jongen zouden krijgen; dat sterke gevoel is nu weg... Heb nu zelf geen idee meer... Nog een kleine 5 maanden en dan weten we het . Dikke knuffel allemaal!! Liefs
Hallo lieve meiden.even een snelle update.ik lig nog steeds in t zh en een dagje of weekend naar huis zit er niet in.de echo vrijdag was niet goed.kids groeien minimaal.kindje 1 loopt nu 6 weken achter op een 1 ling zoals ze dat noemen.ze gaan alles proberen te rekken en zolang d placenta,navelstreng en vruchtwater goed blijft laten ze de kids zitten.dus elke dag is mee genomen...de artsen hopen nog zeker uit te rekken tot 36 weken,maar ze zijn al blij als ik de 34 weken haal.meer dan afwachten kunnen we niet.misschien blijven ze wel tot 38weken zitten,maar misschien ook niet.dat was t voor nu... met jullie wel alles goed? krullie wat leuk een meisje!en jonie t komt nu wel dichtbij voor jou he.. en fieneke nog alles goed?
@Jonie: houd alles maar lekker geschore bij hoor! Denk dat ik dat tegen die tijd ook wel zal doen. Voel me altijd zo "vies" en onverzorgd als ik het laat groeien. Behalve op mijn hoofd hou ik echt niet van haar Als de babykamer af is, plaats is natuurlijk een foto! @Fien: aaah wat bijzonder dat je de kleine uk ook hebt gevoeld nu! Maar er zijn zeker ook dagen bij dat je het niet voelt? Wel spannend als de gyn het zo duidelijk heeft gezien. Dan zou je inderdaad aan een jongen denken Daar steekt toch iets duidelijks uit dan he Ik leer op het moment ook breien van de oma van mijn vriend. Kan al heel envoudige sjaaltjes maken en wil ook een mutsje en babysjaaltje breien. Maar dat is nog niet zo makkelijk! Leuk idee om zo inderdaad echt iets van jezelf aan de kleine te geven! Mijn "idee" van de kamerinrichting mag je pikken hoor Ik zie hier ook zoveel leuks staan bij "show je babykamer" (bij babyuitzet) dat ik sommige dingen ook letterlijk wil kopieren Vind dat best moeilijk om zelf een eigen stijl te ontwikkelen! Gave kinderwagen ja, had je al eerder gezegd!! Coole kleur ook! Wij hebben een of andere Mutsy in het donkerpaars. Was er meteen helemaal verliefd op! Vind donkerpaars ook voor een jongen of meisje kunnen, net als felblauw! @Ikke: oef meis... dat valt allemaal niet mee zeg, al die tijd in het ziekenhuis! Je zal je mannetje ook wel missen! En je mag/kunt gewoon helemaal niets! Heb je wel genoeg afleiding daar? Veel bezoek? Wat kl*te dat het met 1 kindje niet zo goed gaat. 6 weken achter op de groei van een eenling, is dat kindje dan nog maar 27 weken groot zeg maar? Ik hoop echt dat ze nog even bij je blijven en vooral die kleinste zich nog aan een groeispurtje gaat wagen!! Hij/zij heeft het zo hard nodig!! Sterkte meis! Knuff xxx @Hier: Heb nu alweer 2-3 dagen de kleine eigenlijk niet gevoeld. Zo stom, want ik zit me dan meteen weer druk te maken. krijg een punthoofd van mezelf gewoon soms. Maar kan die stresserige gedachten op de een of andere manier niet uitzetten. Morgen de tweede echo voor geslachtsbepaling. Fijn hoor, toch weer even die bevestiging dat ze er nog is, ook al voel ik het even niet. Best raar, als ik haar langer dan een week supergoed voel en dan dagen niet. Maar volgensde vk/gyn is dat heel normaal tot een week of 28. Afijn, neem aan dat zij het wel beter weten. Ik ga nu alvast een babybadje en accessoires ophalen bij een kennis, kan ik allemaal overnemen. Leuk!