In januari 2012 voor de 1e keer naar de gyn

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikke175, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou, ik ben inmiddels bevallen. Gisteren om kwart voor 1 's middags is onze mooie dochter M.ila geboren. Alles is uiteindelijk supersnel gegaan en ze doet het super! De bv gaat ook goed dus echt lekker genieten nu!

2. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jonie, oooh, zalig!!!!! Ben zo blij voor je!!!!
    En, al helemaal blij doordat het uiteindelijk nog heel vlot is gegaan!!

Lekker genieten maar nu!!

Wat een mooie naam trouwens!!

Superblij voor je!!!!

Dikke knuffel!
    XX

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hai meiden!
    Ik ben er weer even!!

@Jonie: waaaaaauw meis!! :D Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!!! Dat is een hele vlotte bevalling geweest of niet?!!
    Het lijkt en klinkt in ieder geval perfect!! Ben er bijna jaloers op!!

Wat leuk dat je hier ook schreef dat het begonnen was!!

Superleuke naam zeg!! Die naam staat toevallig ook in onze top 3!!! Serieus! ;)
    Heerlijk dat het zo goed gaat, de bv goed op gang is en de kleine meid het goed doet. Inderdaad genieten!

@Fien: jaaa heerlijk dat je je kleintje nu echt duidelijk voelt schoppen!! Zooooo grappig!! Gewoon een boek van je buik af trappen! Dat is wel heel bijzonder!! Gaaf zeg, dat is echt genieten he! Geluksgevoel!
    Heb jij al een mooi buikje??
    Ik merk er nog niet veel van, daarom is dat getrappel zo raar en onwerkelijk!!

Is alles goed met de oma van je vriend? Dat is even schrikken als zoiets gebeurd... Verdriet en blijdschap ligt ook zo dicht bij elkaar.
    Goed uitrusten hoor!!

Superleuk dat al die babyspulletjes jullie kant op komen! Des te specialer als je veel spulletjes kunt krijgen en het in de familie blijft! Ben benieuwd wat je allemaal hebt staan straks!

Hier was de echo helemaal goed en we zijn dolgelukkig!
    Meisje is gelukkig nog een keer bevestigd!
    Ze deed het ook voorbeeldig tijdens de echo en poseerde er goed op los! Uiteindelijk was ze het beu en schopte ze keihard tegen de echokop aan, waanzinnig!! Zag het en voelde het! Zo hard heb ik haar nog nooit voelen schoppen!

Ik voelde haar al een tijdje, maar sinds die echo is het zoveel duidelijker geworden! Wel altijd helemaal onderin of aan de zijkant, blijk een voorliggende placenta te hebben dus dat verklaart het :)

Hebben heerlijke dagen in Limburg gehad, ik heb nog wat positiekleding gekocht en ontzettend veel spulletjes voor ons meisje! Ik mag nu echt geen kleding meer kopen, meer dan genoeg voor de eerste tijd!

Nou ik word helemaal gelukkig van al dit leuke babynieuws!! Hoop dat alles goed blijft gaan met de beebjes en dat Fien en ik straks in februari jullie mogen volgen!!

XX

4. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krullie, leuk dat jullie bevestigd kregen dat het een meisje wordt!!
    En, dat alles weer heel mooi in orde was!!
    Ook bijzonder, dat ze de echokop gewoon wegstampte - ze had er duidelijk genoeg van :).

Ik vind het zalig en onwerkelijk tegelijk, al die schopjes enzo.
    Volop genieten dus van zo een echo dat je kan zien dat het kindje er effectief is en, wie al die schopjes veroorzaakt :).

Super dat je een leuke vakantie had!
    Nu nog even nagenieten dan van een paar daagjes verlof!

Goh, ik heb eigenlijk toch al een duidelijk zwangerschapsbuikje... Nu, vind het zelf sowieso wat dikker al voor die kleine 5 maanden dat ik ver ben. En, toch al 5 kilo bijgekomen..... In het begin kwam ik bijna niks bij; nu met minder ziek te zijn is er zowat 3 kilo bijgekomen op maar een paar weken...

Ah, we gaan nog meer gelijk op: hier ook een voorliggende placenta!
    Dat verklaart inderdaad waarom de schopjes altijd onderin en opzij te voelen zijn.
    :)

De oma van vriendlief is weer in het rusthuis; ze is nog wat slapjes maar voor de rest weer helemaal in orde. Juist dat ze nu op korte tijd een heel stuk ouder geworden lijkt te zijn.
    Maar, met een vrouwtje van 87; je kan er niet eeuwig jong uitzien.
    Bedankt!!!

Ik ga hier even wat frisse lucht happen - voel me niet echt super...

Ben in ieder geval blij met al het babynieuws!
    En, ik hoop hetzelfde als Krullie: dat alles goed blijft gaan met jullie en de beebjes en, dat Krullie en ik in feb mogen volgen!

Liefs!
    XX

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Hier ben ik weer!
    Hoe gaat het met jullie?
    Ik spring vanaf hier weer in als jullie het goed vinden.

Jonie, ik lees dat je bent bevallen? Van harte gefeliciteerd!!! Super gaaf! Mooie naam ook voor je meiske..

Krullie hoe gaat het met jou?

En met jou Fieneke?

Hier gaat ook alles goed.
    De meiden liggen nog in het ziekenhuis en zullen hier nog enkele weken moeten verblijven. Mama is ondertussen woensdag uit het ziekenhuis gekomen.. klinkt wel grappig.. mama... hihi..
    Nu is het elke dag op en neer rijden naar het ziekenhuis waar onze dames goed verzorgd worden.
    Ze gaan erg goed vooruit. Afgelopen donderdag zijn ze van een dichte couveuse naar een open couveuse gegaan, en vandaag zijn ze overgegaan naar een gewoon bedje. Hopelijk gaat ook dat goed. Waarschijnlijk gaan ze morgen met de voeding omhoog. Ze drinken wel al beetje zelf, maar toch niet zoals het moet. Dus daar moet nog flink aan gesleuteld worden.
    De dames komen goed aan. Zijn beide over hun geboortegewicht heen. De 1e weegt nu 1710 gram en de 2e weegt 1840 gram.
    Helemaal top dus. De belangrijkste uitdaging is nu dat ze hun flesjes leeg gaan drinken en op 7 voedingen komen... de 2e zit nu op 8 voedingen en de 1e op 12...maar dat komt wel. Als ze wat zwaarder gaan wegen krijgen ze meer energie om hun flesjes te drinken. Wij zijn nu al super trots op hun want ze doen het echt goed.

Over de namen... ja ... daar zullen jullie erg benieuwd naar zijn.
    Ik zal ze zo eventjes door pb-en... ben benieuwd wat jullie er van vinden. Er zijn veel mensen die er aan moeten wennen... eigenlijk heeft niemand er nog ooit van gehoord.. hihi..

Liefs van mij!

6. sunshineS1976

Ikke!
    Superleuk dat pbtje van je! Vind de namen prachtig en erg bijzonder! Idd nog nooit van gehoord, maar dat is juist superleuk!
    Vroeg me af waar je ze vandaan hebt ;)

Fijn dat met jou en de meiden alles goed is en jij naar huis mocht. Wel jammer dat je niet 24uur per dag bij je meisjes kunt zijn!
    Ja je bent nu een mama, gek he?! haha
    Is het zh ver rijden van jullie woonplaats?

Fijn dat de meiden elke dag vooruit gegaan, ze zijn dapper en sterk! Ze vechten zich erdoor heen! Alles om lekker snel met papa en mama mee naar huis te mogen!

Hoe is jouw verlof geregeld als ik vragen mag? Ga je na de gebruikelijke 16 weken (al was je al eerder met verlof gegaan) weer aan het werk? Of heb je er nog ouderschapsverlof achteraan geplakt? Lijkt me dat als de meiden nog wat weekjes in het zh moeten blijven, je daarna ook nog de nodige tijd thuis nodig hebt om alles te wennen.

@Fieneke: heerlijk he al die schopjes :D
    Onze kleine is erg druk de laatste dagen. Voel haar constant, vraag me af of ze nog wel slaapt ;)
    Superleuk dat je al een mooie buik hebt! Draag je ook al positietruitjes enzo?
    Bij mij is het ook wel te zien, maar buik is nog niet mooi rond en strak. Denk met 30 weken ofzo pas :p
    Wauw, wat zou het trouwens gaaf zijn om 30 weken ver te zijn...! Over 8 weekjes al :D

5 kg aankomen is netjes hoor! Hier 7 inmiddels! Maar ben paar daagjes ziek geweest en niet veel gegeten. Morgen weer eens even op de weegschaal stappen. Fijn dat je lekker bent aangekomen omdat de ergste misselijkheid nu verdwenen is en je lekker kunt eten!

Gaat het nog steeds goed met de oma van je vriend? Hoop het wel! Wat een leeftijd he... ! Hoop dat ze nog een tijdje mee gaat hoor!

Grappig dat je ook een voorliggende placenta hebt!

Ik rust morgen nog een extra dagje uit na een paar daagjes ziek zijn (blaasontsteking en grieperig) en dinsdag dan weer aan de slag. Nog 9 weken werken tot de Kerst. Niet erg, lekker afleiding en de tijd vliegt!

Jij kunt uitkijken naar volgende week, dan heb je ook een of meerdere vrije dagen toch??

@Jonie: hoe is het met jou meis? Bijgekomen van de bevalling? Nog ergens last van? Hoe is het met de kleine meid? Je zit vast op een grote roze wolk!
    Hoe zijn de nachten? Ben benieuwd naar alle ervaringen!

Fijne week meiden!
    x

7. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikke, blij weer van je te lezen!
    En, al helemaal blij dat je kleine meiden het goed doen!! Hoop dat ze het al heel goed doen in een gewoon bedje!

Met de voedingen is het inderdaad nog even sleutelen dan, maar, ook dat gaat helemaal goedkomen!!
    Hoop zo dat die enkele weken dat ze nog in het ziekenhuis moeten verblijven heel gauw om zijn en, je ze mee naar huis mag nemen!

Je hebt echt mooie namen gekozen!
    En, mama, ja, volgens mij is dat ook best raar in het begin... Maar, je bent helemaal mama nu! Echt blij voor je!

Hopelijk is het ziekenhuis niet te ver rijden voor jullie. En, hoop ook dat je wat verlof bij kan passen bij je moederschapsverlof - dat je ook thuis nog volop de tijd krijgt om van ze te genieten!

Krullie, leuk te lezen dat jullie kleine meid zo actief is!!
    Zou me ook afvragen als ze eigenlijk ooit slaapt! :) Maar, naar het schijnt nemen ze jouw ritme over; dus als jij slaapt, slaapt zij normaal ook.

Die van ons is vrij rustig... Juist afgelopen vrijdagavond - toen waren we op een verjaardagsfeestje van een vriend van ons. Was echt een hoop lawaai en, toen heeft ie zich volledig gegeven; echt de hele avond heb ik 'm gevoeld toen. Nu voel ik 'm sowieso als ik me echt rustig neerzet of leg, maar soms ook totaal onverwacht eens tussendoor. Zalig!!

Voel je je terug beter?
    Wel heel jammer! Eindelijk verlof en dan ziek worden... Hoop dat je heel snel weer helemaal beter bent!!

En dan nog 9 weken voor je opnieuw verlof hebt... Is nog een heel eindje; hoewel dat waarschijnlijk vooral ook gewoon zo lijkt - tijd gaat zo snel!
    Stel je voor, dan zijn we de 30 weken al gepasseerd!!!

Volgende week moest ik normaal maar paar daagjes werken, maar, ze hebben me een opleiding opgezet in Brussel woensdag... Ga dus "enkel" donderdag en vrijdag verlof hebben. Zie wat tegen Brussel op, maar kijk wel uit naar die paar daagjes verlof! :)
    En, normaal neem ik komende donderdag ook vrij - kunnen we nog eens lekker gaan shoppen in Maastricht!

Dank je!
    Af en toe draag ik al positietruitjes, maar draag toch voornamelijk nog mijn gewone truitjes. Al worden die daar wat kort voor...

Ja, die voorliggende placenta: we gaan echt wel heel gelijk op he!
    :)

En, bedankt!! De oma van vriendlief is weer helemaal ok. Ze hebben haar bloeddruk nu ook eindelijk weer mooi onder controle (heel vaak heeft ze 22 over 8, echt wel veel te hoog). Juist heeft 't duidelijk een weerslag gehad; ze ziet er echt een heel stuk ouder uit nu. Maar, ze blijft vrij zelfstandig; knap vind ik dat op die leeftijd!

Jij nog veel beterschap meis!!

Jonie, alles goed met je?
    Hoe doet jullie flinke meid het?
    Benieuwd naar je!
    En, volop genieten maar daar!

Hier gaat het best goed. De misselijkheid neemt meer en meer af, dus kan nu volop genieten van het zwanger zijn! En het is zo een mooi weer nog!!
    En, heb hier duidelijk een heel boek geschreven.... :)

Veel liefs iedereen!
    XXX

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krullie, Thanx! De namen hebben we zelf verzonnen, al blijken ze wel te bestaan.. best grappig. In Nederland komt de naam van nr 2 nog helemaal niet voor ( nu dus wel ) en van de 1e ook maar 3x ofzo... hebben beide geen betekenis.. Hoe gaat het verder met jou?

Het ziekenhuis ligt helaas wel op verre afstand... het is voor ons een uur rijden om daar te komen. Vanmorgen hebben we er een uur en 20 minuten over gedaan omdat het druk was op de weg. Dus dat is wel een nadeel. Volgende week moet mijn vriend weer beginnen met werken en dan moet ik maar even kijken hoe ik daar kom. Weet niet eens of ik wel al auto kan rijden. Het is dan nog geen 3 weken geleden na de ks... dus ja.. is eventjes afwachten.

Fieneke, ook jij heel erg bedankt... wij houden wel van aparte namen.. hihi... Ben blij dat je je al wat beter voelt als een tijd geleden.

Jeetje meiden.. jullie zitten gewoon al over de helft heen zeg. Wat gaat dat snel!
    En allebei een voorliggende placenta? geeft niet.. had ik ook. Op een gegeven moment zelfs bij beide dames.

Verder gaat het echt super goed met de meiden. Ze zijn gister naar een gewoon bedje gegaan... en nu slapen ze al zonder molton omdat ze zichzelf op temperatuur kunnen houden. Echt super goed. Ook de gewichten kruipen omhoog...
    De 1e is nu van 12 voedingen naar 8 gegaan sinds vanmiddag. Hopelijk houdt ze dit goed binnen. Ook heeft ze vanmorgen haar aller eerste flesje leeggedronken. Zo knap he :D De 2e heeft ook laten zien dat ze dat kan maar ze doet dat al regelmatig. Ze mag nu ook gaan drinken met een gewoon flesje ( nu nog prematuren flesjes met spenen-> wegwerp.. ) Hopelijk gaan ze dat ook doen... weet niet of dat goed is doorgegeven en anders moeten we dat zelf morgen nog maar eens doorgeven. Hopelijk blijven ze het zo goed doen dat ze snel naar 7 voedingen mogen en dan hun flesjes leegdrinken. En dan hop met papa en mama mee naar huis. Hopelijk duurt dat geen 3 weken meer maar helaas zullen we dat echt moeten afwachten.

Jonie, hoe is het met jou en je kleine meid? En hoe vind broer lief het?

9. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ikke, wat een geweldig nieuws dat jouw meiden in een gewoon bedje slapen en niet terug naar de couveuse gegaan zijn!!
    En, van 12 naar 8 voedingen: ben helemaal blij voor je!
    Moet super zijn als ze zo een heel flesje opdrinkt!

Ik duim volop dat ze héél snel met jullie mee naar huis mogen en dat dat inderdaad geen 3 weken meer gaat duren!

Jammer dat het ziekenhuis zo ver rijden is.... Hoop dat ze tegen volgende week gewoon thuis zijn en je dus niet die hele verplaatsing maken moet... Zo na een ks lijkt me dat ook niet alles....
    Ik duim!!

Bedankt!
    En we zitten inderdaad over de helft heen - het gaat best snel!! Nog even en het is al februari...!
    Spannend!

Krullie, hoop dat je helemaal hersteld bent en je dus met volle moed aan je 1ste werkdag na de vakantie kan beginnen!

Jonie, hoop alles goed daar!!

Veel liefs, XXX

10. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

Hoe is het met jullie?

Ikke, hoop zo dat je je practige dochters al bij je thuis hebt nu!!
    Hoe doen ze het?

Krullie, helemaal hersteld ondertussen?
    Hoe is het met jou?

Jonie, hoe doet je dochtertje het?
    En haar grote broer?
    Met jou alles goed?

Hier lijkt de tijd razendsnel te gaan. Alweer 22 weken ver en, de 23 weken staan voor de deur.
    Volop genieten nu; zeker met de misselijkheid die eindelijk stukken minder is en, al helemaal nu ons kleintje zich regelmatig laat voelen.

Spulletjes van mn schoonzus en schoonbroer zijn nog niet aangekomen, maar, dat zou normaal ergens deze week in orde moeten komen.
    Ben benieuwd; dan kan het kamertje helemaal in orde gebracht worden!

Heel veel liefs!
    X

11. sunshineS1976

Hey meiden!

Wauw Ikke wat doen je sterke meisjes het goed!! Hopelijk gaan ze nog steeds met grote sprongen vooruit :D
    Heerlijk dat ze gewoon in een bedje mogen liggen! Hoop echt dat jullie ze snel mogen meenemen naar huis en jullie leven als gezinnetje echt kan beginnen!

@Jonie: ben erg benieuwd hoe het met jou, de kleine en grote broer gaat meis!

@Fien: de tijd gaat snel he :D
    Superleuk om de banner steeds op te zien schuiven, bijna 23 weken! Hup, richting de 30! ;)
    Fijn dat de misselijheid zo goed als weg is en de kleine regelmatig van zich laat horen, het grote genieten!!
    Hoop dat je snel de spulletjes in huis hebt en de babykamer kunt gaan inrichten!
    Hier muren gestuukt en in de basislatex gezet. Vrijdag een leuk behangetje uitzoeken voor op 1 muur en een leuk bijpassend kleurtje voor op de 3 andere muren. Het behangetje mag wel knallen, de andere muren moeten een rustige kleur krijgen. Wil het vooral met accessoires lekker aankleden.
    Moeilijk hoor, zo creatief ben ik niet! Nog maar even veel ideeën opdoen de komende dagen!

Hier gaat het helaas niet echt goed. Ik ben nog steeds ziek thuis en zojuist besloten om het woensdag weer te gaan proberen.
    Lang verhaal... meerdere keren bij de HAP en de vk geweest, urine op kweek en niets kunnen vinden verder.
    Ik heb gewoon PIJN en soms weet ik van gekheid niet wat ik met die pijn aanmoet, maar er wordt niets gevonden.
    Heb ook veel harde buiken gehad, vorige week een helse nacht gehad met 4-5 harde buiken per uur. Onderzoeken gehad en gelukkig hebben ze geen verweekte baarmoedermond of voor ontsluiting gezorgd gelukkig.
    Kreeg advies om te rusten, so i did. Harde buiken zijn sterk afgenomen, maar de constante buik-rugpijn blijft. Met vlagen wordt het erg sterk en slik ik maar paracetamol, want weet dan gewoon even niet waar ik het zoeken moet.
    Voorzichtige conclusie is nu dat ik een gevoelige baarmoeder heb en dat het ook gewoon bandenpijn is. Het is best plotseling komen opzetten en hopelijk gaat het ook plotseling weer weg.
    Want echt genieten is het zo niet.
    Gelukkig voel ik onze kleine meid wel, maar ze is minder druk als ik een slechte dag heb.

Woensdag ga ik voorzichtig weer aan het werk en goed bijhouden of de pijn en harde buiken erger wordt. Dan wellicht gedeeltelijk de ziektewet maar in. Ben niet voor 1 gat te vangen en wil graag werken, krijg er energie van en niet te vergeten afleiding!
    Kan er niet zo goed tegen dat ik het maar met een gevoelige baarmoeder en bandenpijn moet doen... dat worden nog zware 17 weken op deze manier als de pijn niet weg gaat...

Nou ja genoeg geklaagd weer ;)
    Life goes on!

Hoop dat alles goed met jullie gaat en blijft gaan meiden!
    Fijne dag en week! XXX

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fieneke, Ja de tijd gaat echt snel he. Gelukkig gaat het allemaal goed. Hopelijk kunnen jullie snel beginnen aan het kamertje.

Krullie, wat zit je in een vervelende situatie zeg. Hopelijk voel je je gauw beter maar is niet niks he als je je zo ellendig voelt. Bah bah... gelukkig zit alles nog dicht en heb je geen ontsluiting. Je moet nog ff en hoop echt dat je snel minder pijn zult hebben.

Hier gaat het nog steeds goed. De meiden liggen nog in het zh en hopelijk mogen we ze over 2 weken mee naar huis nemen. Blijft vervelend om steeds maar op en neer te moeten rijden maar ja... het is nu even niet anders. Ze gaan goed vooruit en het enige waardoor ze nu nog in het zh liggen is omdat ze nog goed moeten leren drinken. Als ze dat kunnen, en dan ook nog al hun flesjes leegdrinken, mogen ze mee. Dus nog eventjes afwachten wanneer dat zal zijn.

Jonie, hoe is het met jou?

13. sunshineS1976

hey meiden :)

Hoe is het met jullie???

@Ikke: hoop dat jullie weer een beetje dichterbij de datum zijn dat jullie mooie meisjes mee naar huis mogen!
    Hopelijk gaan ze nog steeds goed vooruit en drinken ze heel goed!

Hier gaat het gelukkig goed!
    Ik ben wel heel moe en het werken, wat ik net weer 3 volle dagen heb gedaan, valt me zwaar. Maar ik voel me eigenlijk wel goed. Nog maar ongeveer 4 harde buiken per dag en dat is een behoorlijk verschil met twee weken geleden.
    En de constante buikpijn is ook verdwenen. Hele opluchting, waars een groeispurtje ofzo!
    Maandag weer op controle bij de vk en volgende week naar de arbo om te overleggen of ik halve dagen ga werken of niet. Lijkt me eerlijk gezegd wel erg fijn, zal me wat meer rust opleveren.

Fijn weekend meiden!
    X

14. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Krullie, goh meis, dikke dikke dikke knuffel!!!
    Hoe is het nu met je?
    Hoop dat het ondertussen al véél beter gaat!!
    Dit is echt niet genieten van je zwangerschap....
    Hoop dat je de mogelijkheid hebt zoveel mogelijk te rusten!!
    Hoe is het maandag bij de gyn geweest?
    Zit halve dagen werken erin voor je?

Hoop zo dat je ondertussen weer volop kan genieten van je zwangerschap!

In ieder geval: dikke proficiat met de 24-weken mijlpaal!!
    Wat vliegt het toch enorm!!

Blij voor je dat je jullie kleine meid zo goed voelt!
    Hier laat ons kleintje zich ook meer en meer voelen. Echt genieten dus! Ok, hier en daar lijkt ie tegen de verkeerde plaatsen te duwen waar het best pijnlijk is, maar, ik blijf er volop van genieten!

De spulletjes voor de babykamer zijn er nog steeds niet :(.
    Schoonzus heeft thans net een week verlof gehad; schoonbroer zelfs 3 weken; maar ze hebben duidelijk geen tijd....
    Is wel vrij typisch bij hun (tenzij zij iets nodig hebben; dan moet je het eergisteren al bezorgen...).
    Wil niet ongeduldig zijn; uiteindelijk duurt het nog wel even voor ons kindje er is normaal gezien. Maar... Stel dat er iets niet meer helemaal in orde is, of we gewoon iets anders / iets praktischer willen. De levertijden op sommige dingen zijn niet min.
    En, hoelang mijn rug deze zwangerschap nog volhoudt.... Hoop dat ik tot op het einde kan rondlopen, maar kans zit erin dat ik 'binnenkort' hoor dat ik naar verplichte platte rust moet. Dan kan ik niet meer gaan winkelen. Als vriendlief tegen dan ook nog eens terug in het buitenland zit, wie gaat er dan de babyuitzet vervolledigen?
    En ook; 't lijkt me reuze om de kinderkamer in te lopen als alle spulletjes er staan. Nu loop ik elke keer een lege kamer binnen...
    Nu ja, moet niet zitten klagen zeker? :)

Heb jij al een behangetje op het oog? Nog ideëen gevonden?
    Het is echt niet makkelijk he! Ben hier ook volop aan het rondkijken, maar 't helpt niet als je niet zo creatief bent...
    Ook voor doopsuiker probeer ik zoveel mogelijk leuke ideëen te vinden. We willen iets geven waar de mensen ook effectief iets mee kunnen doen nog; niet dat de doopsuiker gewoon regelrecht de vuilbak ingaat bij sommige mensen...
    Heb jij daar al een idee?

Ikke, hoop zooooooo dat jouw meiden ondertussen thuis zijn bij jou!!!
    Hoe doen ze het?
    Hoe valt het heen en weer rijden mee? Lijkt me echt niet alles na die keizersnede!
    Verzorg jezelf ook goed he meis!!
    Ben in ieder geval wel zeer blij dat ze het goed doen!!

Jonie, helemaal benieuwd naar jou en je kleine meid!
    Hoe is het daar?
    Hopelijk vind je voldoende tijd om ook volop te genieten!!

Fijne dag iedereen!!
    XXX

15. sunshineS1976

Hai Fien!

Het gaat gelukkig stukken beter, dank je!!
    Ik doe het lekker rustig aan, werk nog steeds hele dagen, maar blijf lekker op mijn stoel zitten en laat de leerlingen lekker voor me rennen. Ze werken gelukkig heel erg goed mee en doen eigenlijk wel alles uit zichzelf voor mij.
    Toch kan ik niet wachten tot ik halve dagen ga werken... of maar 4 halve dagen zodat ik een 5e echt goed kan rusten.
    Maandag bij de vk was alles goed! Bloeddruk mooi, kindje weer mogen bewonderen! Buikje is nog opgemeten en ligt keurig op schema qua groei dus ze doet het perfect. Wat willen we nog meer?!
    De vk heeft me idd het advies te geven om te minderen met werken als ik moe ben, last van mijn rug heb en harde buiken. Dat is gewoon een teken dat ik het rustiger aan moet doen.
    Dinsdag een gesprek met de arbo-arts, dus ik neem aan dat dit ook wel geregeld gaat worden. Ben benieuwd.

Jij ook gefeliciteerd met de 24 weken he :D:D
    Ongelofelijk!! Ik vind het wel echt supergaaf om dat onderaan die banner te zien staan :D Wat jij?!
    Nog 1 weekje en onze kindjes zijn levensvatbaar en worden "gered" als ze te vroeg geboren worden. Wat een mijlpaal!
    Maar natuurlijk moeten ze nog maar lekker minimaal 10 weken lekker veilig bij ons blijven!

haha grappig dat jullie kleintje al lekker raak kan trappen ;)
    Wellicht een voetballertje? ;) Daar heb ik nog geen last van, af en toe lekkere trapjes op mijn blaas, dat is wel irri! Dan moet ik echt wel naar de wc rennen.

Balen van de babykamer zeg!! Ook al heeft het nog geen haast, kleintje zit er nog wel even, maar je wilt het gewoon op tijd klaar hebben... en veel leuker nog, je wilt geen klein kamertje binnen lopen maar een gevuld kamertje wat je steeds meer af kunt maken en waar je lekker kunt zwijmelen!
    Wel typisch en grappig wat je schrijft over je schoonzus en zwager... zelf geen tijd om iets te regelen voor een ander maar als ze het zelf nodig hebben moet het a la minute!

Wat is er met je rug aan de hand?? Last van bekkeninstabiliteit of?? Ik hoop het niet voor je meis, dat je straks bedrust moet houden! Zeker in dat geval snap ik dat je dat kamertje liever vandaag dan morgen gereed wilt hebben!

Ik heb wel een leuk idee voor de babykamer gevonden:
    Vote: September Room Finalists | Project Nursery

Dit gaan we een beetje imiteren, maar helemaal hetzelfde lukt toch niet. We hebben een pastelroze behangetje uitgezocht. Dit komt op 1 muur. Op de helft van het behang komt een zilvergrijze band met nijntje. Dezelfde tint zilvergrijs hebben we als verf laten mengen, wel iets lichter anders ben ik te bang dat t te donker wordt, en die komt op de andere drie muren. Verder mooi wit plafond, plinten en deuren. Witte meubeltjes hebben we al, wil nog een wit hemeltje enzo. Mooie pastelroze gordijnen lijken me ook wel wat en voor de rest wit :)

Jullie al ideeën?
    Kwam heel toevallig via via op die site terecht van dat kamertje, anders had ik het ook nog niet geweten! Heel moeilijk idd! Maar op die site heb je dus ook veel kamertjes staan, dus kijk er eens rond!

Doopsuiker... ik ken het niet echt moet ik zeggen. In onze omgeving kom ik het eigenlijk nooit tegen!
    Dus ik denk niet dat we het gaan doen...
    Snap wel dat je iets origineels wil, niet iets wat mensen gewoon weggooien...
    Wij hebben wel het geboortekaartje al uitgezocht! Jullie??

Wanneer moet je weer op controle???
    Je hebt ook weer bijna wat verlofdaagjes toch of niet??

XXX

16. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen (goedemiddag eigenlijk ondertussen... :))!!

Krullie, ben blij te lezen dat je je al veel beter voelt!!
    Was best ongerust toen ik je post las; dus lucht mooi op :)!

Reuze dat alles goed was bij de vk!! Altijd leuk he, die bevestiging krijgen!

De arbo - arts? Wat doet die precies?
    Zegt me niet meteen iets...

Wel fijn dat de leerlingen zo meewerken! Lijkt me niet echt meer evident tegenwoordig....
    Ik blijf wel hopen voor je dat je gauw halve dagen kan gaan werken. Of al gewoon al 4/5! Dan is 't 'maar' een dagje rust extra, maar lijkt me toch dat dat al een heel verschil maakt!

Ik wilde oorspronkelijk tot de laatste week voor de bevalling blijven werken, maar besef nu meer en meer dat dat misschien toch niet helemaal haalbaar is....
    Einde volgende week kan ik normaal een 4/5 - regeling aanvragen, maar, die gaat dan pas 3 maanden later in.... Moet ik hier nog even bekijken...

Ja, super he! En, die banner, vind het zelf ook reuze om te zien elke keer!
    En inderdaad, volgende week nog een mijlpaal extra! Tuurlijk moeten ze nog minstens 10 weekjes blijven zitten, maar, 't geeft me toch al een gerust gevoel; zo weten dat als er iets gebeurt, je kindje wel al een grote overlevingskans heeft!

Goh ja, die van mij kent er ook wat van om tegen mijn blaas te trappen :). Dan is het inderdaad wat irritant, maar verder is 't volop genieten!

De babykamer is er nog steeds niet... En, zie 't nu eigenlijk dit jaar ook niet meer goedkomen... Zij zwijgen er in alle talen over en ik ben het beu om ernaar te vragen...
    Nu ja, dr is nog tijd natuurlijk, maar toch...
    Vriendlief ging het regelen zei hij. Maar heb op dit moment veel meer zin om gewoon naar de winkel te gaan en te gaan kopen wat we nodig hebben...

Mijn rug: mijn wervelkolom staat in een S - bocht; kunnen ze niks meer aan doen. En, er werd 3 jaar geleden ook artrose vastgesteld.
    Ben jaren naar de kinesist geweest - hierbij werden dan mijn buikspieren getraind zodat die mijn rugspieren kunnen ontlasten. De kine zei toen tegen me dat zwanger worden geen goed idee was gezien mijn rug...
    Dus is 't hopen dat die 't nu zolang mogelijk volhoudt... Heb er geregeld last van, maar op dit moment valt 't nog beetje te doen. Kinesist gaf vorige week zelf al aan dat 't zou kunnen dat ik nog voor 't jaareinde verplicht platgelegd wordt... Nu ja, afwachten maar...

Superbedankt voor de site!!
    Staan echt leuke ideëen op!
    Wij houden de kamer wit; komen bruine meubeltjes in. En dan wil ik met heel fel groene tinten ofzo werken. Nu ja, de kleur weet ik nog niet zeker... Kan ook nog wel een fel paars ofzo worden. Of, een fel blauw ofzo.
    Gezien de snelheid waarmee de spulletjes komen heb ik nog wel even om na te denken :).

Ja, ik dacht het al terwijl ik het postte, dat doopsuiker vooral iets typisch voor België is.
    Kaartjes was ik aan het denken om met het thema van "raad eens hoeveel ik van je hou?" te werken. Heb dat boekje voor vriendlief gekocht toen we half jaartje ofzo samen waren; lijkt me dus ergens wel leuk om met dat thema te werken.
    En, heb laatst ook het babyboek van dat thema gekocht.
    Maar, moet 't nog verkocht krijgen aan vriendlief; die wil pas vanaf volgende maand echt gaan kijken ervoor ('t lijkt wel de familie "uitstel" :) ).

Maandag heb ik de opnieuw een controle!
    Spannend!!! Ben nu zekerder dat alles in orde is, omdat ik ons kleintje vaker voel, maar toch... Blijft spannend...
    Hoop dus dat het heel snel maandag is.... :)

En volgende week heb ik inderdaad donderdag en vrijdag verlof. Normaal had ik de hele week verlof, maar ga mijn verlofdagen wat meer spreiden over de rest van het jaar - zo af en toe een dagje of een half dagje thuis, lijkt me leuker en, ook beter om voldoende te kunnen rusten tussendoor. Merk uiteindelijk wel dat die werkweken best zwaar beginnen worden...

Voor de rest alles goed bij jullie?
    Groeit je buikje nog goed?
    Hier lijkt die elke dag wel dikker te worden...!

Alleen vannacht... Had pas ons kleintje voelen stampen (of duwen) in 't midden van mijn buik. Toen ik me wilde verleggen, trok heel mijn buik net op die plaats samen; net alsof ie volledig vacuüm getrokken werd. Was meteen helemaal ongerust over ons kleintje....
    Voelde daarna ons kindje wel nog bewegen, vanochtend ook weer, dus neem aan dat alles in orde is, maar was toch zo enorm schrikken...

Zo, ik ga mijn boekje dat ik hier geschreven heb eens versturen.

Leuke dag nog allemaal!!!

XXXX

17. sunshineS1976

Hoi Fien!

Je hebt lekker veel geschreven! ;) Heel boekwerk haha ;)

De arbo-arts: dat is de bedrijfsarts. Ik neem aan dat je die in Belgie ook wel hebt?
    Hij moet volgens mij echt officieel beoordelen dat iemand ziek is / tijdelijk niet meer (minder) kan werken.

Ik moet er dinsdag heen dus ik ben benieuwd. Ik heb woensdag en gisteren hele lange werkdagen gehad en het ging meteen een stuk minder. Veel buikpijn en harde buiken weer. Enorm balen! Vandaag een dagje vrij omdat ik een glucosetest in het zh moest doen om te kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Gelukkig niet! Maar ook vandaag nog last van mijn buik.
    Heb mijn baas gemaild dat ik maandag maar een halve dag werk en om half 1 naar huis ga. Ik durf geen lange dagen meer te maken, te veel last ervan. Dus ik denk dat de arbo-arts hier ook wel in mee zal gaan en ik vanaf nu echt alleen halve dagen ga werken.

Jij wou doorwerken tot de laatste week voor je bevalling? Oh my god! Hier moet je 4 weken vooraf stoppen! Hoe is dat in Belgie geregeld? Zwangerschapsverlof enzo?
    Maar joh, tot een week van te voren dat is toch niet te doen? Superzwaar... en je hebt echt je rust nodig hoor! Je moet uitgerust zijn als je bevalling begint!

Irritant zeg van je schoonfam en de babykamer... ik zou vriendlief het allemaal laten regelen, het is tenslotte zijn familie. Hij kan hopelijk wat dat betreft toch wat meer druk uitoefenen. Push hem ook maar een beetje! ;)

Jeetje, dat klinkt heftig zeg van je rug... is daar gewoon goed mee te leven zeg maar? kun je gewoon alles doen? Heb je geen pijn? Geen gevolgen voor de toekomst als in een rolstoel op latere leeftijd ofzo? Dan moet je zeker niet gaan werken tot vlak voor je bevalling gekkie, je lichaam trekt dat niet!
    Hoop niet dat het zo erg is dat je verplichte bedrust moet houden straks! Pas op hoor, doe het rustig aan ajb!

Haha de kleuren in de babykamer... je hebt nog eventjes! Wel leuk om een felle kleur te gebruiken bij het witte en de bruine meubeltjes!

Aaah echt superleuk, een kaartje in het thema "raad eens hoeveel ik van je hou" ! Daar heb ik ook twee prentenboeken van, echt leuk!

Tuurlijk is alles goed maandag! Fijn he om je kleintje te voelen! Dat stelt zoveel meer gerust! Die van mij is echt een drukteschoppertje, ze slaapt amper heb ik het idee! Ze reageert nu ook op handen denk ik. Eerst totaal niet, maar nu krijgen we toch steeds een schopje precies tegen onze hand aan, zo leuk!

Dat gevoel wat jij beschrijft, dat vaccuum trekken in je buik wat je 's nachts had, dat is een harde buik! Tenminste als ik mijn gyn/ vk moet geloven. Dat heb ik dus heel vaak. Normaal dat je het nu gaat krijgen omdat je baarmoeder alvast oefent voor de bevalling straks. Als het maar niet te vaak is.
    Maar dat schijnt dus een harde buik te zijn! Ik kan het niet goed beoordelen omdat ik ook nog een vetlaag op mijn buik heb of mijn buik ook echt keihard wordt, maar zo voelt het wel.

Hoop dat het snel maandag voor je is, alles goed is bij de controle en je snel even kunt bijkomen op je verlofdaagjes!

Doe rustig aan hoor! Fijn weekend!

xxx

18. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Krullie, wat goed dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt!!!

Hoop dat je snel over kan stappen naar halve dagen werken! Lijkt me gewoon niet meer te doen zo, zeker niet met die lange dagen...! Morgen even afwachten, maar neem aan dat die arbo-arts er wel in mee zal gaan - moet ie ook wel; dit is echt geen doen meer!!

Heb je dit weekend wat kunnen rusten?
    En vandaag gewoon tot half 1; maakt je dag lang genoeg!

Zo een arbeidsarts heb ik hier op het werk inderdaad ook :); hier valt die gewoon onder de term "medex". Maar, in de bedrijven waar ik totnogtoe gewerkt heb, was er zo geen arts. Er is dan wel een specifieke externe dienst voor, maar die wordt er niet altijd bijgeroepen dan.

Goh, dat lijkt me stukken beter doenbaar, 4 weken op voorhand stoppen!
    Ik ben echt wel van het idee aan het afstappen hoor om tot echt 1 week voor de uitgetelde datum te blijven werken...
    In België krijg je 15 weken zwangerschapsverlof. Je bent verplicht een week voor je uitgerekende datum te stoppen met werken, maar, je kan tot 6 weken voor je uitgerekende datum stoppen met werken. De weken die je extra stopt voor je bevalling, gaat van de periode die je na de bevalling thuis kan zijn af. Maar, er zijn hopen uitzonderingen op die je kan toepassen...

Ik heb nog 3 weken verlof van dit jaar staan, die ik volledig mag overdragen naar volgend jaar - ik ga die gebruiken om dan gewoon voor de bevalling thuis te zijn. Merk nu al meer en meer hoe vermoeiend het allemaal is, en, heb nog wel eventjes te gaan...

Hoe is het verder met je?
    Ons kindje is ook in een waar voetballertje aan het veranderen. Heb ook de indruk dat die vannacht gewoon niks geslapen heeft....
    Leuk in ieder geval dat ze bij jullie nu ook reageert op de handen! Echt wel leuk he, als je zo ineens tegen je hand een stampje krijgt! :) (vriendlief laatst trouwens toen hij zijn oor op mijn buik legde: zijn oor lag nog niet tegoei op mijn buik, of ons kleintje reageerde er enthousiast op met een stampje; recht tegen het oor van vriendlief :) ).

Bedankt meis!!
    Hoop ook zo dat straks alles weer in orde is! Maar, in principe zal dat ook wel zo zijn he... Hoop het!!

En, ook bedankt voor de uitleg! Ik vermoedde het al, maar ik ging ervan uit dat harde buiken vooral gelijk stond met het hard worden van de buik, zonder meer.... En, echt hard werd mijn buik ook niet...

Jij heel fel bedankt!
    Hou je nog goed daar en, ik hoop dat je heel snel naar halve dagen werken mag en kan overschakelen!!

Liefs, xxx

19. sunshineS1976

Hai Fien!

Leuk om thuis te komen en wat gezelligs te lezen op het forum ;)
    Keurig op tijd naar huis gegaan vandaag, heerlijk hoor! Op deze manier gaat de tijd helemaal voorbij vliegen denk ik.
    Ik hoop ook echt dat het morgen allemaal geregeld kan worden en dat er niet moeilijk over gedaan wordt!

Ik ben superbenieuwd hoe het bij de gyn is geweest vandaag!
    Weer een mooi en sterk hartje gehoord? De kleine ook nog even mogen bewonderen? Nog andere dingen besproken?
    Heb je al een mooie buik trouwens? Hier begint het nu wel te komen heb ik het idee!

Ga jij in het ziekenhuis bevallen? Weet ook niet of er zoiets als "thuis bevallen" moet/mag in Belgie??
    Ik in het ziekenhuis en heb van de gyn daar ook medische indicatie gekregen zodat de zorgverzekering het vergoed. Anders zou ik thuis moeten bevallen als er geen problemen zijn. Als je toch perse in het ziekenhuis wilt bevallen, dan moet je het wel zelf betalen hier...

Die harde buiken he: je buik moet ook wel even hard worden hoor! Werd ie dat niet? Dan is het niet helemaal een harde buik geweest. Even op letten de volgende keer ;)

Wat heerlijk dat jullie kleintje tegen het oor van zijn papa aanschopte! Geweldig! Echt bijzonder hoe ze dat kunnen voelen, dat iemand van buitenaf contact maakt. Weet je wat je nu ook kunt proberen? Als de baby goed ligt kun je rond dit termijn met een wc rolletje de hartslag aan anderen laten horen! Je moet het rolletje onder je navel zetten tot 10 cm daaronder. De wcrol niet vasthouden en het oor er tegenaan houden. Met een beetje geluk kun je de hartslag van de kleine dan horen.
    Moet het hier ook nog proberen!

Dat verlof is wel lekker geregeld in Belgie!! Tot 1 week voor de bevallingsdatum mag je nog met verlof! Stel dat alles perfect gaat zou ik daar zeker voor kiezen. Des te meer weken heb je met de kleine thuis! Heerlijk dat je er nog 3 weken achteraan kunt plakken straks, quality time met je beebje is zo belangrijk!! Echt een band opbouwen en goed hechten aan elkaar.
    Hoeveel uur ga je na het verlof terug werken?

Kun je trouwens tot het laatste moment aangeven dat je eerder/later met verlof wilt of moet je dat vooraf wel aangeven? Hier gaat het 6 weken vooraf worden omdat ik waarschijnlijk nu gedeeltelijk de ziektewet inga. Hoop dat de kleine op tijd komt, dan heb ik nog 10 weken om van dr te genieten.

Fijne dag en week!
    Werkse, maar doe wel rustig aan! ;)
    XXX

20. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Krullie!

Ik duim mega voor je morgen!! Ze moeten je gewoon die minder uren werken toestaan! Op deze manier is het gewoon niet te doen. En, je moet ook gewoon volop kunnen genieten van je zwangerschap!!

Om hoe laat moet je gaan?

Met ons kleintje is alles goed!! :)
    Hij of zij is heel actief zei de gyn; vermits ik me afvraag als ie eigenlijk nog van plan is te gaan slapen vandaag (is al zowat 24u superactief), kan ik dat alleen maar beamen :).
    Zoooo blij dat ik 'm in ieder geval weer gezien heb!!! Echt ontzettend mooi en leuk!
    Alles was goed, al blijkt ons kindje aan de grote kant te zijn - op zo een manier zelfs dat die op dit moment boven de curve zit... Veel meer heeft de gyn er niet over gezegd. Buiten het feit nog dat het niet helemaal normaal was, want wij zijn'et onze 1m72 en 1m80 ook niet supergroot. Afwachten maar; het zou in ieder geval geen kwaad kunnen!

Hartje hebben we niet gehoord; bij de gyn "thuis" laat ze ons elke keer het hartje zien; enkle in het ziekenhuis (bij een andere gyn) horen we elke keer het hartje.
    Maar, hebben het wel overduidelijk zien kloppen!

Bedankt meis!!!!!!

Ik ga in het ziekenhuis bevallen - meer de gewoonte in België. Ze trekken hier niet echt aan het thuis bevallen; raar eigenlijk, want dat is in Nederland dan weer eerder de gewoonte... Vriendlief zou wel graag hebben dat ik thuis beval, maar vermits niet heel veel vroedvrouwen hier ermee vertrouwd zijn...
    In ieder geval wel jammer dat je het volledig zelf moet betalen als je in het ziekenhuis moet bevallen en er niet echt een medische indicatie voor is...

Misschien dat mijn buik toch eventjes hard geweest is; ik herinner me ook wel vooral de pijn en, de angst dat ik ons kleintje kwijt was....
    Ik hou het een volgende keer in ieder geval goed in de gaten!

Mijn buikje is goed zichtbaar! Heb echt een hele "teut" die vooruit steekt. Ik kom ook vooral aan mijn buik en bovenbenen bij; iets minder op mijn heupen.
    Nu ja, volgens vriendlief op zn allerliefst word ik vooral dik.... Soms is ie geweldig lief voor me....

Oooh, dat met het wc-rolletje moeten we zeker proberen!!! Bdankt voorde tip!!! Ben benieuwd! Het neefje en nichtje van vriendlief gaan het ook geweldig vinden; kunnen ze dat kleine wezentje ook eens horen!
    Vriendlief zn neefje was in het weekend ook wel grappig: ons kindje moet een jongetje zijn, anders speelt hij er niet mee.
    Van het nichtje moet het net een meisje zijn, anders moeten we het kindje maar terugsturen :).

Standaard werk ik 38 uur per week; ook na het verlof dus.
    Maar, ik ga ervoor zorgen dat tegen dan sowieso mijn 4/5e aangevraagd is, waardoor ik nog maar een kleine 31 uur per week werk. En, waarschijnlijk ga ik mijn ouderschapsverlof parttime opnemen en, dan zo dat ik de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen werk.
    Weet je al hoe jij het gaat doen?

In principe moet ik vooraf aangeven wanneer ik in moederschapsrust wil gaan. Bij mij staat die nu op 18 februari. Maar, ik kan die datum altijd vervroegen: ofwel met een doktersattest ofwel door x-aantal tijd ervoor aan te geven dat ik toch vroeger wil thuisblijven.

Ik hoop sowieso dat jouw kleintje op tijd komt, zodat je volop de tijd hebt om van haar te genieten!!!!

En, ik duim voor morgen!!!!!

Doe lekker rustig aan meis,
    Dikke knuf!! X

Deel Deze Pagina