Hey meiden, Wat hebben jullie hier een hoop geschreven zeg. Heb even snel geprobeerd alles bij te lezen. Fijn dat met jullie alles zo goed gaat! Echt apart om te zien dat jullie nu ook alweer zo ver zijn. Gaat hard he? Leuk om te lezen dat jullie zo genieten. Hier gaat alles goed. Het is wel heel erg druk en wennen met 2 van die kleintjes nu. Vandaar ook dat ik hier wat minder aanwezig ben :-D. De nachten gaan ondertussen al ietsje beter. Ze komt nog wel vaak voor een voeding, maar slaapt dan gelukkig snel weer verder na afloop. Morgen weer naar het consultatieburo. Ben benieuwd of ze nog veel gegroeid is. Ga wel weer afbouwen met de bv. Ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet echt mijn ding is. Het gaat wel heel goed, maar wil (heel egoistisch) weer dat alles weer gewoon is en geen lekkende, volle borsten meer, weer jurkjes aan, wijntje drinken enz. Maar ze heeft iig een maand gehad en dat vind ik zelf wel oke. Tot snel!! En geniet van het getrappel in je buik. Dat mis ik soms wel hoor
Krullie, de duimen draaien hier!!! Hopelijk kan je heel gauw rustiger aan doen! Als de arbo-arts straks zn goedkeuring geeft, kan je dan meteen parttime beginnen werken, of moet je dan eerst nog een tijdje voltijds? Jonie, leuk opnieuw van je te lezen! Fijn dat jullie dochter het zo goed doet! Goh, ja, die combinatie van ineens 2 kindjes: het lijkt me toch zwaar. Maar, sowieso lekker genieten he meis! Ben mee benieuwd naar wat ze bij het consultatieburo zeggen!! Als jij je beter voelt met stoppen met bv, moet je dat ook gewoon zo doen meis. En, ze heeft een hele maand gehad - ze zeggen toch ook dat in principe enkel die eerste voedingen echt het verschil maken. Hoe is het verder met jou? Ja, dat getrappel in mijn buik; zo een leuk gevoel! Gisteren ging ons kindje op de 1 of andere manier langs mijn hele buikwand af; echt heel leuk om te voelen! Heb meteen vriendlief laten weten wat er gebeurde, maar, kreeg tegelijkertijd ergens een dubbel gevoel: ik weet dat hij blij en fier is, maar, vind het toch jammer voor hem dat hij deze dingen niet kan voelen... Ikke, hoe is het bij jou? Ik hoop zo dat jouw kindjes ondertussen eindelijk bij jullie thuis zijn!! Valt het allemaal wat mee? Hou je goed daar he! Hier gaat alles goed. Ons kleintje in nog steeds superactief - heeft misschien tot voor kort teveel gerust . Veel liefs en, fijne dag voor iedereen!
Hey meiden! @Jonie: Zo leuk om weer iets van je te lezen! Kan me voorstellen dat het heftig is met twee kinderen thuis! Fijn dat de kleine Mila het zo goed doet en de nachten ook goed gaan! Een voeding s nachts is toch nog steeds normaal? Herkenbaar wat je schrijft over borstvoeding! Denk ik! Ik had ook in gedachten om het 2-3 maanden te doen (als het allemaal wil lukken) en na 3 maanden echt te stoppen zodat ik nog even flink kan afvallen voor de bruiloft Veel mensen hebben er al kritiek op, zo van: Borstvoeding is het beste, maar pas zinvol als je het minimaal 6 maanden doet. Zon onzin vind ik dat dan weer zoveel supergezonde kindjes/volwassenen die alles op flesvoeding hebben gedaan Hoe vindt grote broer zijn nieuwe rol?? Hoop dat alles goed blijft gaan met je kindjes en met jou! @Ikke: hoop ook dat het bij jullie goed gaat en je kleintjes heerlijk thuis bij jullie zijn!! @Fien: super dat met jullie beebje weer alles goed was!! Of moet ik zeggen beeb?! Fijn dat hij/zij zo goed groeit!! Behalve als het echt te groot is en er complicaties kunnen ontstaan, maar dat lijkt me raar. Beter te groot dan te klein en te licht toch? Wordt dat nu wel beter in de gaten gehouden? Meer groeiechos enzo? Hahah hier vraag ik me ook wel eens af of ze ook nog slaapt! Omdat ze eigenlijk de hele tijd slapen en maar af en toe wakker zijn, vind ik dat soms ook nogal gek. Denk dan maar dat ze sowieso alle uren die wij slapen ook meeslapen Kan bijna anders niet, zo actief! Lekker in het ziekenhuis bevallen inderdaad! Heb je al dat gedoe thuis niet en in het ziekenhuis is veilig, alles bij de hand mocht er iets toch niet goed gaan! Wel apart dat het in Belgie en Nederland toch best wel verschillend is op dat gebied! Haha leuk om te lezen wat je neefje en nichtje over de baby zeggen Eigenlijk moet je dus gewoon een tweeling krijgen, een jongen en een meisje om iedereen tevreden te stellen Leuk dat je dik wordt volgens je vriend Collegas zeggen het hier ook al Kheb liever dat ze er nog t woordje buik achter vermelden, maar dat gebeurt maar niet Wel een goed plan om tegen de bevalling aan sowieso wat minder uren te draaien! Hoop dat het allemaal lukt zoals je bedacht had! Ik neem na het zwangerschapsverlof ook ouderschapsverlof op. Ik moet half mei terugkomen voor nog 6 weekjes tot de grote zomervakantie. (werk in het onderwijs, heb 7 weken zomervakantie). Die 6 weekjes ga ik 2 dagen werken en neem ik 3 dagen ouderschapsverlof op. In september neem ik het resterende deel op en wil ik 3 dagen per week werken en dus 2 dagen opnemen tot alle uren opzijn. Dat zal rond december zijn. Dan ga ik definitief 4 dagen werken. Vriendlief gaat ook zijn ouderschapsverlof opnemen voor 1 dag in de week gedurende minimaal een jaar. Heerlijk idee, de ene week 2 en de andere week 3 dagen. Hoe lang mag dat blijven duren? En als het ouderschapsverlof op is, ga je dan weer terug naar 38 uur of ook minder? Hier is alles goed. Ben amper een kwartier binnen geweest bij de bedrijfsarts. Alles werd direct geregeld en werk nu definitief halve dagen. Echt zo lekker! Verder ben ik nog op extra controle bij de gyn geweest omdat ik gisteren een hele dag best heftige buikpijn heb gehad, alsof ik ongesteld moest worden. Gelukkig was er niets aan de hand, baby en baarmoeder zijn in perfecte staat. Moet het wijden aan groeipijnen. Herken het wel wat je zegt, dat wij deze maanden intensief beleven en onze partners er een beetje buiten staan. Zij voelen niet wat wij voelen. Gelukkig schopt de kleine ook lekker tegen zijn hand als hij hem op mijn buik legt. Ook vraagt hij steeds of de kleine wakker is ja of nee. Zo ja, dan gaat ie met zn hoofd op mijn buik liggen en tegen dr aanpraten. Omdat ie heeft gelezen dat ze stemmen straks herkent en dan ook weet wie papa is Wel schattig! Fijne week nog! [FONT="]XXX[/FONT]
Haaaaaaaaaaaaaa dames, Woow wat moest ik veel bijlezen. Krullie wat fijn dat je halve dagen kunt gaan werken. Fijn dat je het zo snel hebt kunnen regelen. Dat kan echt niet overal. Gelukkig bij jou wel En je bent alweer 25 weken.. tijd gaat snel en echt super dat je de mijlpaal van 24 weken voorbij bent. Fieneke, voor jou geld natuurlijk hetzelfde. De 24 en 25 weken gehaald Super zeg! Wat balen dat je het kamertje nog niet hebt. Ze hebben geloof ik tijd zat. Ik kan het me helemaal voorstellen dat je alles klaar wilt hebben. Hopelijk is het snel binnen. En wat gek dat je in België tot een week voor de bevalling kunt werken. Het is idd heel anders als hier. Hier is het max tot 4 weken voor de bevalling of je moet iets kunnen regelen met de werkgever maar vaak kan dat niet. En dat van de doopsuikers hebben ze hier ook niet. Volgens mij is dat echt iets Belgisch. Heb dat vaker gehoord. En wat balen dat je zo'n problemen hebt met je rug. Lijkt me wel erg lastig als je steeds meer gaat groeien in je zwangerschap. Hopelijk krijg je niet nog meer last. Jonie het zal zeker druk zijn met 2 van die kleintjes. Even aanpoten he. Maar wel ontzettend leuk! Hier gaat alles goed. We zijn alweer bijna 2 weken thuis met de dames. Het is heel onverwachts gekomen dat ze mee mochten maar echt zo leuk. Het is best wel aanpoten met 2 van die hummels vooral als mijn vriend werken is. Maar ja... het is wel heel erg leuk. Het is zo fijn om mama te zijn. Nu ga ik er weer 1 uit bed halen. Ze heeft honger... haha.. Tot snel weer dames!
Aaaah Ikke!! Wat leuk om weer wat te lezen En proficiat meis dat jullie meiden al 2 weken lekker thuis zijn! Dat is is vlot gegaan! Super dat ze het zo goed doen! Ik smelt gewoon helemaal als je schrijft dat het heerlijk is om mama te zijn... ik kan wat dat betreft ook echt niet wachten tot het zover is!! Doe je alles zelf als je vriend werken is? Of krijg je ook hulp soms? Lijkt me wel zwaar met 2 kleintjes die alle aandacht vragen! Hoe lang heb je nog zwangerschapsverlof?? Iets geregeld met ouderschapsverlof? @Fien: hoest met jou meis?? @Jonie: Ook nog steeds op je roze wolk? Borstvoeding afgebouwd?
Fieneke! Nog MAAR 99 dagen te gaan We moeten nog 3 maandjes geduld hebben, maar 99 dagen klinkt toch dichtbij
Wat zijn jullie stil meiden! Nou ja Ikke en Jonie zijn ntl van hun prachtige beebs aan het genieten! Fien, hoe is het met jou?? Ik kan niet slapen! We hebben vorige week een bod gekregen op ons huis en zijn nu volop in onderhandeling! Zó spannend! We hebben ook een ander huis op het oog waar we zo in kunnen, maar kunnen nu nog niet veel doen omdat we eerst de zekerheid moeten hebben dat dit echt verkocht wordt... Zo spannend allemaal, kan er gewoon niet van slapen! Ik wil verhuizen! En wel NU!
By the way: nog precies 3 maanden te gaan tot onze bevallingsdatum van 27 febr Fien! Al zou ik er niets op tegen hebben als het over 2 maandjes al zover is* *Nou ja misschien wel als de babykamer in t nieuwe huis nog niet klaar is enzo
ola! Hier is ikke weer Wow Krullie en Fieneke.. nog maar 91 dagen te gaan zie ik. Nu begint het echt op te schieten. Krullie wat fijn dat jullie in onderhandeling zijn met jullie huis. Eindelijk he. Want stond toch al ff te koop of niet? Als mijn vriend werken is doe ik idd alles zelf. Ik heb geen hulp. Ik kan natuurlijk wel hulp inschakelen, maar ik vind het eigenlijk wel goed te doen. Dadelijk naar het cb en dan is het ff anders plannen. Ik had wel iemand kunnen bellen maar goed... iets anders plannen wb tijd en dan komen we er wel. Ik heb nog zwangerschapsverlof tot maart. 9 maart moet ik weer beginnen dus ik heb nog wel ff. Het ouderschapsverlof had ik voor mijn verlof willen regelen alleen deed mijn werkgever dat niet. Hij zei dat hij dat pas kon doen op het moment dat ik bevallen was... dus ik heb over 2 weken een afspraak staan om het alsnog te regelen. Hopelijk doen ze niet te moeilijk omdat ik 3,5 jaar 8 uurtjes minder wil gaan werken terwijl het officieel maar voor een jaar mag. Maar de overheid zegt dat een werkgever niet mag weigeren als er geen gegronde reden voor is. Dit mag alleen als het bedrijf of instelling er ernstige problemen door krijgt en dit is niet het geval. Ik werk in de zorg en daar kan een dag minder werken echt wel opgevangen worden, vooral omdat er sinds een maand een nieuwe is aangenomen die 18 uurtjes werkt... dus hopelijk komt het allemaal goed. Fieneke hoe is het met jou? Jij bent ook allang niet meer geweest. Hopelijk wel alles goed nog? En de babykamer al gekregen? Nu ga ik ff de tas verder inpakken en voeding maken want anders heb ik de dames dalijk niet optijd klaar. Tot snel weer!
Krullie, super dat de bedrijfsarts je parttime goedgekeurd heeft!! Gaat het nu beter of blijft het nog zwaar nu? Super dat het zo vlot gegaan is!! Hoe is het nu met je? Goh, nog maar 90 dagen en we zitten aan 27 februari!! Wat gaat het snel, en toch, ik kan niet wachten tot het eindelijk zover is! Jullie huis bijna verkocht: spannend! Hebben jullie een ander huis op het oog of? Wanneer heb jij een volgende echo? Wij hebben voorlopig geen extra groeiecho's ofzo. Heel veel heeft de gyn er ook niet over gezegd.... Over een paar weken moeten we nog eens in het ziekenhuis zijn voor een echo; ik ga het dan meteen aan die gyn vragen - die is iets spraakzamer . Goh ja, ik zou ook graag hebben dat ze buik achter dik zeggen, maar, dat doen ze niet hoor . Nu ja, als ze het al op dik houden valt het nog beetje te doen; mijn schoonzus zei me laatst dat ik nu echt wel vet geworden was.... Vond ik er toch wel serieus over.... Dat werkschema voor je voor na de bevalling klinkt wel super! Heb je ook lekker veel tijd samen met je beebje; en, vriendlief ook nog eens een dag per week thuis: super! Hier wilde ik parttime werken - 1 week 2 dagen, de andere week 3 dagen en, dat dan tem januari 2014 (dan zou mijn ouderschapsverlof op zijn). We hebben nu op het werk de mogelijkheid gekregen om thuis te werken (wel beperkt tot 1 dag per week). Dus... Na de bavalling en mijn moederschapsverlof, neem ik nog een paar weken verlof op om dan 2 maanden parttime te gaan werken (met die 2 / 3 dagen per week). In die periode vraag ik mijn 4/5 werkregeling aan en, die wil ik dan combineren met dat thuiswerken. Dan zien in hoeverre dat dat mee gaat vallen. Als dat goed lukt; neem ik mijn ouderschapsverlof in 3 volle (aparte) maanden op als ons beebje wat groter is. Als dat niet te doen valt, ga ik tem januari 2014 gewoon parttime werken om daarna 4/5 te gaan. Maar, net nu kreeg ik een interessant werkvoorstel - ziet er echt reuze uit, ga dan ook zo maar even de helft meer verdienen als nu, maar, dan word ik wel tewerkgesteld in Brussel (2,5u - 3u enkel van thuis) en, moet ik na mijn moederschapsverlof meteen terug fulltime gaan werken... Op zich is het een tof voorstel, maar, zou toch graag veel meer tijd met ons beebje doorbrengen. En Brussel... Maar, dit is beperkt tot 3j Brussel, terwijl ik sowieso het risico loop om elk moment naar Brussel gestuurd te worden en, dan is het voor onbepaalde tijd... Heb dus geen idee wat het beste is om te doen... We zijn afgelopen weekend nog in een nieuwe crèche gaan kijken. Goh, wat blijf ik daar een dubbel gevoel bij hebben... Maar, ga ons ukje toch ooit moeten wegbrengen... Hoewel iedereen hier op het werk zegt dat ik ons ukje gerust mag meenemen . Maar, dat lijkt het me helemaal niet - het gros van mijn collega's is super, maar, sommigen wil ik toch niet in de buurt van mijn beebje...! De babyspulletjes zijn er ook eindelijk geraakt! Vriendlief heeft de boel beetje geforceerd. En, maar goed ook want, ondanks dat mn schoonzus en -broer altijd goed voor de spulletjes gezorgd hebben, heeft het 5 jaar op zolder staan voor sommige spulletjes toch zn gevolgen. Ook blijkt het bedje een buitenmaat te zijn, en, ik zou toch graag een nieuw matrasje willen. Dat matrasje vinden blijkt helemaal niet zo makkelijk - ga dus pogen vriendlief te overtuigen om een nieuw bedje te kopen... Maar, ben wel blij dat alles er is! Kan alles mooi ingericht worden! Ikke, leuk je te lezen! Hoe gaat het met jou en de beebjes? Goh, lijkt me ook een hele drukte, 2 tegelijk... Maar, ben zeker dat je dat goed doet! Ben in ieder geval blij voor je dat je ze thuis hebt!! Jammer dat het ouderschapsverlof niet meteen geregeld kon worden... Hoop in ieder geval echt dat ze er niet moeilijk over gaan doen!! En, bedankt meis!! Jonie, hoe is het met jou? Ik moet hier weer voort; wat een drukte op het werk (vandaar ook mijn late reactie - zo sorry!!). Leuke dag nog! LIEFS!! XX
Fieneke, wat fijn dat de spulletjes er zijn, alleen balen dat het z'n tol heeft geëist. Maar een nieuw bedje is best een goede optie toch? Dus vl... werk maar gewoon mee En jij weet dus al hoe en wat met werken... alleen dan de optie die je hebt gekregen is dan wel weer lastig. Ik zou ook dicht bij huis willen zijn. Maar als je nu al steeds de mogeiljkheid hebt om ineens overgeplaatst te worden, waarom zou je dat dan niet na je ouderschapsverlof doen? Heb je anders ook niet de kans om al in je ouderschapsverlof overgeplaatst te worden omdat het nu al zou kunnen zonder dat je er zelf voor kiest? Ik zou goed overleggen met je vriend hoe en wat... Hebben jullie in België niet iets van een gastouder? Als wij onze kids weg zouden moeten brengen, zouden wij daarvoor kiezen. Meer aandacht voor je kleintje, en geen personeelswisselingen... Lastig is dat he.. Het is zeker af en toe wel druk met 2 van die ukkies. Mar het is wel erg leuk Vandaag wezen shoppen.. haha... en al een aantal keer gaan lunchen met vl of vriendinnen... Dus heb nog wel tijd voor andere dingen
Ikke, fijn dat je nog steeds tijd hebt om wat te gaan shoppen enzo. Denk dat dat wel goed is, als je af en toe nog tijd voor jezelf hebt - volgens mij komt dat het kindje ook ten goede vind ik. In ieder geval leuk te lezen dat je volop aan het genieten bent! Hoe doen de meiden het? Het nieuwe bedje is geregeld . Hebben dan ook de normale maat van 60 op 120. Het kleinere bedje was een heel mooi exemplaar, maar zowel het matrasje en de lakentjes worden dan ineens een heel stuk duurder. Mijn schoonzus raadde me gisteren een waterdichte maar ademende matrasbeschermer aan. Hebben jullie een specifieke matrasbeschermer? Bedankt! Tijdens mijn ouderschapsverlof mogen ze me in principe niet overplaatsen, maar, dan krijg je natuurlijk gewoon een briefje op datum van je 1ste werkdag na je ouderschapsverlof... Ben er inmiddels bijna uit dat ik het voorstel niet ga aanvaarden. Het is een heel mooi voorstel, maar, ik hoorde afgelopen week geregeld vallen dat de kans op overplaatsing naar Brussel de komende jaren heel klein (tot onbestaande) is. En, de vele lange dagen die die nieuwe job zou gaan inhouden... Nu ja, straks het er nog eens over hebben met vriendlief. Wij hebben hier het systeem van onthaalmoeders. Maar, de meesten bij ons in de buurt staan erop dat je je kindje ten laatste om 17u komt halen. Vroeg, zeker als ik van Brussel moet terugkomen... Ons beebje gaat in ieder geval tem januari 2014 naar mijn schoonouders als vl en ik werken zijn. Kan zelf haast niet geloven dat ik dat ga doen (heb niet echt een goede band met ze); hoop dus dat ik daar geen spijt van krijg! Maar, ze kunnen het maar 1 keer verknoeien natuurlijk; daar zijn al heel duidelijke afspraken over. Krullie, hoe is het nu met jou? Hopelijk gaat het al een heel stuk beter met je! Is jouw beebje nog altijd heel actief? Hier heeft ons beebje gisteren de hele voormiddag tegen mijn ribben gestampt... Fijn te weten dat ons kleintje helemaal ok is, maar, van mij mag ie ook gewoon tegen mijn buikwand stampen om me dat duidelijk te maken . Nu ja, ben nu al helemaal benieuw hoe ie precies ligt, want, ie lijkt eigenlijk zowat overal te duwen en te stampen... Volop genieten dus!! Jonie, hoe is het met jou? Alles goed daar? Ik ga hier eens aan mijn werkdagje beginnen; jullie een heel leuk dagje gewenst!! Liefs! XX
Ha meiden Ik laat ook weer even van me horen! Hier gaat gelukkig alles goed! Voel me weer helemaal goed, heerlijk! Hoop dat het nu zo blijft tot de bevalling Ga nu wel echt merken dat mijn buik flink aan het groeien is! Ons huis is trouwens verkocht! Echt te gek! Maar ook eng en spannend en droevig van alles tegelijk. Ik wil graag in een groter dorp wonen in een groter huis en meer voorzieningen, maar ook het is ook wel jammer dat we hier na 7 jaar weg moeten. Vinden het een fijn huis, ondanks dat het wel groter mocht en ook fijne buren enz. Zal denk ik wel een traantje laten als het zo is. De overdracht staat op 1 februari. Wij zijn inmiddels bezig met de onderhandelingen voor het huis wat wij graag willen hebben. Hopen dat het snel rondkomt zodat het hopelijk nog net op 31 december rond komt. Wij willen dan op 2 januari over en hebben dan een maandje de tijd om te verven/behangen, nieuwe vloeren te laten leggen en alles te verhuizen. Vriendlief heeft beloofd als eerst de babykamer in orde te maken, gelukkig alleen maar verven en behangen, er ligt al een mooie vloer in. Half januari ga ik met verlof en kan ik dan alle kleertjes wassen,strijken en het nog leuk inrichten enzo. @Ikke: was alles goed met je meiden bij het cb? Lijkt me ook wel heftig hoor in je eentje met 2 babys en dan ook nog de deur uit moeten enzo. Vind het knap dat je het alleen doet! Hoop dat je ouderschapsverlof snel goedgekeurd wordt! Lekker hoor om die ene dag minder te gaan werken en het zo over een lange periode uit te kunnen spreiden. Hopelijk gaan ze akkoord! Fijn zeg dat je ook lekker tijd voor jezelf neemt om te gaan shoppen met vriendinnen of je vriend. Ook zeker belangrijk om dit zo nu en dan te doen! Fijn dat je zo geniet!! @Fieneke: je schoonzus heeft gezegd dat je vet bent?? Nou dat vind ik een groffe opmerking zeg. Niet echt aardig. Zelfs als iemand ook echt dik is, dan zeg je dat nog niet! Hoeveel ben je aangekomen tot nu toe? Ik zit al op 12 kg inmiddels, boehoe! Denk zomaar dat er nog wel 8 bijkomt de laatste weken! En nu was ik al niet echt slank van mezelf maar goed, na de bevalling ben je alweer kilos lichter en borstvoeding schijnt ook goed te zijn voor je gewicht. We krijgen het er wel weer af! Oeh meis, je moederverlof klinkt goed ene week 2, andere week 3 dagen werken! Voor een mooie lange tijd dan ook! En daarna 4/5 met 1 dag thuiswerken, klinkt perfect! Maar een nieuw voorstel lees ik, meer salaris (altijd interessant!) maar Brussel? Bedoel je 2,5 uur rijden enkele reis van huis naar werk? Dat neem je anders toch niet serieus? Tenminste, vijf uur in de auto zitten voor je werk elke dag 2,5 huur in totaal vind ik trouwens ook al erg veel. Tel het maar bij die 9 uren op die je al aanwezig bent op je werk elke dag. Tijd met je beebje is super belangrijk! Zeker in het begin! Maar als je al een grote kans loopt naar Brussel gestuurd te worden moeilijk hoor! Ik moet ook nog steeds een crèche/ gastouder gaan uitzoeken. Denk maar in onze nieuwe woonplaats straks. Wou het in de plaats doen waar ik nu werk, maar ook die standplaats is onzeker en kan zomaar 50km verderop liggen als ik weer terug aan het werk moet. Dat zal zeker moeilijk worden als we straks ons kindje daar moeten gaan brengen! Beter nog maar even niet aan denken! Wat fijn zeg dat de babyspulletjes er eindelijk zijn!! En super dat je een nieuw bedje hebt gekocht, die maten zijn toch handiger! Heb je toevallig een matasbeschermer van Aerosleep? Die zijn volgens goed doorlatend en ook als de beeb spuugt trekt het er meteen in. Ik heb het nog niet. Het bijna alles, maar daar moet ik nog achter aan, ook nog wat kleine dingetjes als hydrofiel luiers enzo. Fijn trouwens om te lezen dat de kans van overplaatsing naar Brussel heel klein is. Fijn dat je het voorstel niet aanneemt! Je beebje is echt nu even belangrijker de eerste periode. Wie weet dat zon voorstel later nog eens komt! Hier schopt het beebje gelukkig ook weer flink! Sowieso druk kindje, maar heb dr van het weekend 2,5 dag bijna niet gevoeld. Dat was heel heftig! Wilde bijna bellen naar de gyn, maar moest erop vertrouwen dat het wel goed zat en de kleine vast anders lag zodat ik het niet goed kon voelen. En opeens was ze daar midden in de nacht gelukkig weer en flink ook! Heerlijk toch dat gestamp ! Dan weet je dat alles goed is! Fijne week nog, bijna weekend XXX
Hoi Krullie! Goh, lijkt me ook heftig hoor, zo ineens je huis verlaten. Ook al is het jullie keuze geweest om te verkopen... Je hebt er toch een hele tijd gewoond enzo... Ik weet nog hoe moeizaam het verliep voor me om ingeburgerd te raken waar ik nu woon (overal wees iedereen op me om te zeggen dat ik niet van daar was. Bij de bakker of de kapper zeiden de mensen ronduit dat ze me niet mochten helpen, .... ). Maar, ondertussen ben ik eindelijk goed aanvaard en, ondanks de moeilijke start, zou ik er niet meer weg willen... Traantjes gaan dus heel normaal zijn! Ik moet hier even dringend verder ; ik probeer straks zeker de rest van wat ik wilde zeggen te posten! Veel liefs! XX
Hey, Ben ik eindelijk weer.... Wat is het overal ongelooflijk veel te druk.... Al helemaal op het werk; heb normaal tot 30.06.2013 tijd om al mijn dossiers gedaan te krijgen; nu moet dat natuurlijk tegen eind januari, midden februari klaar zijn... Lijkt steeds meer onmogelijk (het zou natuurlijk al helpen moesten onze programma's eens een hele dag werken ipv af en toe eens een uurtje....). Hoop met jullie alles goed!! Krullie, hoe is het nu met jou? Huisje? Zoals ik al schreef: lijkt me echt niet makkelijk! Maar, tegelijkertijd ook spannend met een nieuw huisje in het vooruitzicht. Heel dubbel gevoel volgens mij... Wordt nog een superdrukke periode voor je dan: feestdagen, verhuis, jullie wondertje...! Wel goed dat je vanaf januari verlof hebt - lijkt me reuze om alle kleertjes te wassen en te strijken!! Kan hier zelf niet wachten . Dank je meis! Dat van mijn schoonzus vond ik ook niet alles.... Denk dat ze regelmatig vergeet dat ik al iets verder ben als 3 maanden ofzo. En sowieso... Ik zit momenteel aan 10 kilo... En ja, die laatste maanden zou je pas bijkomen.... Benieuwd als de gynaecoloog er dadelijk iets over zegt? En, we krijgen het er inderdaad wel weer af! Heb me er even slecht bij gevoeld, maar, ben eigenlijk zo blij dat ik eindelijk zwanger ben, dat al de rest me minder kan schelen. Heb vanaf maart nog tijd genoeg om me druk te maken over mijn gewicht denk ik dan maar... Voor Brussel: ja, 2,5 uur enkel. Minstens. Dus zeker 5u per dag... Ik heb 2 jaar geleden ook even in Brussel gewerkt - was toen vaak 7 tot 8 uur per dag gewoon onderweg... Dat in combinatie toen met nog eens 8 tot 9 uur werken, vriendlief continu in het buitenland en een bouw die voltooid moest worden... Na een half jaar was mijn kaarsje uit... Heb daar nu dus best wel schrik voor. En, goh, ocharme ons aankomend ukje: wordt dan voor dag en dauw door me uit bed gezet en, 's avonds kan ik 'm dan met een beetje geluk nog net zelf in bed stoppen... Tot daar de moeder-kind-tijd... Heb 't voorstel dus geweigerd - nu maar hopen dat er geen overplaatsing volgt!! Goh, eventueel een nieuwe standplaats voor jou en, dan zomaar eventjes 50km verderop.... Help zeg! Klinkt me ook niet alles... Wanneer weet je daar iets over? Hoop zo dat ze je dat niet aandoen!!! Ik duim!! Ja, reuze he, zo die spulletjes in huis hebben!! Een overtrekje voor het matrasje heb ik nog niet... Ik was aan het denken aan die aerosleep, maar, zijn die ook waterdicht? Moet er echt eens tegoei naar gaan kijken... Oooh, 2,5 dag je beebje niet voelen... Ik ging laatst van een dag al tegen de muren lopen.... Reuze dat ze nu weer helemaal actief is!! Inderdaad heerlijk al dat gestamp!! Wanneer moet je terug naar de gynaecoloog? Weekend alweer om.... Hoop dat je een leuk weekend had! En, dat 't je nog steeds goed doet om parttime te werken nu! Hou je goed daar! Veel liefs, XX
Goedemorgen! Alles goed met iedereen? Krullie, de kaap met de 30-weken komt in zicht!!! Vind het best spannend! Afgelopen maandag (ben dus weer super op tijd met het nieuws... Sorry, maar, zo moe elke avond als ik thuis geraakt ben en, op het werk zijn ze een stuk strenger geworden op het gebruik van het internet ).... weer een echo gehad. Alles was goed!! En, zo zalig om te zien...!!!! We zien altijd eerst het gezichtje: zo leuk dat ons beebje weer recht naar ons keek - eerst met het mondje open, dan het handje ervoor en dan weer mondje toe. Volgens de gyn was ie flink van het vruchtwater aan het happen. Ik vond dat ie deze keer ook echt op een baby'tje leek! Wilde 'm zo uit mn buik halen om te knuffelen! Ik heb vrij veel last van mijn bekken en druk in mijn lies en schaamstreek. Om zeker te zijn dat ons kindje toch al niet aan het indalen was, heeft de gyn ook een vaginale echo genomen: alles ook hier in orde. Was wel een hele opluchting!! En, deze keer niet 1 "negatieve" opmerking! Ben dus zo fier als ik maar zijn kan definitief op mijn roze wolk gekropen! Dit wil ik ook zeker nog even met jullie delen... We wilden het geslacht niet weten, maar, dit was de 2e keer op rij dat vriendlief aangaf dat het een jongetje wordt. De eerste keer dat hij het zei, was de gyn wat slordig geweest - ze had mijn dossier gewoon open gezet op het computerscherm waarop wij normaal de echo te zien krijgen. Ik heb dan niet de neiging om te gaan lezen, vriendlief wel... Volgens hem stond er een duidelijke M bij een afkorting die volgens hem wel eens voor het geslacht kon staan. Heb me er toen niet veel van aangetrokken: we wisten niet helemaal zeker als die M effectief op het geslacht wees en, heel naïef van me: de M van meisje, toch? . Op de echo van maandag zou vriendlief heel duidelijk op de echo gezien hebben dat het een jongetje is. Mij maakt het niet uit wat het is, dus ga zeker heel blij zijn met een jongetje. Is gewoon raar om niet te weten wat het wordt en, het eigenlijk toch te weten.... Ik moet hier weer voort; jullie een heel goed weekend! Geniet ervan!! XX
Hoi Fien! Leuk om weer lekker veel bij te lezen van je!! Fijn dat alles goed is met jou en de beeb!! Leuk he om de kleine te zien bij controle!! ZO bijzonder ! Je kunt je gewoon niet voorstellen dat hij/zij verstopt zit in je buik! Denk dat we de kleine straks geen momentje los kunnen laten als het er eenmaal is we kunnen er vast geen genoeg van krijgen. Dolverliefd! Lekker op die roze wolk blijven zitten hoor!! Nog maar 10 weken dat getrappel in je buik! Goh wat gaat het snel! Haha dus jullie gaan een jongetje krijgen??? Weet je dat zeker? Want die M in het dossier kan ntl net zo goed van meisje zijn!! Het is moeilijk om dit op een echo te zien hoor!! Dan moet de gyn precies op de goede plek zitten en het beeld moet helder genoeg zijn om het te zien. Ik kan niet veel meer van die echos maken nu! Beebje is zo groot, past ook niet meer in zn geheel op het scherm. Kreeg alleen steeds maar stukjes te zien. Wel gek om het niet te weten ja! Ik zou daar echt niet tegen kunnen haha MOET het gewoon weten! Dus grote kans op een jongetje, maar wie weet is het toch gewoon een meisje hoor!! Spannend, ben erg benieuwd!! Jij hebt het ook heftig gehad toen je ging verhuizen naar waar je nu woont. Jeetje. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen, dat er in winkels letterlijk werd gezegd dat ze je niet mochten helpen. Pff!! Lijkt me heel moeilijk! Knap dat je het hebt overwonnen en nu geaccepteerd bent en het naar je zin hebt!! Jij hebt het ook lekker druk op je werk! Maar kennelijk houd je het nog wel allemaal goed vol?? Ik ben dolblij met die halve dagen nog steeds. Echt heerlijk! Moet je al die dossiers in januari afronden ipv juni? Dat kan toch niet? Is er niemand die jouw werk over komt nemen en alles af kan maken tot juni? Dat lijkt me een behoorlijke werkdruk als je nu alles in 5 maanden korter moet afronden! Gelukkig maar dat je Brussel hebt afgeketst, dat is echt geen doen! Dat je dat ooit heb gedaan zeg! Kan me voorstellen dat dat niet goed meer ging op een gegeven moment, je wordt gewoon geleefd, je hebt geen tijd meer voor je sociale leven. Je beebje is nu het allerbelangrijkste, dat gaat nu voor. Je kunt altijd nog op het aanbod ingaan over een aantal jaar als je dit graag wilt. Hoop voor nu dat je niet alsnog op korte termijn wordt overgeplaatst! Tien kilo is heel netjes!! Ik zit op 13! Eerst 15, maar toen weer 2 kg afgevallen van allerlei stress. Blijft nu ook mooi stabiel, sta wel 3x per week op de weegschaal. Blijf het ook wel moeilijk vinden hoor, al gaat loslaten steeds beter. Het is nou eenmaal niet anders. Straks na de bevalling weer alle tijd om het er af te krijgen, dat gaat ons zeker lukken! Superleuk al die spulletjes in huis. Volgens mij hebben we bijna alles, moet nog eens een checklist nagaan. Hoezen voor het matrasje hebben we ook, maar een dekentje ontbreekt nog. Das volgens mij het enige nog wel. Wij hebben geen aerosleepmatras of hoes. Aan de ene kant wil ik het wel, aan de andere kant vind ik het niet nodig, vroeger was dit er ook allemaal niet. Een aerosleep is geloof ik niet waterdicht, maar juist waterdoorlatend. Mocht er een kruik lekken loopt het water weg, dus veilig voor het kindje. Ook als het spuugt, wordt het snel geabsorbeerd zodat de kleine er niet in blijft liggen. Je mag geen waterdichte afdekzeiltjes gebruiken enzo als ze nog zo klein zijn, vocht moet te allen tijde weg kunnen namelijk. Heb je verder ook wel het meeste in huis inmiddels?? Ook al veel kleertjes gekocht?? Ik heb net bij de gyn de opdracht gekregen om een bevallingsplan te schrijven! Spannend hoor, zo dichtbij gaat het komen!! Werken jullie daar ook mee in Belgie?? Beebje is gelukkig weer flink actief sinds die paar dagen stilte!! Heb gelezen dat het vaker voorkomt rond de 27 weken! Stampen worden ook steeds harder, vanmiddag precies tegen mijn ribben aan. Zat net lekker te lunchen met een vriendin in een restaurant en zei van schrik gewoon echt au. Dat was een flinke! En dat kan nog harder worden haha Hier best wat stress hoor wat betreft huisvesting. We moeten dus 1 februari uit ons huis zijn. Het huis wat we op het oog hadden wordt hopelijk van ons. We zijn tot een mooie prijs overeengekomen. Alleen de banken zijn niet zo snel op het moment niet zo gek, ze hebben het superdruk omdat iedereen opeens voor 1 januari een nieuwe hypotheek wil, vanwege dat stomme onzekere kabinet en hun nieuwe, strengere regels voor een hypotheek volgend jaar. Het is nu wachten op de offerte, die komt hopelijk begin aankomende week binnen. Tekenen en alle documenten erbij voegen en afwachten maar op goedkeuring Dat is nog het spannendst. Ik zie geen beren op de weg, maar je weet het maar nooit ze zijn niet meer zo soep als vroeger met het toekennen van een hypotheek. Gelukkig vragen we lange na niet onze maximale hypotheek, dus het lijkt mij dat ze toch niet al te moeilijk moeten gaan doen. Als de bank goed meewerkt, kunnen we half januari hopelijk over. Dan hebben we nog maar 2 weken om te klussen erg krap dus. Dat wordt flink aanpoten om op 1 februari dan klaar te zijn en dat we definitief over kunnen. Moeten gewoon. Ben dan 36 weken. Niet echt een fijn vooruitzicht om dan pas de laatste dingetjes aan de babykamer te kunnen doen. Die is dan wel klaar qua verf, behang en meubeltjes (vriendlief heeft beloofd dat als eerst te gaan zodra we de sleutel hebben) maar aankleding en alle kleertjes wassen en strijken moet dan allemaal nog. Maar de kleine blijft vast nog wel even zitten. Wil die laatste weken wel nog even echt kunnen genieten. Dat gaat nu eigenlijk niet echt met al die onzekerheden! Ik ben gisteren op controle geweest bij de gyn. Heb een groeiecho gekregen, doen ze standaard in het zh, maar het was bij mij wel nodig omdat ik een flinke baarmoeder heb. Die ligt behoorlijk voor op groei en het leek dat ik de vorige keer (te) veel vruchtwater had. Nou gelukkig een normale hoeveelheid vruchtwater, maar de kleine heeft wel een groeispurt doorgemaakt en zit nu qua metingen op 31 weken. Met 34 weken weer een groeiecho, dan kunnen ze beter een verband leggen in hoeveel ze gegroeid is en schatten hoe groot ze ongeveer gaat worden. Het gewicht lag op 1480 gram, ook flink voor dit termijn en kreeg de waarde P80 mee, flink boven de curve dus ook. Slechts 20 procent van alle babys weegt evenveel of meer. P50 is gemiddeld dus. We zullen zien hoe zich dit gaat ontwikkelen. Moest me vooralsnog geen zorgen maken, alles was mooi in verhouding en het kan zijn dat het over 4 weken allemaal weer normaal is. Nu lekker weekend, ben ik ook behoorlijk aan toe. Al kan ik helaas niet echt de rust vinden die ik nodig heb. Best een naar gevoel ga er maar van uit dat over een week of 4 er duidelijkheid is wat betreft het nieuwe huis en dan zal ik wat rustiger worden hoop ik! Gaat het met Jonie en Ikke ook nog allemaal goed? Kan niet wachten om onze kleine meid in mn armen te houden en echt het gevoel van mama zijn te mogen ervaren! Het gaat nu echt spannend worden Fien! 30 weken!! Gek he, zo snel gaat het! De laatste loodjes! Fijn weekend!! [FONT="]Xxx [/FONT]
Hey Krullie, Hoe was je weekend? Ben jij aan je laatste week werken dit jaar begonnen of moet je na deze week nog een week? Hier ook een beebje dat op 31 weken zit. Een specifieke groei-echo heb ik nog niet gehad; wel de melding dat we sowieso boven de curve zitten. Ook hier in ieder geval de melding dat we ons geen zorgen moesten maken. Benieuwd wat en als ze er donderdag iets van zeggen ! Het werkt toch duidelijk anders in Nederland en België Is de echo op 34 weken dan je volgende echo of krijg je er tussenin nog 1? Ben je er een beetje rustig onder? Bij mij was het reden genoeg tot paniek, maar ondertussen ben ik redelijk gerustgesteld. Heb uiteindelijk liever dat ons kindje te groot is ipv te klein ofzo Ik hoop zo dat jullie heel snel nieuws krijgen van de bank! Zou zo leuk zijn moest dat ook weer rond zijn; al die spanningen die er toch uit voort komen, lijkt me allemaal niet niks! En, rust is hetgene je nodig hebt he! Ben blij voor je dat vriendlief meteen de babykamer in orde zal maken. En, tegen dan begint het ook echt wel serieus te korten he! Maar, gaat jullie absoluut lukken!! Ik duim echt op snel goed nieuws van de bank!! En, jullie beebje wil vast nog wel een tijdje lekker bij mama blijven zitten. Hoop in ieder geval dat je heel snel wel weer kan gaan genieten!! Een bevallingsplan werken we niet mee hier in België. Maar, is alweer een bewijs dat het echt wel begint te korten!! Zoooo spannend allemaal!! Woensdag in ieder geval al 30 weken! Kijk ernaar uit, alweer zo een mijlpaal!! En toch, kan me soms zo moeilijk voorstellen dat er echt een baby in mijn buik aan het groeien is en dat we binnenkort met ons drietjes zijn. Zo spannend, zo bijzonder, zo ! Maar kijk er zo naar uit! En, ben meganieuwsgierig naar dat kleine wezentje! En, nog maar 10 weken inderdaad, t gaat echt zo enorm snel!! Wel, mijn eerste reactie op de M in het dossier was dat we een meisje krijgen dan, maar volgens vriendlief werken ze niet met die afkortingen M zou heel duidelijk voor mannelijk staan Ik heb er geen idee van En, mij lijkt het ook moeilijk om te zien op een echo hoor! Ik heb echt geen benul van alles wat we te zien krijgen juist het hoofdje, de handjes en de voetjes herken ik uit het niks. Maar zelfs het hartje: als ze niet aangeven dat dat het hartje is, Woensdag hebben we een 3D echo. Benieuwd als het dan nog een geheim blijft als we een meisje of jongen krijgen; uiteindelijk zie je zoveel meer op zo een echo Allé, normaal gezien toch J. Het stadje waar ik woon is inderdaad niet min; zeker niet voor nieuwe inwoners. Nu voel ik me er helemaal ok, al blijft de niet zo warme welkom wel een wrange nasmaak geven. Hoop dat dat bij jullie helemaal het omgekeerde gaat zijn: gewoon een superwarm welkom voor jullie en, paar weken later als het huisje mooi babyklaar is een heel warm welkom voor jullie beebje! Het werk is inderdaad superdruk!! Zeker met al die dossiers En, er komt continu nog een hoop ander werk bij . Ben heel blij in ieder geval dat dit de laatste week is dit jaar kijk zo uit naar een paar dagen verlof (al zal de kerstperiode wel op zich al een drukke periode zijn). Het is toch allemaal stukken vermoeiender dan ik dacht! Wilde al mijn verlof opsparen tot na de bevalling, maar denk dat ik in januari hier en daar toch een dagje ga opnemen gewoon wat rust gaat best goed doen! En, ik hoop echt dat ze me gewoon laten zitten (of dichter naar huis halen J ). In ieder geval heb ik totaal geen zin om richting Brussel te gaan!! Zeker nu niet! Jouw 13 kilo vind ik ook netjes hoor zeker met een groot kindje!! Ik ben afgelopen week vrij ziekjes geweest niks van eten kon ik binnenhouden. Heeft toch zijn weerslag gehad op de weegschaal. Vermoed dat ik anders gemakkelijk al aan 12 kilo zat ofzo. En, zolang je je goed voelt, is alles in orde he op gewichtgebeuren! Het is nu inderdaad eenmaal niet anders en, we hebben na de bevalling inderdaad nog meer als tijd genoeg om alles eraf te krijgen. Ja, echt super al die spulletjes in huis! Dit weekend heb ik nog eens geprobeerd de koets open en dicht te vouwen Moet ik duidelijk nog goed op oefenen. Voor vriendlief m opborg lukte het me gelijk niks; gisteren bakte ik er niks van . Komend weekend nog maar eens oefenen! J. Hier hebben we volgens mij ook alles al moet ik ook dringend eens de checklist nagaan. Je hebt wel een punt over het aerosleep gebeuren. En, het vocht moet inderdaad altijd wegkunnen niet dat ons beebje er in ligt rond te draaien. Klopt. Had het zo helemaal nog niet bekeken. Ga het zeker in mijn achterhoofd houden als we binnenkort op jacht gaan voor een hoesje. Een aerosleepmatras is het hier in ieder geval ook niet geworden. Heb zelfs geen idee wat het precies is; vriendlief is ermee bezig geweest, neem aan dat het dus een exemplaar is dat in orde is voor ons ukje. Heb jij nog veel kleertjes gekocht? Ik heb hier dozen vol kleertjes staan van mn schoonzus, maar, t kriebelt om toch zelf nog wat kleertjes te gaan kopen. Ik ga er volgende week echt wel werk van maken! Ga dan ook meteen al de kleertjes allemaal wassen en strijken of toch het grootste deel al. Dat dat ook alweer achter de rug is. Plus, lijkt me superleuk, al die minikleertjes in het wasmachine!! Hoe ga jij dat trouwens doen? Met of zonder wasverzachter? Hier is ons ukje met momenten superactief en andere momenten lijkt ie hele dagen te slapen. Maar, ze hebben minder ruimte nu, wat ook wel een rol zal spelen. En ja, onze ribben!! Ik zei het laatst van het verschieten ook au! Ondertussen lijkt het zijn standaard stampplekje te worden Best pijnlijk, maar ben wel blij als ik m voel. En, wil er ook echt van genieten nog nog 2,5 maand en het getrappel in mijn buik verdwijnt. Ga dat echt missen volgens mij ! Ik moet hier weer eens verder . Krullie: hou je goed!! Hoop dat je ondanks de stress voldoende rust en ontspanning kan vinden, zodat je toch volop kan genieten van dat kleine wondertje in je buik! Ik duim in ieder geval voor jullie!! Dikke knuffel!!!!! Jonie en Ikke, alles ok met jullie? Liefs!! XX
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen? Krullie, we hebben de 30-weken kaap gehaald!! Echt nog maar eventjes nu en we kunnen ons beebje verwelkomen! Vandaag de 3d-echo gehad. Zo mooi om zien! Niet dat we heel veel gezien hebben... Ons beebje lag met de navelstreng, zn armpjes en zn handjes voor het gezichtje. En, vermits we het geslacht niet willen weten, hebben ze hun gefocust op het gezichtje. Maar, 't was toch een bijzondere ervaring! Reuze om te zien! Kan me nu meteen al voorstellen hoe ons kleintje eruit gaat zien, reuze dus!! Voor de rest is het gevoel heel dubbel: ik kan niet wachten tot hij of zij er eindelijk is en, tegelijkertijd wil ik nog een eeuwigheid genieten van al het getrappel in mijn buik. Kijk er in ieder geval enorm naar uit!! Vandaag ook de suikertest gehad; ben benieuwd naar het resultaat! Had me voorgenomen om 's morgens zo suikervrij mogelijk te eten, maar, heb uiteindelijk toch gewoon mijn normale ontbijt gegeten. Hoop dat ik daardoor niet positief test natuurlijk, maar dat zien we wel. Voor zo een snoepkous zoals mij gaat het in ieder geval niet meevallen als ik te horen krijg dat ik minder moet snoepen! Morgen 30-weken echo. Ben benieuwd!! Zeker naar de grootte enzo van ons kindje. Heeft hier iemand speciale plannen voor bij de feestdagen? Wij gaan op kerstdag eten bij mijn schoonouders; met oudjaar komen er een deel vrienden naar ons en kookt vriendlief. Lekker rustig en, geeft me de mogelijkheid om toch op tijd te gaan slapen. Voor de rest zal de agenda zich waarschijnlijk wel snel genoeg vullen - altijd zo met die feestdagen.... Benieuwd naar iedereen, Liefs! XXX