In januari 2012 voor de 1e keer naar de gyn

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikke175, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ben benieuwd naar jullie - hoop bij iedereen alles goed!!

Ik heb gisteren de 30 weken echo gehad: alles was heel goed! Ik blijf dus ijverig op mijn roze wolk :).
    De grootte is niet echt bevestigd: vermits ons kindje dwars ligt, zou het heel moeilijk zijn om er echt correcte waardes op te plakken. De schatting ligt nu dat ie 1800 gram zou wegen; grootte zou normaal zijn voor 30 weken. Daar was ik dus wel even ongerust: ons kindje heeft altijd voorgelopen op de groei, en nu ineens zou ie op schema zitten. Maar, dat zou te maken hebben met de moeilijkheid tot meten nu ineens ==> ??
    Er is me op het hart gedrukt dat alles normaal is; alles heel goed gaat, dus, zal ik maar aannemen dan he.

Kijk in ieder geval wel uit naar de volgende echo; gewoon om helemaal de zekerheid te krijgen dat ons wondertje niet ineens gestopt is met groeien....

De suikertest was goed - oef! Koekiemonstertje mag dus blijven snoepen :).
    Alleen werd de bekkeninstabiliteit bevestigd. Nu ja, uiteindelijk wel leuker dat ik de oorsprong ken van al die ongemakken, maar, had misschien toch liever gehoord dat ik gewoon een watje ben op vlak van pijn....
    :)

Ons wondertje duwt in ieder geval vlijtig tegen mijn ribben aan... Voelt niet altijd even leuk, maar ik geniet wel volop!
    En, morgen begint eindelijk die langverwachte week verlof!!!

Hoop dat ook jullie volop aan het genieten zijn!!
    Goed weekend alvast!!

Liefs!!
    XX

2. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,

Wat is het hier stil...! Hoop alles goed met iedereen!!

Wil jullie alvast hele fijne feestdagen wensen en, al het goede voor 2013!!!

Liefs!

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hai Fien!! (En Ikke en Jonie natuurlijk ook!)

Ik ben hier alweer veel te lang niet geweest, schandalig!

Nu heerlijk vakantie hier! Jij ook !! Superfijn!

Hier gaat alles goed, al begint mijn buik me wel in de weg te zitten hoor! Ze zit echt heel hoog en krijg af en toe een rake trap tegen mijn ribben aan. Ook soms benauwd. Het wordt minder als ze indaalt, dan krijg je boven weer meer ruimte. Ben benieuwd.
    Ook met bukken, schoenen aandoen bijv en huishoudelijke klusjes merk ik toch wel dat het zwaarder wordt. Maar het einde is in zicht!
    Het komt zo dichtbij nu! Woensdag alweer 31 weken, zo gek! De kleine kan dan gwn over 6 weken al komen! Of in het ergste geval nog 11 :p Maar hoop dat we niet overtijd lopen!

De bank is bezig met de getekende offerte… nou ja bezig, ze gaan pas echt beoordelen als ze alle gevraagde documenten binnen hebben, en ik wacht nog een brief van een postorder dat ze mijn bestedingslimiet naar 0 hebben terug gebracht. Zucht! Zeker met de feestdagen gaat het niet zo snel! Tijd gaat dringen straks, maar probeer er maar niet over na te denken en positief te blijven.

Haha wat betreft het geslacht en die letters wat je vriend in het dossier zag staan: zag dat ze hier werken met de F van female en de M van male :p
    Maar ja dat kan overal weer anders zijn!! Spannend zeg! ;)

Fijn dat je je nu helemaal goed voelt in de stad waar je woont, al vind ik zo’n welkom wel echt zuur voor nieuwe inwoners!

Hoop dat je straks nog meer vrije dagen kan pakken voor je bevalling, zul je hard nodig hebben denk ik, goed tot rust komen! Fijn dat Brussel nu van de baan is, laten we hopen dat dat zo blijft, want met een baby on the way zit je daar zeker niet op te wachten!

Ik ben ook superblij met dat getrappel in mijn buik…zo bijzonder. Maar het blijft onwerkelijk vind ik. Heel raar. Er zijn ook momenten dat ik er wel een beetje klaar mee ben en wou dat het al zover was. Ik heb lang genoeg gewacht, ik wil de kleine nu gewoon in mijn armen hebben! Dus of ik dat getrappel en die dikke buik ga missen straks, denk het niet! :p

Wat gaaf dat je een 3D echo hebt gehad! Lijkt me zoo bijzonder ook! Zo lief en mooi om te zien, je weet nu gewoon al een beetje hoe hij/zij eruit ziet!
    Heb je ook mooie foto’s meegekregen?

Gezellige feestdagen heb je in het vooruitzicht! Wij blijven eerste kerst met zn tweetjes thuis, lekker samen koken ezo en tweede kerst hebben we een brunch bij schoonfamilie en ’s avonds gaan we gourmetten bij mijn ouders. Wel gezellig en lekker makkelijk.

Wat fijn dat de 30 weken echo goed was meis!! Als ze je op het hart drukken dat alles goed is, moet je daar ook vanuit gaan! En hoe vaak hoor je ook niet dat de metingen gewoon lastig uit te voeren zijn door de ligging van het kindje enzo. De cursor een paar mm naar links of rechts en er is al een verschil van een week bijv.
    Wat een gewicht voor jullie kleintje! Dat vind ik dan weer zo apart! Hier 1480 gram met precies 29 weken en dat was dus al te zwaar… niet zorgwekkend te zwaar, wel boven de curve. En met 30 weken 1800 gram lijkt me dan ook wel erg veel…de kleine groeit toch geen 300gr in een week?
    Elk ziekenhuis houdt er andere regels op na geloof ik!

Wat ik ook raar vind; je hebt hier ook een topic met “show je babykamer” . Daar zag ik laatst een babykamertje met een ledikantje met dekbedje en ledikantbekleding. Van die kussens tegen de spijlen. Die vrouw woonde in Zweden gaf ze aan geloof ik en daar wordt het opgedragen het ledikantje zo aan te kleden. Hier in NL zou de kraamverzorgster er direct alles uithalen. Een dekbed mag niet ivm de hitte en bekleding ook niet, er moet genoeg zuurstof in het bedje zijn. Dat vind ik dan zo raar dat t in Zweden wel kan. Daar komt toch ook wiegendood voor??
    Raar hoor, al die verschillen!

Wanneer heb je de volgende echo?
    Fijn dat de suikertest ook goed was, lekker blijven snoepen haha
    Balen van die bekkeninstabiliteit! Heeft dat nog gevolgen verder? Moet je het extra rustig aan gaan doen en meer rusten of van positie veranderen?
    Goed naar je lijf luisteren in ieder geval, pijn is niet goed!

Nou meid geniet van je heerlijke week verlof en hoop dat je straks in januari meer daagjes verlof tussendoor kunt pakken!

Hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! Dat 2013 ons maar een heel mooi en gezond kindje mag brengen!

[FONT=&quot]xxxxxxxxxx[/FONT]

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net heel verhaal getypt maar alles is weg.

Ik heb het gelezen maar moet nu weer gaan.

Gelukkig is alles goed met jullie.

Hier ook..

Hele fijne feestdagen en een knallend 2013!

Ik kom snel weer uitgebreid posten.. balen dat al mijn tekst weg is gegaan maar goed..

Hou jullie haaks he meiden!

Tot snel

Knuffel!!

5. sunshineS1976

Happy newyear meiden!!

Hoe is het met jullie???

Het begint zooo spannend te worden allemaal hier, vind je niet Fien?!
    Kan niet wachten tot ik mijn kleine in mijn armen heb!

Ik heb hier gisteren nog aan ctg gelegen omdat ik een paar dagen minder leven voelde. Was best zenuwslopend, maar alles was goed met de kleine. Ze lag zo mooi al die tijd, maar nu helaas overdwars en helemaal in elkaar gedoken. Daarom voelde ik zo weinig. Hoop dat ze wel gaat draaien hoor... zoveel tijd heeft ze niet meer, want ze is ook al aan de flinke kant.

Het nieuwe huis is ook spannend... eind volgende week kan er een belletje komen dat alles rond is bij de bank. We hopen het!
    Hebben een offerte lopen voor nieuwe kunststof kozijnen boven en een prachtige houten vloer, dat moet allemaal nog voor 1 februari erin gezet worden :p
    Poeh hoezo tijdsnood en stress?!

Maar al met al kijk ik het meeste uit naar onze kleine meid... kan gewoon niet wachten! Hopelijk is het huis dan ook helemaal klaar en kunnen we echt gaan genieten van een nieuwe fase in ons leven!

Ben benieuwd hoe het met jullie is!!
    XXX

6. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
    En, beste wensen (en veel babygeluk) voor 2013!!!

Hier is de vakantie alweer om, jammer genoeg! Die dikke week even niet werken heeft enorm goed gedaan. Want, het wordt toch best wel wat zwaar nu vind ik....
    En, superspannend!!!!!! Nog maar heel even Krullie!!

Krullie, help! Zo blij te lezen dat alles goed is met jullie kleine meid!!!!
    Is gewoon zenuwslopend als je ineens (bijna) niks meer voelt! Ik was paar weken geleden ook niet meer te houden toen ons kleintje totaal niet meer leek te bewegen....!

Ons kleintje lag bij de laatste echo nog altijd dwars, maar, ze verwachten dat ie zich nog gaat draaien. Hoop 't! en, ik duim volop mee voor jou dat jullie dochter hetzelfde gaat doen!!

Goh, 32 weken al ondertussen! Wat gaat het snel!!
    In België moet je 8 weken voor de uitgerekende datum een koffertje klaarzetten, zodat je, als het begint, je naar het ziekenhuis kan vertrekken, zonder dat je alles nog bij elkaar moet beginnen zoeken. Ik ga mijn koffertje dit weekend klaarzetten (beetje later, maar, volgens mij nog mooi op tijd :) ). Alleen lijkt het nu alleen nog maar dichterbij!
    Kijk er in ieder geval enorm naar uit!

Krullie, hier worden de klussen ook alsmaar zwaarder. En, schoenen aandoen - vriendlief lacht me altijd uit als hij me bezig ziet.... Maar, laatste tijd, zeker nu die bekkeninstabiliteit erger wordt, staat hij elke keer meteen klaar om mijn schoenen uit of aan te doen.
    Als ik me voorover buig voel ik me trouwens misselijk worden; heb jij dat ook?

Eind volgende week heb je eindelijk nieuws van de bank!! Super!!
    En, kozijnen al in offerte, samen met de houten vloer!! Leuk, maar, zeker ook spannend! En, zeker gezien de 8 weken die we in principe nog voor ons hebben...
    Ik duim in ieder geval voor jullie dat alles heel gauw in orde komt!! Dat als jullie baby eraan komt, alles in orde is en jullie volop kunnen gaan genieten!!

Kan jij ondertussen al weer wat meer genieten trouwens?
    Lijkt me echt allemaal niet niks...

Het geslacht weten we nog steeds niet zeker.
    Die "M" in ons dossier heb ik laatst ook zien staan, maar kans lijkt me klein dat die iets met het geslacht te maken heeft. Die staat er echt wel raar dan... Maar je weet het natuurlijk nooit....
    Vriendlief zijn vader heeft zich in de week wel versproken: hij wil duidelijk liefst een jongetje. Vriendlief zn moeder dan weer een meisje... :).

Is jouw verlof nu al ingegaan of is dat pas voor volgende week?
    Ik ben echt aan het aftellen nu...! Wilde al mijn verlof sparen voor na de bevalling, maar vermoed dat ik er toch wel wat van ga gebruiken in afwachting ervan...
    Best zwaar zo...!

Leuk om te lezen! Ik heb ook al momenten gehad dat ik echt wel klaar ben met het getrappel in mijn buik; maar, voel me dan meteen schuldig... En, eigenlijk kijk ik ook gewoon vooral ernaar uit om dat wondertje in mijn armen te sluiten! Nu blijft 't ergens nog altijd heel onwezenlijk....

Van de 3D - echo hebben we een CD-tje meegekregen. Staan een aantal foto's op en, zelfs een paar filpmjes!! Zalig!!
    Hebben jullie dat ook zo meegekregen met de 3D - echo?

Elk ziekenhuis houdt er inderdaad heel andere regels en dingen op na...
    Als ik alleen al maar kijk naar de verschillen in manier van werken tussen het ziekenhuis van Genk en het ziekenhuis van Bree (pak 30 tot 40 km dat ze uit mekaar liggen)...
    Afwachten maar... Wat is is; al had ik wel iets van: als dat kindje nu al 1800 gr weegt, wat staat me dan bij de bevalling te wachten....
    En, 300gr op een week lijkt me ook veel...!
    Maar, 't is zoals je schrijft: cursor iets meer naar links of rechts en je krijgt al een heel verschil.

Een aangekleed ledikantje?? Help, dat houden ze hier ook volledig tegen!! Het is net belangrijk toch dat je kindje lucht krijgt... Je weet nooit dat ie zich tegen de spijlen aan legt....
    Hier krijg je er ook continu waarschuwingen voor! Maar, een vriendin van me heeft haar ledikantje ook aangekleed op die manier... Ja, dat is mooier, maar, toch zoveel gevaarlijker voor je kind....
    Heb enorm schrik voor die wiegendood...!

De volgende echo hier is voor 14 januari. Nog even dus....
    Eigenlijk veel te lang, :), ben zo superbenieuwd!!
    Dan staan we op voor 28 januari, 14 februari en, 21 februari (als we dat nog halen natuurlijk :) ).
    Jij?

Die bekkeninstabiliteit maakt op dit moment elke trap tot een uitdaging. Heb 't vooral lastig met mijn linkerbeen; elk beetje dat ik dat been moet verplaatsen, zorgt voor een pijnscheut. Schoenen zijn ook een nog grotere uitdaging geworden. Maar, eigenlijk... Goh, eigenlijk doet alles pijn: liggen, zitten, staan; niks voelt nog comfortabel. Slapen is zo ook een kleine ramp geworden...
    De kinesist zei me eerst dat ze niet meer konden doen dan ze al deden, maar was toch blij vorige week toen ze er extra aandacht aan schonken.
    Nu ja, nog even doorbijten! :)

Ik duim voor jullie , dat alles heel snel in orde is!
    En, ik hoop en duim mee dat 2013 ons een mooi en gezond babietje brengt!!

Hou je nog goed!!!

Ikke en Jonie, hoe is het met jullie?
    Hoop alles goed!!!!

Liefs!!
    XX

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Wat fijn dat alles ( weer ) goed gaat.

Krullie wat vervelend als je ineens zo weinig leven voelt maar gelukkig is alles goed.
    En wat spannend met jullie huiske zeg.
    Al iets gehoord?

Fieneke, wat vervelend van je bekken zeg. Het wordt steeds erger he. Nog ff volhouden! Koffertje al ingepakt?

Hier gaat het goed met de dames. Ze groeien hard ( 3400 & 3910 ) goed he :) Ze zijn alweer bijna 3 maanden. Gaat erg hard. Gelukkig heb ik nog ff verlof. Ze krijgen eind deze maand alweer de 3e spuitjes... zo sneu voor ze maar het is voor een goed doel.

Hoe gaat het met de zwangerschapskilo's?
    Nog een beetje binnen de perken?
    Ik vind het zo vervelend dat ze bij mij er nog steeds voor de helft aanzitten zoiets. Ik ben vrijdag maar begonnen met dieten en ik hoop dat het helpt.. we zullen zien. ik kan nog steeds mijn eigen broeken niet aan. Ja wel aan en dicht maar zit niet fijn... dus ff flink er tegenaan.. hihi..

Dames hou nog ff vol!

8. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ha meiden,
    Ben ik weer eens een keertje! Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie kleintjes. Wel vervelend van de bi. Dat is gewoon waardeloos.
    Hier gaat ook alles goed. Moet vandaag weer naar het cb (met prikken). Hopelijk heeft ze er niet veel last van... Ben ook wel benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Vorige keer was ze 5.200 gram. Geef nog steeds borstvoeding dus geeft wel een fijn gevoel als ze goed groeit. Mijn kilo's zijn er zo goed als allemaal weer af. Ben al wel sinds mijn bevalling aan het opletten en veel wandelen en denk dat de bv ook wel wat doet. Was ruim 20 kilo aangekomen en wilde dat er gewoon zsm weer af hebben. Maandag ga ik weer aan het werk. Ze is dan bijna 13 weken.
    Word wel steeds leuker zo'n kleintje. Ze heeft inmiddels haar handjes ontdekt, lekker brabbelen en lachen. Echt leuk!! Vind het begin wel weer pittig, veel huilen enzo...
    Meiden, succes met de laatste weekjes. Voor je het weet heb je nu je kleintje in je armen! En hopelijk niet te veel huizenstress en last van bi!!
    Ikke, wanneer.moet jij weer werken?

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jonie wat fijn weer wat van je te horen.
    En wat super dat ze het zo goed doet.
    En leuk is dat he.. handjes ontdekken en brabbelen.
    Dat doen de dames hier ook volop.. brabbelen nog niet super veel maar ja.. ze zijn eigenlijk pas morgen 2 maanden als je corrigeerd.
    Ze doen dat wel steeds meer moet ik zeggen.
    Ik heb mijn allereerste werkdag op 9 maart, dus ik heb nog lekker lang verlof. Eigenlijk moest ik 25 januari weer beginnen, maar ik had nog zoveel vakantie staan dat ik het allemaal erachter aan heb geplakt. En dan heb ik de vakantie weken van dit jaar nog allemaal over. Dus dat is wel fijn.
    dinsdag ga ik weer naar het cb om te wegen. De vorige keer wogen ze 3400 gram & 3910 dus ze groeien goed :D

Hoe is het met de zwangere dames hier?
    Nog allemaal beetje vol te houden?

10. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ikke, Jonie, fijn van jullie te lezen!!

Ikke, fijn dat jouw dochters zo goed groeien en het zo goed doen!! En lekker genieten van de meiden!!
    Super dat je nog zolang thuis kan zijn.
    Wel jammer van de zwangerschapskilo's. Hoop dat je ze heel gauw allemaal weer kwijt bent!!
    Bij mij gaan de kilootjes hard de laatste dagen; vorige week was ik er 9 bijgekomen, nu zit ik al aan 11.... Echt op een paar dagen tijd... Als ik dan op de weegschaal sta, denk ik wel "oei", maar, zolang met het babietje alles goed gaat, maken de kilo's me op dit moment nog even minder uit.
    Hoop dat we daar allemaal heel gauw bij Jonie kunnen aansluiten; zo goed als alle kilootjes er weer af!

Alweer spuitjes.... Lijkt me niet leuk; heb 't gevoel dat ik heel lichtzerig ga zijn voor dat aankomende ukje... Dat als hij of zij een spuitje moet krijgen, ik in plaats van dat kindje dr beetje bij dood ga gaan....
    Hoe valt het naveltje verzorgen trouwens mee?

Jonie, hoe is het prikken meegevallen?
    Hoop dat ze er inderdaad niet teveel last van gehad heeft!!
    Hoeveel is jullie flinke meid gegroeid inmiddels?
    Jij hebt vandaag je eerste werkdagje dan? Heel veel succes! Hoop dat het je goed gaat meevallen!! Lijkt me toch niet niks, je kleintje zo ineens eventjes elders onderbrengen...

Reuze om te lezen hoe je van haar geniet!!
    Kan zelf amper nog wachten om dat kleine wondertje eindelijk in mijn armen te houden :).
    Slaapt ze al goed door 's nachts of, huilt ze ook dan wat meer?

Hier gaat het redelijk goed. Aan het herstellen van een zware verkoudheid en een infectie op de bovenste luchtwegen....
    Slapen wordt ook een kleine ramp; ben thans zo ontzettend moe... Maar, 't wil in het algemeen al niet lukken, en dan ook nog eens met die bi.... Op mijn rug liggen is het makkelijkst voor mijn bekken, geeft dan het minste last. Maar, voor mijn rug is dat heel zwaar; dus, draai ik me doorgaans op mijn zij. Maar, dat is het ook niet: mijn bekken geeft dan best veel last en, heb de indruk dat ons wondertje dat ook niet zo geweldig vindt: elke keer als ik op mijn zij ga liggen, begint hij of zij mijn buik te verbouwen....
    En, de tijd gaat ineens zo langzaam..... Tot voor kort vlogen de weken voorbij; nu heb ik dat gevoel ook nog, behalve voor de zwangerschap... Lijkt wel alsof elke week een paar maanden duurt :).
    Moet wel "dringend" eens aan mijn valiesje voor het ziekenhuis beginnen.
    Straks weer een echo; ben zooo benieuwd!! En, al helemaal benieuwd als ons dwarsliggertje ondertussen naar de goede positie gedraaid is.

Dank je meiden!!

Krullie, hoe is het met jou?
    Ik hoop en duim dat alles met het huisje volop vlot!! En, dat alles goed gaat met je!
    Hoe verloopt de zwangerschap voor jou nu?
    Voel je je grote meid al wat vaker terug?
    Hou je goed he!!

Veel liefs!
    XXX

11. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Heb mijn eerste werkdag er weer opzitten. Is me wel meegevallen gelukkig. Het wegbrengen was wel even moeilijk. Tussen de middag gebeld en ze wilde jaar fles niet drinken. Uiteindelijk heeft er 6 uur tussen de twee voedingen gezeten... Beetje erg lang. Later ging het wel goed. Ik hoop dat het vandaag beter gaat.

De prikjes hebben we ook gehad. Hard huilen natuurlijk, zo zielig! Ze heeft niet veel last gehad, alleen dat ze ineens niet meer doorsliep. Vannacht eindelijk weer een nacht van 21.30 -6.00. Heel fijn!
    ze weegt nu trouwens 5.800 gram, dus 600 gram gegroeid.
    Lastig als je niet meer lekker kan slapen. Heb je al een voedingsmiddel die je in bed kan gebruiken? Dat slaapt wel fijn vond ik. Succes ermee!
    Nou, de voeding zit erin, dus ga me weer klaarmaken voor een dagje werken.

12. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Jonie, klinkt me reuzemoeilijk, dat wegbrengen...! En dan ook nog een telefoontje erbij dat ze haar flesje niet wilde...
    Maar, ook voor de kindjes is dat een hele aanpassing natuurlijk. Goed te lezen dat het in ieder geval allemaal goed gaat met haar!

En, ze is ook flink gegroeid dan! Leuk om lezen!!

Ik heb afgelopen maandag weer een echo gehad.
    Ons dwarsliggertje heeft zich goed gelegd nu. Volgens de gyn is de kans onbestaande dat hij of zij zich nog draait, dus een keizersnede is dan weer naar de achtergrond verdreven. Maar goed; liever een natuurlijke bevalling :).
    Voor de rest doet ons wondertje het nog steeds heel goed; lopen nog altijd voor op de curve, maar daar maken ze hun duidelijk niet echt zorgen om, dus neem ik aan dat het geen probleem is.
    Begint wat te korten nu, en goh, wat duren de dagen lang tegenwoordig (op dat vlak toch :) ). Ben zo enorm benieuwd...!

Hoop alles goed met jullie!

Liefs!
    XX

13. sunshineS1976

Ha meiden!

Ik heb heel wat gemist geloof ik, moet behoorlijk wat bijlezen!

@Fien: Fijn dat de echo goed was en de kleine het goed doet!! Super dat hij/zij gedraaid is en goed ligt!! Hier is ze ook gedraaid, ligt er helemaal klaar voor! ;) Gyn zegt ook dat de kans zeer klein is dat ze nog gaat draaien, dus hopelijk gewoon een natuurlijke bevalling.
    Al verlof?
    Hier vriendlief ook erg zorgzaam. De laatste loodjes wegen het zwaarst! Maar we hebben officieel nog 6 weken te gaan dus hou mn hart vast voor tegen de tijd dat we uitgerekend zijn. Ben er nu al wel klaar mee ;)
    Aankleden en idd sokken en schoenen aan pff! Alles kost zoveel meer moeite!
    Ik heb niet dat ik misselijk wordt als ik voorover buig, wel last van duizelingen dan!

Superleuk zo’n 3D echo! Leuk om later al die beelden ook te laten zien! Ik heb er geen gehad, we hebben al veel gewone echo’s tussendoor gehad en ik vind het wel spannend om gewoon af te wachten hoe ze eruit ziet.

Wat vervelend zeg die bekkeninstabiliteit!! Heb je er geen speciale oefeningen voor?
    Ik heb er sinds een kleine week ook last van, echt pijn bij mn schaambeen, bij trappen lopen of een broek of schoenen aan doen, zelfs bij omdraaien in bed. Heb wel gemerkt dat in beweging blijven helpt bij mij. Als ik lang heb gezeten doet het extra zeer.

Herkenbaar wat je schrijft over slapen! Hier ook steeds meer een drama aan het worden! Word zo vaak wakker! Van schopjes of omdat ik niet lekker lig of moet plassen of kramp in mn benen of gewoon piekeren!
    Hier ook zo grappig, zodra ik op mijn zij ga liggen, en dan vooral linkerzij, gaat ze flink tekeer. Wordt rustig als ik op rechts ga liggen of mijn rug, maar op mijn linkerzij, oei! Dat bevalt dr niet zo denk ik haha ;)

@Ikke: fijn dat je meiden het zo goed doen zeg!! En ze zijn alweer 3 maanden! Dat meen je niet! Wat gaat de tijd hard!! Liggen ze mooi op schema qua groei? Hoeveel wogen ze toen ze geboren waren? Mij klinkt nu 3400 en 3919 best weinig met 3 maanden namelijk. Geen idee hoor! Onze kleine zat vorige week al op 2400gr en wordt op een flinke 4000 geschat tegen de uitgerekende datum aan. Vandaar dat de gewichten van jouw meiden met 3 maanden me dan even weinig lijken. Maar misschien is mijn idee van groeien niet helemaal goed ;) Iedereen zegt dat ze zo hard groeien, heb het idee dat die van mij met 3 maanden 10 kg is, maar dat kan natuurlijk helemaal niet ;)

Volg je een speciaal dieet? Hier flink aangekomen. Zit bijna op 20 kg! Baal er behoorlijk van, volgens de gyn is het normaal en moet ik me er niet druk om maken. Ze zeiden dat je een paar dagen na de bevalling alweer 10 kg minder weegt. Dat hoop ik maar, moet ook nog trouwen komende zomer! Als ik weer aan het werk moet, ga ik ook dieten!

Zo lekker lang verlof heb je zeg! Dan had je wel erg veel vakantie nog over!

@Jonie: Fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid! Superleuk hoe snel ze zich ontwikkelen en steeds meer gaan kunnen! Genieten!
    Fijn dat ze lekker groeit op jouw borstvoeding! Geweldig dat je gewoon al je zwangerschapskilo’s zo goed als kwijt bent! Ik ga je nadoen hopelijk! ;)

Hoe bevalt het werken? Hoeveel dagen per week werk je u? Geef je nog steeds borstvoeding en kolf je of ?
    Lijkt me ook erg moeilijk om de kleine weg te brengen!! Dat is niet zo leuk dat ze dr fles niet wilde hebben, gelukkig gaat het nu beter.
    Zo sneu van de prikjes idd, zou dan liever willen dat manlief dat doet en dat ik dan de ruimte even uitloop ofzo.

Fijn dat ze lekker doorslaapt, wel wenselijk als je weer aan het werk moet!

@Hier: Vandaag is mijn eerste dag verlof! Nog heel onwerkelijk, maar best wel lekker.
    Er moet nog zoveel gebeuren… wbt het huis gaat het erom spannen!
    Bah! Ik ben al zo stressgevoelig, kan het er eigenlijk niet bij hebben. De hypotheek had afgelopen dinsdag rond moeten zijn en maandag belde de bank nog dat ze een nog recentere salarisstrook wilden hebben. Grote onzin als ze t op een zeer recent bankafschrift en werkgeversverklaring ook zien staan…maar goed, hun wil is wet. Elk moment kan er nu een goedkeuring komen, daar ga ik wel van uit tenminste. Lijkt me dat ze niet met weer andere fratsen komen.

En dan snel de sleuteloverdracht regelen en gaan klussen! Er is al best wat ingepakt, we leven echt tussen de dozen nu. Hoop dat er snel zekerheid komt, dan slaap ik ook hopelijk wat beter, want ja het spookt toch door je hoofd dat je niet weet hoe en wat. Heb nog geen babykledingstukje gewassen, laat staan dat er een kamertje klaar is! Niets noppes nada en de tijd gaat gewoon dringen!

Zwangerschap wordt steeds zwaarder en heb het behoorlijk gehad eigenlijk. Van mij mag ze heel snel komen. Maar als ik dan weer denk aan het huis en dr kamertje kan ze beter nog maar even 6 weken blijven zitten…

Ik ga nu even lekker mijn bed in, wat slaap proberen in te halen. Ben echt moe!

[FONT=&quot]Fijne dag meiden en ook alvast een goed weekend! X [/FONT]

14. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik moet hier dadelijk in vergadering, dus ga pas of vanavond of morgen fatsoenlijk kunnen posten weer.
    Wil nu vooral een hele dikke knuffel naar Krullie sturen!

Kan me zo voorstellen dat 't allemaal wat veel wordt nu. Ik heb de stress van een huis er niet bij en, als ik heel eerlijk ben: zie dat wondertje nu al doodgraag, maar, heb 't echt wel gehad met zwanger zijn... Hij of zij mag echt wel komen!
    Ok, de schopjes zijn zalig, net zoals elke beweging, alles, ... Maar de ongemakken.... Zeker nu met die bekkeninstabiliteit...

Dus, hele dikke knuffel!!
    Hoop dat je toch wat rust vindt!!
    En, ik blijf duimen dat het allemaal heel snel in orde komt!!

Succes meis, en, nog heel even!!

Knuf!

15. sunshineS1976

Succes met de vergadering Fien!!
    Dank je voor de knuffel...kan ik goed gebruiken! Waar er een goedkeuring had moeten komen, willen ze weer een bewijs hebben. Nu een bewijs dat we 15000euro eigen middelen hebben om de huidige hypotheek mee af te lossen. Huis is namelijk lager verkocht dan de hypotheek die erop zit. Maar we zouden quitte spelen met het spaargedeelte wat vrij kwam van de hypotheek. Maar dat telt niet, ze willen het uit eigen middelen zien.
    Nu is iemand zo lief geweest omdat geld naar ons over te maken, dus een afschrift gemaakt en opgestuurd...
    Maar nu?!
    Ik heb geen idee. Was dit het?! Of wat is het volgende wat ze nodig hebben?!

Bah... ik was klaar met de zwangerschap, maar nu even niet meer. Laat die kleine maar zo lang mogelijk zitten even.
    Ik voel me echt heel naar en down. Ik kan helemaal niet genieten van deze bijzondere laatste weken zo. Ik kan niet uitkijken naar de bevalling en het ouderschap omdat ik niet weet hoe we erbij gaan zitten. Pff tranen volop hier. Bah. Weet het ook niet meer.

Wanneer begint je verlof trouwens meis??

16. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

ben er iets later dan ik weer wilde posten; het is zo enorm veel te druk geweest en, ik haal voor de rest overdag een deel uren slaap in die ik 's nachts mis van het wakker liggen...

Krullie, megadikke knuffels voor je!!
    Wat een gedoe allemaal.... Ipv dat ze gewoon hun goedkeuring geven; dr is toch helemaal geen probleem...! Vraag me af hoe mens sommige mensen zijn; ze moeten toch ook zien dat 't voor jou echt wel op de laatste benen aan het lopen is, dus elke vertraging....
    Ik blijf duimen dat je nu héééééél gauw die goedkeuring krijgen gaat!!!
    En, hoop zo dat ze niet weer iets anders gaan verzinnen.... Tijd dat jij terug rust vindt, jullie kunnen verhuizen en beginnen inrichten en, dat jij weer volop van dat kleine wondertje in je kan gaan genieten!!

Dat je het gehad hebt met zwanger zijn kan ik me zo voorstellen. Hier idem.
    Maar, ze moeten inderdaad nog even blijven zitten he.
    Moet gewoon goedkomen; hoe onwerkelijk het ergens misschien ook klinkt; hoop zo dat die stress voor jullie heel snel wegvalt!!!

Gaat het je voor de rest een beetje?
    Vind je nog een manier om je te ontspannen?

In ieder geval meis; eender hoe en eender wat: je gaat een super mama zijn voor jullie meis!!!! In welke omstandigheden ook, ik weet gewoon zeker dat je dat goed gaat doen!
    Is allemaal niet makkelijk, en, vind het zo ellendig dat je erdoor moet, maar, blijven volhouden. Hoop zo dat 't nu echt wel heel snel in orde komt!! Ze kunnen ook niet blijven vragen he; ooit moeten ze hun beslissing nemen. En, die moet gewoon goed zitten (en er nu echt wel heel snel aankomen!!!!).

Een hele berg knuffels voor je!!!!!!!!!!!

Heb jij extra oefeningen gekregen voor je bekken?
    Hier houdt de kinesist het op 2x een bezoek bij hun: krijg dan een massage die mijn rug loshoudt en, ze plooien dan mijn benen zowat alle mogelijke richtingen uit om mijn bekken wat los en soepel te houden. Dat plooien op zich vind ik nooit geweldig; is eigenlijk zelfs best pijnlijk. Maar, daarna kan ik er ook wel een paar uur weer vrij pijnloos tegen. Een paar uur; daarna begint het weer....
    Vooral 's nachts heb ik er last van. Op mijn rug liggen gaat me amper nog af; is mijn rug ook wat zwak voor. En, op mijn zij.... Gaat helemaal niet; ik verdraag gewoon die zijligging totaal niet meer. En, buikligging is al helemaal geen mogelijkheid.... Doorgaans tel ik 's nachts dus de uren af, tot het weer tijd is om te gaan werken....

Ik 'moet' trouwens nog tem 15.02 werken.... Nog een tijdje, maar, ik ben wel druk aan het aftellen :).
    In principe mocht ik vanaf maandag stoppen, maar, al die weken die ik nu niet werk, mag ik na de bevalling niet thuisblijven.
    Dus, sleur ik me de komende dikke 3 weken nog even naar het werk. Het wordt in ieder geval wel heel zwaar; merk ook dat ik echt wel moe ben.... Hoop dus dat ik nog tijd genoeg krijg om uit te rusten, want zo moe als ik nu ben, denk niet dat ik dan in staat ben tot een bevalling....
    Ik kan wel 1 dag per week thuiswerken, dus dat doet ook al wel heel wat. Ben uiteindelijk toch 2u per dag onderweg van en naar het werk. Zijn toch al 2u minder dan :).

Dat heeft mijn ukje ook :). Zo gauw ik op mijn linkerzij ga liggen, begint hij of zij meteen te trappen. Overduidelijk niet de favoriete houding van dat ukje van ons :).
    Ons ukje hikt trouwens ook heel vaak de laatste tijd. Dat op zich is niet slecht dacht ik te begrijpen, maar, dat hikken duurt geregeld wel gemakkelijk een kwartier. Vind ik best lang.... Iemand een idee als dat iets is om me zorgen over te maken of is dat heel gewoon?

Voor de rest gaat het hier redelijk goed.
    Juist dat vriendlief gisteren alweer hoorde dat hij te jong was voor een functie waar hij voor solliciteerde.... Ik vind het zalig dat hij thuis is, maar, financieel wordt het toch stilaan een opdoffer. En, goh, het gaat hem nu echt niet meer; hij is zo rusteloos, en, voelt zich ook nutteloos. Tot voor kort kreeg ik 'm goed overeind gehouden, maar nu.... Hij zegt hele tijd dat hij slechte vader gaat zijn, is continu lastig, kan niet genieten van ons aankomend wondertje, ....
    Hoe ongraag ik 'm ook zie vertrekken; hoop eigenlijk dat hij echt heel gauw de melding krijgt dat hij werk heeft en terug mag vertrekken. Mis mijn ventje en, lijkt me de enige manier om hem weer helemaal terug te krijgen....

En, de zwangerschap wordt alsmaar zwaarder.... Goh, wat heb ik 't me toch mooi en makkelijk voorgesteld, dat zwanger zijn :).
    Maar, ik probeer wel te blijven genieten. Ondanks het ongeduld!
    Maar, nog maar even he!

Krullie, hou je goed meis!!
    Sorry voor de vertraging in mijn post nu; mijn gedachten zijn wel hele tijd bij jou geweest.

Ik duim!!!

Dikke knuffels!!
    XX

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Hier ben ik weer.

Jonie, je bent alweer volop aan het werk. Het lijkt me ook wel lastig om de kids weg te brengen maar er moet toch geld in het laatje komen he... de 1e keer dat ik de kids weg moet brengen is 14 maart... ben benieuwd hoe me dat bevalt. Wat groeit je meiske hard zeg! Super

Fien, wat jammer van je vriend zeg met die sollicitatie. Dat wil je liever niet horen. Waarom kijken ze naar zijn leeftijd? Wat doet ie voor werk? Hopelijk vind hij snel iets want minder inkomen krijgen is niet fijn. Ik kan het me helemaal voorstellen dat je het zwaar hebt vooral met je bekken. maar.... nog even volhouden..dat is toch echt beter.

Krullie, wat een ellende met het huis zeg. Hoezo meot het uit eigen middelen? Je hebt jullie huis toch verkocht? Dan kan het daar toch mee? Ik vind het zo belachelijk. 20 kilo aangekomen? Hopelijk heb je die er zo weer af. Sommige komen iets meer aan dan een ander maar daar kun je niks aan doen.

Onze meiden groeien kei goed. Ze komen steeds meer richting de onderste lijn qua gewicht. Onze meiden wegen nu 3580 en 4175.. met de geboorte was dat 1640 en 1775... dus gaat super goed. Ze lagen qua groei zo'n 6 weken achter.. vandaar dat ze klein waren.. en nu nog steeds hoor. maar ik vind het niet erg. Zo blijven ze wat langer baby :D

Binnenkort alweer beginnen met het groente en fruithapje. Ben heel benieuwd hoe ze dat zullen vinden. Ze sabbelen nu al voortdurend op hun vuistjes en kijken je echt aan als je aan het eten bent. Ook hoorde ik vandaag smakgeluidjes.. haha.. zo lief :) Het zijn zo'n schatjes. Ze lachen de hele dag door en proberen echt de aandacht te trekken..

Nu ga ik ff sporten... en dan in bad.. daarna om 3 krijgen de dames de fles en daarna ga ik ff boodschappen doen...

Tot snel he dames!

Krullie en Fien.. hou nog ff vol he :)

18. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ikke, leuk je te lezen!
    Fijn dat je meiden meer en meer richting onderste lijn van de curve gaan! Ze doen het goed dus!
    Zalig om te lezen hoe je geniet! Kijk er nog meer naar uit nu!!
    En binnenkort fruit- en groentehapjes! Goh, eigenlijk gaat het toch allemaal snel he!
    Valt het allemaal goed te doen, want, het zijn er toch 2 tegelijk die aandacht vragen nu?

Ook leuk te lezen dat je zeker nog tijd voor jezelf maakt door te gaan sporten enzo. Mij lijkt dat echt wel belangrijk; ik ga ervan uit dat de kindjes daar ook het meest aan hebben!

Vriendlief werkte als technical superintendent op een boorschip. Hij wordt er einde feb 31; heel jong dus voor die functie (als je op je 40e die functie krijgt vinden ze je zelfs nog jong). Totnogtoe heeft dat nooit problemen gegeven, tot nu duidelijk.... In een lagere functie willen ze hem niet omdat hij dan te hoog gekwalificeerd is. In de functie zelf willen ze hem niet, simpel omdat ze twijfelen door zijn leeftijd. Ze zijn overtuigd van zijn kennis en ervaring, maar, die leeftijd.... Echt balen!
    Ik vind het op zich zalig om hem thuis te hebben, eindelijk eens. Maar hij loopt me echt tegen de muren op, niet normaal meer.... Hoop dus dat ze heel snel dat belachelijke van zijn leeftijd aan de kant schuiven...!

Thx meis!!

Jonie, hoe is het met jou?
    Hoe valt het werken mee?

Krullie, heb je wat kunnen slapen vannacht?
    Hoe je goed daar he meis!!!!
    Knuffel!

Liefs!!
    XX

19. sunshineS1976

Ha meiden!

@Fien: ooh wat ben je lief! Bedankt voor je lieve woorden over dat ik een goede moeder zal zijn! Dank je voor de knuffels, ze hebben geholpen! ;)

Oh meid wat erg dat je nachten zo vreselijk zijn qua slapen! Als er geen enkele houding fijn ligt om te slapen… pff dat moet je opbreken!!
    Kun je ook niet wat verzinnen met een voedingskussen misschien?
    Wel fijn die massages 2x per week, het helpt in ieder geval, al is het maar voor heel even. Het is gewoon nu volhouden die laatste loodjes!

Jeetje wat moet je nog veel werken!! Ik snap je wel hoor… liever nu even doorbijten en straks die extra tijd met je kleintje… maar toch, doe het voorzichtig aan en denk aan jezelf!

Over het hikken: dat komt hier ook regelmatig voor, 2-3 keer per week dat ik het voel en duurt zeker minimaal een kwartier ook! Apart he! Wij volwassenen hebben dat toch nooit zo lang! Heb het hier een keer op een half uur getimed! Weet niet of het normaal is…maaar beebje doet het goed verder en als die van jou het ook zo lang kan volhouden zal het wel goed zijn!

Wat vervelend zeg, die situatie waar je vriend in zit! Oneerlijk dat er zo naar leeftijd wordt gekeken! Staat er zo los van!! Hier in NL kijken ze weer vaak te veel naar geschikte diploma’s ipv werkervaring. Ik ken mensen die 20 jaar een functie hebben beoefend zonder diploma’s en alles intern hebben gedaan, vervolgens door de crisis werkloos en komen nergens aan de bak omdat ze geen diploma’s hebben… pff zo vervelend!
    Kan me voorstellen dat je vriend anders is nu en je hem terug wilt zien zoals hij altijd is geweest. Wat naar dat hij zulke dingen zegt dat hij een slechte papa gaat zijn enzo. Is ook heel moeilijk om die gedachten uit zijn hoofd te praten. Hij voelt zich nutteloos natuurlijk. Hoop ook dat hij snel iets vindt, voor hem en voor jullie!

@Ikke: wat leuk om weer wat te lezen! Fijn dat je zo geniet en je meiden het zo goed doen! Niets mis mee dat ze nog even wat langer baby blijven haha ;)
    Ze waren natuurlijk idd te vroeg en te licht. Gelukkig dat ze nu naar die curve toe gaan! Heerlijk om te lezen over fruithapjes! Ze laten alle signalen al zien dat ze daar behoefte aan hebben, leuk zeg!!
    Geniet meid!

@Hier: eindelijk goed nieuws dus. Alles is goedgekeurd, maadag naar de notaris voor de overdracht. Door het treuzelen vd bank hebben we welgeteld 4 dagen voor schilderwerk en alles verhuizen! Donderdag moeten we er al slapen omdat vrijdagochtend ons huidige huis wordt opgeleverd.
    Maar goed, gelukkig kan ook het een en ander gedaan worden als we daar goed en wel zitten. Er hoeft alleen maar geverfd te worden met latex, dat kan geen kwaad dacht ik.
    Er moeten nog nieuwe vloeren en kozijnen worden geplaatst, dat kan helaas dus ook pas als we er zitten omdat we niet eerder definitief konden toezeggen doordat we zelf nog geen zekerheid hadden. Maar het is niet anders…
    Dit geeft me in ieder geval al veel rust! We hebben een mooi huis straks! Hopelijk snel alles aan kant, onze slaapkamer en de babykamer worden als eerst gedaan en dan kan ik eindelijk uitkijken naar onze kleine!

[FONT=&quot]XXX[/FONT]

20. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krullie, ik ben zoooooo blij dat het eindelijk in orde gekomen is!!!
    Zo ellendig van de bank en dan nog eens al die spanning erbij (terwijl je nu eigenlijk volop hoort te genieten...).

Sowieso ook jammer van de vertraging die jullie nu opgelopen hebben. Maar, 't voornaamste is dat 't in orde is en jij je hopelijk weer helemaal kan ontspannen nu (al heb je nu enorm drukke dagen voor de boeg).

Hoe is het nu met je?

Komt echt allemaal goed daar; verven op zich kan vrij snel gaan en, jouw beebje moet sowieso nog een paar weekjes bij jou blijven.
    Hoop echt dat je, tussen alle drukte door, nu terug volop kan genieten!!

Wanneer heb jij een volgende controle?
    Hebben ze nog iets gezegd over de grootte van jullie meid?

Wij hadden gisteren nog een controle - geen echo meer gehad; had er thans zo naar uit gekeken :).
    Maar, ons beebje doet het nog steeds goed! En, normaal gaat het nog wel even duren voor hij of zij komt kijken: ons beebje ligt nog boven het bekken met alles nog mooi afgesloten.
    Nog even volhouden dus :).

Van het hikken heb ik ook meteen even gevraagd: kan helemaal geen kwaad, ook niet als het zolang duurt.
    Vermoedde het ondertussen al wel, maar omdat ik dat toch vrij lang vind.... Ocharme dat kleintje!

Gyn vroeg me gisteren ook als ik een epidurale wilde bij de bevalling. Ik wil proberen zonder; maar, de mogelijkheid is er steeds om er alsnog naar te vragen (tenzij je natuurlijk bijna aan de arbeid moet).
    Hoe zit het bij jullie qua pijnbestrijding? Kunnen jullie die epidurale verdoving gewoon bij de thuisbevalling krijgen?

Bedankt meis!!
    Slapen is en blijft een ramp; zelfs met voedingskussen.... Veel uurtjes slaap haal ik bijgevolg niet, waardoor ik enkel nog blijer ga zijn als we 15 februari zijn en ik mijn laatste werkdagje doe!
    Nog even!!

Voor vriendlief, dank je! Ik hoop zo voor hem dat hij binnenkort eindelijk eens goed nieuws krijgt... Wordt meer als tijd!
    Maar goh, bij jullie; klinkt me ook niet alles! Stel je voor; zoveel kennis door ervaring, en dan gewoon geen job meer krijgen omdat je het juiste diploma niet hebt.....

Succes met het verven enzo daar!
    En, ik hoop dat je je tussendoor volop kan ontspannen nu!!

Veel liefs!
    XX

Deel Deze Pagina