Hoeveel wegen je meiden nu trouwens Ikke? En hoe lang zijn ze?? Heb jij ze ook laten inenten? Mijn meisje moet over 2 weekjes haar eerste prikjes. Zie er best tegenop... Hoe heb jij het ervaren? Hebben ze er daarna nog last van gehad? Ik krijg allemaal te horen dat ik paracetamol zetpillen in huis moet hebben voor tegen de koorts enz. Bah
Krullie, ooooooooh gelukkig komt het zonnetje weer Is ze al zolang niet meer online geweest? Dat is idd wel vreemd zeg. Ik hoop dat ze gewoon super aan het genieten is van haar kleintje en dat er niks ernstigs is... want idd is het wel heel vreemd. Oke... ik ben ook niet veel hier geweest toen ik in het zh lag en ben bevallen maar heb toch wel een berichtje na een week gedaan toch? Of na 2 weken in ieder geval? Hoop idd maar dat alles goed is gegaan. De 1e prikjes... uhm.. ik ben super nuchter en kan er goed tegen als ze huilen. Ik denk maar altijd zo.. 2 zon prikjes is lang niet zo erg als dat ze geen inentingen krijgen en echt goed ziek worden. Dan krijgen ze nog veel meer te verduren. Dus ja.. ik heb ze in laten enten. De 1e en 3e prikjes hebben ze eigenlijk geen last van gehad alleen wat slaperiger. De 2e prikjes waren wel erg. Ik heb idd ook zetpillen in huis gehaald. Heb ze bij de apotheek gehaald. Bij de 2e prikjes heb ik ze een zetpil gegeven vanwege koorts... Hoeveel wegen mijn meiden.. ik ben 8 maart voor het laatst geweest. 10 april moet ik weer en dan meten ze ook weer de lengte. Ik gok dat meiske 1 ongeveer 60 cm zal zijn, en meiske 2 59 cm... Ze wogen de laatste keer nog net geen 4900 gram en nog net geen 5400 gram.. ze hebben het naar boven afgerond haha. Hoeveel weegt jullie meiske?
Hé hallo, hier even kort vanaf m'n tel. Gaat goed hier en ook met kleine N. Ze is een stuk rustiger geworden, heel fijn! Al blijft het nog steeds een lekker pittig ding! Ze is al lekker aan het rollen sinds 4 mnd en nu probeert te steeds haar knietjes onder zich te trekken om te gaan kruipen. Zo leuk! Kleine man gaat morgen voor het laatst naar het kdv en vanaf volgende week naar school. Heerlijk voor hem én voor mij! Hij is eraan toe. Morgenvroeg ga ik voor de laatste keer bv geven en dan echt stoppen. Wel raar . Wel raar dat fien al zo lang niet oIs zo'n nline is geweest. Hopelijk is ze gewoon druk met kijken naar haar mooie baby! Nog niets gehoord?
O ja en prikjes ben ik mee gestopt. De eerste twee heeft ze gehad, maar daar reageerde ze zo heftig op dat ik besloten heb te wachten tot ze wat groter is. Waar ik woon wordt 90% gevaccineerd dus kans op een of andere uitbraak is erg klein...
En ik heb trouwens gehoord dat je geen zetpil oid moet geven, omdat dit de werking van het vaccin afzwakt. Ik vindt het sowieso beter om bij koorts het lichaam het zelf op te laten lossen. Je hebt niet voor niets koorts toch/
Jonie, Wat fijn dat het beter gaat met jullie meiske! En wat sneu dat ze niet tegen de prikjes kan. Hier gaan we er wel mee door. Ben wel blij dat ze worden ingeënt... vind het echt een heel fijn idee Zetpil, tuurlijk is het beter om het lichaam het zelf op te laten lossen die koorts. Wilde wij ook maar ze hadden echt veel last van die 2e prikjes dat ik het zielig vond om ze nog meer koorts te laten krijgen. Zaten best hoog... R 38.8 en Z 38.5 geloof ik en die zit normaal rond de 36 dus vond het wel zielig. Daarna ging het ook meteen weer beter Wooooow wat goed dat ze rolt zeg! Hier echt nog niet. Ze rollen wel van buik naar rug... maar andersom echt nog niet. R is echt een meisje van... ik doe er geen moeite voor alleen voor iets wat ik leuk vind. Die vind het allemaal wel best... ik hoop dat ze snel gaat rollen want vind het wel leuk maar denk dat het nog wel ff duurt.. al rolde ze wel als eerst van die 2. De dag erna rolde Z. Die is wel echt pittig en wil vanalles... haha.. maar rollen doet ze ook nog niet. Krullie, heb je nog iets gehoord van Fien? Vind het echt vreemd dat ze niks meer laat horen. Heb ik op andere forums ook hoor, dat ze eerst heel veel kletsen en op het moment dat ze bevallen zijn, komen ze niet meer. Hoop niet dat Fien ook zo doet... maar hoop ook niet dat er iets ergs ofzo is... Heeft je meiske al prikjes gehad? Hoe ging dat?
Hai meiden! Hebben jullie een leuke Pasen gehad? Wij wel, lekker rustig aan gedaan en lekker thuis met wat familie. Heerlijk. Paar dagen ervoor hele drukke dagen gehad waarbij we 3 dagen achter elkaar op sjouw waren en de kleine ook niet in dr eigen bedje overdag kon slapen. Ze sliep wel in de kinderwagen en de auto, maar toch kon je merken dat ze 's avonds van slag was. Blij dus met de Pasen thuis te zijn, ze werd meteen weer rustiger. @Jonie: fijn dat het beter met je meisje gaat!! Heerlijk dat je mannetje naar het kdv mag en naar school. Op een gegeven moment zijn ze idd echt aan toe. Lekker voor jou, heb je meer tijd voor jezelf en de kleine meid! En ze is lekker ondernemend zo te lezen, superleuk he als je ze steeds nieuwe dingen ziet doen. Gek hoor stoppen met de bv! Ik heb het 9 dagen heel intensief geprobeerd, maar moest toen toch echt stoppen omdat ik veel te weinig had en alleen maar te veel gedoe was met wegen voor en na de voeding en het bijgeven van flesvoeding. Vind het nog steeds erg jammer, maar ja... Dat is echt niet fijn dat je meisje niet tegen de prikjes kon... poeh ik hoop dat me dat bespaard zal blijven. Wil ook echt wel dat ze wordt ingeënt namelijk! @Ikke: oooh wat zijn je meiskes nog klein!! Ik zie mijn kleine meid met 5 maanden wel 9 kilo wegen ofzo Laten we hopen dat het aankomen dan een stuk minder snel gaat dan nu! Ze woog 3240 en 50cm bij de geboorte en met 6 weken woog ze 4600 en was ze 54 cm. Volgende week naar het cb, ben benieuwd wat het dan is. TOen ik met haar op de weegschaal ging staan van het weekend was het verschil zelfs 4800 gram. Ze groeit wel flink dan, ben benieuwd. Dinsdag dus de prikjes brrrr. Heb ook paracetamol in huis. Laat de koorts liever niet te hoog oplopen nee, als ik de pijn en ongemak ermee kan verlichten bij mn lieverd... Zal wel even navragen of het de werking van het vaccin verminderd, want dat moet ook niet echt de bedoeling zijn ntl... Zitten je meisjes mooi op de groeicurve of eronder? Ik heb geen idee waar een gemiddelde baby moet zijn qua lengte en gewicht met 6 maanden. Haha erg leuk hoe je ze beschrijft, hun karaktertjes!! Heerlijk is dat he, zo uniek dat ze zijn met een eigen willetje Ik heb nog niets gehoord van Fien, ze is nog steeds niet online geweest. Idd komen sommigen niet meer terug na de bevalling, maar zo leek Fien niet... Betrokken tot het laatste moment vond ik... nou ja...misschien zullen we het wel nooit meer weten of er een lief jongentje of meisje geboren is of dat het misschien toch niet goed is gegaan...
Krullie, Wij zijn met 1e paadag naar mijn ouders geweest en 2e paasdag hadden we familiedag van vl zijn familie. Ging opzich wel. Meiden hebben zich prima gehouden alleen als ze slapen kan ik er echt niet tegen dat mensen ze dan wakker proberen te maken. Maar goed.. die heb je er altijd tussen. En R kon de slaap niet vatten en ze bleven maar tegen haar bezig. Ja dan slaap je niet nee.. och ja.. ze hebben er verder niet echt last van gehad. Ja mijn meiden zijn echt mini Ze zitten nog steeds onder de onderste lijn, al groeien ze er steeds meer naartoe... Ze kunnen nu nog steeds maatje 56 aan.. niet alles meer maar sommige dingen nog wel. Maatje 62 zitten sommige dingen wel goed maar de meeste dingen zijn nog te groot. Best gek he.. normaal rond 6 maanden is het volgens mij dat ze rond maatje 68/74 zitten. Gemiddeld is de lengte 66 cm en qua gewicht 7700 gram.. heb het ff opgezocht.. haha.. dus daar komen we nog niet aan. Volgens de tabel zal R rond de 3,5 maand zitten en Z rond de 2,5 maand... haha.. Wat groeit je meiske hard zeg. Echt super goed Fien leek me idd ook niet iemand die ineens niets meer liet horen maar ja... vind het wel jammer. Alles wordt gedeeld idd tot op het laatste moment.. en nu horen we niks meer. Snap dat nooit zo goed van mensen maar goed... het zal wel allemaal..
Ha Ikke, wat zijn jouw meiden nog lekker klein zeg. Vorige keer met 4 mnd woog ze rond de 6 kilo. Heb geen idee wat ze nu weegt. Is ook wel een klein popje. Wij hebben met pasen gezwommen en pannenkoeken gegeten. Was leuk en haar eerste keer in het zwembad. Helemaal op was ze. O ja, en nog over de zetpil. Die geef ik natuurlijk ook als de koorts te hoog wordt of bij pijn!
Ja idd die van jou is ook klein Jonie.. heerlijk he.. hihi.. Ooooooooh lekker zwemmen! Dat vinden de meiden hier heerlijk. In mei gaan we naar cp en heb er echt zin in.. kan niet wachten tot het zover is..
Hoi meiden! Hoe gaat het met jullie? Mn meisje heeft gisteren haar eerste prikjes gehad! Mama heeft er meer last van gehad dan zij hoor haha De assistente heeft dr vastgehouden, doen ze vaker. Ik wilde dr liever niet vasthouden, kan er niet tegen hoor om dr pijn te zien hebben. Ze moest even heel erg hard huilen, maar het was snel weer over gelukkig! Andere kindjes bleven doorhuilen maar zij was het alweer vergeten. Trots! Gisteravond was ze hangerig en jengelig, maar vandaag supervrolijk!! Lijkt dat ze er dus geen last van heeft, maar misschien kan dat nog komen? Weet niet hoe lang dat kan duren. Ze was weer lekker gegroeid! 57 cm en 4940 gram! Dacht al lang boven de 5 kg maar valt mee dus. Lengte gaat nu sneller dan gewicht. Gelukkig maar haha Ze zit mooi gemiddeld! Verder vonden ze haar erg tevreden, vrolijk en nieuwsgierig. Ik ben n trotse mama! @Ikke: leuke pasen heb je gehad!! Nee vreselijk he als ze met je meiden bezig zijn als ze slapen. Afblijven hoor als ze slapen, rust is zo belangrijk! Kindjes raken helemaal oververmoeid zo! Wat zijn je poppetjes nog klein!! Maatje 56 nog, ongelofelijk! Wat droegen ze toen ze geboren waren en de eerste weken? 44? Of was dat ook nog te groot? Ze hebben wel lekker lang met de eerste kleertjes gedaan dan! Maar oh wat zijn ze klein ja! Maar die schade gaan ze vast nog wel inhalen Ze zijn er al mee bezig! Hoe gaat het nu met groente- en fruithapjes? Hoe vaak geef je ze dat? Vinden ze het lekker? Wat leuk cp!! Aftellen en dan is het zover!! In nederland? Wij willen waars vd zomer naar cp, wel in Frankrijk. Idd die subtropische zwembaden daar zijn geweldig!! Dat wordt genieten meis!! @Jonie: wat leuk dat je lekker gezwommen hebt!! Kan me voorstellen dat ze er van genoot en helemaal doodop was!! Hoe bevalt het om weer te werken?? @Hier: Ik ga maandagochtend voor het eerst babyzwemmen! Lijkt me echt superleuk, heb er zin in!!
Krullie wow wat groeit ze goed! En gelukkig heeft ze eigenlijk geen last van de inentingen. Is altijd fijn he Onze meiden mochten de 1e week nog geen kleren aan. Daarna alleen romper en 1,5 week na de geboorte hun kleertjes. Ze hadden idd maatje 44 en dat was te groot. Nu hebben ze nog wat kleertjes aan van 56 maar het wordt steeds minder. Vandaag naar cb geweest... Dame 1 : 5500 gram en 61 cm Dame 2 : 6060 gram en 60,5 cm... Zijn vandaag precies een half jaar. Groeien steeds meer naar de onderste lijn toe al zitten ze er nog echt wel wat onder.. maar ze zijn hard op weg. Groente en fruit eten ze nog maar max een half potje... ze willen gewoon niet meer. Daarom mogen ze van het cb niet met boterhammen beginnen. Dan moeten ze eerst meer gaan eten. Ik denk dat als ze een half groot potje opeten, dat het dan wel mag?? Maar weet het niet... 5 juni opnieuw overleggen of we wel mogen starten met brood... we zullen zien... ik wil ze wel voorbereiden op brood, dus wil over 1,5 week gaan starten met pap.. fijne granen... kijken of ze dat lekker vinden. Wennen ze in ieder geval alvast aan vezels. Of het mag weet ik niet. Heb dit niet overlegd met het cb.... hebben ook niks opgeschreven dus vind het wel goed zo. Ook moet ik nu de speciale voeding afbouwen. Misschien dat ze dan wat beter eten want er zitten wel wat meer caloriën in dan in gewone flesvoeding... kan er ook aan liggen misschien.. nog steeds geen teken van Fieneke??
Hoi Ikke! Fijn dat alles weer goed was bij het cb! Je meiden nog steeds onder de onderste lijn, maar ze zijn er hard op weg naar toe! En daar gaat het om! Fijn he dat t cb bestaat, ik vind t wel super. Kan altijd bellen met vragen over voeding of gedrag enz. Ideaal, want het is toch best spannend en onwennig allemaal zo voor het eerst! Gelukkig ken ik mijn meisje steeds beter en voel ik wel aan wat ze wil en probeer je ook uit je intuïtie te handelen. Vaak is je gevoel ook wel goed. Wat zijn ze klein geweest he je meisjes, maatje 44! Dus ze krijgen ook nog speciale voeding? Dat wist ik niet. Wellicht heeft het daar wel iets mee te maken, dat ze de potjes nog niet leeg eten. Lijkt me dat je wel met brood mag beginnen als ze wel in de buurt komen dat ze een potje bijna op hebben? Goed idee om in ieder geval met de pap te beginnen! Ben benieuwd hoe ze dat vinden! Moet hier nog even wachten met babyzwemmen. Met cb overlegd en zij vonden het een heel goed idee, maar het zwembad zelf raadde het in alle eerlijkheid nog even af en houden de leeftijd van 3 maanden aan. Het zou zonde zijn van tijd en geld om nu te gaan omdat ze waarschijnlijk het half uur niet vol kan houden qua inspanning en temperatuur. En dat is zonde van het geld en de tijd die het allemaal kost. Hebben ze ergens wel gelijk in ntl. Dus we wachten nog geduldig een paar weekjes af! Blij dat het cb geen enkel bezwaar zag, want op internet lees je zulke wisselende verhalen, dat het toch niet goed zou zijn. Maar volgens cb is het juist heel goed voor de motorische ontwikkeling en voor de band tussen moeder en kind. De chloordampen zijn niet schadelijk. Het grootste punt van bezwaar bij babyzwemmen is de lichaamstemperatuur. Ze koelen erg snel af, je moet goed naar je kindje kijken en op tijd stoppen. Ook is goed douchen daarna belangrijk en het huidje lekker goed insmeren. Ik tel de weekjes af! Volgens mij gaat ze het heerlijk vinden, ze geniet nu al zo van het badje, spettert vrolijk in het rond. Nee, nog steeds geen teken van Fien... 21 februari voor het laatst online geweest... bah! Ik moet er vrede mee krijgen dat ze kennelijk niet meer wil schrijven hier, maar toch blijf je je afvragen of alles wel is goed gegaan met de bevalling en het kindje. Het moet nu toch een maand of 2 al zijn... dan vind je toch wel de tijd om hier wat te schrijven, al is het maar even laten weten hoe en wat... maar ja...
Krullie, Het komt helemaal goed met mijn meiden.. Idd zijn ze hard op weg om naar boven te klimmen qua gewicht en lengte en het lukt aardig. Ze hebben idd nog speciale voeding. Ze zitten nu op half half... 3 schepjes nenatal en 3 schepjes gewone voeding.. ik heb nog 1,5 pot dus zal snel op zijn.. De pap vinden ze echt super lekker.. vandaag hebben ze echt kei goed fruit gegeten. Het zal om en nabij 100 gram zijn geweest. Na de warme maaltijd van hun doe ik ze sinds 2 dagen toetje na geven... 2 lepels maar... maar zijn voor hun al een aantal lepeltjes meer natuurlijk. Ik heb ze nu 2 dagen yoghurt gegeven. R vind dat echt lekker en Z moest gister echt ff wennen.. vandaag ging het al wat beter en heeft ze het opgegeten.. ik ga toch over 2,5 week denk ik brood inbouwen... kan ik ze toch mee laten oefenen?? Babyzwemmen zou ik idd ook pas doen vanaf 3 maanden. Wij zijn ook de eerste keer gaan zwemmen toen ze net 3 maanden waren.. ze vonden het echt heerlijk Ik vind het echt heel stom dat Fien maar niet online komt. We moeten er idd vrede mee hebben maar kan er maar niet overuit... we hebben alles gedeeld en ze door de laatste loodjes heen geholpen. Ze weet hoe onze kids heten enz... vind het toch wel vervelend dat ze opeens niks meer laat horen mocht wel gewoon alles goed zijn natuurlijk. Het gebeurd heel vaak maar leuk is anders.. Jonie hoe is het met jou? En je knappe kids?
Hi! Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met alle loss! Ikke, echt super dat je meiden zo goed groeien! Hoe gaat het met de vaste voeding? Hier ook weer bij het cb geweest en ze weegt nu 7200, mooi volgens de gemiddelde lijn. Ben nu ook echt begonnen met vaste voeding, dus in de ochtend fruit, tussen de middag broodje en 's avonds warm eten en het gaat er goed in! M'n oudste zit nu bijna een maandje op school hij vind het super, helemaal enthousiast! Leuk om te zien. Tot snel!
Jonie wat goed zeg van jullie meiske! 7 kilo alweer... is idd gemiddeld he.. volgens mij zelfs met een half jaar rond de 7700... Wel fijn he dat ze zo met het lijntje mee groeit! En wat fijn dat je knul het zo fijn heeft op school! Soms zijn ze er ook echt aan toe he Hier gaat het goed met de meiden en hun fruitjes.. al een aantal keren 100 gram fruit gegeten dus gaat goed... het is voor hun ook echt veel. wb groente heeft Z 100 gram vandaag gegeten... ze vond het echt lekker. We hadden rijst, wortel en kalkoen van kruidvat potje. R had iets van 70 gram op dus al meer dan normaal. Nu begint het echt wat meer te worden wat ze eten. Ook geven we ze sinds enkele dagen toetje na... yoghurt kwark en zo'n smaken toetje voor baby's.. vinden ze ook erg lekker.. 50 gram krijgen ze. Ik wil binnenkort naar het cb gaan en ook echt met brood beginnen. Ze krijgen nu bij de fles van 12 bambix erbij om aan vezels te wennen en ook dat vinden ze lekker De dames slapen echt niet meer door... geen idee hoe het kan. Of we nu 1,2 of 3 lepels rijstebloem in de fles doen van 's avonds 8, ze blijven eerder wakker worden.. dus nu gewoon 1 schepje erin.. en afwachten maar. Gistermorgen was het om 5 en vanmorgen om 7.. wel hebben ze dan de 2 fles gewoon om 12... hopelijk gaan ze snel weer doorslapen. Krullie hoe is het met jou en je kleine meiske?
Dames alles goed met jullie? Flink koninginnendag aan het vieren? hier niet.. ik moest werken. hihi Verder gaat hier alles super goed met de dames. En ik wil mijn eigen spullen even promoten Ik maak labeldoekjes, letters met stof, vogelhuisjes met stof en kapstok met stof met de naam erop. Ik ben nog aan het wachten op de spullen die geleverd worden en dan ga ik vol aan de slag. Dus mochten jullie leuke dingetjes willen voor in de babykamer, hoor ik het graag. Kijk maar eens op fb bij hip spull. Daar heb ik de stoffen opstaan waar ik mee ga werken en ook de prijzen.
hoi meiden! Oeei wat hebben we hier lang weer niet geschreven! Ik helemaal! Sorry!! Was zo druk aan het genieten van mijn laatste weken met mn kleine meid!! Vanaf woensdag weer werken. Hoewel ik er zin in heb zie ik er ook als een berg tegenop dat ik mn meisje aan een ander moet overlaten. Bah! Het is maar voor twee dagen per week tot de zomervakantie, maar toch...zal wennen zijn! @Jonie: je meisje doet het goed!! Mooi op de gemiddelde groeilijn, super! Het lijkt me zo leuk als mijn kleine meid ook lekker mee aan tafel mag zitten en mag mee-eten! Heeft ze al tandjes? Eet ze met de pot mee of geef je haar 's avonds iets uit een potje? Hoeveel melk krijgt ze nog?? Wat leuk zeg dat je ventje graag naar school gaat! Gelukkig maar! Het is ook zo een grote sprong die ze ineens maken! @Ikke: fijn dat het bij jou ook allemaal goed gaat met je meisjes! Alweer bij het cb geweest ondertussen? Geef je ze nu wel brood al?? Fijn dat het met fruit/groenten/yoghurt goed gaat en ze ook warm eten uit een potje!! Dat zal nu, twee weken na je post, vast nog beter gaan! Slapen ze weer door inmiddels? Wanneer gingen jullie beebs doorslapen? Ik ben sinds een paar dagen weer uit mn ritme. Had altijd een vast schema van 7.00-12.00-16.00-20.00-23.00 Maar de laatste tijd moest ik haar flink wakker maken om 23u en dan dronk ze maar een klein beetje, zo moe was ze. Zielig, dus dat doe ik niet meer, maar daarom komt ze wel weer snachts tussen 3 en 4. Anders sliep ze van 23 tot 7. Niet echt handig nu ik weer moet werken, maar wakker maken uit een diepe slaap is ook niet leuk. @Ikke: leuk dat je aan het knutselen gaat! Ben wel benieuwd! Ik kan het alleen niet vinden op fb? Wil je hier iets plaatsen als je iets af hebt?? Fijne week meiden!
Hey dames! Je bent echt lang niet meer geweest krullie! Wel fijn dat alles goed gaat en geniet nog maar extra van je meisje.. Idd niet fijn dat je weer moet gaan werken maar komt goed. Wat balen dat ze 's nachts weer komt maar kan ook een sprongetje zijn he.. Hier is het nu heel wisselend met de dames. De ene keer slapen ze tot 8.. soms nog wel iets langer en dan de andere keer is het weer 6... ze willen vaak de laatste fles niet meer drinken..en straks hadden ze m beide bijna helemaal op.. heel gek maar goed... het maakt mij niet uit. Nee ik geef ze nog geen brood. Vrijdag wilde ik wegen bij het cb maar toen was ie dicht... ben aan het denken of ik morgen zal gaan maar wil eigenlijk nog veel luiertaarten en manden maken... het is zo leuk he allemaal die dingen maken voor baby's en kleine kinderen.. De website is af Voor spullen check de site : www.hipspull.nl Jonie hoe gaat het met je manneke op school? En met je meisje... Hier doen ze het super. Maatje 62 zit nu echt goed.... soms nog iets te groot.. en sommige dingen vallen wat kleiner.. dus die kunnen alweer in de doos.. haha.. ze zijn alweer 7 maanden geweest... gaat zo snel he