In januari 2012 voor de 1e keer naar de gyn

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikke175, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Krullie, wat fijn dat je al zo snel geopereerd kunt worden. Echt super zeg. Ik zou dat morgen even allemaal navragen aan de apotheek. Die kunnen jou dat precies zeggen. heb wel eens gehoord dat je provera een aantal dagen tot een week moet slikken en dat je menstruatie vrij snel komt, maar weet het niet zeker. Dus als ik jou was zou ik wel voor de operatie beginnen. Stel nu dat je dit langer dan een week zou moeten slikken...heb je rond je vakantie je eisprong dacht ik zo...weet het ook niet helemaal natuurlijk maar het is bij iedere gyn anders. Ik heb verder zelf geen ervaring ermee...
    Dus vraag het morgen eventjes na en dan heb je het in ieder geval zeker goed op orde :D Echt super dat je zo snel geopereerd kunt worden zeg...ben helemaal happy de peppy voor jou :)

2. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Krullie, super dat je al zo snel geopereerd kan worden!
    Hoop dat de operatie goed verloopt en, dat je er zo goed als geen last van gaat hebben!
    En dan het leuke vooruitzicht van Egypte. Echt blij voor je dat het zo snel kan!!
    Voor de provera zou ik ook gewoon even navragen bij de apotheek.
    Van primolut weet ik dat ze het je doorgaans 10 dagen laten nemen en dat je dan gedurende die 10 dagen of de 10 dagen erna ongesteld wordt. Niet zeker dat het bij provera gelijkaardig loopt....

Dank je!

Ikke, ik hoop mee voor je dat je medicijnen krijgt voor je cyclus!
    Ben mee benieuwd naar wat ze gaan zeggen komende woensdag. In ieder geval wel blij voor je dat vriendlief met je mee kan en je dus niet alleen hoeft te gaan.
    Inderdaad, allemaal heel spannend!
    Bedankt! Het is bijna morgen; ben echt benieuwd...!

Niet zeker als ik morgen online raak, maar zondag laat ik zeker weten hoe het geweest is.

Liefs en, goed weekend alvast!

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fieneke, thanx! Ik moet nu het hele weekend werken en dan is het alweer de nieuwe week. De week waarin we alles te horen krijgen en het kriebelt nu al in mijn buik moet ik zeggen...hihi.
    Doe rustig aan morgen en we horen het zondag wel van je.
    Heeeeeeeel veel succes! Jij ook een heel fijn weekend met hopelijk super nieuws over vanalles en nog wat.

En de rest van de meiden...jullie ook een heel fijn weekend en tot klets hier!

4. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikke, dank je!!
    Goh, het hele weekend werken... Maar, dan gaat het extra snel voorbij en, is 't nog sneller woensdag!
    Jij ondanks het werken ook een heel fijn weekend!
    En, ik tel mee verder af naar woensdag! Mee benieuwd!

Liefs!

5. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Krullie, wat fijn dat je al zo snel geopereerd kan worden! En super lekker naar Egypte, heerlijk ben jaloers!!

Ikke, wat spannend deze week! Hopen op goed nieuws!
    En werkze dit weekend.

Fieneke, succes morgen en fijn dat je mannetje thuis is en mee kan. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Ik moet as dinsdag naar de gyn, maar moet zeggen dat ik er op dit moment eigenlijk niet zo mee bezig ben. Ik heb deze maand zelfs niet eens mijn temp bijgehouden en dat voelt eigenlijk wel prima. Ik zit nu rond mijn ei en ik weet eigenlijk niet eens of het nog komt of al geweest is. Wel goed ons best gedaan natuurlijk. Tja we zien wel weer...

Fijn weekend allemaal!

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fieneke, succes vandaag! Lief dat je met me mee telt. Maar ik moet zeggen dat zo'n weekend werken altijd snel voorbij gaat. Straks heb ik late dienst en morgen weer vroege...dus komt goed...

Jonie, je moet idd dinsdag naar de gyn...een dagje eerder dan mij. Laat het gewoon op je afkomen. Ik moet zeggen dat ik de 1e keer niet zo zenuwachtig was maar de keren daarvoor wel...ook met de onderzoeken, omdat ik niet wist wat ik moest verwachten. Maar woensdag krijgen we de uitslagen en daar ben ik wel een beetje zenuwachtig voor...haha...komt hopelijk allemaal goed. Als je niet meer online komt wens ik je bij deze alvast heel veel succes voor dinsdag :)

Manytroubles, jij moet toch ook dinsdag terug? Dan krijg je de uitslagen toch? Spannend zeg...ben erg benieuwd hoe en wat bij jullie...

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

He meiden!

Dat gaat een spannende week worden met alle bezoekjes aan de gyn en de uitslagen!
    @Fien: hoe was het vandaag meis? Ik hoop op heel goed nieuws voor jullie!
    @Ikke: werkse dit weekend. Voordeel is inderdaad dat de tijd voorbij vliegt. Ook voor jullie duim ik dat alle resultaten positief zijn en er snel gestart kan worden met een succesvolle behandeling!
    @Jonie: al heb je je temperatuur niet bijgehouden, je hebt wel goed geklust dus wie weet meis! Ik hoop dat je een eisprong hebt gehad en kunt gaan aftellen naar je NOD! Veel succes dinsdag!

Ik heb alle medicatie opgehaald en helaas moet ik nog even wachten :( Moet starten met Provera om de menstruatie op te wekken, maar je mag het niet slikken bij aandoeningen aan je galwegen/galblaas en ook niet voor operatieve ingrepen. Helaas pindakaas! Direct starten na de ingreep op 2 februari lukt ook niet, dan vallen de dagen dat ik terug moet komen voor echo's in de vakantie en weet ik niet hoe of wat. Ook heb ik een kans dat ik dan de eerste dagen nog ongesteld ben en daar heb ik toch echt geen zin in! Bovendien heeft Clomid ook een flinke lijst met bijwerkingen en ben ik dan maar liever in Nederland als ik dat moet gaan slikken ;)
    Helaas voor mij dus nog eventjes wachten. Zodra ik terug ben van vakantie (over 5 weken alweer) ga ik starten met Provera.

Wens jullie een heel fijn weekend toe en hoop op goed nieuws voor iedereen!
    Liefs,
    Daan

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krullie, Wat een tegenslag zeg van die medicijnen. Heb jij natuurlijk weer...wil je zo snel mogelijk beginnen en dan kan dat niet vanwege die stomme gal...Gelukkig heb je wel een fijn vooruit zicht met een leuke vakantie...en dan als je terug bent meteen beginnen met de medicijnen. Die 5 weken vliegen opzich wel voorbij als je veel gepland hebt...nog een week zowat en dan is de operatie al...dan nog even herstelle...op vakantie...en gaan met die banaan ;)
    Ik wist niet dat Clomid heel veel bijwerkingen heeft...stel dat ik die medicijnen ook in moet gaan nemen kan me dus alvast voorbereiden...hihi...

Fijn weekend en tot klets!!

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fieneke, Hoe is het gegaan gister? Ben je al iets wijzer geworden over hoe en wat? Ben erg benieuwd. Waren ze een beetje aardig daar?

10. sunshineS1976

Ook ik ben heeeel nieuwsgierig!:D

11. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Jonie, bijna morgen!
    Ben in december ook gestopt met temperaturen. Deed me wat afstand nemen en deed wel goed (hoewel ik hier en daar de rode lijn die het temperaturen gaf, miste).
    Hoop dat het morgen allemaal heel goed gaat meevallen!!

Ikke, dank je!
    Goh, eerst late dienst en dan vroege; is dat niet zwaar?
    Het weekend is in ieder geval weer om, woensdag komt dicht in de buurt!
    En, clomid kan inderdaad heel wat bijwerkingen geven. Ik had heel veel last van opvliegers, overal krampjes en steekjes en pijn, was voor vriendlief niet echt te genieten, heel veel last van misselijkheid, ... En, zelfs mijn haar werd er broos van...
    Maar maar, 't heeft wel mijn cyclus regelmatig gemaakt. Dus ondanks al die bijwerkingen zou ik er zo weer voor gaan!

Krullie, wat balen..........
    Maar, nog heel even en je kan op vakantie, lekker genieten en, als je terug bent kan je meteen beginnen!
    Lijkt nog een eeuwigheid, maar tijd gaat zo snel...
    Ik zet me even mee met je op het wachtbankje, kan ik je gezelschap houden.

Hier: zaterdag is goed meegevallen; was heel nerveus maar dat heeft vriendlief goed opgevangen.
    Alles ging er heel gehaast aan toe (wachtzaal zat vol; wij hadden een afspraak om half 11 en waren om 12u eindelijk aan de beurt). Ik had niet veel positiefs gehoord over de aardigheid daar, maar dat viel heel goed mee - oef!
    We hebben eerst een vragenlijst moeten doorlopen over allergies en operaties enzo. Dan heeft ze een inwendige echo gedaan en nog een onderzoek waarmee ze wilde zien als alles wel goed zat. Uit de echo bleek dat mijn rechtereierstok niet werkt, maar dat zou geen probleem zijn.
    Ze heeft me opnieuw een dosis clomid voorgeschreven (100mg). 1 dosis, om me via fm-echo's op te kunnen volgen.
    Als ik ongesteld werd, moest ik meteen bellen voor een afspraak om mijn bloed te laten onderzoeken. En, om een afspraak te maken voor de eerste echo (op dag 8 of 9 van de cyclus).
    Tot mijn eigen verbazing werd ik gisteren ongesteld (een cyclus van 27 dagen, zo kort heb ik ze nog nooit gehad!). Dus, straks kan ik al meteen bellen!

Vriendlief zijn zwemmers moeten ook onderzocht worden; pas als dat onderzoek gedaan is, gaat ze verder met onderzoeken bij mij. Alleen, hij lijkt in januari er niet echt meer tussen te kunnen en, vermits hij in februari maar 2 dagen thuis is, schuift alles op tot maart.... We gaan proberen er nog tussen te geraken in januari, maar die kans is klein....

Dank jullie!

Liefs!

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fieneke, wat leuk dat je een berichtje hebt achter gelaten. Ik moet zeggen dat het opzich wel te doen is met late diensten en daarna weer vroege. De tijd vliegt voorbij...alleen als ik late dienst heb gehad val ik niet meteen in slaap en dan is het een kort nachtje...ik ben toch al niet zo van de vroege diensten maar als je eenmaal in de auto zit op weg naar je werk...is het niet meer zo erg...haha..
    Ik ben wel heel benieuwd naar woensdag ja....ben zo benieuwd of ik medicijnen ga krijgen en wat er verder gaat gebeuren....ik moet wel pas 's avonds daarheen dus denk dat ik pas donderdag zal schrijven hoe het was...
    Zo...jullie hebben lang moeten wachten zeg totdat jullie aan de beurt waren... Gelukkig is het wel meegevallen. Ik moet zeggen dat wij helemaal geen vragenlijst hebben in hoeven te vullen. Ik hoor meer mensen zeggen dat ze dat wel hebben moeten doen. Maar misschien komt dat nog wel. Wat fijn dat je meteen al een echo hebt gekregen zeg. Maar wel vervelend dat je rechter eierstok niet werkt. Maar je kunt met 1 eierstok ook echt wel zwanger raken. Dus nu moet je weer aan de clomid? En stom zeg dat die wachttijden zolang zijn om zaad te laten onderzoeken. Wij konden gelukkig elke keer een week later terecht. Ik hoop zo dat jullie dat nog kunnen laten doen deze maand. Want wachten tot maart duurt wel erg lang. Kun je dat niet bespreekbaar maken? Wel fijn dat je nu alweer ongesteld bent geworden. Kun je meteen verder met de onderzoeken en hoef je niet nog super lang te wachten... :D

Jonie, morgen moet je naar de gyn...spannend zeg... hoe voel je je nu?

Manytroubles, jij moet morgen ook he? Dan krijg jij je uitslagen toch? Hoe voel jij je nu?

13. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Fieneke, fijn dat het meeviel zaterdag en zo lang wachten joh, pff! Hoe konden ze zien dat de rechtereierstok niet werkt dan? Had je verklevingen ofzo? ook lekker dat je cyclus nu mooi kort is. Kunnen jullie gelijk starten met de onderzoeken.
    En ik morgen ja, ben gek genoeg niet zenuwachtig. Zal morgen wel komen denk ik.

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jonie, succes morgen bij de gyn! We horen wel hoe het is geweest. Ben erg benieuwd...

15. sunshineS1976

He meiden!

@Fieneke: fijn dat het eerste bezoek bij de gyn er nu opzit! Wat shit dat een eierstok niet werkt... ok het kan dan wellicht geen kwaad bij het zwanger worden, maar het is toch geen leuk nieuws.
    Ik hoop dat jullie er nog snel tussen kunnen voor het sperma onderzoek. Ik vind het wel raar als dat niet zou kunnen. Wij konden het gewoon inleveren bij het lab en een week later bellen voor de uitslag. Wij kozen ervoor om persoonlijk af te spreken, maar bellen kan ook.
    Wanneer ga je beginnen met de Clomid? Nu je zelf ongesteld ben geworden, mag je dan toch meteen beginnen op dag 3 met het slikken van Clomid? Als je straks eitjes blijkt te hebben kunnen jullie toch gewoon flink gaan klussen dan? ;) Wie weet , wie weet, wie weet!
    Of heb ik iets over het hoofd gelezen?

@Jonie: succes hoor!
    @Ikke: nog 4 daagjes!

@All: ik ben heel eigenwijs geweest en heb mijn huisarts nog even gebeld (de assistente dan) en gevraagd of ik niet al kan beginnen met Provera. Als ik dat nu slik en even goed plan, word ik net twee dagen na de operatie ongesteld. Hij had eigenlijk geen bezwaar. Het wordt afgeraden bij (grote) operaties waarbij je bedrust moet houden. Provera kan dan een risico op trombose geven. Dat is bij mijn galblaasoperatie niet echt het geval. Bovendien krijg ik ook een spuitje tegen trombose in het ziekenhuis dus is er niet echt een gevaar.
    Kortom: woensdag ga ik de eerste pil nemen! Dan word ik 2-4 dagen na de operatie ongesteld. Dat kan heftig worden en gelukkig ben ik dan nog thuis. Meteen beginnen met Clomid op de derde dag. Net voordat we vertrekken kan ik nog voor echo's terecht dan om te kijken of er inderdaad eitjes rijpen. En met heel veel geluk slaat het aan en valt de eisprong in Egypte en kunnen we heerlijk aan de slag!
    Ik ben nu wel heeeel optimistisch, maar je weet het maar nooit!
    Heb wat zwangerschapstesten besteld, komen morgen binnen als het goed is. Voordat ik met Provera begin moet ik een spontane zwangerschap uitsluiten. Heb meteen 6 testen besteld, kunnen we even vooruit de komende maanden! ;)

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krullie, wat leuk een berichtje van jou. En wat een positief nieuws zeg. Echt super. Dus je kunt woensdag al beginnen? Gaaf zeg. Enne...4 daagjes heb je fout...het zijn er nu nog 2. Ik moet woensdag namelijk naar de gyn...als jij begint met je provera...
    En dan kunnen jullie lekker op vakantie klussen. Is wel fijn hoor dat je het nog net zo kunt plannen dat je ook echo's krijgt om alles in de gaten te houden. Echt super gewoon. Ben erg blij voor je :D Komt helemaal goed dus ;)

17. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Wat goed van je Krullie dat je er zelf achteraan gaat. Zo zie je maar, nu kun je al snel beginnen terwijl je anders maar zit te wachten.

Hier lekker zenuwachtig nu! Maar meer omdat ik geen idee heb wat er gaat gebeuren. Laat het straks wel even weten. Moet er om 10.30 zijn.

18. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ikke, succes straks!
    Ik duim voor jullie! En, ben enorm benieuwd!
    Hoop dat ze jullie op de snelweg naar roze zetten!

Dat vroege opstaan is ook niks voor mij. Werk liever 's avonds wat langer door zodat ik 's morgens langer kan slapen.
    Jammer genoeg haalt de wekker me 's morgen om 20 na 5 al uit bed....

Dank je!
    Vriendlief heeft gisteren het labo zover gekregen dat ze hem vandaag er nog tussen genomen hebben. Zijn zwemmers zijn ondertussen binnengebracht. Ben er enorm blij om; dat spaart ons het wachten tot maart!
    Heb nu wel geen idee hoelang je normaal moet wachten op de uitslag van zo een onderzoek; kan jij me helpen?
    Hebben het er kort over gehad dat vriendlief zo weinig in het land is; ze ging er zoveel mogelijk rekening mee houden. Haar aanraden het labo zelf te bellen liep in ieder geval al meteen goed!

We krijgen die clomid nu opnieuw, maar deze keer ook met echo's erbij. Maandag om 7u30 hebben we de 1ste. Vind het spannend!

Jonie, ook jij veel succes vandaag!!
    Ik duim!
    Goh... Als ze iets uit de echo afgeleid heeft ervan weet ik niet. Ze leek het al te vermoeden; toen ik dan positief antwoordde op haar vragen als ik buikpijn had tijdens de menstruatie en veel bloed verloor dan, sprak ze meteen over endrometriose... Dat moet sowieso gecontroleerd worden met een kijkoperatie; even afwachten dus maar....
    Uit de echo bleek dat die rechtereierstok niet werkt. Zaten ook geen eitjes klaar; terwijl de linker vol leek te zitten.

Krullie, heb ik meteen antwoord op mijn vraag: een week wachten ongeveer dus met de uitslag van het zaadonderzoek :).

Goh, ben blij dat je even koppig de HA gebeld hebt!! Super! Moet je helemaal niet erg lang het wachtbankje op!!
    Succes en, ik duim zo dat het lukt zo!!!
    Echt blij voor je!

En, ik ben vandaag inderdaad met clomid begonnen, dus, kunnen weer aan de klus!

Knuf!

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jonie, we horen het wel. Je bent gewoon nu daar. Spannend zeg. Ben erg benieuwd wat ze zeggen...

Fieneke, ik moet morgen avond pas naar de gyn. Vandaag moet ik werken maar in ieder geval bedankt voor je lieve berichtje. Je mag je duimen nog bewaren voor morgen avond ;)
    Wat fijn dat je bent begonnen met clomid. Maandag al de 1e echo..nog een weekje wachten ( iets korter ) spannend zeg.
    Wij hebben 2 weken moeten wachten op de uitslag van het zaad en nu deze keer ook. Krijgen morgen pas alles te horen.
    Straks werken...niet zo'n zin in maar dan gaat de dag wel snel voorbij :)
    Ik ben erg benieuwd wat er bij jullie allemaal uitkomt zeg...en hoe het verder gaat...

20. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Zo, daar ben ik weer. Vandaag dus geweest en het leek erop dat ze me eerst weer naar huis wilden sturen. We zijn toch nog maar een half jaar weer bezig volgens hun. Ik heb er toch op gestaan om wat verdere onderzoeken te doen en uiteindelijk heb ik de gyn zo ver gekregen. Hij heeft eerst een inwendige echo gedaan. Dat zag er goed uit. Deze maand zelfs een ei op links gehad (rechts zit geen eileider) dus dat is meer kans voor ons deze maand. Ik krijg ook een hsg. Ik moet op de eerste dag van mijn volgende ongi bellen en dan kan ik binnen een paar dagen terecht. Voel me nu erg moe en emo, pff. Maar ben wel blij dat ik ben geweest.

Deel Deze Pagina