Fieneke wat fijn dat het nu al onderzocht wordt. Volgens mij duurt het niet zo erg lang voordat je de uitslag krijgt. Bij ons duurde het een week. Met 1 eierstok kan je ook goed zwanger raken, het kan alleen wat langer duren. Ik weet van een boel meiden die ook een bbz hebben gehad en maar 1 eileider hebben dat het vaak snel weer raak is (alleen niet bij mij helaas:x). Ikke succes morgen! Zal voor je duimen!
@Ikke: Sorry meis dat ik verkeerd was met je bezoek aan de gyn! Morgen mag je! Yeeeeh! Ik duim ook mee voor alleen maar goed nieuws!! Laat ons zsm iets weten! @Jonie: meid wat goed van je dat je je niet hebt laten afschepen! Je hebt recht op een onderzoek, je bent ook niet voor niets doorgestuurd toch. Super dat je je niet zomaar hebt laten wegsturen! En wat een (voorzichtig) positief nieuws al, gewoon een eitje! Wat is een hsg? Sorry, maar ik ben nog een beetje bleu in dit wereldje Hoop dat je snel terecht kunt en ze een behandelplan gaan uitstippelen. Of nee, eigenlijk: wie weet is het nu wel gewoon raak deze maand?! Dat hoop ik nog meer voor je! @Fien: Wat een goed nieuws dat je nu gaat starten met Clomid en maandag meteen een echo krijgt! Kunnen ze dat zo snel al zien aan je eitjes? En wat kun je heerlijk vroeg terecht zeg! Dat is volgens mij ook niet in elk ziekenhuis mogelijk Ik hoop dat het goed aanslaat en jullie een goede poging mogen wagen!
Beste dames, Ondanks dat ik niet zoveel reageer hier, probeer ik wel steeds mee te lezen en bij te lezen hoor! En ik hoop zo dat we op een gegeven moment allemaal in andere topics mee kunnen schrijven!!! Ik ben vanochtend bij de gynaecoloog geweest en.... Alles was goed. Echt alles. Niks te vinden. Geen oorzaak dus waardoor ik nog steeds niet zwanger ben. Lekker vaag dus. Nu afwachten tot eind april, omdat het HSG-onderzoek je tijdelijk meer kans op een zwangerschap hebt. Mocht ik dan nog niet zwanger raken dan zal het IUI gaan worden. Kortom: Eigenlijk ben ik geen steek verder en toch ook wel Afwachten dus maar weer. Vandaag dag 21 van mijn (behoorlijk regelmatige) cyclus. Wordt vervolgd dus! Groetjes Manytroubles (Manlief en ik hebben trouwens goed geklust deze maand! )
Hieronder staat wat een hsg is: Wat is een Hysterosalpingogram? Hystero-salpingo-gram betekent: het zichtbaar maken van de baarmoeder en eileiders door middel van een röntgenfoto nadat contrastvloeistof in de baarmoederholte is ingebracht via de baarmoedermond en hals. Doel van het HSG Door middel van het HSG-onderzoek wordt nagegaan of er afwijkingen in de baarmoederholte zijn en of de eileiders doorgankelijk zijn.
Manytroubles, wel fijn dat er niets aan de hand is, maar ik snap je gevoel wel. Maar misschien is het deze maand wel raak. Ik hoop het voor je!
Jonie, Wat goed dat van jullie dat jullie hebben volgehouden bij de gyn. erg vervelend dat ze jullie in 1e instantie naar huis willen sturen. je komt niet voor niks langs. Ben erg benieuwd naar je HSG. Wel erg spannend. Dus nu even afwachten tot je ongesteld wordt... Krullie, geeft niet. Iedereen kan zich vergissen in de dag. Lief dat je met me mee duimt. Ik laat het zsm weten. Manytroubles, echt super fijn dat alles in orde is, maar ook weer ontzettend vervelend dat je nu niet weet waarom het niet lukt. Jeetje, nu dus wachten tot eind april. Duurt lang he. Ik hoop echt dat je voor die tijd zwanger raakt en anders hoop ik dat de 1e keer IUI aanslaat. Is niet niks allemaal. Heel veel succes met klussen komende tijd en hoop dat het niet voor niks is... Vnvd naar de gyn. Ben erg benieuwd. Ik laat jullie zsm weten hoe het is gegaan en wat er gezegd is geworden....
@Manytroubles: fijn dat alles goed is, maar vervelend omdat je dan helemaal niet weet waar het nou aan kan liggen dat zwanger raken niet lukt. Ik hoop dat jullie niet hoeven af te wachten tot eind april, maar voor die tijd spontaan zwanger raken!! Aan het klussen zal het in ieder geval niet liggen! @Jonie: bedankt voor je uitleg! Lijkt me een zinvol onderzoek! Snap niet goed waarom de gyn het daar bij mij niet over heeft gehad. Op de echo leek alles in orde, maar dat weet je dan toch pas zeker met een HSG? @Ikke: weet niet hoe laat je bij de gyn moest zijn... misschien ben je er nu wel. Spannend, thumbs up!
Hallo lieve meiden! Hier is ikke weer Nou...mijn ziekenhuisbezoek...We waren natuurlijk weer eens te vroeg en het liep 10 minuten uit....ze startte het gesprek dat er met mijn hormoonhuishouding waar ik op ben geprikt + schildklier niks mis is. Dit is perfect in orde. Ook mijn vriend heeft super zaad (terwijl met de 1e test onder het gemiddelde zat ) hij ligt ver boven het gemiddelde dus hij mag in de kroeg flink op gaan scheppen...hihi... Nu komt de rest aan de beurt....jaja...het verlossende woord kwam ter sprake..ikke heeft PCO... Dus aan de hormoonpillen. Morgen ff ophalen bij de apotheek ( hoop dat ze ze op voorraad hebben ) en dan kan ik morgen al meteen beginnen. Ik krijg eerst Duphaston om mijn menstruatie op te wekken. Dit moet ik 10 dagen innemen. Als mijn menstruatie op gang komt meteen stoppen met die pillen en dan op dag 3 t/m 7 krijg ik Clomid 50 mg...op de 1e dag van mijn menstruatie bellen om op dag 10 een afspraak te maken voor een echo...dus ben benieuwd. Ik zit er wel mee in de maag dat we eind februari 2 weken op vakantie gaan...dus we hebben al uit zitten tellen dat ik de 1e aankomende 3 dagen ( vanaf morgen ) niet ongesteld mag worden...dan komt het precies goed uit met de vakantie mocht de 1e poging mislukken en we meteen door willen gaan met de 2e poging. Als ik eerder ongesteld word zal ik niet kunnen starten met de 2 ronde clomid aangezien ik de echo moet krijgen als we op vakantie zijn en dan moet ik voor 1 maand de pil slikken en dat wil ik niet. Wel heeft de gyn gezegd dat ze clomid maar max 6 keer voor gaat schrijven. Mochten we niet zwanger raken hiervan weet ik niet wat er verder gaat gebeuren....dus dat is even afwachten. morgen dus hopelijk beginnen met de 1e kuur. Bedankt voor jullie lieve berichtjes... Nu weet ik wel waarom het zwanger worden niet lukt! Krullie, jij vandaag begonnen met provera??? hoeland moet jij dit medicijn slikken?
Ff vanuit bed en met phone: goed nieuws meis! Je vriend mag ook blij zijn hihi. Eigenlijk hebben wij dezelfde diagnose en behandelling! Ik ben net gestart met provera vandaag, ook 10 pillen. Je moet even goed rekenen met je vakanttie. Na tien dagen provera , of wwat jij hebt, word je pas na 3 tot 7 dagen ongesteld. Dus morgen beginnen is over minimaal 13 tot max 17 dagen vooor t eerst ongi. Spannend dat we nu tegelijk gaan beginnen! Duim voor je meis!!! Heb vanaaf trouwens ook weer de eerste foliumzuur pil genomen. Dat slikken jullie toch ook meiden ? Ik ga slapen, ben hier morgen weer xxX
Krullie, Wat fijn! Dan zijn we bondgenoten!haha... De gyn zei tegen mij dat de menstruatie door de pillen op gang komt en ze zei als dat zo is meteen stoppen. Dus ik verwacht dat hij eerder komt dan na de pillen. Heeft ook niets gezegd van stel dat er geen menstruatie optreed...........dus we wachten maar af. Foliumzuur slik ik ook ja. Die slik ik al vanaf mei 2011. Een maand voordat we gingen stoppen ben ik hiermee begonnen en ben er nooit mee opgehouden Ik heb net mijn 1e tablet dhupaston ingenomen. Ben erg benieuwd wat het gaat doen. Ik denk toch dat jou tablet en mijn tablet anders werken....maar het kan ook zo zijn van niet natuurlijk. Tot snel weer! Liefs van mij
Hoi! Dank denk ik dat jouw pilletjes wat anders werken dan die Provera van mij ja. Ik heb trouwens 7 pilletjes, dacht tien. In de bijsluiter staat dat ik ze alle 7 moet slikken en 3 tot 7 dagen na de laatste pil word je dan ongesteld. Dan heb ik liever die van jou, dan gaat het sneller denk ik De laatste pil slik ik op dinsdag. Vanaf vrijdag kan ik ongesteld worden. Hoop maar dat het zaterdag wordt, aangezien ik vrijdag nog een dagje in het ziekenhuis lig. Dan lijkt het me niet zo prettig Ik was meteen begonnen met foliumzuur toen ik met de pil stopte. Maar toen ik na een aantal maanden niet ongesteld werd ben ik maar gestopt. Nu weer begonnen. Laten we hopen dat ik geen 20 doosjes nodig heb! We houden elkaar op de hoogte he hier! Laten we hopen dat de Clomid 50mg straks gewoon aanslaat!
Bij mij in de bijsluiter staat niet dat ik na de pillen ongesteld wordt. Het is wel voorgeschreven voor verschillende dingen..dus hoop gewoon dat ik rond zondag/maandag ongesteld wordt. Werkt idd wel sneller als dat zo zou zijn dan jou pilletjes.... Maar misschien duurt het ook wel 10 dagen...kan ook he. We houden elkaar zeker op de hoogte. Hoop ook niet voor jou dat je vrijdag ongesteld wordt. Zou balen zijn....lig je in het ziekenhuis en dan zit je met tampons te plaren...hihi... Jij hebt ook Clomid 50 mg zie ik dus hopelijk krijgen we hier beide goed resultaat op. Wel spannend zeg...misschien lopen we wel gelijk op??? In ieder geval wel in de buurt van elkaar
Goedemorgen, Ben er eindelijk weer! Heb al paar keer een post willen sturen, maar elke keer als ik "reactie versturen" klikte, viel de verbinding met internet uit... Nieuwe poging dus! Jonie, goh, goed dat je volgehouden hebt! Zou heel jammer zijn moesten ze je naar huis gestuurd hebben! Wanneer heb je je hsg? Ze zeggen dat je vruchtbaarder bent vlak na de hsg; hoop dat dat jullie ook al een duw de juiste richting uitgeeft! Vergeet wel zeker geen pijnstiller! Dank je! Krullie, hoe is het met jou? Dank je! Hoor regelmatig dat ze een eerste fm-echo doen op dag 8 / 9 van de cyclus; soms dag 10. Ben er best blij om; zeker omdat vriendlief dan nog net mee kan gaan. 2 februari komt in de buurt: succes met de operatie! Foliumzuur neem ik ondertussen al meer als een jaar; zeer belangrijk tijdens het zwanger worden (en de 1ste maanden van het zijn). Goh manytroubles; eind april, is nog een hele tijd! Hoop dat jullie in afwachting al zwanger mogen worden!! En, inderdaad, je weet eigenlijk niet echt veel meer en tegelijkertijd weer wel. Hoop mee dat jullie nu gewoon zwanger zijn, of het heel snel mogen worden! Ikke, ben blij dat je eindelijk weer waar het aan ligt! En, dat jullie nu doelgericht geholpen worden! Hoop voor je dat die clomid gewoon heel flink zijn werk doet en jullie heel snel naar een zwangerschap brengt! Na clomid zijn er nog een hoop mogelijkheden; doorgaans (maar is natuurlijk voor iedereen anders) gaat men over op spuiten en clomid, of enkel spuiten. Hoop dat je niet teveel bijwerkingen gaat hebben van clomid! En, dat alles mooi uitkomt met je 2 weken vakantie! HA heeft me hele tijd geleden gezegd dat je normaal altijd ongesteld wordt van die medicijnen. Had gezegd dat ik vermoedde dat het nog een eeuwigheid ging duren voor ik ongesteld werd... En ja hoor, op dag 17 na de 1ste pil werd ik eindelijk nog eens ongesteld. Hier gaat het best goed. Heb ook weer helemaal de positieve moed teruggevonden . Wel alweer last van de clomid, maar gelukkig niet zo erg als de vorige keer toen ik 100mg moest nemen. Maandag al de eerste echo; ben benieuwd! Hoop ook dat ik een vroeg ei heb; vriendlief vertrekt dinsdag alweer en, zou het jammer vinden moest de clomidronde een ronde voor niks zijn.... Liefs!
Fieneke, wat vervelend he van het internet. Maar gelukkig ben je weer terug Ja ik ben ook wel erg benieuwd hoe ik op de duphaston ga reageren en op de clomid. Ik heb gelezen dat je van duphaston ook gewoon erna ongesteld kunt worden. Heb ik het toch verkeerd begrepen...Ik hoop natuurlijk tussen de pillen door ongesteld te worden zodat het allemaal wat sneller zal gaan. Vanmorgen de 2e pil ingenomen........ben zoow benieuwd... Komt helemaal goed hoop ik. Dus jij reageert wel op clomid wat betreft bijwerkingen? Vervelend lijkt me dat...als je maar niet te heftig reageerd. Is voor jullie beide niet leuk. Maar ik hoop dat je ook een vroeg ei hebt. dan kun je nog flink klussen voordat je manneke weer weg moet. Echt super vervelend zeg dat ie zo vaak van huis is maar goed...zaad kan een aantal dagen overleven..en anders dinsdag voordat ie moet gaan nog flink klussen en hopen dat zijn zaadjes nog ff blijven zwemmen bij jou zodat ze je ei kunnen bevruchten...hihi. Op naar de zwangerschappen!!!!!!
Ikke, hoop voor je mee dat je heel snel ongesteld wordt! Zoveel te sneller kan je beginnen met die clomid. En, tuurlijk komt dat goed! Enkel jammer dat we altijd maar opnieuw geduld moeten hebben en moeten zitten wachten... Nog heel even! Ja, ik reageer echt wel fel op die clomid. Heb er 4 cyclussen met clomid opzitten (dit is nr 5) en, lijkt alsof ik dik 4 maanden niets anders gezegd heb dan dat ik me niet goed voel. Maar, ik reageer in het algemeen wel fel op medicijnen. Wat ik wel zelf merkte en, ook regelmatig hoor, is dat de bijwerkingen elke maand verschillen. Hoop dat het bij jou meteen goed aanslaat en, dat de bijwerkingen achterwege blijven! Dank je! Ik heb 21 februari een nieuwe afspraak bij de gyn voor al de uitslagen. Had vanochtend gebeld voor een afspraak, maar toen zeiden ze dat ik pas 8 juni ten vroegste terecht kon..... Ze hebben me proberen doorverbinden om me er toch nog ergens tussen te zetten, maar heb 't na 8 minuten wachttoon opgegeven. Vlak voor de middag nog eens gebeld en toen bleek er vanaf 21 feb weer plaats te zijn.... Begrijp er niks van, maar ik heb mijn afspraak! Liefs
Fieneke, Ik hoop ook dat ik snel ongesteld wordt. Als ik meer dan 14 dagen moet wachten op mijn menstruatie hebben we echt een giga probleem...We gaan net na carnaval op vakantie en blijven bijna 2 weken weg. Dan zit ik in de knoei met de echo's........echt super kut dan zeg...ik ben blij als ik snel ongesteld wordt....hihi....Gek he dat je daarom blij kunt zijn. Het geduld hebben is idd slopend......wachten tot de afspraak, wachten op ongie...wachten op dit...en dat....maar we doen het voor een goed doel en een hoopvol wensje! Balen dat je er zo heftig op reageerd. En dit is je 5e cyclus al? Dan ben je bijna klaar met Clomid...ik hoop dat deze poging aanslaat en anders de volgende........je krijgt er maar max 6 he?? Gelukkig kun je in februari weer terug. Anders moest je wel erg lang wachten. Is toch niet normaal he!!! Belachelijk. Gelukkig heb je het niet opgegeven. Liefs van mij
He meiden! @Ikke: rustig aan, niet op de zaken vooruit lopen. Wellicht word je wel tussendoor ongesteld en anders 3-7 dagen na je laatste pil. Mocht het in de vakantie vallen, geen nood. Dan mis je alleen de echo's. Dan weet je niet of er wel of niet een ei groeit. Je kunt gewoon lekker blijven klussen,want wie weet ligt er wel een eitje klaar! Des te groter is de verrassing dat als je thuiskomt blijkt dat er een eisprong is geweest. Ook is het dan nog maar kort afwachten tot je kunt gaan testen Komt goed! @Fieneke: fijn dat je een afspraak hebt voor eind febru! 8 Juni eerst? Kom op zeg! Dat zijn geen menselijke wachttijden meer! Spannend zeg die echo, ik hoop echt dat er een mooi ei (of twee/drie!) aan het groeien zijn en je kunt gaan klussen! Dat zou te gek zijn! Heb je het met de gyn gehad over het werk van je vriend? Weten ze daar niets voor? Handig is het niet, dan kun je wel eens wat rondes missen. Daar moet toch een oplossing voor zijn denk ik, jullie zijn niet de enige waarbij de man niet altijd thuis is. Misschien iets met sperma invriezen en dat je het dan zelf kunt insemineren als hij er niet is maar er wel een eisprong aan komt? Wat voor bijwerkingen heb je? Toen ik aan de pil was, gedroeg ik mij gedurende een week al als een heks. Ben dus echt heel erg benieuwd wat Clomid met mij gaat doen straks... *beware!* Fijne aaf en weekend meiden! X Daan
Hey krullie/Daan, haha...Ja weet je wat het is...ik wil wel graag weten hoe ik reageer op de clomid. maar ik dacht dat de echo's echt gedaan moesten worden. De gyn zei tegen mij dat het best kon zijn dat er meer dan 3 eitjes gaan rijpen en dat we dan niks mogen doen ivm meerling zwangerschap...en ik heb geen zin om een 3,4 of 5 ling in mijn buik te krijgen. Ik denk ook niet dat dat zo zou zijn...denk het niet want heb maar 50 mg...Anders bel ik gewoon van te voren als ik op dag 17 nog niet ongesteld ben...hoop het echt wel...pff wat een drama...vond het wachten totdat we naar de gyn mochten niet zo erg als nu wachten totdat ik ongesteld wordt. Ik hoop echt dat ik tussendoor ongesteld word...en anders begin ik toch gewoon met Clomid en zien we het wel.....Wel balen dat we dan echo's missen maar wil geen maand "weggooien"......Komt goed Hihi.. Bedankt voor je woorden want voel me wel iets gerust gesteld...hoop maar niet dat de gyn zegt dat we een maand aan de pil moeten maar dat doe ik dan toch niet Fijne avond!
Komt wel goed Ikke! En inderdaad lekker eigenwijs blijven en niet aan de pil gaan als de gyn dat zegt haha Zou ik ook niet doen! Misschien reageer je heel goed op Clomid en heb je 1 of twee mooie eitjes. En bij drie kun je ook nog wel klussen hoor... Drie eitjes wil niet zeggen dat het alle drie raak is, het kan er ook eentje zijn of zelfs geen. Met drie zou ik ook (eigenwijs he!) gewoon klussen! Maar stel je voor dat je er 5 hebt, nee daar zit je niet op te wachten. Maar stel dat: dan krijgen we een klusverbod! Nou daar moet je met onze vakanties in het vooruitzicht toch ook niet aan denken?! Moet je nog condooms gaan meeslepen ook Ik vind het echt spannend de komende tijd... we hebben het er voortdurend over. Ben af en toe ook al wat websites en foldertjes aan het bekijken van babykamertjes... echt erg. Ik hoop zo dat het snel raak zal zijn voor ons allen hier!! Vanmiddag op visite. Mijn schoonzus is er ook. Zij is over 4 weken uitgerekend. Ik moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind om ermee om te gaan, het is erg confronterend. Ik weet dat ik verminderd vruchtbaar ben en dat het nog maar de vraag is of je zelf ook ooit een wondertje in je armen mag houden. Blijft moeilijk al die zwangere buiken en kraamfeestjes... X Daan
Oke. Pestbui hier. Hebben we zó goed geklust, is dag 26 toch weer dag 1 van mijn cyclus geworden. Hopeloos!! Krullie8: Ja, lastig, om mensen wel met een dikke buik te zien terwijl joue buik zo superslank blijft!! Uit zelfmedelijden vandaag een nieuwe tent gekocht, uit eten geweest. (rood vlees en rode wijn) en mezelf een abonnement op een fijn tijdschrift cadeau gedaan. Life sucks. Toch lieve groetjes van mij!