mmm zou het helpen als ik mijn man bespring als hij om 17.00 thuiskomt? Gewoon voor de zekerheid? Ik lees overal verschillende info... een eicel kan alleen bevrucht raken als hij nog niet gesprongen is... en ergens lees ik weer: de eicel kan bevrucht worden binnen 12-24 uur ná de eisprong... wat is het nou????
Krullie, Ow neeeeeeeeeeeeeeeej....ik hoop echt niet dat je ei al is gesprongen. Het zou idd vroeg zijn maar je weet het niet!! De eisprong geeft wel een stekend gevoeld zeggen ze ( ikzelf heb nooit mijn ei voelen springen )...maar 1 ding weet ik zeker...als je ei is gesprongen, kan hij nog wel bevrucht worden. Je eitje legt de weg nu af naar de baarmoeder en als hij in de baarmoeder aankomt en hij is niet bevrucht, volgt je menstruatie...zo zat het toch? hihi...dus wat je moet doen, is idd je man bij thuiskomst bespringen en zeggen dat zijn snelste zaad suuuuuuuuuuuuuuper hard moet zwemmen....haha...en ik hoop natuurlijk niet dat je eitje al weg is want dat zou wel echt super balen zijn zeg. Ik hoop dat ze morgen zien dat je eitjes zo aan het groeien zijn dat dat de pijn veroorzaakte... En dan heb je evengoed vandaag fijn bijgeklust Ik hoop echt dat je nog een mooi eitje mag vinden aankomende dagen. Ben wel erg benieuwd wat ze morgen zien bij jou... Ik duim met je mee dat ze nog echt wel wat zien
Krullie,ik zie nu pas dat we beide op 5 jan voor de 1e x bij de gyn zijn geweest...is wel echt toevallig...en grappig.. hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag? En de rest van de meiden? Ben eigenlijk wel benieuwd...hihi...hoezo nieuwschierig
Thnx Ikke! Dan ga ik hoe dan ook aan de slag als hij vanmiddag thuis komt! Je weet het maar nooit immers... Hij had superzaad ja.. haha laten we het hopen dat het die naam waarmaakt als mijn ei inderdaad al gesprongen is! Maar als je zo'n vroege eisprong hebt, heb je volgens mij nooit dik genoeg baarmoederslijmvlies aangemaakt enzo... zucht ik weet het ook niet! Zal helaas nog 24 uur moeten afwachten voor ik meer weet! He grappig dat we allebei op 5 jan zijn "gestart" voor het echie! Nu nog tegelijk een positieve zwangerschapstest! Ik ben 26, in mei alweer 27 De tijd gaat veel te snel...ik word echt OUD! haha Ik had liever jong(er) moeder willen worden. Hoe oud ben jij? Mijn vriend is trouwens 35. De jouwe? xxx
Ow Krullie, niet te hopen dat je ei al geweest is! Het zou wel heel vroeg zijn, dus wrs komt de pijn van het eitje dat groeit. Ik had zelf ook altijd een aantal dagen van tevoren vruchtbaar slijm. Ik zou er natuurlijk wel even voor gaan vanavond!! En morgen weet je het zeker. Spannend zeg!! Hoe laat moet je? Ikke, hoe gaat het met jouw klachten? Ik moet er morgen 15.15 zijn. Ben zoooo zenuwachtig nu. Al een week vroeg wakker enzo. Pff! zal zo blij zijn als het op de goede plek zit! Wij gaan volgende week ook op vakantie. Een lang weekend naar de Belgische ardennen. Kan niet tippen aan Egypte natuurlijk , maar heb d'r wel zin in! Ben trouwens 27.
Hai Jonie! Ik hoop ook niet dat het al een sprong was... in ieder geval mijn man meteen besprongen toen hij om 16u thuis kwam Hebben we in ieder geval ons best nog gedaan al vrees ik dat het te laat is als ik echt vanmorgen mijn eisprong heb gehad. Morgen weet ik meer... pff ! Moet om 8.30! Daarna nog langs de chirurg, daarna even snel reispapieren ophalen bij het reisbureau en nog even bij iemand om de koffie. Ik ga voor jou duimen dat het vruchtje op de goede plek zit! We gaan hier gewoon vanuit! Kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig bent. Morgen word je weer gerustgesteld! Heel bijzonder om dan een glimp op te vangen van jullie kleine! De Ardennen zijn ook superleuk, ga ervan genieten! Dat gaat zeker weten helemaal goed komen als jullie morgen een mooie echo hebben!
Krullie, Je hebt je man besprongen lees ik? Haha... goed gedaan meid. Wel fijn dat je man superzaad heeft. De mijne ook volgens de arts. Ik ben net 26 geworden en mijn vriend wordt over een aantal maanden 31.. Heel veel succes morgen he meid. Ik zal aan je denken en duimen voor een mooi eitje. Jonie, Spannend zeg morgen...je 1e echo...ik hoop zo dat het allemaal goed is. Ik duim voor je mee en ik zal aan je denken. Wat betreft de klachten gaat het allemaal prima. Nu wel hoofdpijn maar ik ben pas net thuis van het werk. Ik moest met een client mee naar het ziekenhuis en dat was erg vermoeiend. @ all, mijn menstruatie is eigenlijk al een dag weg maar vandaag met plassen leek het alsof ik nog een beetje bloed ging verliezen. Nu heb ik toch een tampon ingedaan en er was geen bloeding gelukkig. Wel best wel wat roze achtige afscheiding. Geen slijm ofzo...tenminstel...zo leek het??? Geen idee wat het was maar het zal wel...haha...
*zucht* Ik kan niet slapen ... :x Zoooo irritant! En moet nog vroeg me nest uit ook omdat ik om 8.30 de afspraak heb. Voordat ik mijn auto kwijt kan en binnen sta kost me dat ook wel een kwartier... Ik heb om 8.30 officieel bij de gyn en om 8.35 bij de chirurg. Goed getimed he?? Moest maar even kijken bij wie ik eerder aan de beurt was volgens de gyn. Als de gyn op tijd is en het maar een minuutje duurt, moet het net lukken Nou we zitten allemaal rond dezelfde leeftijd, leuk Ja ik heb mijn mannetje besprongen haha Maar hij was al behoorlijk opgewarmd hoor toen hij thuis kwam I love whatsapp! hahaha Vreemd Ikke, dat beetje bloedverlies... vaker gehad? I dunno wat het kan zijn... als het bij een druppeltje blijft zal het wel gewoon iets onschuldigs zijn neem ik aan...hou het even in de gaten. een innestelingsbloeding kan helaas nog niet! hihi Nou welterusten maar... "see" you tomorrow!
Even een berichtje vanuit de wachtkamer bij de chirurg! Terug van de gyn en links (grappig, daar voelde ik steeds wat) zit een eitje van 9 mm... Nog niet groot genoeg en had wat verder kunnen zijn op dag 10... Maar misschien groeit ie de komende dagen snel... Of ik heb een hogere clomid dosis nodig. Een eisprong had ik nog niet gehad volgens de gyn. Had een andere en vond dr niet zo leuk en ze gaf niet veel info! Ze zei dat ik maar rustig af moest wachten. Uitslag is niet slecht, ook niet heel goed. Nou daar heb ik wat aan... Baal wel hiervan. Had meer verwacht... Snif
Ben ik weer! Bij de chirurg was alles goed! Galblaas bleek ook ontstoken te zijn dus goed dat ie er op tijd is uitgehaald! Maar nu terug naar de gyn want dat boeit me meer als ik eerlijk ben: dat mens zei ook dat ik niet zo ongeduldig moest zijn pff wat heb ik daar nou weer aan?! Een beetje medeleven en uitleg is wel wenselijk! Wel was mijn baarmoederslijmvlies goed aan het verdikken! Dat is dan wel weer positief! Ik moet vrijdagmiddag terug... Laten we hopen op een wonder en dat t eitje flink gegroeid is!
Ow wat fijn idd watsapp...dat heeft mijn mannetje niet...hihi.. Nou het was niet echt bloed dat eruit liep maar het leek een beetje op iets wat er nog uit moest...nu ook niet meer gehad dus zal wel een na restje zijn ofzo...hahah. Niet echt smakelijk zo he... Wat goed dat je eitje wel aan het groeien is 9 mm...en hoeveel meot het zijn? 18 ofzo? Ik heb echt werkelijk geen idee... ik hoop dat je eitje nog flink gaat groeien en niet dat je een hogere dosis nodig hebt. Wat spannend vrijdag zeg...nog net voordat je op vakantie gaat...ik duim met je mee. En wat fijn dat de galblaas er optijd uit is. Nu heb je daar geen zorgen meer om. Voel je je verder wel goed? Geen pijn meer aan de operatie wond? Ik heb straks mijn laatste tablet ingenomen en ik moet vrijdag morgen dus terug... Ik ben ook wel heel benieuwd of ze iets bij mij zien. Ik weet niet of mijn eigen gyn de echo's komt doen. Ik had gebeld voor een afspraak en die mevrouw die ik aan de telefoon kreeg zei : dan zie ik je dan! En dat was niet mijn gyn. Maar ik hoef nu ook niet op de "gewone" afdeling te zijn als eerst maar ik moet naar de IVF afdeling....dus geen idee hoe en wat. Och ja...we zien het wel...het is voor een goed doel...dan gaan we maar met de benen wijd he... Het went wel denk ik zo..hihi
Hoii!! Moeten we allebei weer vrijdag! Ik pas om 17u! Maar eerder kon niet, want 's ochtends ga ik nog naar mijn werk (begin donderdag weer, maar wel lekker rustig aan) en na mijn werk moet ik doorracen naar de kapper zodat ik met een mooi kapsel op vakantie ga Na de kapper dan snel nog even naar de gyn. Eigenlijk ben ik dus wel teleurgesteld wat betreft het resultaat... ik heb ook geen idee wat het "hoort" te zijn op CD 10... had wel ergens gelezen dat het 2 mm per dag moet gaan groeien en dat je tussen dag 12 en 18 een eisprong kunt hebben. Ook moet het eitje rond de 20 mm zijn om te springen. Maar ja je leest overal weer wat anders... Als het goed is moet het vrijdag dan rond 15 mm zijn en zou het op dag 16 of 17 theoretisch kunnen springen... Maar ik heb geen idee of het verder positief gaat zoals zou moeten, de gyn zei ook gewoon niet zoveel :x Ik zei nog: oh is dat wel groot genoeg voor dag 10, dat had toch groter moeten zijn en blablabla. Ik gooi alles dan meteen er maar uit. Maar ze zei dus: niet zo ongeduldig... tsja vind je het gek!?! Dus ik heb gewoon geen idee of dit wel/niet goed is en heb ook niet zo'n heel bevredigend gevoel... vrijdag een andere gyn, laten we hopen dat deze wat aardiger en behulpzamer is en dat het ei vrijdag is gegroeid.... En met de benen wijd.... inderdaad het went!! Ik had vannacht trouwens weer een opvlieger en vandaag weer hoofdpijn en misselijk... als het eitje nog moet groeien onder invloed van de Clomid neem ik aan dat Clomid dus langer doorwerkt dan alleen de dagen dat je het slikt en de bijwerkingen dus ook kunnen blijven... mag hopen dat het eitje gaat groeien met al die bijwerkingen... Anders ga ik vrijdag toch met een vervelend gevoel op vakantie... @Jonie: succes vanmiddag, we duimen voor je!
Krullie, wat fijn dat er in ieder geval een eitje groeit. Hopelijk vrijdag groot genoeg om te springen op vakantie. Wat vervelend dat je niet zo'n leuke gyn had. Net of het allemaal al zo leuk is om daar te zitten... Hier vanmiddag de echo gehad en het zit op de goede plek! Echt superblij en opgelucht natuurlijk, al hou ik wel in m'n hoofd dat ik pas 5 weken ben en er nog van alles kan gebeuren. Er was ook nog heel weinig te zien. Nu dus maar weer wachten tot 5 maart. Dan ben ik 8 weken en heb ik weer een echo.
Krullie, Ja we moeten allebei op dezelfde dag Wat stom van die gyn zeg. Ze kunnen toch wel zeggen of het groot genoeg is of groter moet? Ik hoop dat ze bij mij wat aardiger doen. Tot nu toe alleen nog maar met aardige mensen te maken gehad. Zelfs aan de telefoon dus hopelijk blijven ze zo. Anders zou ik me ook wel echt ongelofelijk stom voelen. Net zoals jij...dat je geduld moet hebben...nou tuurlijk hebben we dat niet. We willen iets weten toch? Kan me er echt boos om maken. Ik hoop echt dat je vrijdag een hele leuke en fijne gyn hebt die je wat meer verteld over wat goed en niet goed is...misschien dat je het dan nog kunt vragen van vandaag...of 10 mm groot was of niet? Misschien dat je dan toch nog een antwoord krijgt van diegene. Ik ben toevallig vandaag naar de kapper geweest. Heb er een flink stuk af laten knippen en heb er een haarspoeling in laten zetten...doe ik eigenlijk altijd wel. Het is alleen iets anders uitgevallen als de bedoeling was...hihi Het is een mengsel van donkerbruin en koperrood....en dat zou dus bruin uit moeten vallen met een rodere schijn erdoor. Alleen is het nu dus verkeerd uitgevallen op mijn haar...en het is nu fel rood...haha. Ik heb dit al eerder gehad maar het staat me gelukkig wel. Er zitten ook blonde plukken doorheen. Ik vind het wel leuk en het scheelt dat ik altijd al naar dezelfde kapster ga....dus als ik het echt niks vond had ze het wel over geverfd...hihi Jonie!!!!!!!!!!!! Gaaf dat het op de goede plek zit. Van harte Echt super. Ik hoop dat je 5 maart een mooi vruchtje ziet op de echo....en dat je maar flink zwangerschapskwaaltjes mag krijgen zodat je weet dat het goed zit....haha...neej hopelijk krijg je niet al te veel last van vanalles....
Jonie: meid van harte!! Het zit op de goede plek! Hoera!! Nu moet het kleine beebje daar lekker blijven uitzitten en uitgroeien tot een volwaardig lief jongetje of meisje! Even een ego-berichte over mezelf: Ik heb een prachtige ring om mijn vinger! Ik ben ten huwelijk gevraagd!!
Krullie, WOOOOOOOOOOOOOOOOOOW Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!! Wat gaaf zeg Vertel vertel vertel.............hoe???? Haha... super leuk zeg. Mijn vriend en ik gaan niet trouwen..wij sparen het geld wel...haha. Gaan we met de kids wat luxer op vakantie ofzo...hihi...
Krullie gefeliciteerd!! Wat leuk zeg! Hoe heeft'ie het gevraagd? Vind ik altijd zo leuk om te horen! En thanks meiden! Moet zeggen dat ik me echt wel zwanger voel, dus hopelijk zit het verder ook goed...
Dank jullie wel! We hebben het al een tijdje over trouwen en min of meer al besloten, maar ik wilde wel graag gevraagd worden. Hij zei altijd dat het gebeurt op het moment dat ik het niet verwacht. Daar is wel een jaar overheen gegaan en inderdaad had ik het echt niet verwacht, zeker niet op zo'n dag als Valentijn waar we eigenlijk weinig aan doen. Alleen een kaartje voor elkaar. Dus het was echt een grote verrassing! Hij kwam thuis en gaf me een doosje en toen stond ik echt perplex. Hij deed de ring al aan mijn vinger en was ongelofelijk aan het stuntelen haha. Echt cute. Hij durfde het niet goed geloof ik. Toen zei die ook: "ja dit is de eerste keer dat ik dit doe he, het is best eng" En toen vertelde hij dat we nu al zoveel jaar samen zijn (bijna 9!) dat hij zoveel van me houd enz enz en toen vroeg hij het ! En hij moest ook huilen, zo liefff! We gaan trouwen in 2013, op de dag dat we precies 10 jaar samen zijn. Dat lijkt me erg mooi. Onze vakantie naar Egypte nu wordt voorlopig de laatste, want er moet nu flink gespaard gaan worden! En wat zou het leuk zijn om al een lief klein bruidsmeisje of jongetje te hebben die dag... of nog een geheimpje in mijn buik! Ik voel me top vandaag, geen pijn meer. Besloten om morgen weer aan het werk te gaan. Ben nu nog even de laatste wasjes aan het draaien en ga vanmiddag alvast een begin maken met de koffers in te pakken. Een max. van 20 kg... zo irritant aan vliegen, je kunt amper iets meenemen. Zit er altijd vet overheen, onder het mom van: "beter te veel bij je dan te weinig." Gelukkig heeft vriendlief niet veel nodig (wat is het makkelijk om een man te zijn) en gooi ik al mijn schoenen en verzorgingsproducten er lekker bij hem in
Hoi meiden, Ik ben 28 jaar en mijn man en ik willen dolgraag een eerste kindje. Eind april 2011 ben ik dan ook (na 10 jaar) gestopt met de pil. Daarna ben ik slechts 2x opgesteld geweest, de laatste keer was in juli. In november ben ik dan ook naar de huisarts gegaan. Bloedonderzoek en inwendig onderzoek leverde niets op. Nu zijn we doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier krijgen we weer bloedonderzoek en volgende maand een echo om te kijken of er iets mis is. Al met al nog niets aan de hand maar ik ben er wel veel mee bezig. Doordat ik niet ongesteld wordt, heb ik dus ook geen eisprong, en dus geen kans om zwanger te raken. Als alle onderzoeken positief zijn zou een vervolgstap Ovulatie inductie kunnen zijn. Zijn er nog meiden die ook in dit schuitje zitten of ervaring hiermee hebben? Groetjes Julia! --------------- april 2011 gestopt met de pil juli 2011 laatste menstruatie november 2011 onderzoeken huisarts februari 2012 afspraak ziekenhuis, bloedonderzoek en afspraak voor maart voor echo, uitslagen en vervolgstappen....
Krullie, woow wat romantisch zeg...en wat lief van je vriend dat hij het zo op deze manier heeft gedaan. Wij doen helemaal niks aan valentijn...hihi... en nu flink sparen en hopelijk heb je dan al een kleine rondlopen...ik hoop het echt voor jullie. En wat goed dat je weer gaat werken. En idd...20 kilo bagage is niet zo heel veel als je lang weggaat. Hoeveel graden is het in Egypte nu? Waar wij heen gaan ( tunesie ) is het helaas nog geen 15 graden op dit moment. Maar ik hoop dat het weer nog zoveel beter wordt. Juliave, welkom bij dit topic. Wat vervelend dat je maar zo weinig menstrueert. Dus jullie hebben al verschillende onderzoeken gehad? En nu dus doorgestuurd naar het ziekenhuis... het klinkt bekend. Toevallig dat Krullie en ik precies in dezelfde situatie zitten met ziekenhuis enzo. Beide gebruiken we nu hormonen om een eisprong te krijgen. Dus schrijf gezellig mee en deel je verhalen. Het is erg fijn om dingen te delen met andere vooral als je in het ziekenhuis traject zit...of niet dames! Fieneke en manytroubles. waar zijn jullie???