Ik ga voor het eerst vriendinnetjes uitnodigen op de verjaardag van mijn dochter die 5 jaar wordt. Ik heb het tot nu toe alle keren alleen met familie gevierd. Maar nu wordt ze 5 en wil ze ook een paar vriendinnetjes op haar feestje. Omdat ik het voor het eerst zo ga vieren, weet ik eigenlijk niet wat je op zo'n dag moet doen, behalve hun taart laten eten, filmpje kijken (als ze stil kunnen zitten) en gewoon laten spelen met elkaar. Is dit voldoende of moet ik iets leuks met ze doen om ze bezig te houden, een leuk spel ofzo. Heeft iemand tips voor me? Er mogen 3 vriendinnetjes komen, omdat het anders te druk wordt voor mij, ben zo snel moe door zwangerschap en mijn zoontje kan ook nog niet echt tegen drukte, vandaar dat ik 3 wel voldoende vind. Wie weet iets leuks om te doen, iets wat niet al te veel energie vergt maar wel superleuk is voor de meisjes. Tips zijn welkom.
Bezig houden geloof me anders wordt je gek haha Cake in plakjes snijden zelf versieren met slagroom etc Fotolijstjes houten kopen deze versieren met allemaal leuke dingen Foto maken van de kids uitprinten en in lijstje doen Witte tshirts kopen deze versieren met textiel stift
Mijn dochter is afgelopen maand 5 geworden. En wat wij hebben gedaan: Begonnen met cadeautjes verstoppen en zoeken. Daarna cake versieren met iets te drinken. Verder heb ik linnen tassen via internet besteld. Ieder kindje heeft er eentje versierd met textielstiften( heb kleurplaten ertussen gelegd en die konden ze dan overtrekken) Verder nog wat spelletjes gedaan,maar film kijken vinden meiden vaak ook erg leuk. Bij ons gingen ze op gegeven moment met de playmobil spelen en de anderen in de tuin
*Een schatkaart maken, en een schat begraven in de tuin/speeltuin. Laat ze de schat zoeken (bijvoorbeeld een doosje met wat snoepjes erin). Moet het wel lekker weer voor zijn natuurlijk. *Stoelen dans. *koekjes met ze bakken
Laat je haar vriendinnetjes op haar verjaardag zelf komen? Ik zou anders een middagje plannen voor een kinderfeestje dan heb je alle tijd. Gewoon de woensdagmiddag na school, patatjes eten, cake Es' versieren, knutselen en als er tijd voor is een filmpje oid. Hier worden kinderfeestjes vanaf 5 jaar op school gedaan, maar het wordt steeds gekker! Zelf ben ik van de creatieve dingen maar hier gaan ze naar het zwembad, overdekt spes paradijs, hightea bowlen enz. Mijn dochtertje werd 6 en toen hebben we een speurtocht op de kinderboerderij gedaan super leuk. Volgend jaar zijn ze wat groter en wil ik taarten maken die ze mee naar huis kunnen nemen. Zelf maak ik marsepeintaarten en dat vindt mijn dochterje ook erg leuk. Dus volgend jaar eindelijk weer eens een feestje thuis.