hallo is het verstandig om te stoppen met de pil en om met het condoom te vrijen! ik wil geen pil meer,ik voel mij echt niet mezelf als heel lang,ik slik hem al sinds mijn 15e! ik wil ook geen spiraal omdat ik gewoon niks in mn lijf wil (ieder het zijne ) wat vinden jullie?
Ik ben in mei ook gestopt met de pil en vind het heerlijk geen gedonder meer om op te letten of je de pil slikt, en wij gebruiken de condoom voor mijn schat minder lekker maar voor mij weinig verschil. Door het stoppen voel ik me wel beter, voelde me anders heel vaak erg down en nu voel ik me veel vrolijker. spiraal zetten doe ik ook niet lijkt me totaal niet prettig. ik hou mijn cyclus hier een beetje bij zodat ik kan zien wanneer ik mijn ongesteldheidperiode krijg. succes!!
hoi sunny85 bedankt voor je snelle reactie! het lijkt me echt fijn om zonder te zijn! alhoewel het me wel spannend lijkt ivm met zwanger worden ,,dat gaat toch niet als je goed oplet?
als je perse niet zwanger wil worden zou ik opletten dat je ten alle tijden een condoom gebruik oid. Als ik naar mijn cyclus kijk weet ik ongeveer wanneer ik niet vruchtbaar ben dus dan gok ik wel eens om zonder te doen maar het blijft een gok, je bent er zelf bij. En wat zegt je vriend daarvan?
Tja, ik vind een condoom veel vervelender dan de bijwerkingen van de pil Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar als je 'm al sinds je 15e gebruikt zou je er toch onderhand wel aan gewend moeten zijn? Of is het pas sinds kort? Misschien kan de huisarts je een andere pil voorschrijven?
ik ben 24 en ik gebruik de pil dus sinds mijn 15e ik heb altijd heel veel bijwerkingen gehad en die gaan dus niet over als je ze altijd al hebt gehad,,ik heb een dochtertje van 8 maanden en de bijwerkingen zijn dus nog hetzelfde,,, ik wil mezelf niet meer zo voelen!! bah
Ik had ook erg last van de pil. Ik ben gewoon erg gevoelig voor de bijwerkingen. Ik had regelmatig terugkerende schimmelinfecties, heb melk gegeven van een enkele pil, had vaak knetterende hoofdpijn in de stopweken, had een enorme dip in mijn libido en kon ook superdroog blijven. Toen ik met de pil ben gestopt, waren alle klachten weg! Wel ha dik weer veel menstruatiepijn ( waarvoor ik er in eerste instantie mee was begonnen) maar daarvoor nam ik dan pijnstillers. Ik voelde me lichamelijk en emotioneel veel meer "heel" Maar ieder het zijne
Ik kan ook niet goed tegen de pil. Constant de emotionele onbalans, het gevoel alles te ervaren alsof je onder een wollen deken zit. En dan had ik ook nog eens een pil die speciaal voor vrouwen was die daar last van hebben. Nadat Kyra geboren was het nog eens een keer geprobeerd met de Cerazette, maar weer precies hetzelfde (plus constant doorbraakbloedingen). Nu het condoom, ik voel me er minder 'veilig' bij, maar wel veel beter!
ik ga niet vertellen ,wat ik voor bijwerkingen heb,,het grootste probleem is iig dat ik vaak ,te vaak DOWN ben,,,echt ik ben mezelf niet door die troep! reden voor mij genoeg om te stoppen
Als je EN niet wilt vertellen waar je precies last van hebt, EN je besluit eigenlijk al vast staat, snap ik niet dat je een topic opent waarin je om advies vraagt Het was maar een vráág, alleen om de situatie beter in te kunnen schatten.. Sorry hoor
Ik ben ook een aantal jaren aan de pil geweest. Toen mijn relatie uit ging ben ik gestopt. Het was echt een verschil van dag en nacht. Ik begreep ineens waarom ik me altijd zo depri voelde enzo. Mijn nieuwe vriend wou dat ik weer aan de pil ging. Had hem gewaarschuwd dat dat niet slim was en het misschien wel onze relatie kon kosten. en dat gebeurde ook. Mijn huidige vriend accepteerde dat ik niet aan de pil wou. Hebben altijd met condooms gewerkt. Op een gegeven moment werden we wel minder netjes en deden we het ook ooit zonder. Werd niet zwanger. Maar dat bleek later omdat mijn vriend slecht zaad heeft. Mij zijn condooms altijd erg goed bevallen. Liever een paar keer per week gehannes dan altijd een depri gevoel hebben. succes met je keuze maken! En bedenk dat je niet je hele leven moet laten beheersen door seks en voorbehoedsmiddelen. Want dat kan de pil wel doen.
nee nee niet verkeerd bedoelt maar ik ga gewoon niet alles vertellen is nogal persoonlijk ,,,ik wil gewoon graag jullie mening,,is het wel verstandig om alleen met condoom te vrijen ik lees dat er toch best een aantal zijn die dit doen,,
Volgens deze site (Hoe veilig zijn anticonceptiemiddelen?) is de kans dat je zwanger wordt met alleen condoomgebruik in theorie 2% en in praktijk 12%. Dus als je echt niet zwanger wilt worden is het niet het meest ideale voorbehoedsmiddel. De combinatiepil heeft een kans van 0.1% in theorie, en in de praktijk 3% om toch zwanger te worden. Voor mij zijn andere en veiligere middelen (dan het condoom) ook geen oplossing, dus vandaar dat we het voor lief nemen.
Heb je al eens een andere pil gebruikt? Dat kan heel erg schelen namelijk. Als je echt echt niet zwanger wil worden, dan zou ik toch niet alleen condoom gebruiken. Daarbij kan er best snel iets gebeuren.
Ik ben zelf van microgynon naar yasmin overgestapt, die laatste is echt een stuk fijner. Dan voel ik me minder labiel.
He Danielle Ik kan precies met jou gedachten mee gaan. Ik heb jaren, vanaf 16 jaar, de pil geslikt (4 of 5 verschillende) maar ondervond elke keer weer andere klachten maar voor mij was mijn stemming verandering ook de belangrijkste om niet meer aan de pil te willen. Ik heb toen een koper spiraal genomen maar daar ging ik nog heftiger van vloeien dan dat ik al deed en kreeg er dan ook erge buikkrampen van. Deze laten verwijderen toen we kinderen wilde. Na mijn zwangerschap heb ik een mirena spiraal laten zetten grootste voordeel ik werd niet meer ongesteld en geen buikkrampen ( had me goed door een arts laten voorlichten, of je veel last kon hebben van die kleine hoeveelheid hormonen, daar zou ik geen hinder van ondervinden) Maar ik had wel degelijk hinder van die hormonen ik was erg chagerijnig en kwam erg aan en vooral mijn stemming was waardeloos erg prikkelbaar zeer snel emotioneel steeds ruzie ik werd er erg depressief van. Maar sinds ik hem heb laten verwijderen ( nu bijna 2 weken geleden) voel ik me een stuk lekkerder in mijn vel zitten en heb weer plezier in het leven. Ik werk nu ook alleen met condoom ik wil nu verder ook niets meer in mijn lijf en ga zeker niet sterriliseren aangezien ik nog een kinderwens heb. Mijn man wil geen kinderen meer maar voelt er ook niets voor om zich te laten helpen. dus de enige mogelijkheid voor ons is op dit moment een condoom. Wat jij er nog wel aan kan toevoegen is hij een condoom en jij een femcap (maar ook dit is niet geheel safe) succes met je keuze
Wij doen het nu ook alleen met condoom, maar ik denk toch weer na over de pil. Dit omdat ik zo gruwelijk sjago wordt een week voor mn ongi. En met gruwelijk bedoel ik ook echt gruwelijk, ik word echt een monster! Ik krijg dat ook niet goed onder controle. Nadeel van de pil vind ik dat ik dan constant een beetje depri ben en een libido van 0.0 heb.. Moeilijk hoor, ik weet niet goed wat ik nou moet doen, een spiraal vind ik ook niks..