In je uppie ergens heen

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 26 mei 2024.

  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.598
    8.201
    113
    Gelderland
    Omdat ik doordeweeks al veel alleen ben vind ik uitjes alleen gewoon niet zo gezellig.
    Maar als dat anders was geweest dan had ik het zeker regelmatig gedaan. Zelf beslissen hoe, wat waar vind ik heerlijk. Dat je geen rekening hoeft te houden met wat een ander wil :p

    Leuk dat je het gewoon gaat proberen! Komt vast helemaal goed. Top dat ze de mogelijkheid bieden voor eten en plaatsbegeleiding, zeker gebruik van maken. Alvast veel plezier!
     
  2. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.517
    5.809
    113
    Er zijn zoveel mensen die alleen naar een concert gaan. Viel me jaren geleden al op. 20 jaar geleden, concert U2, wij waren er vroeg en zaten met zijn allen in een wachtvak. Daar was ook iemand alleen, maar ze had zo aansluiting met de rest.

    Toch duurde het nog jaren voordat ik zelf alleen ging. Ik wilde naar een concert en niemand wilde mee. Alleen gegaan en als je dan om je heen kijkt, dan zijn er meer die alleen zijn. Ik heb bijna altijd aanspraak. Alleen het heel uitbundig meezingen in mijn uppie vind ik nog wat onwennig. Heb meestal zitplaatsen, dus je gaat minder op in de massa.

    Nu heb ik zoiets van: ik ga naar een concert. Wil je mee, dan mag je mee, anders ga ik alleen. Ik ga niet meer lopen zoeken totdat ik iemand heb gevonden.

    Voor films, theater enz hebben mijn man en ik dezelfde smaak. We gaan dan altijd samen. Muziek hebben we een overlappende smaak, maar niet altijd. Hij is vorig jaar pas voor het eerst alleen geweest, meestal gaat hij met vrienden (allemaal dezelfde muzieksmaak).
     
    YaelStone en Fruity90 vinden dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.423
    17.386
    113
    Vrouw
    Maar mis je dan niet het sociale contact met vrienden of een vriendin? Ik ben niet zo sociaal dat ik bij een concert bijv. andere mensen ga aanspreken haha. Vandaar dat ik bang ben om mezelf ongemakkelijk te voelen. Terwijl je natuurlijk ook gewoon in je eentje van de muziek kunt genieten, dat wel.
     
  4. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.517
    5.809
    113
    Mijn ervaring is dat je al snel een smalltalkje hebt. En tijdens het concert zelf natuurlijk niet.
     
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.288
    26.661
    113
    Vrouw
    Ik ga vaak in mijn eentje fietsen of wandelen. En dan plof ik ook weleens op een terras voor een hapje en/of drankje.

    Ik ben alleen op fietsvakantie geweest. Dus dan ook alleen op een camping aankomen met m'n minitentje.

    En vroeger zat ik voor mijn werk regelmatig in mijn eentje in hotels. Dus ook daar eten en ontbijten. Dan had ik altijd een boek bij me. Maar meestal vermaakte ik me door rustig vanuit mijn onopvallende hoekje de mensen om te heen te bekijken.
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.288
    26.661
    113
    Vrouw
    Juist lekker om even niet sociaal te moeten zijn :D

    In geval van concert. Lekker genieten van de muziek. De mensen om je heen kijken ook gewoon naar de band, en niet naar jou.
     
    Saartje33 en Spectre vinden dit leuk.
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.308
    3.742
    113
    Behalve ergens een kop koffie drinken nooit. Vind het veel te gezellig met mijn gezin, familie of vriendinnen en er is altijd wel iemand die mee wil. Alleen thuis zijn kan ik dan wel weer extreem van genieten. Man gaat altijd 1x per jaar met de kids en zijn vrienden met hun kids een weekend weg zonder vrouwen en dat vind ik heerlijk.
    Maar ook dan spreek ik altijd wel 1 avond met vriendinnen af
     
  8. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Ik heb het wel eens gedaan, alleen 5 dagen naar Barcelona. Vond het echt wel zalig. Kende man toen net een maand dus die kon niet mee. Lekker alles op eigen tempo, met uiteten boek mee.
    Vorig jaar n nachtje alleen op hotel omdat ik de dag nadien ergens verder weg moest zijn, lekker lang douchen, gezichtsmasker tijd, nagels lakken. Even me time.
    Ik vind het dus best wel leuk om eens te doen, al ben ik ook wel blij als we samen weg gaan.
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.650
    24.670
    113
    #29 Adje, 27 mei 2024
    Laatst bewerkt: 27 mei 2024
    Het anders, maar niet minder leuk. Oftewel ik vind het ook leuk om met anderen naar een concert te gaan (of een weekendje weg, of uiteten , etc), maar kan me ook prima in mijn eentje vermaken. Het een sluit het ander niet uit voor mij. Bij het 1 heb je sowieso aanspraak en bij het ander ben je meer op jezelf aangewezen.
    En bij een concert vermaak ik me al met mensen kijken. De Red hot chili peppers was in het Goffert park in Nijmegen. Dus daar had ik mijn ereader bij me en ben heerlijk in het gras gaan zitten lezen tot het begon, en ondertussen dus mensen kijken. De tijd vloog voorbij!

    Voor Green Day heb ik een zitplaats (wel bewust voor gekozen). Dus ook daar gaat mijn ereader mee :D
     
    Saartje33 en Spectre vinden dit leuk.
  10. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.720
    1.208
    113
    Leuk was die voorstelling he!

    ik ben jaren terug weleens naar het theater alleen gegaan. Zou het nu ook wel weer doen.
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  11. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.005
    7.439
    113
    Vrouw
    Ja superleuk! Was echt mega fan van hem vroeger dus was echt een trip down memory lane. En vind hem en zijn vrouw ook gewoon zo leuk!
     
    Nougat vindt dit leuk.
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Bekend lid

    31 mei 2022
    531
    743
    93
    Vrouw
    Ik ga wel eens even lekker rustig alleen een broodje eten of koffiedrinken buiten de deur.
    Winkelen doe ik ook het liefst alleen.
    En een workshop volgen o.i.d.

    Hotel/vakantiehuisje alleen lijkt me wel relaxed maar ik ben ook nogal bang aangelegd, dus ik weet niet of dat een succes zou zijn.

    Concert heb ik geen ervaring mee, maar als ik het zo lees, denk ik dat je een hele goede keuze maakt door het jezelf comfortabel te maken met eten etc.
    Ik zou lekker een boek/e-reader meenemen en er een heerlijke avond voor jezelf van maken!
     
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.482
    7.327
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Green Day <3 zo leuk, die heb ik ook 2x in mijn eentje gezien, zo ook the offspring 2x en Nickelback. Alleen naar Paaspop geweest . Je moet het inderdaad niet laten omdat een ander niet kan of wil. En je hoeft met niemand rekening te houden, heerlijk
     
    Adje vindt dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.650
    24.670
    113
    Wat goed! Ik had ergens in de jaren 90 kaartjes voor Green Day, maar die werd toen gecanceld. Is er nooit meer van gekomen, dus ze stonden nog op mijn bucket list :D
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.226
    8.944
    113
    Persoonlijk doe ik nooit uitstapjes alleen.
    Ben een gezelschaps mens.

    Ik geniet zelf meer om dingen met zoon en/ of man te doen.

    Alleen ergens koffie drinken of broodje eten doe ik ook niet. Heb dan niet de rust
     
  16. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    941
    1.404
    93
    Tip, je kan tegenwoordig van te voren plekken reserveren. Bv. bij Park Bee Foppingadreef. Das kleine 10 min van de arena vandaan. Nooit geen stress over of er wel een plekje is.

    OT, ja heerlijk dingen alleen doen! Zou het vaker willen :).
     
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.469
    3.817
    113
    Voordat dochter was geboren ben ik een aantal keer alleen op vakantie geweest een paar dagen. Max 4 ofzo. Dat vond ik echt heerlijk en ik vermaakte me prima. Op mijn gemakje dingen bezoeken en bekijken, eten in restaurantjes noem maar op. Het is even wennen zo in je eentje maar als je er een type voor bent is het echt genieten en bijkomen.
     
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.155
    5.311
    113
    Ja klopt thanks doe ik altijd hoor :) maar meer gewoon rustig op tijd voor de meute zeg maar
     
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.155
    5.311
    113
    Goed om te lezen dat heel veel lekker dingen alleen doen.

    Mensen verbazen zich zo als ik zeg dat ik alleen ga. Ik was zelfs na uren in de wachtrij er uit gegaan maar besloot dan alleen te gaan en moest weer in de wachtrij:roflmao:

    Inmiddels het eten ook gereserveerd, ik heb er zin in!
     
    Dubbelgeluk, Cornflake en Adje vinden dit leuk.
  20. Cornflake

    Cornflake Bekend lid

    12 jul 2023
    862
    869
    93
    Vrouw
    Ja hoor. Wandelen, winkelen (ik vind winkelen met mensen juist afschuwelijk) sauna (lekker relaxed) en bioscoop (ik kijk een film waarom zou je samen gaan :p) sowieso. Uiteten ook wel gedaan in het verleden of als het praktisch uitkomt (of als ik voor mijn werk reis) dan geen probleem maar dat doe ik toch bij voorkeur met anderen. Maar als het zo uitkomt ga ik het dus niet laten.

    Weekend weg lijkt me wel een keer lekker maar dan zou ik ook echt voor een rust/wellness weekend gaan. Echt een (steden)trip of vakantie vind ik dan persoonlijk toch echt weer leuker met anderen.

    Maar lang verhaal kort: ik zou zeker niet dingen laten in je eentje. Ga het gewoon doen en ervaar het! Veel plezier! Boek mee, beetje kijken, gaat etc prima!
     

Deel Deze Pagina