Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een vakantie alleen naar Barcelona geboekt. Ik kijk er nog steeds heel positief op terug. Mijn laatste avontuur alleen vond ik minder. Ik deed het op een moment waarop ik er eigenlijk echt niet aan toe was en toen ben ik al vrij snel naar huis vertrokken. Als je iets alleen gaat doen terwijl je twijfelt of het wel iets is voor jou. Ga dan iets alleen doen waarvan je weet dat je er goed bij voelt. Ik kan bijvoorbeeld beter alleen de natuur in gaan dan in een menigte gaan zitten.
Ik kan helaas niet gemist worden thuis, maar zou best graag een paar dagen alleen zijn. Heel soms wel een dagje boekwinkels snuffelen in Amsterdam maar ja meestal wil dochter dan ook mee. 1 nachtje met 1 kind lukt in principe wel. Maar wij gaan door allerlei oorzaken sowieso eigenlijk nooit met het hele gezin tegelijk op pad. Heb verder wel regelmatig een paar uur voor mezelf hoor, en naar een winkel gaan doe ik ook alleen meestal. Dus ik zou lekker gaan en genieten!
Wij hebben de oplossing voor je: deurklinkvergrendeling. Onze ninja(zelfde bouwmaand) gaat er met zijn hele gewicht aanhangen, geeft nog geen mm mee. Anders had ik geen leven vrees ik..
Oeeeeeh denk dat jij precies nog op tijd bent met het geweldige idee. Hij kan hem nu nog niet open krijgen, maar dat is binnenkort voorbij dan is hij lang genoeg. Nu weet hij niet beter als dat hem dat niet lukt maar eenmaal open gekregen wordt t paniek als t ineens niet meer kan. Is dat verantwoord met brand/nood? Bedoel qua werking is dat een beetje intuitief? Niet dat je zit te hannessen en stressen om dat kreng open te krijgen omdat een of ander palletje op een kolere plek zit/je twee handen tegelijk moet gebruiken/visueel moet zien wat je doet. Bedoel die kleine is een groter gevaar als hij losloopt zonder in de smiezen gevat te worden dan t risico van brand (zonder zijn betrokkenheid), maar toch. Beschadigd de deur is dat geen probleem, zijn 40 jaar oude standaard binnendeuren. Staan toch al op de vervangingslijst zodra jut en joker uit de "help mijn kind is klusser" fase zijn gekomen. Nog een idee gevonden: Veiligheidsknop Locinox - Kidloc (zit ook met G die heel zorgzaam nog wel eens zo'n slot er op kan zetten, niet doorhebbende dat ik in die kamer ben...dan ben ik wel de sigaar. Die gasten worden ook niet wakker van een brandmelder op 2m afstand...)
O nog een voorbeeld. Ik ben vorig jaar 2 keer naar de bordspellenbeurs geweest: 1 keer alleen en 1 keer met gezin. Echt heerlijk! Gewoon alles doen wat jij wilt. Veel mensen waren jaloers op me en ik bracht ze zelfs op een idee om het jaar erop hetzelfde te gaan doen. Bordspellen doe je altijd samen, maar ik kon overal makkelijk aansluiten, nergens een ongemakkelijk moment gehad. Ik vroeg gewoon of het goed was als ik aansloot als net een stel of groepje ergens een spel wilde beginnen.