Hallo, zoals jullie hier boven al leze zit ik in een lastig pakket! Chiara 's KNO art heeft ons gezegt dat ze naar neus amandelen moet verwijderen,en heeft ons 2 weken tijd gegeven om er over na te denken,om het te doen ja of nee. Nou de 2 weken zijn al bijna om en weet nog steeds niet wat ik moet doen! Chiara is bijna 1 1/2 jaar en is heel veel verkouden(het zit al bij de geboorte altijd helemaal vast in haar hoofd). Ze ligt nu ook met koorts en ee dikke verkouwdheid in bed. Ik vind haar namelijk nog zo klein om haar te laten te opereren. Wie heeft zijn kind ook op z'n jonge leefdtijd aan zijn neus amandelen laten verwijderen? graag wil ik wat tips hebben. Ik hoop echt dat iemand mij een beetje gerust kan stellen en me kan helpen met een besluit! Alvast bedankt gr rosanna
Thirza is met 19 mnd geholpen aan haar neusamandel, (het is er maar eentje ), en ik wou echt dat dat veel eerder gebeurd was! De ingreep was wel heftig, maar viel mij verder eigenlijk heel erg mee. 's Middags thuis was ze alweer vrolijk aan het spelen en enkel eten ging even wat lastiger (en kort daarna veeeeeeeel beter!) en ze was wat jengeliger. Maar daarna nooit meer oorontsteking gehad en veel minder verkouden en daar beduidend minder last van. Dus hier heel erg blij dat het gedaan is, 't is er allemaal zoveel beter van geworden!
Mijn dochtertje is afgelopen december geholpen aan haar amandeltjes en ze heeft buisjes erin (inmiddels is 1 buisje er alweer uit).. Ze is nu niet zo vaak en al helemaal niet meer zo erg verkouden..Ook heeft ze minder vaak koorts. De ingreep zelf was zo gebeurd we konden na een klein uurtje alweer naar huis toe waar ze eigenlijk weer lekker ging spelen..Ze heeft die dag wel iets meer geslapen maar de dagen erna merkte je er eigenlijk niets meer van behalve dan diarree door de narcose en niet meer constant een vieze neus afvegen!
Mijn zoon was 13 maandjes toen zijn neusamandel er uit moest. Hij bleek bij de KNO ernstig vergroot en 10 dagen later is hij dan ook geopereerd. Ik vond het doodeng, maar ben zo blij dat het gedaan is! Tuurlijk, de dag zelf is gewoon niet leuk. Maar diezelfde middag speelde hij weer alsof er niks aan de hand was. Sindsdien niet meer echt ziek geweest. Wel eens een dag een snotneus of verhoging. Maar meer ook niet. Mijn zoon heeft in die 13 maanden gehad: mex griep, rs virus, noro virus, longontsteking, stuk of 6/7 oorontstekingen en altijd verkouden. Hij was dus ziek, ziek aan het worden of net weer aan het bijkomen van het ziek zijn. Echt voor mijn kind is het de uitkomst. Zijn ontwikkeling en slaapgedrag is ook enorm vooruit gegaan. De week na de operatie liep hij ineens los, lachte veel meer, leerde doorzetten en niet meteen opgeven, at meteen veel beter, en ging doorslapen. Succes met je beslissing! Ik weet dat het zeer doet aan je moederhart om je kindje te laten helpen!
hendrik is 10 januari geopereerd neusamandelen eruit en buisjes erin!! was toen 15 maanden een ingreep van 10 minuten ik zou het zo weer doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn zoontje is met 14 maanden geopereerd aan zijn neusamandel en heeft hij buisjes gehad. Tot 14 maanden 11 antibiotica kuren gehad en daarna niks meer. 11 februari word hij wel nog weer geopereerd aan zijn keelamandelen omdat hij verhoging blijft houden door een chronisch geirriteerde keelamandel. Ik was er enorm blij mee!! groetjes en succes met je keuze
Mijn zoon is met 12 maanden geopereerd en is tot nu toe niet meer aan de antibiotica geweest en is pas vorige week (zo'n 7 mnd later) pas weer eens ziek geweest en dat was de griep en niet eens door een ontsteking. Als het nodig is dan helpt het echt super! Verkouden is hij nog steeds in herfst en winter alleen lang niet zo erg en geen ontstekingen meer
Bedankt allemaal, Ik krijg van jullie alleen maar goed nieuw,en dat steld me best wel gerust,en denk ook dat ik de keuze heb gemaakt. nu heb ik wel nog een probleem "MIJN MAN". Die vind het net als ik dood e n dood eng,vooral de narcose daar is hij bang voor. Ik heb hem dit allemaal laten lezen,hij is er wel wat rustiger van geworden,maar is er nog niet helemaal over uit! groetjes
Maak vooral dan een afspraak met de anesthesist in het ziekenhuis en laat je goed voorlichten. Narcose zouden ze niet doen als dat gevaarlijk was, en bovendien krijgen ze maar een pufje en zijn ze maar 10 minuutjes onder zeil. Bedn zelf vanwege een curettage laatst met een vergelijkbare narcose onder zeil geweest en dat is mij ook enorm meegevallen. Het klinkt zwaarder dan het is!
Megan is vorige maand geopereerd aan haar neusamandel (en vocht in haar oren verwijderd) maar nu gaat het echt super met haar. Ze eet & drinkt veel beter, niet meer verkouden geweest, en slaapt nu gelukkig iedere nacht weer! De narcose vond ik zeker niet leuk om mee te maken maar gelukkig duurde de ingreep maar 5 a 10 minuutjes.
Mijn zoontje krijgt 11 maart buisjes in zijn oren en knippen ze zijn neusamandel. Ik denk dat hij er enorm van op zal knappen. Het is even een dagje (of half dagje) vervelend maar het valt erg mee denk ik. En de narcose is maar een licht roesje, er zit een anesthesist die die 10 minuten alles goed in de gaten blijft houden.