Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hallo allemaal,

Wij zijn net begonnen aan onze eerste ronde na de miskraam.
    Na de tweede miskraam moet ik eigenlijk zeggen.

Wie zit er in hetzelfde schuitje en vindt het gezellig om mee te kletsen?

Groetjes,

Magnolia:D

2. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Magnolia,

Bij mij ishet vroeg verkeerd gegaan, met zo'n 5 weken... Zit nu in de derde ronde na de miskraam. Ik schrijftrant met je mee, heb er wel vertrouwen in dat ik weer zwanger wordt maar veel minder geduld en af en toe uiteraard echt verdriet...

Wat heftig voor jou zeg, twee miskramen! Hoe gaat het nu met jou?

Liefs, vlinderbaby

3. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik 12 december miskraam met 6 weken verloor een vruchtzakje was wel ff heftig.
    snel kunnen om schakelen en 14 dagen na miskraam positieve ovulatie test gehad 2 dagen later ging ook mijn temp omhoog. Niet bewust gevreeen maar wel achteraf precies goed.

Nu verwacht ik vrijdag mijn nod vandaag dpo 10
    Erg gevoelige borsten, jeukende tepels (werd er zelf wakker van) en net een hele flats afscheiding wittig maar erg waterig. Dacht eerst ongesteld. Maar was niet zo.
    En mijn temp is nog erg hoog 37.0
    Ga van mijn nod uit. Dan is het geen teleurstelling.
    Test zaterdag dan zit ik op dpo 13

Spannend dames duimen op veel mooie testen

4. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig liva, maar de signalen klinken goed! Hopelijk is gelijk weer raak!

5. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ook ik schrijf graag mee :)
    Ben niet heel vaak online dus kan zomaar zijn dat ik een paar dagen niks van me laat horen ;)

Twee v.mk's gehad, met 5 en met 6 wkn. Gisterochtend weer een heel licht positieve test in handen, met 9dpo. Morgen weer een testje wagen in de hoop dat ie donkerder is!

6. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi Dames!
    Tralalala, ik had ergens anders volgens mij al op jou gereageerd, wat spannend joh! Ik hoop op een mooie, goede zwangerschap voor je!

Liva, idem voor jou! Mega spannend! Sowieso merk ik dat die eerste maand na de miskraam spannend is.

Hoi Vlinderbaby, alweer de derde ronde. Wachten duurt altijd lang, maar als je eenmaal van de zwangerschap 'geproefd' hebt des te meer he?!

Hier: De eerste miskraam was in ronde 5. Daar ging het vijf dagen na de positieve test mis. Die heb ik om de één of andere reden als heel heftig ervaren. Misschien omdat het zo pril was dat er geen begrip was. Ik was immers gewoon toch wat later ongesteld geworden? What's the big deal?

De tweede begon de week voor kerst en was een paar dagen voor de kerst compleet. Ik was acht weken zwanger toen ik het vruchtje verloor. Bij zeven weken was het echte bloeden begonnen. De week ervoor veel rozeverlies waardoor ik vroege echo gehad heb met net geen zeven weken. Daar zagen ze een zwangerschap die veel minder ver ontwikkeld was dan die had moeten zijn. Het vruchtje was vlak voor de zes weken gestopt met groeien. Precies toen het roze verlies begon. Ik denk dat het hartje nooit is gaan kloppen.

Goed. Nu dus twee weken na het verliezen van het vruchtje en ik meen mijn eisprong te voelen op het moment. Typische middenpijn. Af en aan wat vruchtbaar slijm. Hij wordt goed benut als het zo is. :)

Aan de ene kant wil ik weer snel zwanger zijn en aan de andere kant wil ik gewoon even rust voor mijn lijf. Is dat herkenbaar?
    Gewoon even geen gedoe en eventjes Magnolia weer zijn zonder die zorgen, angst en pijn.

7. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnolia, Voor mijn miskraam had ik er alle vertrouwen in snel zwanger te zijn en was ik best geduldig, maar nu veeeeel minder...
    Maar deze ronde is het vertrouwen wel echt terug. Hopelijk komt het nu ook snel..

Wat dat betreft snap ik je helemaal magnolia, maar ook met dat even rust aan mijn lijf.. De ronde na de miskraam had ik veel rare symptomen en vond ik heel heftig. Een volgende keer zou ik na de miskraam wellicht een ronde wachten, al hoop ik dat het niet zover komt...
    Wat vervelend dat er weinig begrip was bij je eerste miskraam. Ik heb er soms nog moeite voor maar tegen de mensen die het weten praat ik daar eerlijk over en ze begrijpen het wel (denk ik). Ik kan ook goed met m'n partner praten en jij?

Tralala wat spannend zeg! Hopelijk is het nu raak en een plakbaby!!

8. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Heey meiden
    Magnolia wij kennen elkaar al van een ander forum.
    Ik zou hier ook graag mee willen kletsen.
    Ik heb 27 oktober te horen gekregen dat ik een leeg vruchtzakje had ( toen 7 weken zwanger) 18 november gecuretteerd. 20 december 1e ongi weer en nu op het wachtbankje, nod is 15 jan.
    De onzekerheid kan ik goed begrijpen.. bij mij zullen de 1e weken tot de 1e echo echt heel spannend zijn aangezien mijn lijf niks aangeeft.
    Tralalala super spannend.. hopelijk morgen een mooi oplopende test en een plak baby.
    Er met mijn man over praten is wisselend. Hij luistert naar me en heeft begrip, maar hij gaat er veel nuchterder mee om als ik.

9. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    He Anneke! Jeej! Gezellig.

Wat betreft het kunnen praten met mijn man. Tja. Hij is heel geduldig en luistert en is heel lief. Maar echt begrijpen doen ze het niet he? :)

10. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man toont begrip. Verder is hij idd veel nuchterder en minder moeite ermee, maar hij snapt het wel. De momenten waar ik moeite mee hebb(zoals iemand die plots uitroept 'ik ben zwanger' )herinneren hem eraan dus ook al heeft hij er geen moeite mee hij weet dan wel wanneer ik het lastig vind. Het is een begin haha...

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Mijn man snapte wel dat ik er veel verdriet van had, maar had zoiets van 'joh heb geduld, het komt vanzelf wel'. Maar ja, daar heb ik niks aan natuurlijk. Mannen staan er gewoon heel anders in denk ik!

12. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil me ook graag aan jullie toevoegen.

Heb ook een vroege miskraam gehad van 5 weken. Ik vind het nog steeds erg, maar begin het een plekje te geven.
    Nu hopen dat ik weer zo snel mogelijk zwanger word!

13. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Tralala herkenbaar. Zo reageert mijn man ook.

Najatt, welkom. Wat jammer dat je om deze reden bij dit clubje zit.

14. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ja mannen staan er zeker anders in. Die voelen ook niet wat het met ons lichaam doet.
    Najatt welkom! Zie dat het voor jou ook nog heel kort geleden is.

15. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Goedemorgen dames! Hoe is het met iedereen?

16. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Goeiemorgen..
    Hier een beetje gek. Aangezien eigenwijze ik op 8 dpo een test heb gedaan en in de verte een streepje zie. Zo licht dat ik m niet op de foto krijg.
    Maandag opnieuw testen..

17. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannenddd hoorr!!

Ik zelf mag pas vanaf 27 jan weer testen dus is nog even wachten. Heb gister middag een testje gedaan om te kijken of dat ie al negatief is na mn miskraam. Maar je zag nog steeds een licht streepje. Als het dadelijk maar niet voor verwarring gaat zorgen...??

18. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo dpo 8 is wel erg vroeg.
    ik duim voor je!

In december miskraam gehad? Met hoeveel weken?
    Ik met 6 weken en 6dagen na begin miskraam teste ik al negatief.
    14 dagen na miskraam al weer een eisprong.
    Verwacht vandaag mijn nod.
    soms voel ik mij heel zwanger soms slaat de twijfel toe

ik test morge of zondag ligt er aan hoe ik mij voel..
    Spannend.
    mijn temp ging vandaag wel 0,2 omlaag maar hoeft nog niks te zeggen.

en anders gaan we weer volle moet verder.
    pas weer eerste ronde na miskraam.

en daar voor was het 3e ronde al weer raak.

spannend allemaal dames hopen dat dit een nieuw klets groepjes wordt met zwnagere ;)

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Anneke: je weet dat ik zit te duimen voor jullie! :)

Liva. Oh zo spannend! Ik haat de laatste twee weken van de cyclus. Duurt zo lang.

Najatt: ik had gister avond bij de action test nog een tuurstreep. Bij mij is het maandag drie weken geleden dat ik het vruchtje verloor. Kan dus nog even duren.

hier: gister dus nog een tuurstreep op de test en ik had een ovulatie test liggen dus toch even getest maar die was negatief. Terwijl ik 's middags nog krom lag van de ovu pijn.
    had ik hem maar niet gedaan. Nu twijfel ik terwijl ik hem altijd zo goed voel. Kan natuurlijk dat 's middags de piek geweest is? Nou ja. Probeer het maar los te laten en over drie weken maar weer eens te testen als ik voor die tijd nog niet ongesteld geworden ben. (Alsof ik dat vol ga houden maar goed)

20. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk is het voor ons allemaal jammer dat we in dit clubje zitten... Maar het is wel fijn zoveel herkenning. Ik merk dat ik soms een beetje boos ben om de miskraam, ik heb zo netjes gedaan en andere zuipen en eten rauwe zooi en daar gaat alles goed. Maar ik denk dat dat logisch is gezien gebeurtenissen in m'n omgeving. Verder heb ik het wel een plekje kunnen geven, maar ondanks dat het al met vijf weken was denk ik niet dat ik het ooit vergeet...

Najatt als je nog een licht streepje door de miskraam hebt komt je ei waarschijnlijk later, althans is mij verteld... Ik teste dag 7, na ophouden bloeden, al negatief...en ei kwam just as usual op dag 20.

Liva ik duim voor je. Ik temp niet, maar hoor dat een temperatuurdaling vaak geen goed teken is? Hopelijk geldt dat hier niet...!

Anneke de mannen staan er inderdaad anders in, maar het is zoals je zegt.. Het gebeurd niet bij hun. Bovendien denken de mannen in mijn omgeving toch van 'ach komt goed komt vanzelf' ze hebben minder "haast" en maken zich er minder zorgen om dat het evt niet zou lukken...

Deel Deze Pagina