In juni 2013 ervoor gaan

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door senta, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pineapple, 23 jaar, 1e kindje, Nod 13/06
    Teardrop, 28 jaar, 3e kindje, Nod 16/06
    Koesje, 31 Jaar, 2e kindje, Nod 20/06
    Tammie87, 26 Jaar, 2e kindje, Nod 26/06
    Babylove26, 29 jaar, 2e kindje, Nod 28/06
    Kiekeboe4, 21 Jaar, 1e kindje, Nod 01/07
    Amelien, 26 Jaar, 1e kindje, Nod 01/07
    Whoppie, 31 jaar, 2e kindje, Nod 05/07
    Senta 27 Jaar, 2e kindje, Nod 07/07
    Holidays, 27 Jaar, 1e kindje, Nod 21/07
    Lindas87, 25 Jaar, 1e kindje, Nod?

Zo pineapple aangepast hoor :)

2. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Jeujj! Nou hoor ik er ook bij! :D

3. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Pineapple: Klinkt hoopgevend. Balen van je negatieve test :(

@ Whoppie: Fijn dat de hoofdpijn weer gezakt is.

@ Holidays: Kan me voorstellen dat je niet verwacht had dat het na pilstop zo zou verlopen. Daar gaat toch niemand van uit. Ik zat van de week te denken… ik ga er allemaal van uit dat ik gewoon een cyclus van 28 dagen (of misschien iets langer) heb. Maar hoe kan ik daar nou vanuitgaan zo na het stoppen met de pil. Je ziet verhalen genoeg dat het heel anders verloopt :( Hier nog 1 die wat te zwaar is. Ik ben 3 jaar geleden ruim 40 kilo afgevallen. Nu helaas in de loop der tijd weer zo’n 20 kg erbij :( Ik probeer de knop weer om te zetten. Maar op 1 of andere manier lukt het niet. Zo frustrerend. Visolie gebruik ik nu ook al, ivm zwanger worden. Ik eet namelijk ook (bijna) geen vis.

@ Koesje: Mijn collega had vorige week ook zo’n soort boekje bij. Voornamelijk over e-nummers. Wat dat allemaal met je kan doen. Heb het wel eens zitten bekijken. Wel verhelderend om te lezen. Helaas ben ik een hele luie kok. Ik ben echt een pakjes-en-zakjes-koker :S Niet aan mij besteed om die dingen allemaal te gaan ontwijken enzo. Als ik echt ergens last van zou hebben (waarvan ik denk dat het met eten te voorkomen is) zou ik het misschien wel doen. Maar nu ben ik er te lui voor. Erg he hahaha…

Hier vandaag weer een lange werkdag erop zitten. Ik moet nog 1 dag werken en dan heb ik lekker een weekje vrij. We gaan niet weg, maar wel lekker uitrusten.

Ik had gisterenavond ik bed last van lichte krampen rechts in mijn buik. Rare was dat het niet alleen in mijn onderbuik was maar in de hele rechterkant voor mijn gevoel. Nu geen krampen maar wel ontzettend last van vermoeide/pijnlijke benen en heupen. Dat gevoel heb ik ook altijd als ik ongesteld word. Misschien heeft het er wel niks mee te maken en heb ik gewoon teveel gelopen/gestaan vandaag.

Ik hoop zo dat ik mijn ei voel als hij er is… zoals vroeger.

4. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

@Amelien
    Bedankt! Voor mij zal het mijn 2e eigen kindje zijn indrdaad! Mijn vriend heeft ook een dochter uit een vorige relatie die om de week bij ons is dus voor mijn gevoel is het wel een beetje de 3e! :) wat nod betreft weet ik het nog niet zo goed haha.

@Koesje
    Ook bedankt! Mijn meisje is van augustus! Alweer bijna 2....hier ook in ronde 1! Onderdaad heeel spannend!

@holidays
    Ook bedankt!

5. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Bedankt en fijne vakantie toegewenst!

6. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Holidays, wat goed zeg dat je zo geminderd bent met snoepen en wat bent afgevallen!
    Het valt ook niet mee allemaal.. Overal is er wel verleiding qua eten en in onze haastige bestaan zijn makkelijke maltijden vaak meer dan welkom. Zolang je je maar prettig en goed voelt is het prima toch. Gewicht zegt niks over iemand of over hoe diegene zich voelt! Ik vind het boek interessant omdat ik graag wat meer energie zou willen hebben (ben best een snoep kont) en denk dat ik al veel kan veranderen door te minderen met suikers en gezonde voeding.

@Pineapple, mmm je kan dus nog steeds positief testen! Dan duren de uren op een dag te lang.. Ga je morgen weer testen? Ik duim voor je!!

@Amelien, 40kg!! Zo wat een prestatie zeg!! En ook al ben je weer aangekomen dan is er nog steeds 20kg af! Is ook frustrerend om die knop niet om te kunnen zetten.. Komt vanzelf wel. Vaak helpt het om je er niet al te druk over te maken dan gaat het vanzelf!
    Toen ik zwanger werd van mn zoontje was ik ook te zwaar (90kg bij 1.81m). 6 weken na de bevalling woog ik 83 en nu al geruime tijd 75kg. Door alle veranderingen en schildklier problemen (bleek achteraf) viel ik zo snel af.. Vond het stiekem niet erg al was het ook niet altijd fijn!
    Misschien rommelt het al in je buik ter voorbereiding van.. Spannend he dat je vruchtbare dagen eraan komen.. Dan wordt het ineens echt!

@Bougainville, wat leuk een “bonus dochter”! Zal wel een gezellige maar ook drukke boel zijn bij jullie thuis! Zijn jullie al lang samen? De 2 meiden zijn zo te lezen even oud?

Zo ik zit met de voetjes omhoog en ga zo lekker tv kijken! Telefoon uit en even tijd voor mezelf!
    Fijne avond meiden!!

7. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ amelien: Ik zat ook zo te denken van rond dag 31 of iets maar liep ook wat anders, hopelijk bij jou normaal! T blijft me alleen wel verbazen dat na jaren pil gebruik je lijf toch echt op gang moet komen bij mij iig! Dacht dat dat niet zo'n vaart zou lopen ahahah. Net zoals dat je weet dat je misschien pas zwanger wordt over een jaar denk ik toch altijd nou binnen 3 maanden zal t wel lukken maar das ook nergens op gebaseerd misschien lukt het wel nooit. woow hoe is je dat gelukt om zo veel af te vallen? Mij lukt t amper om onder de 90 te komen! Wil namelijk 87 wegen, hoop dat dat nog lukt voor ik zwanger raak tenzij ik zwanger raak snap je :p hahaha Foliumzuur ga ik nu echt mee beginnen haha ligt al lang klaar maar vergeet t steeds. En visolie wist niet dat dat ook al nodig is van tevoren? Ik dacht als ik zwanger ben doe ik dat wel? Lekker hoor een weekje vrij :D geniet er van :)

@ Koesje: Ja opzich lukt me het wel redelijk allemaal om niet te veel te snoepen e.d. maar het echte afvallen lukt maar niet :( wil zo graag onder die 90! en dan zo; 87 zodat als ik dan iets aankom ik nog onder die 90 blijf snap je! Maar tenzij ik zwanger word natuurlijk :) Voorderest voel ik me prima hoor! :D hahaha. Maar gelukkig ben ik niet de enige die de 90 haalt ;) haha. Had jij dus ook voor je 1e! fijne avond ;)

Bijna weer een daggie voorbij hahaha. Morgen nog ff werken dan druk weekendje :) En daarna hopelijk van die gekke menstruatie af en hopelijk geen bruinverlies ;) ;) ;) hahaha. grtzzz

8. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel grappig die verschillende kleuren smileyss :D haha sorry voor deze interessante opmerking :p

9. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Holidays: Ik heb gedurende mijn afvalperiode calorieën geteld. Maximaal 1400 kcal per dag. Ik ben geen sporter dus moet het echt van het eten hebben. Ik ben ruim 40 kg afgevallen in 9 maanden tijd. Maar ik blijf wel jojo-en hoor. Ik heb steeds wel met 10 kg op en af geschommeld sinds die tijd. Maar de laatste tijd gaat het voornamelijk op. :S Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Ik lijn ook door tot ik zwanger ben ;) Het liefst wil ik er voor die tijd zo veel mogelijk af hebben. Ten eerste is het gezonder voor mij en het kindje. En ten tweede... wat er nu af is, hoeft er na een eventuele zwangerschap niet meer af ;) Duim voor je dat je volgende cyclus normaal verloopt!

10. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja calorieën tellen lijkt mij zo'n gedoe altijd! Ik weet ook nooit precies hoeveelheden en daaruit aantal calorieën te halen enzo.. Ik ook geen sporter. Vind het toch knap! Maar een beetje spek is ook niet verkeerd hoor :D moet ook geen eet probleem creeren natuurlijk :) En dank je ik hoop ook dat de komende cyclus normaal verloopt en dan ook weer met een normaal aantal dagen onge wordt en zo niet dat ik dan zwanger mag zijn.. Maar anders overleef k t ook wel weer deze maand is toch ook wel snel gegaan moet ik zeggen! ik hoop dat je je ei voelt haha volgens mij heb ik die nooit gevoeld en ga ik die niet voelen ook haahha. Grtzzz

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @gewicht: hier ook een die voor de zwangerschap 97 woog. Einde zwangerschap 101 en dag van bevalling weer 97. Na een weekje ongeveer 91 en nu zit ik op de 83... Vind het prima zo en wil het liefst rond de 80 blijven hangen...
    Ben niet heel slank, maar merk dat mn conditie een stuk beter is. Ik ben zelfs aan het hardlopen met Evy en moet zeggen; gaat boven verwachting goed!

Goed dat jullie ook zo zijn afgevallen!

@ontpillen: hier helemaal niet gehad.. cyclus was altijd 28 dagen op de 1e cyclus na de bevalling na. Wel fijn, maar kan me voorstellen dat het bij anderen niet zo is en dat is wel irri. Dan heb je niet echt zekerheid....

12. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo dames!!!

Wat goed dat jullie zoveel zijn afgevallen! Ik ben met mijn eerste zwangerschap 21 kilo aangekomen:):) Nu weer op mijn oude gewicht van 78 kilo en druk bezig in de sportschool. Hoop bij een evnt 2e niet zoveel aan te komen maar we zullen zien.

vandaag tot 00:00 gewerkt dus ik heb vakantie!!!! :D:D:D

13. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    WAAAAHH!!
    Nog steeds niet ongesteld, nog steeds geen posi test!:(
    Sorry ik moest het even kwijt..

14. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden. Ik kom wat later bijlezen. Op dit moment ben ik nog met onze jongste in Turkije. Ze heeft longontsteking en mag nog niet vliegen. Mijn vriend is gisteren met onze oudste terug gevlogen naar nl en ik hoop snel ook terug te kunnen met de jongste. We hebben twee dagen op de ic geslapen wegens zuurstofgebrek maar als het goed is mogen we vanmiddag naar een gewone kamer. Lastig is wel dat ze hier weinig engels spreken dus soms duurt het even voordat ik info krijg. Hoop over een paar dagen weer in nl te zijn.

15. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

@ Pineapple

Welkom! Wat vervelend dat je nog geen ongesteldheid én geen posi test hebt;)

@ Teardrop

Zo.. dat is even wat zeg:$ Wat vervelend voor jullie.. Ik hoop dat het wat beter gaat de komende dagen en dat jullie gauw terug kunnen. En dan kun je ook nog niet goed communiceren met ze.. Nou ik wil je dochter heel veel beterschap toewensen en jou veel sterkte!! Lijkt me zwaar als je mannetje en oudste al wel weer terug zijn. Hou ons op de hoogte! x

16. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Teardrop, jeetje meid.. Deze vakantie hadden jullie je wel heel anders voorgesteld! Vind het echt rot voor jou en je gezin! En dan ok nog in een vreemd land.. Hopelijk mag ze snel van de IC af en sterkt ze voldoende aan om terug naar huis te gaan. Dat is voor iedereen het prettigst!
    Sterkte meid en houd ons op de hoogte!
    Ps: Ik zie dat je banner veranderd is.. Betekend dit dat jullie de wens voor een derde hebben uitgesteld?

@Holidays, ik ben ook niet zo een sporter. Vind skeeleren leuk en fiets nu veel met de kleine maar daar is dan ook alles mee gezegd..

@Whoppie, jij bent weinig aangekomen tijdens je eerste zwangerschap? Ben je in het begin erg misselijk geweest? Knap dat je ook ben afgevallen!

@Babylove, yeah lekker vakantie!! Heelrijk van genieten! Werk je in de zorg/horeca omdat je tot laat werkt? En ook jij bent veel kwijt geraakt! Goed zeg!!

@Pineapple, wat frustrerend.. Ben het even kwijt maar ben je aan het ontpillen of is dit uitzonderlijk omdat je altijd een regelmatige cyclus hebt? Zo over een paar dagen toch nog maar een keer testen. Het hormoon kan namelijk nog op lopen!

Ik heb hier echt een mini draak in huis.. Jeetje wat is hij ondeugend zeg. Heb mn handen vol aan hem! Op dagen als dit denk ik wel van hoe moet dat wel niet als er een tweede komt..
    Heb ook zo een zin om te testen maar ja dat haalt nu natuurlijk niets uit. Ben niet zo goed in wachten en zeker niet als het zo rommelt..;)

17. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Hey allemaal.

Ben toch net ongesteld geworden.. Had het even niet verwacht want ik voelde het niet aankomen.
    Bah bah bah... naja, ben ook wel blij dat ik niet gewoon een lange cyclus heb zodat we er deze maand gewoon weer tegen aan kunnen;).

@ koesje, ik ben in mei gestopt met de pil dus ja je zou van ontpillen kunnen spreken want ik wist eigenlijk ook niet goed hoe mijn cyclus nu zou gaan verlopen. Aangezien mijn cyclus voor dat ik aan de pil ging heel regelmatig was ben ik er voor het gemak maar even vanuit gegaan dat het nu net zo zou zijn. Nu weet ik in ieder geval dat mijn cyclus dus niet standaard 28 dagen is want nu was het 29. Dus met dat gegeven gaan we gewoon vol goede moed de 2e ronde in.

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mag ik me bij jullie clubje voegen? Ook wij gaan deze maand beginnen. :)

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 'Elmo83'. Moeder van een zoontje van nu 13 maanden. Mijn zoontje is een echt wondertje. Ik heb namelijk PCO, dus zwanger worden is niet heel vanzelfsprekend voor ons. Na de diagnose en het behandelplan (clomid 50) begon ik aan duphaston om ongesteld te worden. Dat deed ik trouw, echter ik werd niet ongesteld, dus ik mocht ook nog niet met clomid beginnen. Toen werd er voor de zekerheid toch maar een echo gemaakt.... en daar zagen we ons zoontje voor het eerst!
    Een grotere verrassing was niet denkbaar geweest. Nu ons mannetje 13 maanden is, willen we gaan proberen voor een broertje of zusje.

Als ik heel eerlijk ben beginnen we iets vroeger dan ik eigenlijk zou willen, maar ook nu gaan we er van uit dat het wel even kan duren. Mijn man en ik hebben afgesproken eerst 6 maanden te proberen en dan evt. de gang naar de gynaecoloog terug te maken.

Ik klets graag met jullie mee!

Groetjes,
    Elmo

19. Kiekeboe4

@ Koesje

Haha, kleine draak! Dat komt vast wel goed met een tweede... Op een gegeven moment denk ik dat je vast wel een draai kan vinden er in!

Ja dat wachtenbankje altijd he... Ik hoop iig voor je dat áls je mag testen er een heel mooi plusje of tweede streepje komt te staan:D

Ik zal het zelf dadelijk ook wel ervaren. ben benieuwd hoe mij dat valt;) Eerst maar eens zien wat mijn cyclus is, al moet ik zeggen dat ik de eisprong aan voel komen. Het is rechtsonderin voornamelijk nu. Kan dus elke moment gebeuren. Dus als ik het zo bekijk, klopt het denk ik wel ongeveer. Maarr, we zullen zien!

@ Pineapple

Wat vervelend dat de ongi toch gekomen is, vooral als je het niet verwacht/voelt aankomen! Wel zeker fijn dat je een mooie cyclus hebt:D Op naar ronde 2, vol goede moed en lekker klussen!!

20. Kiekeboe4

Hoi Elmo,

Wat leuk dat je mee komt kletsen!

Echt een wonder hoor ik al wel, die zoon van jullie! Wat leuk dat je toch onverwachts al zwanger was:D

Ik snap dat je met het voorgaande eerder wilt beginnen omdat het mogelijk toch wat langer kan duren gezien jullie voorgeschiedenis. Maar toch hoop ik voor jullie natuurlijk op een snelle beeb!

Waar zit je ergens in je cyclus?

Deel Deze Pagina