In juni 2013 ervoor gaan

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door senta, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Poedie, welkom bij de club! Hier ook af en toe nog twijfels voor een derde hoor, maar mijn gevoel zegt al heel lang dat we nog niet “compleet” zijn als gezinnetje. Denk dat er altijd wel twijfels blijven. Of het nou de eerste, tweede, derde of zelfs zesde zou zijn…;)
    Ook spannend, binnenkort trouwen! Mijn zusje is vorig jaar september getrouwd :)
    Zoumooizijn, soms zijn dat juist de momenten dat het lukt. Dan ben je er niet zo mee bezig….wie weet :p
    Lindas, balen van de negatieve test. Laat dan de ongi maar snel doorkomen, idd lekker genieten van een wijntje. Aan de andere kant….geen bloed geeft moed….;)
    Dani, ai, je vriend zijn baan kwijt is niet zo mooi. Maar zoals al eerder is geschreven zou ik een evt zwangerschap niet laten afhangen van het vinden van een nieuwe baan. Kan begrijpen dat je wel kan janken. Hopelijk vind je vriend snel nieuw werk.
    Poedie, ik herken je wel in je stukje over je bbz. Had zelf een m.a. tussen de eerste en de tweede en idd het moment dat je thuis zit en dan ineens beseft dat er helemaal geen zwangerschap meer is, is wel zwaar. Fijn dat je daarna ook weer zo snel zwanger was.
    Amelien, grappig hè dat je nu ineens helemaal niets voelt en vorige maand van alles. Dat ontpillen kan m ook in de kleine dingetjes gaan zitten haha. Denk dat je vandaag of morgen toch wel wat moet gaan zien op je ovu testjes…
    Whoppie, fijn dat Lennox het zo goed heeft gedaan. Ohh lekker hoor, klusdagen en vrij….alle tijd dus! :D

Hier een druk weekend achter de rug.
    Vrijdag bbq op de zaak gehad. Wel op tijd naar bed, want zaterdag hele dag bij schoonouders in de tuin bezig geweest. Straten, stukje kunstgras leggen, bouwmarkt-ritjes enz… ’s Avonds ook bbq gehad. Gisterochtend eerst lekker ontbeten met elkaar, toen boodschappen gedaan en daarna weer richting schoonouders om de tuin af te maken.
    Gezellig maar druk dus. Ga vanavond even lekker hardlopen. Even de drukte eruit.

Verder weinig te melden. Af en toe steekjes in mijn zij en onderbuik. Van de week erg misselijk in de auto. Heb ik heel lang niet meer zo erg gehad. Nog geen tekenen van ongi, maar ook geen gevoel van “ja, het zou wel eens raak kunnen zijn”. Nog een paar dagen afwachten, maar denk dat ik nog lekker een maandje door schuif.
    Vind ik eigenlijk helemaal niet erg, mag van mij best 3 of 4 rondes duren voordat ik zwanger ben :p Hoeft van mij niet meteen raak te zijn. Vind het klussen en het wachten er toch wel bij horen op de 1 of andere manier haha.

2. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een lekker weekend gehad en vandaag nog een dagje extra vrij! Ga straks naar de Cambridge consulente en weer spullen ophalen, ben mijn kilo's weer helemaal zat, dus ga weer een poosje aan de cb.. Ik ben daarin zo ongeduldig dat als het niet snel genoeg gaat ik het gewoon niet volhoud. Dus deze alles of niets manier werkt voor mij het beste ;)

Nu eerst eens hier een huisarts bellen, moet die nog steeds verhuizen hihi..

Allemaal een fijne dag vandaag!

3. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes bij de cb consulente. Zou echt niets voor mij zijn, maar als het werkt voor jou, helemaal super toch! Kennis van me heeft het ook gedaan en is er ook goed mee afgevallen. Wat mij ook tegenhoud is dat het allemaal zo ontzettend duur is....:(
    Ben zelf vorig jaar met hardlopen en gezond eten 10 kilo afvallen in 3/4 jaar. Toch te snel afgevallen uiteindelijk, want alles zat er na een half jaar weer aan. Ben nu ook weer begonnen, maar ga het echt op het gemak doen.

4. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ zoumooizijn, wat houdt het Cambridge dieet precies in?

Ik ben nu sinds een week of 7 de grote lijnen van SonjaBakker aan het aanhouden. Totaal tegen mijn principes in om te betalen voor een dieet of in dit geval zo een boek, maar het was nodig. Het bijna dagelijks groente, vlees en gekookte aardappels valt me echt tegen, maar ben nu wel al 7,6 kg kwijt en dat voelt goed. Daarnaast gewoon geen frisdrank meer of savonds nog een snelle hap. Vriendje is enorm aan het afkicken van de shoarma of pizza.. Hij kan wel alles eten en niets bijkomen!! Afgelopen weekend m haast moeten dwingen war bij de MAC te eten toen hij trek had, hij vindt het dan vervelend omdat ik ervoor kies om niets te bestellen..

Teardrop, Zoumooizijn, misschien is het een idee om hier wekelijks te posten wat we afgevallen zijn oid om elkaar te stimuleren?

Na een rustig weekend nu een rustige werkweek. Baas is op vakantie dus ik heb het voor 't zeggen hier! iPad mee en relaxen. Net ongesteld geworden met mega veel last van rug & buik.. :(

5. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dani, Cambridge zijn shakes.. Krijg je maar 500 kcal per dag binnen en weinig koolhydraten. Is echt niet 'gezond' maar voor mij werkt het omdat ik naast de shakes gewoon niks mag. Ik heb ook wel andere dingen geprobeerd, maar van een beetje ga ik al snel weer naar veelsteveel. Als ik dan 1 maaltijd de mist in ga, dan gaat die hele dag al mis (zo van, morgen ga ik weer goed verder) en dan denk ik ook al snel van volgende week ga ik wel weer verder, deze week is toch al mislukt :( Cambridge werkt dus prima om snel veel kwijt te raken, wat mij weer heel erg motiveert, maar daarna zul je wel op moeten letten dat je niet weer in je oude fouten terugvalt..

Ik wil graag weer gaan paardrijden, maar daar vind ik mezelf nu gewoon te zwaar voor. Heb dat altijd gedaan en toen bleef ik altijd prima op gewicht, maar vanaf dat ik gestopt ben lukt het niet erg goed. Vind verder ook geen enkele sport leuk genoeg om het langer vol te houden ;)

6. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien is het leuk om hiernaast nog een draadje te openen voor de afvallers onder ons.
    Heb zojuist het boek "Het geheim van slanke mensen" besteld. Mijn zus heeft m gelezen en vind het een echte aanrader. Een "eye-opener" zoals veel mensen zeggen. Baat het niet, schaadt het niet zullen we maar denken.
    Vanaf september is er vanuit "hgvsm" een facebook workshop. Daar ga ik dan ook aan mee doen. Ben erg benieuwd. Morgen is het boek binnen :)

Dani, lekker hoor, de baas op vakantie :D

Zoumooizijn, klinkt bekend: "het gaat nu toch al verkeerd, morgen doe ik het weer goed" en "Ik doe zo mijn best, ik mag nu best wat lekkers" of "ik ben een extra rondje wezen sporten, dus dan kan dit er wel bij, dat heb ik er dan al af gesport" :p

7. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi Teardrop idd ;) Het is vreselijk, maar volgens mij voor veel mensen errug herkenbaar haha!

Ik ga eens googlen op jouw boek, ben benieuwd :)

8. Tamamara

Tamamara Lid

14 jul 2013
    70
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil me graag aansluiten!

Ik ben 30 jaar, mijn vriend 41 en voor mij wordt het de eerste.
    Mijn vriend heeft al een zoontje van 7.

Ik heb 21 juni mijn laatste pil geslikt, meteen begonnen met foliumzuur, nu aan het ontpillen en in afwachting van mijn eerste ongi...

Reuzespannend allemaal!

9. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Whoppie: Veel plezier van de week, met de vierdaagse feesten en met klussen natuurlijk ;)

@ Teardrop: Ik ga toch voor je duimen hoor. Ook al hoeft het deze ronde nog niet perse raak te zijn ;) Druk weekendje heb je gehad!

@ Zoumooizijn: Succes met cambridge. Knap dat je dat kunt zeg. Ik zou dat echt niet lang volhouden

@ Lijnen: Hier toevallig vandaag ook weer de draad opgepakt. Weer proberen wat kilo’s kwijt te raken. Kreten als “deze dag is toch al verpest” klinken hier ook bekend in de oren.

@ Dani: Knap dat je sonja bakker volhoud. Dat aardappels groente vlees zou mij echt tegen staan. Wij eten dat hooguit 2x per week.

@ Tamamara: Welkom en succes!

Ik snap tot nu toe nog niet veel van de ovutesten. Gisteren leek het lijntje iets donkerder te zijn dat de dag ervoor. Dus ik had verwacht dat hij vandaag nog wat donkerder zou zijn. Maar vandaag is hij weer lichter. Blijf voorlopig nog even doortesten. Misschien ga ik het licht nog zien ;)

10. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tamamara, welkom!

Hier vanavond ongesteld geworden, mijn 1e echte sinds de pil :D 'Cyclus' was dan 26 dagen.. Voor de pil had ik volgens mij ook een redelijk normale cyclus, was iig iedere maand gewoon ongesteld. Zoals het nu lijkt zet zich dat dus mooi voort.. Ook zoals altijd totaal geen klachten, ik zie bloed bij het afvegen en that's it. Voel niks, merk niks.. (ik klaag niet ;) )

Vraagje, sommigen hebben in het onderschrift wat staan over pendels.. Wat houdt dat precies in? Ben ik wel is nieuwsgierig naar :p

11. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
  12. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @afvallen: hier powerslim dieet gedaan. Errug duur, maar het werkt. Ben er nu klaar mee, gewoon lekker op gewicht blijven (al is het volgens de maatstaven nog teveel). Ik voel me prima en kan lekker (nou ja lekker :)) hardlopen. Dus we gaan op deze voet door. In het weekend net iets teveel en doordeweeks opletten.

@teardrop: blijft altijd spannend nod afwachten en de mensen die t niet verwachten zijn vaak het eerst zwanger... dus het kan zomaar..

@amelien: gewoon doortesten en naast elkaar leggen. Dan zie je op een gegeven moment de donkerste en dan is het tijd goed te klussen ;)

@tamamara:welkom!

13. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    #613 Teardrop, 16 jul 2013
    Laatst bewerkt: 16 jul 2013
    Tamamara, welkom bij de club! En heel veel succes. Hopelijk heb je meteen een mooie duidelijke cyclus.
    Amelien, idd gewoon door testen met de ovu testjes. En blijven klussen, dan zit je altijd goed ;)
    Zoumooizijn, dat is een hele mooie cyclus. Jeetje wat lekker zeg, helemaal nergens last van te hebben! Ik moet zeggen dat ik ook niet mag klagen. Heb wat kramp bij doorbreken van de ongi en hooguit de zwaarste dag beetje buikpijn. Verder is het alleen maar vervelend hihi.
    Whoppie, powerslim heb ik ook over gelezen. Mij idd veel te duur om te proberen haha. Wel fijn dat het voor jou gewerkt heeft! Je hoeft niet super slank oid te zijn, maar lekker in je vel zitten is het belangrijkste.

Heb eigenlijk niets te melden....
    Zit op werk en heb totaal geen zin. Warme dag vandaag, dus ben bang dat ik vandaag het kantoor uitzweet....
    (Kantoor heeft een plat dak en ramen open zetten heeft vrijwel geen nut. Ook geen airco oid hier, dus broeierig warm helaas)

Edit, voor degene die het gezellig vinden:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/453044-leed-afvallen-heet.html

14. Tamamara

Tamamara Lid

14 jul 2013
    70
    0
    0
    Dankjulliewel!

Hoop inderdaad dat ik snel een vrij normale cyclus heb.
    Nu waarschijnlijk wel wat ontpillingsverschijnselen in de vorm van een lichte bloeding...

Ik ben in april gependeld op een meisje...

15. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goh, voel net paar lichte krampjes door mijn buik (steeds ergens anders) ga net naar de wc......ongi!! Wij gaan op voor ronde 2.
    Hopelijk houdt het zo aan. Lekker korte cyclus :)
    En dus tot nu toe minder last van de ongi dan normaal.

16. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Teardrop: Super... ook al zo'n mooie cyclus! :D

17. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Fijn dat je een lekkere korte cyclus hebt! Op naar de volgende ronde!

I love the sun!!! Heerlijk

18. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Whoppie: Heerlijk he!!! Genieten!

Volgens mij heb ik een positieve ovutest (denk ik) :D

19. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Teardrop, fijn mooie korte cyclus :) En warm op kantoor, bah, wordt daar altijd zo sloom van. Wij hebben gelukkig airco sinds vorig jaar, maar dan heb ik van die collega's die dat op standje invriezen zetten :(
    Amelien, spannend!

Hier vandaag toch wel wat krampjes ed, maar niet noemenswaardig..

20. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lijnen; Ja, groente, vlees en aardappels staat mij enorm tegen! Ik 'geniet' bijna van de dagen met nasi, macaroni of brood. Maar.. Ik vond het onderhand hoog tijd om er toch maar eens wat aan te gaan doen. Ook met oog op een eventuele zwangerschap. Ik wist dat zwanger worden met overgewicht moeilijker was, maar ik kwam laatst ergens wat percentages tegen en daar schrok ik best wel van. Daarnaast ben ik echt bang om tijdens een zwangerschap enorm veel aan te komen en dat er dan niet meer af kunnen krijgen.. Kortom, het belletje was gegaan en ik vind dat ik het goed volhoud... Maar ik weet ook als geen ander hoe moeilijk het is.

@ ongesteld; hier is het sinds gisteren ook zover. 1e keer sinds ik gestopt ben met de pil. Hier gaat het altijd samen met enorm veel buik-, rug- en hoofdpijn. Daarnaast heel moe en duizelig. Kortom, ik kijk uit naar de tijd om een paar maanden er vanaf te zijn.
    Dus dan, als ik het goed begrijp, gaan we nu naar ronde 2 dan?

@ Tamamara, welkom en succes!!

Nog 2 dagen werken..

Deel Deze Pagina