@ Whoppie: dat wist ik helemaal niet van die straling. Nouja... wij boeken sowieso nu nog niks. Echt last minute. Mocht ik dan zwanger zijn vraag ik het wel even na bij de verloskundige.
Ja wij ook hoor, en geloof ook niet dat het echt wetenschappelijk bewezen is... maar je hoort en leest wel eens wat...
Volgens mij geld dat meer voor stewardessen die zwanger willen worden. Deze worden dan heel vaak blootgesteld aan die straling en dat zou effect kunnen hebben op de eicel rond de bevruchting. Als je maar een keertje vliegt kan het voor zover bekend niet kwaad geloof ik. Sowieso de 1e 5 maanden kun je gewoon veilig vliegen. Daarna heb je vaak een doktersverklaring nodig.
@ Lindas: Ik vond op internet inderdaad alleen wat over de laatste maanden wat betreft vliegen. We kijken wel. Ik verwacht niet dat ik dan al zwanger ben, en zo wel vraag ik het eerst wel goed na bij de verloskundige.
@ Kiekeboe: Inmiddels al getest? Zo... weekend! Heerlijk rustig weekje op het werk gehad. Lang leven de zomervakantie! Morgen is mijn petekind jarig. Dus even naar de verjaardag. Daarna kijken bij tenniswedstrijd van manlief. Voor zondag nog geen plannen. Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Plannen: morgen dagje in de Achterhoek. Verjaardag smiddags, eten bij moeder vl en dan weer een verjaardag. Campingbedje mee en kleine kan slapen. Zondag lekker niks. Mss ff hardlopen. Maar verder niks in de planning. Wel lekker!
Veel plezier op de verjaardagen allebei Wij gaan morgen nog even op bezoek bij opa. Zondag is sterfdag van mijn oma. Die is nu een jaar geleden overleden. Dus even gezelschap houden zodat hij zich niet zo alleen voelt deze dagen. En morgen spullen inpakken en dan vertrekken we zondagochtend naar Oostenrijk Fijn weekend allemaal!
holidays Nee.. en heb vanmorgen getest en was toch weer negatief zit al op dag 59! Maar moet zeggen heb nu wel krampen onderin m'n buik dus misschien komt de ongi er dan nu toch eindelijk aan?
@ Holidays en Lindas: Balen zeg dat die ongi zo lang op zich laat wachten... @ Lindas: Fijne vakantie! Veel plezier! Hier sinds een dag of 3 steeds wat kleine steekjes/krampjes in onderbuik. En vanmorgen even duizelig. Verder heb ik nergens last van. Denk dat ik van de week gewoon ongesteld word.
Vanavond lekker BBQ met vrienden en morgen gaat vriend bij familie helpen tuin leggen, dus kan ik mooi huis poetsen. Verder zien we wel, nog lekker een weekje vrij. Baby kriebels worden steeds erger, laatste dagen veel met baby van kennissen gespeeld (10 maanden). Zo'n schatje!! Denk vanmorgen eisprong gehad..
Hmm lijkt me echt vervelend om zo'n lange cyclus te hebben.. Hoop dat er snel wat verandering in je wachten komt.. Bij voorkeur een plusje
Ik wacht aankomende week nog af en dan ga ik toch even contact op nemen met de huisarts denk ik. Wilde eigenlijk gaan beginnen met ovulatietesten na deze ongi, maar dan moet ie natuurlijk wel komen
Nou lindas, ik ga ook richting de 50! Ik voel me niet zwanger dus geloof die ene test wel, ga dus ook niet meer testen. Maar mn onge mag wel komen en die van jou ook! Ik ben niet van plan langs de dokter te gaan voorlopig. Maar ben wel benieuwd wat die zegt bij jou als je gaat, maar hopelijk voor die tijd netjes onge! Maar is wel irritant zo hoor! Grtzz
@ Dani: Hoe erg kun je verlangen naar een kindje he?! Ik heb dat ook heel erg. Kan op slag verliefd worden op een kindje wat ik tegenkom in de stad bijvoorbeeld. Slaat echt nergens op! @ Lindas: Ik zou ook een keer de huisarts bellen. Kijken wat die zegt. Las een tijdje terug op het forum een verhaal van iemand die ook na 3 lange cyclussen naar de huisarts was gegaan. Die werd doorgestuurd naar de gyn en bleek PCOS te hebben. Hoop natuurlijk niet dat dit bij jou ook het geval is, maar zo wel, kunnen we er wel wat aan gaan doen... Hier even in de stad geweest. Loop ik daar, voel ik ineens iets lopen van onderen. Dus ik dacht al dat ik ongesteld was geworden (fijn als je in een witte broek door de stad loopt). Gauw genoeg naar huis gegaan. Geen ongi maar wel wit rekbaar slijm (weet niet hoe vruchtbaar slijm eruit ziet, maar het valt binnen die omschrijving, die ik hier overal lees). Vreemd want ik had op 16 juli een positieve ovutest. Net even gezocht op het forum en bij de meeste dames was het een voorteken van ongi, dus ik ga ervanuit dat ik 1 dezer dagen ongi word.
Amelien, klopt! Maar ik kan voor sommige kindjes ook echt een afkeer hebben. Ik heb echt een hekel aan snot, vieze kleren, rotte tanden of van die 'ik-gil-net-zo-lang-totdat-ik-mijn-zin-krijg' kinderen. Ok, ik ben ook echt een verwend nest en gewend om altijd alles te krijgen wat m'n hart begeerd (zowel van ouders als vriend), maar ik haat van die kleine verwende nestjes.. Laatste dagen tijdens het klussen pijn.. Ik denk aan baarmoeder ofzo? Kan dat van ontpillen zijn ofzo? Hoe lang duurt dat sowieso, ontpillen? In bijsluiter van pil stond dat het direct uit m'n systeem zou zijn als ik stopte..
@ Dani: hahaha... ik heb precies hetzelfde, wat betreft verwende kinderen. Vervelend zeg, pijn bij het klussen. Zeker tijdens de vruchtbare periode. Ik heb geen idee hoelang ontpillen kan duren. Pil is wel uit je lichaam, maar ontpillen is volgens mij meer dat je lichaam het weer zelf moet gaan doen.
Dani, wij hadden zulke verschrikkelijke buurkinderen. Heb echt een hekel gekregen aan zulke kinderen. Om het minste of het geringste janken en krijsen, krijgen altijd hun zin, zijn brutaal, lopen de hele dag door met snoep en koeken rond.. Kinderen waren 3 en 5.. Dat kan echt nooit wat worden.