Leuk dat jullie je voorstellen! Dan zal ik mijzelf natuurlijk ook even voorstellen. Mijn alias is Koesje (blijf liever ook nog even anoniem) en ben 31jaar (wat klinkt dat oud). Ik ben 7 jaar samen met mijn vriend waarvan ik 6 jaar samenwoon. Wij hebben een zoontje van bijna 20maanden en gaan in juli voor de tweede.. Spannend! Verder woon ik in zuid-holland. Tijdens mijn eerste zwangerschap was het in 4 rondes raak (alhoewel eigenlijk in 3 want de eerste telde niet echt). Ik ben in de 4de ronde met de etos pillen begonnen en werd toen zwanger maar vraag me af of dat niet gewoon toeval was.. Ik kijk het nog even aan. Haha sytel je voor dat het zo makkelijk ging met etos pillen dan waren er een hoop andere dingen niet nodig (ziekenhuizen enz.) naam - leeftijd - kinderen - NOD Holidays - 27 - 0 - 28-05 (ik denk later) Tammie87 - 26 - 1 - 29-05 Kiekeboe4 - 21 - 0 - ? Amelien - 26 - 0 - ? Lindas87 - ? - 0 - ? Koesje 31 1 volgt nog Senta @Tammie ik duim ook voor een spontane zwangerschap! Heb regelmatig gehoord dat het bij een tweede spontaan lukte maar goed dat is natuurlijk geen garantie. Hebben jullie lang in de medische molen moeten zitten voordat jullie zwanger werden?
naam leeftijd kinderen NOD Holidays 27 0 28-05 Tammie87 26 1 29-05 Kiekeboe4 21 0 03-06 Amelien 26 0 ? Lindas87 Koesje Senta
naam - leeftijd - kinderen - NOD Holidays - 27 - 0 - 28-05 (ik denk later) Tammie87 - 26 - 1 - 29-05 Kiekeboe4 - 21 - 0 - 03-06 Amelien - 26 - 0 - ? Lindas87 - ? - 0 - ? Koesje 31 1 volgt nog Teardrop - 28 - 2 - tussen half en eind juni Senta
Zo, lijstje alvast aangevuld. Mocht ook meteen even 2 pagina's terug lezen haha. Welkom allemaal!! Leuk dat iedereen zich voorsteld Ik ben dus Teardrop, echte naam hou ik ook nog even geheim ivm herkenning. 28 jaar, moeder van 2 heerlijke meiden (2008 en 2011) Ik ben inmiddels 10 jaar samen met mijn vriend waarvan we er nu ruim 5 samenwonen. Trouwen willen we over een paar jaar. Als de kids wat groter zijn. Ik werk 24 uur in de week op de administratie van een klein bedrijf en ben sinds vorige maand een webshop gestart. Zodra wij terug komen van vakantie (half juni) stop ik met de pil en begin ik met foliumzuur en gaan we er helemaal voor. Linda, welkom bij de club! Vervelend van die lange cyclus. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. De pillen van etos (zwanger worden) heb ik ook geslikt bij de eerste. Geen idee of het heeft geholpen maar ik dacht zo krijg ik in ieder geval genoeg binnen haha. Toen ik zwanger was ben ik ook overgestapt op de "zwanger zijn" pillen. Bij de tweede heb ik het niet geslikt. Wel gewoon foliumzuur. Maar die keuze was bewust omdat ik op dat moment veel gezonder at dan voorheen. Ik krijg in principe wel alle vitamines e.d. binnen. Dit keer ga ik ook weer alleen voor foliumzuur. Zo, geloof dat ik wel weer aardig bij ben
Leuk om wat meer over iedereen te lezen. @ Teardrop: wat voor webshop ben je gestart? @ Vitamines: Ik heb ook heel wat gelezen over die etosvitamines. Ik gebruik zelf VSM puur mama zwangerschapsvitamines en Visolie (ook puur mama). Ik gebruikte al een multivitaminepreparaat en die pot was leeg, dus ben toen maar meteen met puur mama begonnen.
Amelien, ik maak cadeaus van textiel. Dus met handdoeken, theedoeken, microvezeldoekjes, gastendoekjes, washandjes enz.. maak ik allerlei dingen. Een hond, een kat, een keukenpoppetje met een afwasborstel en schuursponsje, verschillende maten handdoek taarten enz... En voor geboortes maak ik luierkransen, luierslak, luierdriehoek met hydr. washandjes en hydr. luier enz... (ok, voor eventuele meelezers is dit misschien wel herkenning genoeg, maar ja....jammer dan haha volgens mij ken ik niet zo veel mensen op zp )
Leuk hoor Teardrop! en voor de herkenning.. tsja, voorderest weet je toch nooit wie er allemaal op zitten onder een 'valse' naam haha Als het zover mag zijn straks wil ik ook graag wat dingen zelf maken met lapjes stof. Dus bijv. een boxkleed enz. Lijkt me leuk!
@ Kiekeboe: Dat lijkt me ook zo leuk. Helaas ben ik totaal niet creatief en heb ik ook nog eens geen geduld!
Hebben jullie dat ook? Ik heb al een heel lijstje met leuke namen. Al helemaal bedacht hoe de kinderkamer eruit moet gaan zien als het een jongen/meisje wordt. enz...
Haha heel herkenbaar Amelien! Wij hebben al een neutrale kinderkamer, dus hoef weinig te doen, maar namen e.d. daar ben ik al druk mee bezig Kiekeboe, ook erg leuk ja je eigen boxkleed maken. Leuke bezigheid ook als je met verlof bent uiteindelijk... Ik wil graag over een tijdje zo'n borduurmachine aanschaffen. Lijkt me zo leuk om namen, data enz... in textiel te kunnen zetten....
@ Amelien Dat lijstje met namen heb ik al een hele tijd! Als ik een leuke naam tegenkwam, hoorde, dan tikte ik hem altijd wel in de telefoon. en wat betreft kinderkamer... Wel over nagedacht, maar denk dat je pas écht gaat beslissen (en die beslissing kan ineens heel anders zijn) als je weet wat het word bijvoorbeeld. Wie zouden dit willen weten eigenlijk? en als je dit wilt weten hou je dit dan voor jullie zelf, of mag de omgeving dit ook weten? Ik zelf zou het graag willen weten en mijn omgeving zou ik het ook vertellen. Zo kan ik gewoon de kinderkamer laten zien in alle geuren en kleuren en krijg je niet alleen neutrale kleding, maar ook lekker gericht op stoere jongens of mooie meiden!
@Teardrop, wat gaaf zeg! Jij bent dus erg creatief! Ben je je webshop ook veel aan het promoten? Of is het nog rustig en in de opstartfase.. Lijkt me wel druk om allemaal bij te houden.. Een baan, 2 kids, een webshop enz. enz. Knap! @Amelien, bij de eerste had ik dat ook maar nu hij de tweede schuift de oudste een kamer door en hoef ik alleen evt wat accessoires voor de babykamer aan te passen. Namen vind ik erg lastig. We hadden altijd een meisjesnaam maar die is inmiddels van de baan.. Een jongensnaam vind ik nog moeilijker dus dat wordt nog wat! J Een vriendin van mij vertelde vandaag dat ze ook voor de tweede gaan. Ik heb niks gezegd maar heb dan ineens het gevoel dat ik op moet schieten.. Slaat natuurlijk nergens op. We hebben kinderen in dezelfde leeftijd dus misschien dat het daardoor komt. @Kiekeboe, wij willen het wel weten maar niet tegen onze omgeving zeggen. Dat is bij de eerste ook zo gegaan en beviel erg goed! Maar wat je zegt dan kun je tenminste alles al showen enz. Dat vond ik dan soms wel lastig maar ach 9mnd zijn zo om! Zoontje ligt nu lekker te slapen dus ik ga even wat zonnestralen opzoeken!
Helaas is de borrel bij vrienden thuis de 1 op 2 minuten lopen de ander op 3 minuten dus de bob heeft geen zin.
Koesje, de creativiteit heb ik aan mijn moeder te danken Moet zeggen, het is wel pittig alles bij elkaar maar wel te doen. Heb goede hulp gelukkig. De site is sinds vorige week uitgerust met winkelwagen en Ideal systeem en zodra ik terug ben van vakantie ga ik me meer op de promotie richten. In de vriendenkring loopt het al lekker. Krijg ook van alle kanten super leuke reacties. Dus hopelijk gaat straks de mond-op-mond reclame ook goed zijn werk doen Ik begrijp je gevoel wel van het opschieten. Een vriendin van mij wil vanaf september voor de 2de gaan en ik heb dan ook idd zo'n gevoel van ik eerst! Haha. Niet echt concurrerend bedoeld hoor! Vind het juist leuk dat ze er ook voor gaan Senta, jammer dat je de bob-smoes niet kan gebruiken. Maar waarschijnlijk bedenk je er tegen die tijd wel wat op
Ik ben senta woon in zuid holland en wil nog niet herkend worden. Ik ben 27 jaar 5, 5 jaar samen met mijn man bijna 4 jaar getrouwd. In januari wordt ons mannetje 4 jaar. Ik kan het lijstje even niet aanvullen maar mijn nod is 4/6 super spannend
@ Senta Ah, dan word het moeilijk. Dan de welbekende ik heb een blaasontsteking en antibiotica? Of ik voel me niet zo lekker, vandaag even geen zin in een drankje, dus doe mij maar lekker een cola'tje? Je verzint er vast wel wat op! Ik duim voor je mee op 4/6! Bij ons is het ook feest. twee in mijn directe kringen zijn ook zwanger. Dus dat word nog wat
@ Kiekeboe: Die kinderkamer kan bij mij ook nog wel een keer of 20 veranderen hoor hahaha maar ik ben er wel veel mee bezig. En het namenlijstje groeit hier ook gestaag. Merk alleen wel dat ik jongensnamen veel moeilijker vind dan meisjesnamen. Wat betreft het geslacht willen weten; dat wordt hier nog wel een discussiepuntje tegen die tijd. Ik zou het namelijk wel graag willen weten (ook ivm babykamer en gericht kunnen shoppen) maar manlief niet. Of we het (als we het zouden weten) zouden vertellen weet ik niet. Misschien wel aan mijn ouders en zussen ed. Maar in ieder geval niet aan iedereen. Hoewel ik waarschijnlijk toch mijn mond niet kan houden als ik het weet (ook 1 van de redenen dat manlief het niet zou willen weten). @ Koesje: Dat van die jongensnamen herken ik wel. Op de een of andere manier vind ik jongensnamen veel moeilijker dan meisjesnamen. Vervelend lijkt me dat, om smoezen te moeten verzinnen om niet te kunnen drinken of waarom je ineens gestopt bent met roken. Hier gelukkig geen last van. Ik rook al jaren niet meer en ik houd wel van een drankje maar het gebeurd ook vaak genoeg dat ik niet drink op een feestje, dus dat zal niemand opvallen.
@ Amelien Ja precies, zal bij mij hetzelfde gaan hoor bij de kinderkamer! en inderdaad, jongensnamen zijn erg moeilijk! Maar dan zijn er ook veel verschillende stijlen. En ik moet zeggen, als ik zo door een jongensnamenlijst scroll... dat ik er een hoop hard voorbij ga! Nou moet ik zeggen, dat heb ik bij veel van de meidennamen ook hoor. Lastig allemaal En qua weten wat het word zitten wij op één lijn. Maar het kan natuurlijk ook een discussiepunt zijn! Het schijnt wel zo te zijn dat jij het alleen dan krijgt te zien op een blaadje geschreven, maar zoals je zelf al zegt: Ik kan moeilijk me mond houden. Dan word het lastig haha!
Oh en wat betreft roken... Dat word voor mij lastig. en dan bedoel ik niet het stoppen, maar inderdaad wel dat het '' opvallend '' is. Maar dan maar gewoon zeggen hoe het is: Ik ben gestopt Niks aan gelogen. En nu maar hopen dat ik een strak gezicht kan houden als mensen zeggen : '' Je bent toch niet zwanger of wel!? ''