In juni 2013 ervoor gaan

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door senta, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Thnx dames

Hier wel ovutesten. Willen graag snel een tweede, dus gaan er wel echt helemaal voor.

@foliumzuur: check!
    @vertellen: niemand weet er hier van dat we nu al bezig zijn.. ze verwachten t wel snel, maar mss niet zo snel.
    @wijntje: hier ook graag op feestjes, maar kan altijd zeggen dat ik wel rijd of zo… en met 9 weken, na eerste echo gaan we t wel weer vertellen denk ik.
    @tammie: zou leuk zijn ja, spontaan zwanger!
    @cyclus: hier geen last gehad van ontpillen na de pilstop, meteen regelmatige cyclus en na zwangerschap niet meer begonnen omdat we snel aan een tweede wilden beginnen…. Na bevalling een keer langer en daarna weer 28 dagen..
    @woonplaats: oh ja woon in Beuningen bij Nijmegen
    @namen: hier hele lijstjes… Vindt jongensnamen heel makkelijk. Maar meisjesnamen moeilijk. Is ook van alles wat. Ben van de hele stoere meisjesnamen (vb Lou en Kess), maar ook Livia erg mooi. Maar neig toch meer naar de stoere meisjesnamen.
    @babykamer: die van Lennox wordt straks de babykamer. Lennox krijgt een nieuwe kamer (ws van marktplaats met commode e.d.) tot hij een echte jongenskamer kan krijgen. We hoeven alleen de zolder om te toveren tot kamer va Lennox.
    @geslacht: wij willen het weten en iedereen mag het weten. Dat hebben we bij Lennox ook zo gedaan en is prima bevallen. Kan mn mond toch niet houden.
    @vakantie: wij gaan, als we gaan (als we huis niet verkopen) in september. Dan boeken we last minute. Kijken eerst hoe het dan is met de kleine en de evt zwangerschap.

Zo 10 pagina's aan reactie in een post! :)

2. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Whoppie: Je hebt goed bijgelezen zie ik hahaha... Leuk dat je de naam Livia noemt. Die staat heel hoog op mijn lijstje :D

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Mijn NOD is 04/06 :) Zag hem er niet tussen staan! Is hij weer wat up to date;)

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

@ Whoppie

Dat doe je goed zeg! Mooi samengevat :D

5. senta

senta Niet meer actief

Zo dames ik ben niet fit dus even rustig aan. Drukke week ook. Pfff. Gelukkig nog maar 15 nachtjes dan gaan we naar spanje. Heerlijk.

@cyclus na zwangerschap voel ik mijn eisprong. Zeer erg zelfs. Geen ovulatietest kan er tegenop.

6. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    naam
    Tammie87 26 Jaar, 2e kindje, Nod 29/05->5-6?
    Senta 27 Jaar, 2e kindje, Nod 04/06
    Kiekeboe4 21 Jaar, 1e kindje, Nod 04/06
    Holidays 27 Jaar, 1e kindje, Nod 05/06
    Whoppie 31 jaar, 2e kindje, Nod 07/06
    Koesje 31 Jaar, 2e kindje, Nod 22/6
    Amelien 26 Jaar, 1e kindje, Nod ?
    Lindas87 25 Jaar, 1e kindje, Nod?
    Teardrop 28 jaar, 3e kindje, Nod ?

Heb mijzelf er weer even bijgezet en Nod van Kiekeboe erbij gezet.

@Tammie, wij hebben de jongensnaam al vast staan sinds de eerste zwangerschap haha. Dus dat is makkelijk. Daar waren we het trouwens heel snel over eens. De meisjesnaam moeten we nog bedenken, maar genoeg ideeën en weet zeker dat dat wel goed komt :D
    Spannend hoor, officieel in ronde 1. De duimen draaien hoor!!
    @Koesje, leuke verrassing dat jullie er toch nu al voor gaan! En inderdaad ik kan met de webshop vanuit huis werken. Hopelijk loopt het in de toekomst goed genoeg, zodat ik kan stoppen met mijn huidige baan. Lijkt me echt heerlijk :)
    @Whoppie, welkom bij de club!! En natuurlijk heel veel succes!!
    @Senta, doe lekker rustig aan. En straks lekker bijkomen op vakantie.

Ik ben druk met de voorbereidingen voor de vakantie. Ben zo bang dat ik van alles ga vergeten...dus schrijf alles maar op haha. Vanavond ook nog even met mijn moeder overleggen. Zij weet meestal nog wel dingen die ik vergeet haha.

Vwb eisprong, die voel ik eigenlijk nooit echt. Wij klussen gewoon om de dag wanneer wij denken dat we goed zitten. Tot nu toe heeft het tot resultaat geleid, dus prima voor ons haha.
    Mijn cyclus ligt (lag) wel altijd aardig rond de 28 dagen.

Voor degene die benieuwd zijn: Home | Handdoek kado is mijn website. Er moeten nog nieuwe foto's komen, maar ben al helemaal happy dat het een officiële webshop is haha.

7. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Whoopie, zo dat heb je mooi samengevat J
    Ik vind Lou ook een leuke meisjesnaam! Je brengt me op ideeën! Staat jullie huis te koop of is het de bedoeling om het binnenkort te koop te zetten?
    Volgens mij zag ik je naam ook in een ander forum van zp staan.. Knap dat je dat allemaal bij kunt houden!

@Senta, balen dat je niet lekker bent. Idd rustig aan en vooral heel veel aan jullie vakantie denken!!
    Wat fijn dat jij je eisprong ook zo goed voelt! Wij gaan eerst zonder ovu testen proberen en anders kunnen we ze altijd nog kopen.

@Teardrop ik ga zo zeker even op je site kijken! Was stiekem ook al nieuwsgierig maar dacht ik vraag het maar niet ivm privacy! Zou idd leuk zijn als je er je fulltime job van kunt maken!
    Vakantie voorbereidingen.. Pff komt veel bij kijken zeker met 2 kids! Wel handig dat je moeder dan ff mee denkt!

Volgens mijn berekening zou ik eind volgende week in mn vruchtbare dagen zitten.. Jullie begrijpen dat vl en ik het heel gezellig gaan maken haha

Kijken jullie babyboom? Ik vind het echt een leuk programma om naar te kijken. En met leuk bedoel ik natuurlijk niet de ellende die sommige stellen hebben..

8. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Koesje, ik heb het eerste deel van Babyboom gekeken. Ik was toen zwanger van de eerste haha. Idd erg "leuk" om te kijken. Zit nu af en toe nog wel eens te spieken hoe het met de stellen van toen gaat.
    Kan goed begrijpen dat jullie het eind volgende week gezellig gaan maken hahaha. Zet m op!!

9. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Teardrop, ik heb je site bekeken! Ziet er super leuk uit zeg! Ik houd je zeker in gedachten mocht ik iets cadeau geven aan iemand.
    Ik zag trouwens ook dat wij volgens mij heeeelll dicht bij elkaar wonen ;)

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja leuk he? Ik vind dan Lilou of Filou ook wel wat hebben. Dat kan je dan evt afkorten en als ze zelf liever een minder stoere naam heet kan ze die naam gebruiken. Maar ik geloof dat vl er nog niet zo van is. \maar ja we hebben de tijd.. Ik maak lijstjes en dan samen wegstrepen... :)

Huis staat al 1,5 jaar te koop. Helaas nog geen kijkers. In april weer flink verlaagd en kan echt niet lager en nog steeds geen kijkers, dus we balen n beetje.

Ja ook op andere fora. Scheelt dat ik op t werk de hele dag achter de computer zit en het dus een beetje bij kan houden..:)
    Tis ook nog wel te doen, niet heel druk (was met ons verlof in het decembermamaforum wel iets anders: druk!) en vindt t erg gezellig....Klets er graag over, maar kan niet bij bekenden dus...

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @babyboom: ja leuk! vanavond weer!

12. Koesje

Koesje Niet meer actief

Haha ja herkenbaar. Vl en ik hebben ook wat tijd nodig gehad voor het vinden van de juiste naam bij de eerste. ben benieuwd hoe dat bij de tweede zal gaan;)
    Zo das balen als het al zo lang te koop staat en nog geen koper. Ik hoor het vaker om me heen. En dat terwijl het vaak huizen zijn die helemaal af zijn en er super goed uitzien.. Moeten jullie per se weg of is het meer vanwege de kamers bij de komst vd tweede?
    Haha ja dat scheelt dan wel.. En wat je zegt hier kun je vrijuit praten!

13. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Koesje, oh haha dat zou zomaar kunnen! Ik heb 2 plaatsen vermeld. R en S en ik woon zelf in R (maar wel in S geboren en getogen :p )
    @Whoppie, balen zeg dat jullie huis al zo lang te koop staat. En als je dan geen kijkers krijgt zakt de moed je wel een beetje in de schoenen lijkt me... Hopelijk trekt de huizenmarkt weer een beetje aan.

Wat ik trouwens nog vergeten was eerder, ivm geslacht willen weten... Bij de eerste wisten we het en mocht iedereen die het wilde weten, het ook weten. Bij de 2de wisten we het ook, maar hebben we het stil gehouden.
    Denk dat we het dit keer ook weer willen weten en wederom stil gaan houden. Vind het toch wel leuk om te horen hoe mensen er over speculeren hihi

14. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Teardrop, durf niet te plaatsen waar ik woon ivm evt mee lezers maar we wonen in ieder geval niet ver van elkaar ;)

@Geslacht bij de eerste wisten we het ook en hebben we het stil gehouden. Dit willen we bij de tweede ook weer doen. Vind het zelf handig om te weten maar toch ook wel leuk om het voor de omgeving nog geheim te houden!

Vind het maar een gek idee dat ik dan straks weer zwanger zou kunnen zijn. Weer echo's en naar de verloskundige enz enz
    Voor de moeders onder ons.. Zijn jullie veel aangekomen bij de zwangerschap(pen)?

Waar willen jullie bevallen tzt? Hebben jullie een voorkeur voor thuis of ziekenhuis?

15. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    We hoeve niet weg, maar het is een bovenwoning. Ruimte genoeg want 110 m2, maar helaas geen tuin. Dit willen we wel graag. Nu nog niet nodig, maar als t beetje lekker weer wordt en de kleine kan lopen is t toch wel erg fijn. Duurt allemaal nog ff, maar we wilden het liefst op korte termijn iets nieuws met tuin. Maar ja.. zit er ff niet in helaas.

Ah we zijn er met de naam bij de eerste vrij snel uitgekomen. Wisten dat het iets met Lenn ging worden. Vonden we beide erg leuk. Maar had het gevoel dat het niet af was en Lennox maakt t net wat meer af en kan je ook lekker afkorten naar Lenn en Nox. Beide superleuk. Vl had nog Lennert, maar vond ik net niet. Dus tis 'mijn naam' geworden :).

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @waar bevallen: Ik wilde thuis bevallen, maar meneer had in t vruchtwater gepoept, dus met 8 cm in de auto naar t ziekenhuis. Nu mss weer thuis, maar werd wel gezegd dat als we thuis waren gebleven we alsnog naar t ziekenhuis hadden gemoeten met de ambulance omdat zn hartslag steeds wegviel. Maar denk wel thuis. lijkt me fijner.

@aangekomen: durf t bijna niet te zeggen. Maar totaal 4 kilo...
    Dus was afgevallen na de zwangerschap :)

17. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Koesje, hou je plaatsnaam maar geheim hoor! Geeft niets :)
    Ja gek hè het idee om alles weer mee te maken. Ik weet nog dat ik bij de tweede zo iets had van ohhh misschien was dit wel de laatste x dat ik kan testen!! Gelukkig mag ik nog een keer haha

Mijn bevallingen waren niet helemaal zoals gehoopt.
    Zal proberen kort te houden haha.

De 1ste (16kg aangekomen): donderdagnacht om 2 uur begonnen de weeën, 's ochtends 7 uur was de baarmoedermond verstreken, einde ochtend 1 a 2 cm, einde middag 2 cm. Erge rugweeën, dus beslissing genomen door te gaan naar het zkh. Daar pijnstilling en weeënopwekkers gekregen. Rond 3 uur 's nachts mocht ik eindelijk persen. Na 5 kwartier, een flinke knip en het meeduwen van een zuster was ze er eindelijk.

De 2de (12 kg aangekomen): wederom donderdagnacht om 2 uur weeën. Daarna in weeënstorm gekomen en om 6 uur 's ochtends al 6 cm!! (was er zo blij mee! haha) toen door naar zkh gegaan (ivm angst om uit huis getakeld te worden na bevalling, ons huis is te smal om brancard naar boven te halen). In het zkh ging het goed, rond 10 uur 10 cm. Alleen toen viel de weeënactiviteit weg. Dus aan de weeënopwekkers, maar dat hielp niet. Uiteindelijk is ze om kwart over 11 geboren met keizersnede.

Bij volgende zwangerschap wordt ik aan het eind overgedragen aan de gyn van het zkh aangezien mijn lichaam de geboorte van de 2de niet aankon. Ze was simpelweg "te groot voor de natuurlijke weg" en de zuster zei dat mijn lichaam daardoor de weeën activiteit stopte. Dus de grootte wordt bij de volgende meer in de gaten gehouden en krijg sowieso weer een zkh bevalling. Al dan niet met keizersnede.

@Whoppie
    , voel toch enige jaloezie mbt het aankomen/afvallen!! Ik moet er nog steeds 13 kwijt!! :):)

18. Koesje

Koesje Niet meer actief

@Whoppie fijn dat jullie er niet uit moeten maar dat het meer qua ruimte is en dergelijke. Een tuin is idd wel erg prettig. Zoontje is nu vaak aan het ballen in de tuin terwijl mama opruimt of iets dergelijks!
    Jammer dat je alsnog naar het zkh moest maar achteraf wel goed dus. Je hebt het helaas nooit vh zeggen.. Maar hoop dat je deze x de bevalling thuis af mag maken!
    Hier is het uiteindelijk ook de naam geworden die ik bedacht had
    J

@Teardrop, ja dat lijkt me ook zo gek.. Hier blijven het er sowieso 2 (als er nog 1 bij mag komen natuurlijk). Ik hoor steeds vaker dat mensen voor een derde kindje gaan.. Voor mn gevoel meer dan vroeger! Leuk hoor!
    Zo dat klinkt als 2 pittige bevallingen! Hoe zwaar en hoe groot waren je meiden bij de geboorte?
    Hoe een vrouw ook bevalt het blijft altijd een hele prestatie!

Wat ik me af vraag.. Ik zie regelmatig pendels staan als handtekening. Wat is dat precies? Gokt iemand dan wanneer je zwanger wordt ofzo?

19. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Koesje, de eerste was 3.060 gram, de tweede 3.520 gram. Allebei ong. 50 cm.

20. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Senta: Beterschap! Rustigaan inderdaad en over 2 weken lekker op vakantie! Heerlijk vooruitzicht! Wat betreft die eisprong. Handig dat je hem voelt, maar fijn is anders. Ik vind het ook erg pijnlijk. Maar het is voor het goede doel! ;)

@ Teardrop: Ziet er leuk en proffessioneel uit je website! :D En ik maak ook altijd lijstjes als ik op vakantie ga. En het is nog niet 1 keer gebeurd dat ik niks vergeet. Hopelijk kan je moeder je nog wat tips geven. Waar die moeders al niet goed voor zijn ;)

@ Koesje: Babyboom kijk ik ook altijd! Vanavond weer! :D Hier staat meer info over het pendelen: http://www.zwangerschapspagina.nl/pendelen/340308-werkt-pendel-forum-wie-pendelen-op-zwangerschapspagina-nl.html

@ Whoppie: Handig zo’n baan :D Helaas bij mij geen mogelijkheid om overdag bij te lezen. Ja even in de pauze op mijn telefoon, maar echt handig vind ik dat niet. Wat vervelend dat jullie huis al zo lang te koop staat. Hoop voor je dat er een keertje schot in de zaak komt. Wat fijn dat je tijdens je zwangerschap maar 4 kilo aangekomen was. Waar kan ik tekenen?

Hehe… eindelijk, vanavond mijn laatste pil. Voelt best een beetje raar (is dat heel dom?) Ik kreeg vanmiddag een pendel binnen die voorspelde dat ik in juni zwanger ben van een meisje. Zou wel super zijn als het zo snel zou gaan. Ben benieuwd! :D

Deel Deze Pagina