In juni 2013 ervoor gaan

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door senta, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja hoe is het hier.. Manlief en ik hebben dit weekend een goed gesprek gehad en besloten de kinderwens voor in ieder geval dit jaar in de ijskast te zetten.. Ik twijfelde de laatste tijd steeds vaker of ik nou wel echt kinderen wou en wil. Voor mijn burnout wou ik ze heel graag, maar vooral omdat ik dan minder kon gaan werken en met verlof kon.. Dat is natuurlijk niet de beste reden om aan kinderen te beginnen. Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel met kinderen, ik erger me er vaak dood aan (vooral als ze slecht zijn opgevoed, veel lawaai maken en alle lichaamssappen die ze produceren..) en ik denk dat ze je er heel veel voor moet laten.. Domweg omdat ze veel tijd opslokken, geld kosten en je niet zomaar je gang kunt gaan. Daarbij willen we heeel veel andere dingen, die moeilijk met kids te combineren zijn. Manlief denkt dar op een aantal vlakken gelukkig hetzelfde over..

Voor nu dus vooral de dingen gaan doen die we graag willen en later eens bekijken wat we nu echt willen.

Ik moet ook zeggen dat er best wel een last van mijn schouders is gevallen.. ;)

2. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ zoumooizijn: ik denk dat het goed is dat jullie deze beslissing genomen hebben. Wat je zegt herken ik wel. Fijn om parttime te kunnen en verlof te hebben maar ik zie het als leuke bijkomstigheid. Meid, ga lekker leuke dingen doen samen en volg je hart. Beter nu de juiste keuze maken, dan straks spijt krijgen.

@ holidays: lijkt me idd iets hormonaals. Laten we het hopen. 260 dagen. Das bijna 9 maanden... pfff....

hier vanmorgen ongesteld geworden. Had het wel verwacht. In ieder geval fijn dat mijn tempgrafiek een mooie stijging en daling laat zien. Op naar ronde 11.

3. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoumooizijn: Goh verbaasd me wel even eigenlijk maar ergens snap ik je wel hoor!

Luister meiden:
    Volgens mij ben ik vandaag ongesteld aan het worden!!
    Dag 262!!! Eindelijk!!!!!! Pas als het echt goed doorzet geloof ik t pas echt!!!
    Dan ben ik toch wel blij dat ik mn vertrouwen in mn lijf nog niet compleet kwijt was en volhield met acupunctuur ipv opwektroepjes en dokterbezoek!! Whaaaaaa!!!!
    Weet je wat gek was? Vannacht droomde ik (of het was echt dat weet ik nu niet) dat ik krampen in mn buik had van menstruatiepijn en dacht zou t? blabla maar vanmorgen niks byz. later op de dag kreeg ik dat menstruatiegevoel in mn buik en dacht zou t??? Net kijken en ja 2x bij afvegen al bloed en rood niet dat bruine maar nog niet echt veel dus nog heel even afwachten of doorzet maar GOH!!!! wauaawwwwwwieeee!
    Hopelijk over een maand ook weer 'gewoon' ongesteld worden! Ben zoo benieuwd.

Maar zoumooizijn: Weet je ik was in het begin er van overtuigd dat ik toch wel voor kids wou gaan en dat ik ze wil is ook wel zeker maar nu dit er tussen kwam het niet ongesteld zijn en alles ben ik dat idee verder vooruit gaan schuiven en dat vond k voor nu nog wel prima eigenlijk vandaar mede denk ik dat ik deze tijd vrijwel goed door kwam...maar nu denk ik van uhh dat betekend dat ik misschien wel weer zwanger zou kunnen worden... dat maakt me dan ook weer een beetje angstig ofzo en vind ik het idee van vooruitschuiven wel fijn maar goed, zoiezo even 2x aankijken of ik weer onge wordt enzo maar mn vriend is ook nog is 10 jaar ouder dus ik kan het hem niet blijven ontnemen ook en ik weet ook wel dat ik ze wil maar wat die angst of gedachten soms zijn weet ik ook niet, of hoort dat er gewoon bij?
    Maar jij/jullie zijn er nu wel zeker van dat je het echt even laten voor wat t is toch? Fijn als dat goed voelt en duidelijk is!

Amelien, Ik hoop zooo dat jij nu ook wat meer voorspoed mag krijgen jij bent ook al een hele lange tijd bezig! Nu ik onge ben (denk ik) en blij voel ik me nog meer rot voor jou dat het niet opschiet.. maar ik blijf je volgen!! Enne ik ben ook nog niet zwanger ntrlk! ;) Hopelijk zijn we t over paar maandjes samen ofzo dat zou geinig zijn! maar ff een knuffff van mij voor jou!

Waren er hier nu nog meer die moeilijk zaten? Of was iedereen die hier was zwanger enzz? haha

grtzz

4. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    ojaaa lindassss natuuurlijk hoe ist bij jou???? Jij ben ook al tijd bezig net als ik ntrlk.. succes en ook knufff

5. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Oehhhh! Ik hoop t zo voor je holidays dat t doorzet!!!

Balen amelien dat je ongi bent geworden, maar je hebt nu wel inzicht in je cyclus.

Hier dinsdag gesprek in t ziekenhuis. Afgelopen dinsdag bloed laten prikken voor het HCG te checken en hoor dus ook met t gesprek de uitslag. Ondertussen ook nog geen ei gehad dus heb er een hard hoofd in :( 12 weken alweer. Voel me op t moment ook aardig kl*te!
    Maar ja we wachten af

6. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    balen lindas... :( wat een gedoe allemaal :( knuff.

Het is doorgezet, heb na lange tijd weer eens tampons nodig haha, gek hoor dan toch na 262 dagen... mocht wel een keer vond ik zo.. mn geduld wordt beloond pfieeuwww nu hopelijk volgende maand ook. Ik sta er nog wel van te kijken moet ik zeggen maja nu jullie ook weer is iets positiefs hoor! x

7. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ lindas: knuf meid!!!

@ holidays: JAAAAAAAA!!! Super! Hoe blij kun je zijn met een menstruatie he?! Nu geen gedoe meer maar gewoon volgende maand weer ongi!

Hier een beetje down. Het lijkt wel of "iedereen" gewoon zwanger raakt behalve wij! :(

8. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindas en Amelien, knuffel! Niet leuk allemaal, onzekerheid..

Holidays, EINDELIJK!! :D

9. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff mn normal tampons lijkt niet echt genoeg, elk anderhalf uur verschonen of ik lek door, meer als tijdens de pil dus! Whaaa echt niet gewend meer! En die krampjes af en toe in mn buik dat ik denk ojaa dat is ongesteld zijn :p whaha. Maar eindelijk! en idd genoeg gedoe ;) ik hoop dat dit t was en ik niet weer 200 dagen en meer moet gaan tellen maar misschien moest gewoon mn lichaam echt na jaren pil gebruik gewoon op gang komen n gaat t nu normaal verlopen. I hope so...

Amelien, ik snap dat je je soms rot voel erom, als je iets graag wilt en t schiet niet op...en bij anderen gaat t dan zo makkelijk.. maja...er zijn er ook waarbij t niet makkelijk gaat-of is gegaan.. balen dat zeker maja.. knuff.

Zoumooizijn: jaaahaaa eindelijk he, niet normaaal! Kben nog steeds verbaasd! Gek dat je eigen lijf je zo kan verbazen! hahaah

grtzzz

10. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ holidays: jou lijf heeft 9 mnd baarmoederslijmvlies opgebouwd wat er nu allemaal uit moet. Niet gek dus dat je menstruatie heviger is dan met pil.;)

11. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    amelien, ja is dat zo? Kan je dat voor 9 maanden opbouwen, blijft dat dan van 9 maanden zitten dat dat er nu uit moet? Ik weet niet haha.

12. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ holidays: ik weet het niet precies, maar een menstruatie is wel de afbraak van het opgebouwde baarmoederslijmvlies dus na 9 mnd kan ik me voorstellen dat het veel meer is dan na 1 maand.

13. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amelien, dat klopt niet helemaal.. Als er 9 maanden slijmvlies is opgebouwd, dan zou je immers zo ongeveer zwanger lijken door baarmoederslijmvlies :D
    De pil heeft oa als werking dat er geen slijmvlies wordt opgebouwd, de ongesteldheden die je door de pil hebt zijn nep (onttrekkingsbloeding als reactie op de hormonen die je slikt, maar geen afbraak van slijmvlies omdat deze niet is opgebouwd) De echte ongesteldheid (zonder pil) is idd de afbraak van het baarmoederslijmvlies. Ik merkte ook dat toen ik met de pil gestopt was mijn ongesteldheden weer behoorlijk zwaarder waren dan tijdens de pil.

14. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank u voor de verheldering zoumooizijn! haha.
    Ja tis echt zo veel maar vlgns mij ook meer dan voordat ik aan de pil zat! maargoed dat is zo lang geleden weet ik ook niet precies meer maar kan me niet herinneren dat ik elk anderhalf uur naar de wc moest! hahaah noujaaa beter dit dan niks!

15. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Vandaag de uitslag en gesprek gehad in t ziekenhuis. Kort samengevat, HCG is uit mijn lijf en we mogen weer verder. Wel was nu op de echo te zien dat ik pcos heb. Ik heb nu tabletten om m'n menstruatie op te wekken en daarna krijgen we een beetje hulp :)

16. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ lindas: fijn dat alle hcg uit je lijf is. Wel vervelend van de pcos. Wat gaan ze nu doen?

17. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen van de pcos idd. Nouja eerst maar die menstruatie dan en daarna weer succes!

Bij mij dacht ik dat de menstruatie over was na dus 3 dagen maar toch nog niet helemaal haha! We zullen zien.. Verder weinig te melden!

grtz

18. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Eerst medicijnen om de menstruatie op te wekken. Daarna medicijnen om een eisprong op te wekken. En bloed prikken en echo's om te kijken of dat aanslaat. Dan kunnen ze zien of een eitje goed groeit en springt.
    Ik heb uit mezelf maar een paar eisprongen per jaar

19. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Linda, dat had je ook niet verwacht of wel? Was dan je 1e zwangerschap een gelukstreffer of had je toen nog geen pcos?

20. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Nee idd niet meer verwacht. Wist wel dat door die onregelmatige cyclussen het zou kunnen zijn dat t pcos was. Maar ja toch zwanger dus niet bij stil gestaan. Die zwangerschap is idd een gelukstreffer geweest maar helaas door die mola helemaal verknald.
    Ben gisteren begonnen met de 1e van de 10 pillen dus als die op zijn zal m'n menstruatie eindelijk komen :)

Deel Deze Pagina