uitgerekende datum verandert steeds

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door silly88, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hoi iedereen,

even een vraagje...ik had veel last van buikpijn toen ik 7 weken zwanger was dus heb die week een extra echo gehad.
    met 7 weken zwanger was mijn uitgerekende datum: 08-10-10
    precies 1 week (met 8 weken dus) later was de datum: 10-10-10
    nu ben ik van de week geweest voor mijn 12 weken echo: 13-10-10
    is dit nu normaal of niet? het scheelt bijna een week..

groetjes

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik had het andersom eerst was mijn uitgerekende datum 3-8-8 en later werd die 27-7-8 (ben bevallen op 26-7-8 )
    bij de tweede was de uitgerekende datum 3-9-9 en later werd die 25-8-9 (ben bevallen op 22-8-9)

Ik geloof dat ze het pas helemaal anders zien als er een week verschil tussen zit

3. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    hoi hoi .....ik was allereerst uitgerekend op 08-07-2010 bij de tweede echo 07-07-2010 bij de volgende 13-07-2010 en bij de 20weken echo weer 07-07-2010......hahaha ik denk dat 1mm verkeerd meten al direkt een paar dagen verschil maakt......maar jah alleen de baby weet wanneer hij/zij komt dus wat maken die paar dagen of week uit???
    Ik wens je een fijne zwangerschap......en een mooie bevalling of het nou op 8, 10 ,13-10 of een geheel andere datum is...ik ben me blijven vasthouden aan wat mij het eerst is verteld en dat was 08-07-2010.;)

4. Alita

Alita Niet meer actief

in het begin is het moeilijker meten, eigenlijk zijn die vroege echo`s hier ook niet voor. De 12 weken echi is de termijnecho en dan kun je echt goed kijken wanneer je nu uitgeteld bent, dus 13-10....

5. Seth

Seth Niet meer actief

Sluit ik me volledig bij aan!:)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn verandere de uitgerekende datum bij alicia tijdens de 12 weken echo wel 3x. dezelfde echo maar 3 metingen. verschil was tijdens die echo 5 dagen en ging van 11wk 1 dag na 11wk 6 dagen en hielden het er tussen in. ze was flink aan het strekken en rekken en wilde even laten zien hoe groot ze was. deze echo was precies 3 weken later dan de 8 weken echo waar ik ook 8 weken zwanger bleek dus in zou toen eigenlijk 11 weken zijn geweest. ik zelf dacht uitgerekend te izjn toen op 23 september maar dit werd door de 12 weken echo ineens 18 september. uiteindelijk is ze 12 september geboren.

ik weet trouwens zeker dat ik toen de tijd met oud en nieuw bevrucht ben geraakt omdat ik toen doormiddel van temp en ovulatietesten zeker ben geweest van een eisprong. mijn eigenberekening klopte dus ook met de 1e meting met de uitgekende datum van 23 september.

7. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Volgens mijn vk kan je alleen heel exact de uitgerekende datum te weten komen door te meten met 12/13 weken zwangerschap. Dan schijnen alle vruchtjes even groot te zijn. Met 8 weken schijnt het nog te erg 'opgekruld' te liggen om het echt goed te kunnen meten.
    Ik ben bij mijn vorige zwangerschap 2 weken terug gezet met de termijnecho, terwijl ik precies wist welke datum ik zwanger was geworden....
    Toen ik volgens de termijnecho over tijd was liep ik dus eigenlijk al 2 weken over tijd.....
    Over 3 weken moet ik voor mijn termijnecho, ik ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen, ik weet nu weer precies de datum dat ik zwanger ben geraakt.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    bedankt voor de reacties! ben weer wat meer gerust gesteld. 13 april moet ik voor een intake naar het ziekenhuis en er word ook gelijk nog een echo gemaakt (14 weken) en die datum kan ik het best aan houden zeiden ze bij het ziekenhuis

Deel Deze Pagina