Hi meiden, zo, nu heb ik de rust om even iets meer te schrijven. Zoals jullie weten, plannen we eigenlijk pas in Augustus te beginnen o.a. ook omdat ik naast mijn werk nog een opleiding volg waarvan het laatste blok van 4 dagen eind Februari is. Dit blok moet/wil ik dus nog volgen voordat ik met verlof ga. @Mart: zover over plannen haha, we zijn beiden even erg of gewoon rationeel? Nu gingen we afgelopen weekend naar de ouders van mijn vriend en bij het spullen pakken vroeg ik mijn vriend of hij condooms wilde meenemen. Hij vond dat niet perse nodig, het maakte hem niets uit. Dus het gevolg was, dat we dit weekend toch al zonder gedaan hebben. Als ik weer een cyclus van 32 dagen heb zoals vorige maand, dan zou ik nog niet vruchtbaar zijn geweest (dan zou de eisprong pas 14e of 15e zijn). Maar als ik nou opeens een korte cyclus heb van 28 dagen, dan zou het nog net raak kunnen zijn. Dus ga voor de zekerheid woensdag of donderdag even een ovulatiestest doen. Ook zal ik voor de zekerheid toch maar geen alcohol drinken. Wat denken jullie? We krijgen vrienden op bezoek dit weekend. Die hebben dat gelijk door als ik niets drink . Mijn vriend zei dat ik de deur maar open moet doen met een biertje en deze dan daarna weg moet zetten Hoe het deze maand verder gaat weet ik nog niet, dat zullen we denk ik spontaan beslissen. Van de planning zou het beter zijn tot augustus te wachten...maar dat is best moeilijk haha. Moet zeggen dat het wel erg bezonder is zo helemaal zonder en ik geloof dat ik nu weet wat ze bedoelen met dat je meer zin krijgt en meer voelt als je met de pil stopt haha. Ik moet alleen oppassen tijdens de sex niet alleen maar aan baby-maken te denken haha. Hoe is dat bij jullie? zo, dit was wel heel intiem om met jullie te delen...maar jullie zijn ook allemaal zo open dus..vandaar
Hey meis, wat spannend allemaal. Het zou maar gelijk raak zijn Zou wel tof zijn natuurlijk maar aan de andere kant snap ik het ook van je opleiding. Hier ook veel meer zin haha. Best gek, want in verhouding tot toen ik nog de pil slikte, toen had ik echt weinig zin. Moet er ook aan denken dat ik niet alleen wil klussen puur voor het maken van een kindje, maar soms is dat moeilijk zeker als je net in je vruchtbare periode zit. Ik ga nu even snel boodschappen doen, want zag net dat er eigenlijk niks meer in de koelkast ligt op een pakje salami en een leverworst na.... Tot later
Zo meiden lekker weer wat bij te lezen wat gaat dat vlot hier! Nou mijn laatste dag van de ongi is aangebroken dus morgen weer normaal, fijn! Ik ga eind juli op vakantie en als ik terug kom ga ik ook maar eens ovulatie testen bestellen. Geen flauw idee of ik wel een eisprong heb Dus we zullen zien! Ps weet niet hoe ik mezelf in dat lijjstjemoet zetten, iemand tips of wil iemand mij er bij zetten? voor augustus maak er maar 2de ronde van. xxxx
Hallo dames, Mag ik mee komen kletsen!? Leuk om ervaringen te delen.. Hier ook in juni gestopt..om precies te zijn: - laatste pil: 20 juni, - ms na de pil: 24 juni tot en met 28 juni.. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus is, dus eerst maar even op 28 dagen laten staan. We hebben al een super lieve dochter van 18 maanden.. Bij dochter was het in de eerste ronde raak, ik was er niet mee bezig en dacht dat het nog even zou duren, daarvoor 9 jaar de pil geslikt, dus het was een verrassing dat het zo snel ging..daardoor heb ik op geen ideetjes mijn cyclus haha. Ik merk dat ik er nu bewuster mee bezig ben, en ben dus ook benieuwd naar mijn cyclus etc. Ik lees goede verhalen over ovutesten dus misschien is dat voor mij ook een idee, voel mijn eisprong helaas niet.. Moet zeggen dat ik het idee heb dat ik aardig aan het 'ontpillen' ben, allemaal vage klachten pfff..en sinds de zwangerschap van dochter ben ik pas sinds 15 maandjes aan de pil geweest.. Spannende periode
Welkom Kimmy, we gaan gelijk op zie ik. Ik heb mijn laatste pil de 19e gehad en werd ook de 24e ongesteld. Veel succes!
@ing49824: wat leuk dat we gelijk op gaan! Heb jij wel een goed beeld van je cyclus na het stoppen met de pil? En denk je de eisprong al te hebben gehad!? Als ik uitga van deze cyclus dan zou de eisprong net geweest zijn haha..maar werkelijk geen idee helaas Nou ja we gaan zien. Ik heb besloten deze ronde eerst maar eens te kijken hoe alles loopt..en natuurlijk genoeg aan de klus
Dat is waar, het is zeker voor een goed doel! Aanstaande vrijdag 1e intake en echo! Erg spannend! @ Kimmy .. Welkom!
@ Kimmy, geen idee nog hoe mijn cyclus gaat worden. Ik vermoed dat het wel gewoon 28 dagen is tot nu toe. Heb volgens mij wel mn eisprong gehad afgelopen weekend, ook gelijk goed geklust haha. Maar ja, allemaal zeker weten doe ik het, is maar even afwachten tot ik echt ongesteld ga worden (want ga er niet vanuit dat ik gelijk deze ronde zwanger ben).
Welkom kimmie! Hopelijk is je cyclus snel regelmatig. Iedereen kan de lijst knippen en plakken. Let er wel even op dat je de meest recente pakt en alles erin verwerkt. Shan wanneer is je uitgerekende datum? Is misschien ook wel leuk om er in te zetten. Fijne avond. Ik hoop dat iedereen lekker slaapt vannacht!
Sweet dreams allemaal Ik duik zo mijn bedje in. Ben moe en voel me weer niet lekker, terwijl het de laatste paar uur toch wel goed ging. Tot morgen, liefs!
@ Kimmy: Welkom! @ Shan26: Spannend hoor zo'n eerste echo, maar denk ik ook wel erg leuk! Kan je dan ook eigenlijk al een hartje horen of is dat nog te vroeg? @ Ing49824: beterschap! Hopelijk voel je je vandaag al weer een stuk beter.
Goedemorgen dames, @ Kimmy welkom hier op het forum, en leuk dat je met ons mee komt kletsen. @ Shan 26 hoe gaat het met je zwangerschap? Las ergens over je kwaaltjes spannend hoor die eerste echo, heb je al wat gekocht voor jullie baby? Denk dat ik zelf niet meer te houden ben als ik een positieve test in handen heb was bij mijn dochter ook het geval. @Ing49824 Hoe gaat het vandaag met je? Hier nog steeds ongesteld :x sinds gisteren ontzettend veel en vandaag ook weer bah! Zeg gisteren tegen manlief '' moeder natuur pakt het meteen goed aan '' ben ik straks helemaal schoon van binnen hihi Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Hier eigenlijk nog geen idee, denk dat ik even met me dochter de bergse dorpsstraat in duik..
@starry hoop voor je dat je ongi dan snel voorbij is nu je zo sterk vloeit. Dan kan je aan je nieuwe ronde beginnen @ingi hoop dat je je weer een beetje beter voelt. ik ben vandaag zo moe En heb geen zin om te werken.
Goedemorgen allemaal, pff helaas slecht geslapen , gelukkig vandaag 1 dagje vrij!! Mart, mijn uitgerekende datum is 10 februari 2013 Dit kan eventueel as vrijdag nog veranderen als ik bij de vk ben geweest. Dat laat ik dan nog weten!
jA,Ik vind het ook zeker spannend! Nu pas komen de zenuwen een beetje! Ja als het goed is ( wat ik heb gelezen ) kun je het hartje al horen kloppen met 7 weken. Ben ook heel erg benieuwd! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
@t Starry Ik heb me de afgelopen weken echt heel misselijk gevoeld, nog steeds. Geen energie. Kortom zwangerschapskwaaltjes. Eerst had ik nergens last van en maakte ik me al zorgen, nu heb ik ze en ben ik ergens wel gerust gesteld Ik wil alleen wel wat tegen de misselijkheid vragen bij de dokter. Ik eet zo weinig en veel komt eruit. Voel me echt heel naar! Jaa, de kriebels komen steeds meer om leuke dingetjes te gaan kopen! Ik wil nog ff wachten tot na vrijdag, dan hebben we hopelijk wat gezien en hopelijk horen we een hartje kloppen. Ik denk dat ik dan echt echt ga beseffen dat er een babytje in mij groeit! Heb al wel een paar kleine cadeautjes gekregen van mijn moeder.. Ze sprong een gat in de lucht toen ze hoorde dat ze oma zou worden! Wij gaan vandaag de 2de kamer leegruimen. We hebben 1 rommelkamer, sinds onze verhuizing nog niks mee gedaan en dat komt nu heel mooi uit. Dat wordt straks de babykamer! Fijne dag allemaal. P.S. wie gaat er een dezer dagen testen? Bernou wat is de status bij jou?? Ongi al doorgezet... Succes!!
@ shan26 leuk om te horen wat je zo be- en doorleeft nu je zwanger bent. behalve dan de misselijkheid. hoe hou je dat vol op je werk?En wanneer vertel je het op je werk? leuk dat je moeder zo meeleeft en je met kadootjes verrast. beseft je man al dat hij vader wordt ?
Goedemorgen allemaal! (kan nog net he) Heb vanmorgen vroeg nog even getest maar zoals verwacht was deze negatief. Ik heb sinds gister ook knallende koppijn dus laat me nu maar ongesteld worden hoor. Voel me helemaal niet lekker en moet straks werken tot 22.00.
@nient he bah. Ik haat die hoofdpijn ook. Die heb ik dan bijna altijd gedurende de hele ongi. Wens je veel sterkte met werken.Neem maar lekker een pijnstiller.