In juni gestopt met pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Bloem89, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    @ ing: voel je je al wat beter vandaag?

@ rozerood: Dat plannen ken ik wel. Dat deed ik ook heel erg. Ik ben alleen eind april aan een tumor geopereerd en toen heb ik het plannen wel los kunnen laten. Daarom heb ik ook eerder mijn spiraal laten verwijderen dan dat ik had 'gepland'. Je weet nooit hoe lang het kan duren of wat er allemaal mis kan gaan.

@ Kimmy: Welkom! Zou mooi zijn als je net zo snel zwanger zou raken als bij jullie dochter.

@ Shan26: Wat spannend zeg, de eerste echo! Benieuwd wat je allemaal kunt zien en horen. Lijkt me trouwens erg leuk om de voorbereidingen te treffen. Kamertje klaar gaan maken, spullen kopen ed. Houd ons op de hoogte hoor!

2. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Goedemorgen/middag,
    het gaat hier gelukkig beter als gisteren. Heb even rondgeneusd en volgens mij zijn het echt ontpillingsverschijnselen waar ik last van heb, bah.

@Nient: sterkte, niks aan als je je niet lekker voelt!
    @ Chan: vervelend dat je zo misselijk bent, hoop dat de arts er iets voor heeft en dat je op en top fijn kunt voelen en genieten :) Ik zou zelf volgens mij ook zodra ik weet dat ik zwanger ben, van alles gaan kopen haha.

@ Allemaal: hebben jullie dat ook, nu je zelf graag zwanger wilt worden dat er allemaal meiden in je omgeving zwanger zijn of net moeten bevallen? En wat ook heel raar is, ik heb altijd gezegd als ik een jongen krijg dan gaat ie Tim heten, vl is het daar gelukkig mee eens hahaha, en nu zie ik echt overal baby's met de naam Tim enzo... was het maar een voorteken *zucht* hahaha.

Ga nu even verver met mijn ontbijt/lunch: banaan, watermeloen, magere yoghurt, thee en water (en een foliumzuurtje)

Fijne dag allemaal

3. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    @nient
    he bah. Ik haat die hoofdpijn ook. die heb dan bijna altijd die hele ongi. Wens je veel sterkte met werken.Neem maar lekker een pijnstiller.

4. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Klopt hij weer dames?

Juli
    1: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 1e ronde
    2: Bernou, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    4: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 1e ronde
    4: Bloem89: 23 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    7: Kokos, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    8: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    10: NienT, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    12: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    21: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 0 ronde (start vlgnd mnd)
    21: Kimmy, ? jaar, 2e kindje, 1e ronde
    22: ing49824, 27 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    28: rozerood, 29 jaar, 1e kindje, 0 ronde (start vlgnd mnd)
    ?: 1986cindy, 26 jaar, 2e kindje, 1e ronde

Shan, 26 jaar, 1e kindje, ZWANGER! (10-02-2013)
    Nicky Lohs, ? jaar, 4e kindje, ZWANGER!

Augustus
    3: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 2e ronde
    6: Missy78, 2e kindje, 2e ronde
    8: kokos, 28 jaar, 1e kindje, 2e ronde
    9: Starry 27 jaar, 2e kindje, 1e ronde
    ?: 1986Cindy, 26 jaar, 2e kindje, 2e ronde

5. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend Shan. Ben erg benieuwd naar je verhalen!

Hoe is het eigenlijk met Bloem89? Zij is dit topic gestart, maar ik zie haar weinig. Haar nod is al even geleden.

Balen dat iedereen zich wat minder voelt. Hopelijk als de zon gaat schijnen zijn we allemaal weer wat fitter.

Er is nu iemand aan het pendelen dus ik heb even een verzoekje gedaan. Ben erg benieuwd!

Ik ga zo naar huis. Lekker een avondje alleen thuis. Uitgebreid geluncht dus ik denk dat ik lekker een soepie eet en een boek ga lezen.

Fijne avond!

6. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Ik heb ook een pendelverzoek gedaan, ben erg benieuwd :)

Ik voel me vandaag nog beroerder dan gisteren overigens. Elke keer zon gevoel dat ik ga overgeven, maar gelukkig blijft het goed zitten haha.

Ga nu even de was opvouwen, geen zin in maar ja wel zo fijn als je er weer normaal bij kunt haha.

7. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    @Ing Ja ik zie ook overal zwangeren en baby's. Ik denk dat dit ook wel gewoon de leeftijd is en je het daardoor in je omgeving meer meekrijgt. Het erge is dat ik op mn werk ook met zwangeren en babys te doen heb....dus ik kom er nooit echt even uit :p

Ik heb nog een vraagje aan jullie. Zijn jullie allemaal al eens bij een gynaecoloog geweest? Is dat aan te raden voor de zwangerschap? Ik ben namelijk, niet schrikken, nog nooit bij een gynaecoloog geweest. Ik heb de pil van mn huisarts gekregen en nooit klachten gehad. Ik was eigenlijk van plan er pas heen te gaan als ik zwanger ben. Hoe zien jullie dit?

en nog GROOT NIEUWS....Ik heb net een ovulatietest gedaan. Hij is positief! dat betekend dus dat ik in de volgende 24-36 uur een eisprong heb! We hadden dus laatste zondagmorgen sex zonder condoom....naar mijn berekening zou het dan theoretisch kunnen dat er een bevruchting plaats vindt of niet? Die zaadjes blijven toch langer leven. Kunnen jullie me daarmee even helpen? klopt dit?
    Ik ben helemaal opgewonden, want ik dacht dat ik een cyclus van 32 dagen had. Deze maand dus kennelijk ongeveer 28 dagen. O jee :)

8. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    RoodRoze: Nu flink klussen!! Hopelijk is het raak!
    Je LF kan nog wel varieren van lengte, dus je kan niet direct uitgaan van 28 dagen denk ik. Volgens mij kan je lf tussen de 12 en 16 dagen zijn.

mbt de gyn. Volgens mij is de meerderheid van de vrouwen nog nooit bij een gyn geweest. Als er niks aan de hand is, ook niet tijdens de zwangerschap, hoef je hier ook niet heen.

Ik ben vaker geweest dan me lief is en mag op 2 november weer. Ik krijg nu wel dezelfde arts dan de vorige keren, want had steeds een ander. Heb namelijk onrustige cellen in mijn baarmoederhals en die moeten er eigenlijk uit. Ik heb akkoord van de gyn om er nu voor te gaan en onder controle te blijven. In november moet ik wel weer terug om te kijken of het stabiel is of groeit of in het beste scenario weg is. Als het (extreem) groeit moet het er uit. Anders kan het blijven zitten tot na een zwangerschap. Hopelijk lukt het ons dus om snel zwanger te worden. Dan ben ik eerder van die onrustige cellen af.

Heb nu trouwens een hele jonge mannelijke gyn. Hiervoor twee jonge dames gehad en een keer een oud 'opaatje'.

9. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    Hi Mart,
    eigenlijk plannen we dus helemaal nog niet te klussen haha. Dus het zou een toevals treffer zijn. Overigens is mijn vriend vanaf nu doordeweeks niet thuis, dus dat wordt lastig. Het zal hoe dan ook eind van de maand wel even spannend zijn....

klinkt trouwens wel heftig bij jou. Wel fijn, dat je groen licht hebt gekregen om zwanger te worden. Wat betekend dit als die cellen verwijderd moeten worden? Bestaat er dan het gevaar dat je hele baarmoeder eruit moet? Dat zou vreselijk zijn. Ik hoop echt voor je dat het snel lukt en dat alles goed loopt voor je!
    Is dat niet raar een jonge mannelijk gynaecoloog? misschien is ie nog knap ook nog, LOL:p
    Ik ga denk ik een vrouwelijke gyn zal zoeken.

10. Shan26

Shan26 Niet meer actief

Het is behoorlijk zwaar op het werk en het valt niet mee. Maar ben zelf eigenwijs en wil niet voor misselijkheid thuisblijven. Hoewel de dagen soms echt niet meevallen! Ik hoop zo dat het beter gaat na die drie maandjes! Dat ik dan echt kan genieten van de zwangerschap!

Mijn contract loopt af op 31 juli en was zo bang dat hij niet verlengd zou worden toen ik positief had getest. Heb meteen een gesprek aangevraagd met de manager en gelukkig pakte ze het positief op!
    Geen reden om mijn contract niet te verlengen.
    Dat was een opluchting. Twee managers weten het en 1 collega. Als ik na vrijdag wat meer weet en een mooie echo heb ben ik rond de tien weekjes. Dan vertel ik t over twee weekjes op het werk aan de overige collega,s.

Mijn vriend is erg blij , maar wacht ook met spanning as vrijdag af. We zijn allebei benieuwd hoe dat zal zijn en of we een hartje horen kloppen. Ik denk dat dan het besef nog meer komt!
    Hij had van de week wel gedroomd, over dat hij niet wist hoe hij de fles moest geven! haha.. stiekem is hij er toch wel veel mee bezig!

11. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    @Mart: wat vervelend dat je die onrustige cellen hebt, mar wel fijn dat je toch groen licht hebt.

Een jonge mannelijke gyn. zou ik zelf geen moeite mee hebben. Heb mijn hele leven al mannelijke huisartsen en die hebben ook alles van onder al gezien. Heb eerder spiraal gehad en die is door een vrouwelijke arts gezet maar door een mannelijke eruit gehaald. Pas geleden nog had ik veel last van afscheiding (bleek overproductie te zijn van schimmels die elke vrouw standaard in haar lichaam heeft) en dat is ook bekeken door jonge mannelijke arts.

Ben zelf overigens nooit bij een gyn. geweest. Mocht het bij mij lang duren, zoals bij mn moeder, dan zou ik uiteraard wel naar een gyn. gaan en dan maakt me het geslacht niet uit, als hij/zij maar bekwaam is :)

12. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Whahahaha ik zit hem net even op te zoeken op internet of er een geboortedatum bij staat. Helaas dat niet, maar wel het volgende:

Hobbies: Olle, fierljeppen, reedride, keatsen en skûtsjesile (geboren Fries).

13. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    zo, ik heb even mijn banner aangepast.

Ik heb nog even gegoogled en vond het volgende over de ovulatietest:
    "De LH-waarde blijft 1 à 2 dagen op zijn hoogst. Vanaf de start van de hoogste waarde, vindt binnen 24 tot 48 uur de eisprong plaats."

Dit betekend dat ik op zijn laatst op donderdag een eisprong heb. Volgens de vruchtbaarheidskalender bestaat dan toch een (kleine) kans dat ik laatste zondag vruchtbaar was. oooh dit wordt spannend.

@ Shan 26
    hoop echt voor je dat de misselijkheid snel wegtrekt. Fijn dat je zo goed met je manager kon praten en de onzekerheid rondom je contract nu uit de weg geruimd is. Wat fijn als je dalijk 12 weken bent en het met iedereen kan delen!

14. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    oh, er ging wat mis met de banner. Nog een keer uitproberen.

@Mart : haha die hobbies ken ik nog niet, daar versta ik als Limbo helmaal niets van. Heb je ook nog een foto van hem. Gewoon even voor de grap :)

15. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rozerood: je banner doet het niet.

In principe moeten die cellen uit voorzorg weggehaald worden. Snap het ook wel, want NL wil natuurlijk een laag cijfer halen op baarmoederhalskanker. En met preventief weghalen wordt dat cijfer lager. En nu blijf ik een kostenpost omdat ik in de medische molen blijf zitten.
    Maar ze halen dan een klein stukje uit je baarmoederhals weg. Dus mijn baarmoeder blijft gewoon gespaard. Wel wordt het gebied door de ingreep zwakker en hierdoor kun je complicaties tijdens een zwangerschap krijgen. Daarnaast kan een ingreep zelf ook complicaties meebrengen.
    Met de arts een risico afweging gemaakt en het kan nog 'veilig' en onder toezicht blijven zitten.

Shan: wat fijn dat iedereen er zo leuk op reageert. Hopelijk is je misselijkheid snel weg en kun je er nog meer van genieten.

16. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    rozerood: ik pb je wel even de link. Vind het ook zo wat om dat hier neer te zetten.

17. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Ik heb de uitslag van mijn pendel ook binnen, zie mijn banner :) Benieuwd of het uitkomt. Iemand ervaringen hiermee?

18. Kimmy

Kimmy Actief lid

Jun 25, 2010
    315
    0
    0
    Goedenavond!

Hier is dag gelukkig voorbij gevlogen, momenteel druk op het werk. Heb weer even bijgelezen nu..

@ ing49842: vervelend hè dat ontpillen, ik heb vanaf vorige week ook van die ontpil kwaaltjes: bij vlagen erg misselijk en buikpijn, en steken, heb gelezen sat het erbij hoort..deze week is iets beter dan vorige week..

@ Shan: jij ook misselijk, vervelend, maar wel een mooi wondertje in je buik, meestal wordt het na 12 weken een stuk beter..

@ rozerood: wat mooi een positieve ovutesten p, heb je in ieder geval zekerheid over je ei, mooie dag in de cyclus voor je ei! Ik heb ook gelezen dat zaadjes langer leven, iets van 3 à 5 dagen volgens mij..in sommige gevallen nog langer, dus spannend!!

@ gyn: ook nog nooit geweest, ook niet tijdens zwangerschap. Normal gesproken ga je naar de vk, tenzij bijzonderheden vgl mij..

@ ovutesten: zit er sterk over na te denken. Had voorgenomen er niet aan te beginnen en ml is er ook niet zo van, maar vind het wel fijn om te weten wanneer ik m'n ei kan verwachten..ik vraag me nu de hele tijd af of die al is geweest haha..vorige week wel af en toe wat gevoeld, maar dat zijn allemaal klachten die ook bij het ontpillen worden genoemd..pff lastig hoor!! Iig maar even goed door klussen deze week haha.

Fijne avond!

19. Kokos

Kokos Actief lid

Jun 24, 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

@ Nient: Hoe is het met je hoofdpijn en is je ongi al doorgekomen? Ik neem meestal de eerste dag en soms ook de tweede dag een paracetamol, dat helpt bij mij altijd goed!

@ Rozerood: Als je geen haast hebt met het zwanger worden dan zou ik niet weten waarom je niet een maandje een stop ik kan lassen (mocht het daarvoor nog niet zover zijn natuurlijk). Zelf ben ik nu erg blij dat wanneer het snel raak is we in de lente/zomer uitkomen. Ik zou het vreselijk vinden om in december uitgerekend te zijn. Maar ja, mocht het tegen die tijd nog niet raak zijn denk ik er misschien wel anders over.
    Verder ben ik nog nooit bij de gynaecoloog geweest, zelfs bij de dokter is het al heel wat jaren geleden dat ik er geweest ben, bovendien heb ik daar nog nooit kleren uit te hoeven trekken. Zal dus wel een paar keer slikken zijn mocht het zover komen dat ik naar de verloskundige mag!
    Fijn dat je eindelijk positieve ovulatietesten hebt! Theoretisch gezien bestaat er een kans dat je zwanger kan raken, spannend!

@Ing49824: Ik heb ook dat ik overal om mij heen zwangere mensen zie, nog niet eens bekenden maar ook op straat. Ik denk dat het komt omdat we er gewoon veel mee bezig zijn en dat je er dan op gaat letten!

@ Shan: Hopelijk voel je je snel weer wat beter! Fijn dat je op je werk de zekerheid hebt gekregen dat je mag blijven, dat stelt je vast erg gerust! Veel succes vrijdag!

@ Kimmy: Het is inderdaad vervelend als je niet precies weet wanneer je ei is (geweest). Gelukkig voelde ik het afgelopen maand erg goed en kon het zien aan mn afscheiding. Ook ben ik elke ochtend aan het temperaturen en dan zie je ook heel duidelijk (bij mij tenminste) wanneer de eisprong geweest is (als een soort controle achteraf)! Ovulatietesten heb ik (nog) geen ervaring mee maar omdat ik het zelf kan merken denk ik ook niet dat het nodig is.

20. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    #420 rozerood, Jul 11, 2012
    Last edited: Jul 11, 2012
    goede morgen meiden,

hoe is het met jullie? En met de hoofdpijn en andere kwaaltjes?

fijn te horen dat ik geen uitzondering ben omdat ik me nog nooit heb laten onderzoeken. Het is hier in duitsland kennelijk een beetje anders
    Hier gaat bijna iedere vrouw elk jaar voor kontrolle naar de gyn. De gyn doet ook de onderzoeken tijdens de zwangerschap. Daarnaast heb je dan nog een soort verloskundige. Ik heb besloten idd pas naar gyn te gaan als ik zwanger ben. Misschien kijken ze me dan raar aan, maar dan zeg ik gewoon dat dit in NL normaal is.

@kimmy Ik heb die ovutest vooral gedaan omdat ik wilde weten of de kans bestaat dat ik deze maand al zwanger zou kunnen worden door ons niet zo geplande "pretje "
    . Zo ongeveer voel ik het zelf namelijk ook, dus dan weet je wanneer je moet klussen. Als je graag je ei wilt opsporen is er toch niets mis mee zon Test eens te gebruiken. Zonder testen kom je er zeker ook wel.Maar dat geduld blijken we allemaal niet zo op te kunnen brengen. :)

Share This Page