In juni gestopt met pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Bloem89, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

Jan 24, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    Als jullie er klaar voor zijn en er 100% voor gaan, moet het goedkomen. Ook met maar 1 slaapkamer ;)

2. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

Jan 24, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik heb trouwens mijn pendel terug: November 2012 meisje.

Ik ben benieuwd!

3. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    Ik weet dat mijn buren vroeger hun eerste kregen terwijl ze nog studeerden en in een studentenhuis woonden..

Een collega van mij heeft ook maar 2 slaapkamers. Het huis krijgt ze maar niet verkocht, de jongste van 2 slaapt al 2jaar bij hun op de kamer. En ze vindt het nog gezellig ook, zijn bedje staat aan haar kant, en dan gaat hij kletsen 's nachts..mama spelen? Het heeft zijn voor en nadelen, maar als ze klein zijn kan je echt wel je huishouden daarop instellen hoor!

Je moet alleen wat praktischer denken denk ik dan...niet teveel spullen oa!

4. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Nou ja we zijn er nu al op ingesteld en weet zeker dat het goed komt. Vroeger woonde in dit huisje een groot gezin. Over 2 jaar kunnen we wel verhuizen dus mocht ik snel zwanger zijn dan is het kindje nog hooguit 1,5 jaar.
    Was benieuwd hoe andere mensen er over dachten :)

5. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    @ Nient, ik vind dat het zeker moet kunnen, het is maar net hoe je er mee om gaat. Vaak zijn het de buitenstaanders die er misschien meer problemen mee hebben. Maar als jullie je kind op deze manier, de eerste 2 jaar, goed kunnen opvoeden (en dat heeft m.i. niets met ruimte te maken) dan is er niks aan de hand. Lijkt mij. Nou ben ik zelf ook heel erg bevoorrehct met een super groot huis hoor :p Met 9 kamers...

Ik hoop ook echt dat ik me snel weer lekker fit voel. Dit is inderdaad niks. Net weer een paar momenten toen ik in de stad liep dat ik echt zoiets had van, shit waar is een wc maar ging steeds goed gelukkig. Heb ook geen zin in eten ofzo :( Maar ja, hoort er bij denk ik dan maar zo :)

Heb trouwens super veel zin om te testen, terwijl ik weet dat het nog niet kan dus doe het ook nog niet maar het is spannend en verleidelijk hahaha!

6. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    Nou heb mijn pendel binnen, maart 2013 van een meisje..dat duurt nog hartstikke lang!

Ik begrijp alleen niet wat er in haar bericht stond:
    " Ik pendel op kwartaal van zwanger worden + maand van positieve test + geslacht(en)"

Wat bedoeld ze met kwartaal?

7. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Een kwartaal is 3 maanden, dus maart 2013 is eerste kwartaal van 2013 :) Hoop dat het eerder is voor je :)

8. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    Haha ik weet wat een kwartaal is ;)

Maar ik moet er dus vanuit gaan dat als ze maart 2013 schrijft, het in maart, april of mei kan zijn??

9. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

Jan 24, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    @Bernou: Had je ook gevraagd om het kwartaal?

10. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Babyboom en generatie 2010 kijken op ned1....

11. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Hahaha, sorry :)
    Denk dat 1e kwartaal en maart gelijk ligt aan elkaar, aangezien maart in het 1e kwartaal ligt.

@LunaKirsten: dit geeft ze er automatisch bij, ik had ook 1 aangevraagd en kwam derde kwartaal 2012 uit, september.

12. Kokos

Kokos Actief lid

Jun 24, 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mart, Nient en LunaKirsten: Ben benieuwd hoe jullie komende dagen doorkomen, hopelijk is het raak natuurlijk en testen jullie positief!

@ Ing: Balen dat het nog niet zo goed gaat, vroeg gaan slapen en goed uitrusten (neem vanavond voor het slapen 2 paracetamols, helpt bij mij altijd om rustig te slapen)! Hopelijk voel je je morgen dan wel wat beter.

@ Nient: Voordat de eerste geboren is en je zwanger bent van de tweede ben je denk ik al ruim een jaar verder. Dan duurt het nog een poos voordat de tweede geboren wordt. En het eerste half jaar kan die gemakkelijk bij jullie op de slaapkamer (als er plek genoeg is voor een wieg tenminste). Ik zou me er denk ik niet door laten tegenhouden. 'Vroeger' lagen ze soms wel met 5 kinderen op één kamer. Dan was je blij met een jongens en een meidenkamer. Dus een andere optie is gewoon bij elkaar? Maar ik zou wel net iets langer wachten met het proberen voor een tweede. Lijkt me sowieso wel fijn als daar twee jaar tussenzit.

Om nog even terug te komen op of je het geslacht zou willen weten of niet; ik dacht eerder altijd van niet, dan is het echt een verrassing. Maar laat ik nou net niet van verrassingen houden ;) Ik wil altijd graag weten waar ik aan toe ben! Ook het idee dat de verloskundige het al weet en het kan zien heeft me toch doen besluiten om, mocht het zover zijn, het geslacht wel van te voren te weten. Ik weet niet of ik de hele babykamer dan roze of blauw zou maken, denk eerder met accenten aangezien we graag twee kinderen hopen te krijgen. Met namen ben ik al sinds mn 14e bezig, haha! Heb een lijstje waar ik namen opzet en er weer afhaal. Heb wel een aantal favorieten maar nog geen één duidelijke naam. Denk dat ik dat ook uitstel tot ik echt zwanger ben.

13. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Oooh maar over een 2e denken we nog niet hoor! Over 2 jaar gaan we toch verhuizen zodra we een hypotheek kunnen krijgen.

Hoe ik mijn dagen door kom... Goh, een dag lijkt wel dubbel zo lang te duren. Maar probeer er niet te veel bij stil te staan. Ik kijk wel 100x op een dag in mijn onderbroek omdat ik steeds het gevoel heb dat er wat uit loopt. Maar dat is steeds niet zo. Ook niet bij afvegen na wc bezoek.

Wel grappig dat je al vanaf je 14e namen op schrijft. Zal vast al een hoop veranderd zijn of niet?

14. Kokos

Kokos Actief lid

Jun 24, 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, oeps! Ik had je berichtje gelezen als voor een tweede kindje gaan, voor het geval je nu zwanger zou zijn en dan er nog een achter aan zou willen ;) Zal de volgende keer beter opletten, haha, maar het zijn ook telkens zoveel berichtjes om bij te lezen! :D

Kan me voorstellen dat het erg spannend in vooral nu het zo dichtbij komt!

M'n lijstje is in de afgelopen jaren wel erg veranderd ja! Was trouwens een lijst voor jonges en meisjenamen maar ook voor honden en katten namen.
    Hebben jullie ook dat je bepaalde namen wel leuk vindt maar er een bepaald persoon aankoppelt (van vroeger bijvoorbeeld) die niet zo leuk is waardoor de naam ook meteen een stuk minder leuk is? Ik heb sowieso al de pech dat ik al jarenlang met kinderen werk en dus ook een heleboel namen voorbij zie komen. Ik hou de top 20 namen trouwens wel een beetje in de gaten en denk dat ik daar ook wel rekening mee zou houden bij het geven van een naam. Hoe staan jullie daarin?

15. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    hoi meiden,

zo, ik ben er weer. Mijn event (soort van bijscholing)van het werk is goed gelopen en ben net helemaal moe thuis gekomen. De adrenaline is nog niet helemaal gezakt, dus kan nog niet gelijk in bed. Dus eerst even lekker bijlezen.

@Nient: ik sluit me bij de rest aan. Het belangrijkste voor een kind is de liefde en aandacht van de ouders....en dat de ouders zich goed voelen. Dus als jullie je er goed bij voelen, ook in een kleiner huis een kind te krijgen hoeft dat geen probleem te zijn. Babytje en kleine kinderen vinden het sowiezo fijn dicht bij hun ouders te zijn.

@ allemaal: Ik ben benieuwd wie er bij de 25% (1e mnd zwanger) zit haha :)

Naar namen kijk ik wel af en toe, maar heb nog geen vaste naam in mijn hoofd. Ik geloof dat ik ook beter een naam kan vinden als ik een gevoel bij mn kindje hebt (door de zwangerschap). Ik heb wel al gemerkt dat het niet zo makkelijk zal zijn een naam te vinden die we allebei leuk vinden. We hebben allebei een beetje een andere smaak. de drie kinderen van mijn zus hebben allemaal een y in de naam. Misschien dat ik die traditie voort zet :) Luna vindt ik trouwens ook een leuke naam...Zo heet jouw hond he @LunaKirsten? lol

Ik heb in mijn werk ook veel met kinderen te doen en wil mijn kind ook niet naar een "clienten kindje" vernoemen omdat ik dan slechte associaties daarbij heb haha. Dus er blijft maar een beperkt aantal namen over .

slaap lekker en tot morgen!

16. Kokos

Kokos Actief lid

Jun 24, 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nient: Ik heb je berichtje nog even teruggelezen en ik begrijp dat jullie één slaapkamer hebben en dat jullie kindje dus bij jullie op de kamer zou slapen. Zelf zou ik dit denk ik niet als een probleem zien, zeker het eerste half jaar/jaar is het juist wel fijn om je kind dicht bij je te hebben lijkt mij? Ik weet niet of je al nagedacht hebt over borstvoeding of flesvoeding maar ik weet dat de kinderen van mijn schoonzusje allemaal bijna een jaar op hun kamer hebben gelegen, gewoon omdat het makkelijk was met (borst)voeding midden in de nacht of 's ochtends vroeg. Net zoals je zelf zegt is creatief met de ruimte om gaan een goed plan. Nou weet ik natuurlijk niet hoe groot jullie kamer is maar met een gordijn, kast of kamerscherm als afscheiding kan je als het kindje wat ouder is toch een soort 'kamertje' maken. Ik zou me er niet door laten tegenhouden in ieder geval, zeker niet omdat je in je hoofd kan houden dat het maar tijdelijk is en jullie na een paar jaar naar een groter huis willen verhuizen!

17. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rozerood: fijn dat het zo goed gegaan is. Is vast een opluchting!
    @shan: heel veel succes vandaag. Ik hoop dat je iets prachtigs te zien krijgt.

@hier: Weer steeds wakker geworden vannacht. Nog geen ongi te bekennen en mijn linkerroeispaan ( haha te grappige autocorrect op me telefoon) linkerborst dus doet enorme pijn. Zat ook te denken als mijn ongi gewoon later is heb ik verkeerd getimed. Gelukkig voor komende maand wat ovusticks.

Fijne dag allemaal!

18. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Trouwens... Wat tellen jullie als dag 1?
    Ik krijg pas op de 3e dag helder rood bloed. Daarvoor is het oud bloed. Moet ik dan de 3e dag als 1e van de cyclus nemen? Is wel handig voor mijn timing om dat te weten.

19. rozerood

rozerood Bekend lid

Jul 6, 2012
    797
    0
    16
    @ mart
    vervelend dat weer zo slecht hebt geslapen. bij mij is het tot nu toe altijd gelijk rood geloof ik, dus weet ik het niet. zou jammer zijn als je verkeerd getimed hebt.

mijn buikkrampjes zijn zo goed als weg. sinds gister zijn mijn tepels ook weer gevoeliger. heb gelezen dat dit vaak na de ovulatie voorkomt. vorige maand had ik dit ook na de vermoedelijke eisprong. Concl. ik had mijn eisprong denk ik gister.

Door onze oplettendheid leren we ons lichaam nog beter kennen. wat een voordeel is.

zo... Nu kom ik helemaal achteraan op het wachtbankje.. pff

20. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Goedemorgen meiden,

zo het is hier vroeg dag, althans voor mijn doen. Normaal pas tegen 11en mijn bed uit en nu half 9. Gaan vanmiddag naar de camping en moeten nog het een en ander doen, pfff. Weinig zin aan maar ja ben ik er ook even uit :)

Verder weinig te vertellen, alleen dak zere tepels begin te krijgen!
    Spannend Mart, inmiddels 2 dagen over tijd en nog niks te bekennen. Ik duim voor je :) En voor de rest natuurlijk ook!

Wens een ieder een fijn weekend en tot morgenavond.

Share This Page