In juni gestopt met pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem89, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Lieve meiden,
    dank jullie wel voor jullie lieve en oprechte woorden.
    Ik heb het mijn vriend vertelt, misschien niet het juiste moment (een uitgelaten weekend met veel bier) maar moest het kwijt. Hij reageerde er in mijn ogen een beetje laconiek op, maar zoals ik zei het was denk ik het verkeerde moment, rustig moment thuis is beter om het er over te hebben. Vriendlief is nog op de camping nu samen met andere vriend.... Ik heb gezegd dat vriendlief er over moet nadenken wat B heeft gezegt en gedaan en dat gaat ie doen.

De relatie tussen mn vriend en mij is gewoon goed, daar scheelt het niet aan. Enige nadeel is dat ik hem niet zo vaak zie, waardoor ik wat vaker geirriteerd raak enzo. Maar we gaan zeker rond de tafel komende week als we de vermoeidheid van het weekend weer te boven zijn :)

Ben nu wel heel benieuwd of er uberhaupt iets uitkomt tussen A en B. Ik zelf heb B vandaag zo veel mogelijk "genegeerd". Zo veel mogelijk bij vriendlief geweest.

Ik hou jullie op de hoogte!

@Kokos, hmm dat zou dan wel heel snel zijn als het zw.schapverschijnselen zijn. Maar ja, het kan altijd natuurlijk. Heb laatste tijd veel last van mn borsten, steken in mn buik en kramp/steken bij schaamstreek. Maar ga er meer van uit dat het met ontpillen te maken heeft. Heb gister wel een test gedaan, maar denk nog te vroeg, NOD is pas aankomende zondag, test was nu dus negatief. Dus wacht nog weekje af of ik dan ongesteld word, zoniet gooi ik er nog een testje tegen aan.
    Mn vriend staat trouwens wel positief tegenover het krijgen van een kindje, hij begint er zelf ook geregeld over, als we dan iets leuks zien of zo dan zegt ie: kijk leuk voor Timmie haha. (als het jongetje wordt gaat ie Tim heten, vandaar). Zulke dingen, zijn kleine dingen maar hij is zowiezo niet heel uitbundig qua karakter, beetje stil persoon :)

Nou, ik ga me nu eerst maar even lekker douchen, daar ben ik wel aan toe aangezien dat op de camping "niet kon". Gewoon vies en niet altijd warm water *gruwel*

Liefs

2. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Hallo dames,

Ik kom ook weer even langs..was er ef paar dagen niet van gekomen, maar nu wel weer :)

@ ing: wat een vervelende situatie. Een vreemde actie van b, kan me voorstellen dat dit erg ongemakkelijk moet zijn geweest het hele weekend..goed dat je het verteld hebt! Nog een beetje goed weer gehad daar op de camping?

@ nient: dat duurt dan Indd wel lang, als je posi ovutest hebt gehad, dan moet je ei toch geweest zijn..dat is Indd vreemd, ik heb alleen geen idee wanneer je na een ei ongesteld moet worden? Gemiddeld 14 dagen maar hoelang max? Lastig die onzekerheid..hoeveelste dag zit je nu?

@rozerood: ik heb ook geen idee van welke inentingen ik heb gehad, ik heb het bij de zwangerschap van m'n dochter ook niet over gehad met de vk..

@ lunakirsten: bij jou dus ook onzekerheid..misschien is je ei inderdaad later geweest..welke dag van de cyclus zou je nu zitten dan? Spannend iig..

@ hier: alles zijn gangetje, ik had mijn 2e cyclusweek heel veel last van ontpillingsverschijnselen, veel buikkramp etc (hopelijk ook aan het einde aan de eisprong te wijten) maar vorige week en nu weinig last..af en toe beetje kramp nog. Wel heb ik de afgelopen dagen af en toe last van lage rugpijn, maar heb ook veel hakken gedragen (feestje gehad) dus misschien daarvan..

Fijne avond iedereen!

3. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Ben ik ook weer. Lekker gedouchd en nu in foute legging, shirt met lange mouwen en sokken aan op de bank :)
    Heb trouwens mijn neus verbrand, vanmorgen om 9 uur hadden we al een fel zonnetje, gelukkig hele dag mooi weer geweest, vrijdag en zaterdag regen regen regen en veel modder modder modder hahaha.

Ik krijg inmiddels steeds pijnlijker tepels, ze zijn oo groter. Met douchen kom je er dan wel eens overheen met armbandje als je je aan het inzepen bent en dat doet soms verrekte zeer. Verder ook heel veel jeuk op mijn buik/middel, zo iritant. Hebben meer meiden hier last van?

@Kimmy, vervelend van de rugpijn, ken het gevoel :( Sterkte.

Ga nu ff een lekker kopje thee zetten. Fijne avond!

4. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    @ing: pijnlijkere / grotere tepels..hier geen last van. Weet nog van mijn vorige zwangerschap paar dagen na nod opeens pijnlijke borsten/tepels. Maar heb weleens gelezen dat sommige hier een laar dagen voor de ongesteldheid altijd last van hebben, maar ook weer gelezen dat dit een vroeg zwangerschapssymptoom kan zijn..lastig kan dus beide kanten op..Oja ik heb zelf het idee dat mijn tepels wat donkerder lijken, of komt het omdat ik er meer op let!? :( Haha..

Mbt jeuk: herken ik zo even niet..

5. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

24 jan 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    @Kimmy: Er zijn helaas zoveel symptomen die gelijk zijn aan zwangerschap en ongi. Daarom raken (inclusief moi) zo vaak in de war.

@ing: Is het elkaar zien wat er moet veranderen? Ja, daar kan je het altijd over hebben. Nogmaals het is geven en nemen. Ik vind wel dat je altijd je eigen ding moet blijven doen, zolang het niet ten koste gaat van je relatie. Je moet daar een balans in vinden. Ik denk wel dat je het beste zelf tegen B kan zeggen wat je van zijn actie vond.

@nient: Dat is raar. Welke ovutesten had je gebruikt? Ik heb wel eens gehoord dat er verschillen zit in de merken. Dat de 1 positief aan geeft en de ander negatief.

6. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ik had er 5 van de kruidvat. Liepen van licht naar 2 dagen erg donker en toen weer licht. Laatste 2 dagen sensitest er naast gebruikt. (vanwege overgang merk) en die gaf ook donker aan en daarna blanco. Heb er foto's van maar ben aan het eerk tot morgen vroeg. Ze staan hier wel ergens tussen maar ik zou niet elke pagina terug gaan zoeken.
    Twijfel gewoon heel erg of het wel correct is ook al lijkt het wel te kloppen. Kruidvat 2v5 geeft elke keer blanco zwangerschaps test. En ben verre van ongesteld lijkt het.

7. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

24 jan 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik zit inmiddels in dag 38 van mijn cyclus. Vandaag wat ongi krampjes gehad en ik kon niet poepen (sorry) vandaag en normaal heb ik altijd de dag voor mijn ongi dat ik niet naar het toilet kan. Dat het pijn doet zeg maar en dat had ik vandaag ook. Dus ik hoop echt dat ik morgen ongi word. Anders er maar weer een test tegenaan gooien.

Vandaag voor het eerst bezig geweest in ons nieuwe huis. Had ik nog niet eens verteld. We hebben een nieuwe woning. Een grotere, 6 kamer woning. Heerlijk! Genoeg ruimte en ook voor mijn eigen kantoor. En dat is iets waar ik zo naar verlang. Ook vandaag meteen de verhuisdatum gepland. 22 sept gaan we definitief over. Lijkt ver, maar dat gaat echt snel. En.... We krijgen de eerste tijd een zonnetje in huis. Mijn pa komt tijdelijk bij ons wonen, totdat hij zelf een andere woning heeft. Hij neemt de zolder, daar is een slaapkamer en een hele grote open ruimte. Hij en mijn (stief)moeder zijn net uit elkaar. We hopen natuurlijk allemaal dat het weer goed komt. Ze zit tegen een burn-out aan en schopt iedereen bij haarzelf weg.

8. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

24 jan 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    @Nient: Als je twee testen hebt gebruikt en allebei positief gaven is het idd raar. Wanneer had je getest? Je word na eisprong 14 dagen later ongi. Ik zie dat je nod 10 juli was. Ik zou het nog een paar dagen aankijken en anders eventueel dokter even bellen. Kijken wat hij/zij zegt.

9. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Hoi meiden,

De zere tepels herken ik wel, ik had dat ook een paar weken terug. Hoopte ook dat ik zwanger was, maar helaas ;)

lekker zeg zo'n groot huis LunaKirsten! En gezellig dat je vader bij jullie komt wonen tijdelijk. De reden is wel jammer, maar ik vind het heel goed dat je je deur openzet voor hem.

Nient, hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! Ik ben nu twee dagen ongesteld geweest, twee dagen nergens meer last van en vanochtend na een vrijpartij op de wc weer bloed. Niet veel, maar vorige maand had ik dat ook. Ws door het samentrekken van mijn baarmoeder komen er nog wat restjes uit..;) haha!

Ik heb trouwens ook ovulatietesten besteld, ben wel benieuwd, of deze maand mijn cyclus weer normaal zal zijn. Heb ze nog nooit gebruikt, ben erg benieuwd!

Fijne werkweek allemaal!

10. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Heb 25 en 26 juni positief getest. Denk dat ik dan de 27e mijn eispfong had en dan zou mijn NOD 11 juli geweest zijn. Ja er zit niks anders op dan wachten. Doe in ieder geval nog een test voordat we op vakantie gaan vrijdag ochtend. Mocht ik nog niet ongi zijn. Mocht er op vakantie nog niks gebeuren dan daarna de dokter misschien maar eens bellen.

Heel erg gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Altijd leuk zulke mijlpalen. Wens jullie alvast veel geluk en woonplezier.

11. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @ nient rare boel bij jou. misschien wordt er deze week nog wat duidelijk. kan je het nog zo lang uithouden tot na de vakantie? misschien kan de dokter een bloedtest doen, misschien is die wel positief. hoop dat je je vakantie kan genieten en even op andere gedachten kan komen

@ ing ik hoop dat je met je vriend een rustig moment vind en jullie er samen uitkomen.

@lunakirsten gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!Wat een fijn vooruitzicht.

Mijn weekend was gezellig. de meiden hebben wel gemerkt dat ik geen alcohol dronk, maar hebben niet extreem naar details gevist. Heb ze wel gezegd dat we dat thema in de komende maanden langzaam aan gaan. 1vriendin wil volgende zomer beginnen en de andere in 1,5 jaar. Dat is wel leuk. Maar samen zwanger zijn zit er niet in. Wij zijn dus de eerste in ons vriendenclubje. een primeur :)

12. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    trouwens, lichamelijke klachten heb ik nu niet. zit nu ook in de rustige week v.d. cyclus. Waar ik wel van geschrokken ben is , dat ik gister bij het ontbijt plotseling heel duizelig werd. Was alsof er een aardbeving in mijn hoofd plaats vond.Daarna had ik nog een tijdje een druk op mijn achterhoofd en daarna was alles weer normaal.Dit heeft denk ik niets met cyclus te maken, werd eerder door een stijve nek veroorzaakt.

liefs

13. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Goedemorgen!

@ nient: ja das echt vreemd, lijkt me lastig die onzekerheid..hopelijk snel duidelijkheid!

@ hier: maandag is m'n vrije dag! Zonnetje schijnt dus straks lekker even naar buiten met dochter. Zondag alweer nod dag, als m'n cyclus 28 dagen zou zijn, werkelijk geen idee dus kan ook zomaar later zijn..ga denk ik volgende ronde toch de ovutesten proberen :D

14. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kimmy dat schiet al op.
    @lunakirsten gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Wat lekker veel kamers. Weet je al hoe je alles gaat inrichten? En hoe is het met je hondjes?
    @rozerood Fijn dat je weekend leuk was. Moeilijk he om niks te vertellen want je wilt het zo graag delen met je vriendinnen.
    @nient Wat vervelend die onzekerheid. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is. Of een positieve test of dat je ongi wordt. Deze onwetendheid is ook niks.
    @ing Fijn dat je nu al een beter gevoel hebt. Ik hoop dat jullie snel een goed gesprek hebben en dat alles weer goed voelt.

@hier gister lekker een rustig dagje gehad. Nu weer aan het werk. Ik zit bijna de hele middag in overleg cq met iemand samen aan stuk te werken :(
    Vanavond nog even hardlopen met een vriendin (als het droog is).
    Doen jullie trouwens aan sport?

Fijne dag allemaal!

15. Kokos

Kokos Actief lid

24 jun 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nient: Balen dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt! Anders bel je de huisarts toch even om te vragen wat hij ervan zegt? Zoals rozerood al zei; misschien kan hij voordat je op vakantie gaat nog wat bloed afnemen?

@ Ing: Goed dat je het je vriend verteld hebt, wel bijzonder dat hij zo laconiek reageerde aangezien het om een goede vriend gaat. Wel fijn dat hij positief staat tegenover het krijgen van een kind mocht het nu al raak zijn! Sterkte nog even komende week als jullie weer rond de tafel gaan zitten.

@ Kimmy: Fijn dat je ontpillingsverschijnselen bijna voorbij lijken te zijn. Nu wachten op een regelmatige cyclus! Misschien zondag dus al? Hoe was je cyclus voor de pil?

@ LunaKirsten: Ik hoop voor je dat het vandaag eindelijk zo ver is! En ook nog van harte met jullie nieuwe huis! Leuk hoor zo'n groot huis! September lijkt nog ver weg maar mijn ervaring is dat de tijd vliegt als je aan het klussen bent en dat de kleinste dingetjes het langst duren voordat het klaar is (kan je je daar vast mentaal op voorbereiden ;)) Wel een bijzondere situatie dat je vader bij jullie in komt wonen, al is het maar tijdelijk maar goed van je dat je dat doet. Hoe kijk je daar zelf tegenaan? En hoe is je relatie met je (stief)moeder?

@ Rozerood: Fijn dat je nog niet alles hebt hoeven uitleggen, maar aangezien ze zelf over een jaar of wat bezig gaan is dat ook niet nodig denk ik!

@ Mart: Ik heb allemaal sporten waarbij ik, mocht ik zwanger zijn, voorzichtig moet zijn of niet meer kan doen; duiken, hardlopen en paardrijden. Heb nu al een aantal keren het duiken moeten afzeggen omdat ik tussen mn ei en mn nod in zat en niet zeker wist of ik zwanger was ja of nee. Afgelopen weekend wel weer meegedoken dus werden de eventuele vermoedens bij de vereniging ook weer ongedaan gemaakt :p
    (mocht er een bekende meelezen in dit topic dan is het trouwens nu wel overduidelijk dat ik heb ben, maar goed ;))

16. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Belave dat jullie alkohol laten staan tussen ovu en NOD, eten jullie ook geen rauw vlees en kaas in die tijd ? ik heb nu wel matig salami (2 plakjes ) gegeten. Valt mozerella onder rauwe kaas?of mag je dat eten?

Mijn innestelingsdag moet morgen zijn. Klingt wel grappig. Als het wat is, kan je dat dan voelen? Hebben de zwangeren u
    a. Shan, iets gevoeld?

17. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    @ Mart: nee, momenteel helemaal niet aan sport, tenzij je rennen achter dreumes ook sport mag noemen :p. Voor mijn zwangerschap wel actief geweest in de sportschool, ik had een goed voornemen om weer te beginnen, maar nog niet gerealiseerd haha..

@ kokos: voor de zwangerschap van dochter 9 jaar aan de pil geweest, ik kan me helemaal niet herinneren wat ooit mijn cyclus moet zijn geweest, staat me alleen iets van bij dat ik nooit hele lange cyclussen heb gehad, eerder wat korter dan veel langer. Toen we voor dochter gingen en stopten met de pil, was ik gelijk zwanger. Dat was een totale verrassing, ik had eigenlijk gedacht dat het minstens 6 maanden zou duren, was dus ook niet bezig hoe mijn cyclus eruit zag, op een gegeven moment dacht ik, ik voel mezelf laatste dagen vreemd en zou ik niet een keer ongesteld moeten worden? In dat weekend ook groot feest, dus voor zekerheid testje en jawel raak :D. Achteraf bij de termijn echo wel een berekening gehad en daaruit bleek dat mijn cyclus wel rond de 28 dagen moet zijn geweest, maar precies weet je het natuurlijk niet. Ik ga er voorlopig vanuit 28 dagen maar ben heel benieuwd..

18. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    @ rozerood: ik moet bekennen dat ik nog wel wat wijntjes heb genuttigd afgelopen weekend, doe wel rustig aan hoor..en voor de rest eet ik ook nog alles, als je op tijd weet dat je zwanger bent is er niks aan de hand denk ik..je hebt iig nog geen bloedband de allereerste weken..

@ innesteling: geen idee, sommige vrouwen schijnen dat Indd te voelen, ik weet nog achteraf van mijn vorige zwangerschap en berekeningen van de termijn echo dat ik ongeveer een week na bevruchting hele erge buikkrampen heb gehad op een avond, echt lag dubbel van de pijn, ongeveer 30 min, achteraf denk ik dat het wellicht met innesteling te maken had, maar kan ook andere oorzaken heb gehadnatuurlijk..

19. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Trouwens... Vrijdag ben ik ongi geworden. Gelijk de eerste dag een klein beetje vers bloed. Dus die dag tel ik als cyclusdag 1. Maar verder ben ik eigenlijk alleen kleine beetjes oud bloed verloren. Inlegkruisje was voldoende. Het is toch altijd een kopje? Op dag 3 'stroomt' het er ook meestal 's ochtends uit onder de douche. Waarom heb ik dan nu zo weinig en al helemaal geen vers bloed. Het is inmiddels al de 4e dag. Zou het nog komen dan?
    Pffff sinds we dat condoom achterwege laten snap ik niks meer van mijn lijf.

Sorry trouwens voor het onsmakelijke verhaal.

20. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

24 jan 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    Dank je jullie wel allemaal!

En hier sprong ik vanmorgen een gat in de lucht. Ben eindelijk ongi geworden. Vers rood bloed. Ik ben nog nooit zo blij geweest met ongi. :D

@Kokos: Ja, ik heb een hele goede band met haar. Ze is echt een moeder voor me en heeft mij jaren geleden heel goed opgevangen toen mijn moeder mij de rug toekeerde.

@mart: Ja, we allebei al helemaal in ons hoofd hoe we het gaan inrichten. Gelukkig hebben mijn vriend en ik dezelfde smaak over het algemeen. Gister ook meteen kleuren uitgekozen. EN met de hondjes gaat het goed. Rende net nog spelend door het huis heen. Alleen Ringo (nieuwe hond) bleek een infectie aan zijn ogen te hebben. Vrijdag ff naar de dierenarts geweest en heeft druppeltjes mee gekregen en draagt nu zo (lampe)kap :p zodat hij niet kan krabben.

Deel Deze Pagina