Welkom xDoo. Ontpillen kan ik je niet heel veel over vertellen want ik kan uberhaupt niet tegen de pil. Heb je nog wel een bloeding gehad na het stoppen? Wel spannend hoor! Ik zal zo het lijstje even naar boven halen en zal je erbij zetten. We houden bij wanneer iedereen haar NOD heeft. Edit: Wat is je leeftijd, en heb je al kindjes? Dit wordt je 1e ronde dan toch? @kimmy ik probeer gezond te leven (op de 2 mars ijsjes van net na dan ). In de periode na mijn ei pas ik op met wijn en rood vlees. Ik vraag me wel af of het echt al kwaad kan als je het wel neemt. Het is nog zo pril. Een testje kan volgens mij geen kwaad. Of je bent heel erg blij met de uitslag, of je neemt met een gerust hart een wijntje en een toastje. Je test dan toch 2 dagen voor je NOD? Dan zal er toch al wel wat HCG in je urine zitten? Ing: wel lekker de komende 3 weken samen met je vriend vrij. Het wordt in ieder geval mooi weer. Gaan jullie varen in Giethoorn?
Zeker lekker, de bedoeling is inderdaad om te gaan varen! Zouden we vorig jaar al gedaan hebben maar toen echt alleen maar regen gehad
Juli 1: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 1e ronde 2: Bernou, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde 4: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 1e ronde 7: Kokos, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde 8: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 1e ronde 10: NienT, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde 12: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 1e ronde 15: xDoo, 1e ronde 21: Kimmy, ? jaar, 2e kindje, 1e ronde 22: ing49824, 27 jaar, 1e kindje, 1e ronde 23: Bloem89: 23 jaar, 1e kindje, 1e ronde 28: rozerood, 29 jaar, 1e kindje, 0 ronde (start vlgnd mnd) 31: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde ?: 1986cindy, 26 jaar, 2e kindje, 1e ronde Shan, 26 jaar, 1e kindje, ZWANGER! (10-02-2013) Nicky Lohs, ? jaar, 4e kindje, ZWANGER! (04-03-2013) Augustus 3: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 2e ronde 6: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 2e ronde 7: Bernou, 28 jaar 1e kindje, 2e ronde 7: 1986Cindy, 26 jaar, 2e kindje, 2e ronde 8: kokos, 28 jaar, 1e kindje, 2e ronde 9: Starry, 27 jaar, 2e kindje, 1e ronde 11: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 2e ronde 17: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 2e ronde
mart Nee heb alleen onttrekkings bloed gehad en week er na misschien 2/3 dagen lichtbloed verlies. dus afwachten wanneer mijn ongi op gang komt.. ben trouwens 19 bijna 20 kimmy 1 wijntje tijdens de zwangerschap kan denk ik geen kwaad zolang je maar niet te gek veel gaat drinken. en het maar bij 1 of 2 keer houd.
hey, wat leuk! Ik kom terug van fietsen en er staat een hele rij aan berichten Welkom Xdoo! Heb je de eerst dag van je onttrekkingsbloeding als dag 1 van je cyclus geteld? @ Mart : Bij mij is het ook zo rustig op het werk. Ik hou er juist wel van als mijn dag gevuld is...nu is het een beetje saai. Ik heb ook nog eens een baan waar ik veel eigen initatief moet nemen. Het is dus niet zo dat s'ochtends de taken op mijn bureau liggen....en als ik dan eens geen zin heb en er geen tijddruk is, is het lastig om jezelf te motiveren. @Kimmie: Ik zelf drink liever geen alcohol nu (tussen Ovu en NOD), met vlees ben ik een beetje minder precies. Ik weet dat de eerste weken het belangrijkste zijn voor de celdeling etc. Zou gewoon jammer zijn als door alcohol misschien geen innesteling plaatsvindt of de zwangerschap niet doorzet ofzo. Hoe het precies in die eerst 2 weken is weet ik het niet, maar weet wel dat het ook vroeg in de zwangerschap schadelijk kan zijn. Ik was eens bij een lezing over alcohol in de zwangerschap en de medische wetenschap kan niet na wijzen hoeveel schadelijk is (1 glas of 1 liter). Dit is van persoon tot persoon verschillend omdat elk lichaam dit verschillend kan afbouwen en de baby dus ook. Er is dus geen veilige hoeveelheid. Maar goed, iedereen moet dit zelf weten. Ik had vorig weekend ook vrienden op bezoek...ze vermoeden dus wel iets nu (hoewel van te voren ook al ). @ing klinkt leuk dat klussen, tenminste als het niet eeuwig duurt. Leuk iets voor jezelf op te bouwen. Wij wonen nog in een huur huis. Fijn dat je vriend nu vakantie heeft. Dan hebben jullie eindelijk wat meer tijd samen. @Bernou Veel succes met het vinden van je vruchtbare dagen!
rozerood ja dat heb ik als dag 1 geteld.. of moest ik vanaf de dag zonder de pil als dag 1 moeten doen?
@Xdoo: Sorry, dat was helemaal niet de bedoeling. Ik heb net mijn bestelling binnen gekregen...een pot Prena Fem van Orthica (vitaminen voor zwangeren) met 120 Stuck. Ik kan dus even voorruit. Mijn zus had dit merk aanbevolen omdat dit Foliumzuur bioaktiv (ofzoiets) is en waardoor het sneller door het lichaam kan worden opgenomen als gewoon chemisch Foliumzuur. Het 1e kindje van mijn zus had een hasenlip en de zoon van mijn nichtje had ook het gehemelte niet gesloten. Dus denk dat het voor onze familie extra belangrijk is foliumzuur te nemen. Als mijn pakking van de apotheek op is, ga ik over op Orthica.
rozerood ow echt? ja inderdaad goed opletten dat jij en je toekomstige kindje goede stoffen binnen krijgen! is echt heel erg verstandig om nu al aan vitamines te beginnen? ik dacht zelf dat alleen op moment van zwangerschap belangrijk was. maar zou zelf niet in situatie willen te komen dat mn kindje voedingsstoffen te kort komt en niet goed ontwikkeld
Bedankt dames voor het meedenken en tips Ik denk dat ik Indd als ik niet ongi ben zondag of maandag een test doe. Zondag is m'n nod als ik uitga van 28 dagen, daar hou ik het nog even op. Afwachten en geduld hihi. Laatste dagen wel weer wat klachten: last van mijn buik (krampjes, steekjes en alles wat er tussen in zit haha, vandaag steeds een soort spierpijn gevoel, als ik iets wilde pakken wat hoog ligt, dan voelde ik wat trekken), ook worden m'n borsten een klein beetje gevoelig, kan dus allemaal op naderende ongi duiden (net wat ing zegt). Met pil nooit last gehad op wat krampen na. Welkom xdoo, leuk dat je meekletst, balen een negatieve test en geen ongi, waarsch ontpillen . Ik heb ook klachten gehad, 2 weken terug misselijk en krampen, paar dagen lang, maar ik hoop dat deze klachten ook gedeeltelijk met de eisprong te maken hebben gehad, die was als het goed is ook rond die tijd.. @ rozerood: het is inderdaad verstandig om de alcohol te laten staan. Bij mijn vorige zwangerschap, die een grote verrassing was in ronde 1, heb ik in het beginstadium toen ik het nog niet wist nog gedronken, zelfs nog 2x aardig wat . Met koninginnenacht groot feest en we zouden met koninginnedag weer vrolijk verder, toen dacht ik toch verstandig even testje: en ja dus, voelde me behoorlijk rot en maakte me grote zorgen. Ik was toen bijna 5 weken (3 weken na eisprong en je krijgt er 2 weken bij) Toen is mij gelukkig verzekerd dat het in dat stadium geen kwaad kon en natuurlijk vanaf dat moment verre van alcohol gebleven en per directgestopt met roken,maar ik ga er nu wel beter opletten.. @ Ing: lekker 3 weekjes vrij! Hier nog 4 weken werken en an 2 weken vrij. We zijn in juni al op vakantie geweest dus nu lekker dagjes weg en hopelijk in de tuin van mooi weer genieten
Juli 1: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 1e ronde 2: Bernou, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde 4: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 1e ronde 7: Kokos, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde 8: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 1e ronde 10: NienT, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde 12: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 1e ronde 15: xDoo, 19 jaar, 1e kindje, 1e ronde 21: Kimmy, ? jaar, 2e kindje, 1e ronde 22: ing49824, 27 jaar, 1e kindje, 1e ronde 23: Bloem89: 23 jaar, 1e kindje, 1e ronde 28: rozerood, 29 jaar, 1e kindje, 1e ronde 31: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde ?: 1986cindy, 26 jaar, 2e kindje, 1e ronde Shan, 26 jaar, 1e kindje, ZWANGER! (10-02-2013) Nicky Lohs, ? jaar, 4e kindje, ZWANGER! (04-03-2013) Augustus 3: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 2e ronde 6: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 2e ronde 7: Bernou, 28 jaar 1e kindje, 2e ronde 7: 1986Cindy, 26 jaar, 2e kindje, 2e ronde 8: kokos, 28 jaar, 1e kindje, 2e ronde 9: Starry, 27 jaar, 2e kindje, 1e ronde 11: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 2e ronde 17: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 2e ronde Ik heb er bij mij maar 1e ronde van gemaakt.
@ Xdoo: ze zeggen dat je lichaam ongeveer 4 weken nodig heeft (genoeg) foliumzuur op te nemen, vandaar dat veel vrouwen al eerder beginnen. @Kimmie: Oh dat was zeker een rot gevoel toen je ontdekte dat je zwanger was en je alcohol had gedronken. Fijn dat de artsen uit konden sluiten dat dit invloed op je kindje had. Ik ken ook meiden (over mijn werk) die dit ook hadden...en het is niet na te wijzen dat dit uitwerkingen heeft gehad. Er zijn ook zo veel dingen van invloed op een goede ontwikkeling van een kind. Maar goed, nu je er bewuster mee bezig bent kan je er meer op letten en hoef je je dan niet rot te voelen.
@xDoo; er wordt aangeraden vanaf 4 weken voordat je zwanger wordt te beginnen met foliumzuur, omdat het 4 weken zou duren voordat het goed opgenomen is in je lichaam oid. @rozerood; het lijkt er inderdaad op. Bijzonder ook dat dat dus blijkbaar ook weer verschilt Dan zou ik ook extra goede pillen aanschaffen. @ing: wat heerlijk 3 weken vakantie! Zo jaloers! Ik heb eind augustus nog 2 weken vrij. We zouden naar Noorwegen, maar nu mijn contract op de tocht staat, is die vakantie ook onzeker. Noorwegen is duur en als mijn contract niet verlengd wordt, is het fijn dat geld nog achter de hand te hebben. Ik ben ook voorzichtig met wat ik eet en drink. Let nog niet heel erg op rood vlees ed, maar wel wat meer op alcohol. Alhoewel ik dat toch al heel weinig drink Dat scheelt straks, want dan valt het ook minder op. Overigens schijnt een goed excuus die eerste tijd antibiotica (bv voor een blaasontsteking) te zijn: daarmee mag je niet drinken. Wel voorzichtig kijken wanneer je het gebruikt, want dat kan natuurlijk maar 2 weken oid (tenzij je roept dat het niet aangeslagen is en je nu een andere kuur heb)
@ XDoo welkom hier zie dat je de jongste bent van ons allemaal, hopelijk heb jij ook gauw een positieve test in handen. @ Kimmy spannende dagen voor jou zeg...word je ongi of heb je zondag een positieve test in handen..geloof dat één wijntje echt geen kwaad kan, geloof, maar dat weet ik niet zeker dat je dan ook nog geen bloedband heb. @Rozerood leuk dat dit gewoon als de eerste ronde ziet, je heb immers positieve ovulatietesten gehad en onveilige geklust Onze NOD lijst wat houd de namen die in het rood staan eigenlijk in? Zijn dat de dames die nog op hun ongi zitten te wachten?
Volgens mij zijn de rode dames de dames die ongesteld zijn geworden. Overigens denk ik niet dat alcohol alleen met de bloedband te maken heeft: alcohol is niet goed voor je, breekt cellen in je lichaam af en kan derhalve denk ik ook invloed hebben op de bevruchte eicel?
oke! dan denk ik dat ik binnenkort wel ga beginne! etos zwanger worden kan ook gewoon toch? of moet echt alleen foliumzuur zijn? Starry Dankjewel! ik hoop ook dat binnenkort een positieve test in handen heb
@ starry: de roden zijn ongesteld geworden. Eigenlijk kunnen die eraf want wij staan weer bij de nieuwe maand helaas alweer op. En de lijst wordt ook wel heel erg lang. Meiden: eens om de roden eraf te halen?