Ik heb net nog even gelezen op internet: Als je in de eerste 2 weken (of langer) alcohol drinkt, en dus nog helemaal niet weet dat je zwanger bent, kan de schadelijke werking een ongemerkte miskraam veroorzaken (betekend:je merkt nooit dat je zwanger/bevrucht was). Ben je daarna wel nog zwanger heeft de alcohol geen slechte invloed gehad. Maar in de weken die daarop volgen (in de eerste 12 weken) kan het de orgaanontwikkeling van het kind schaden.
Ik zit weer eens in bad met mijn telefoon. Zal de lijst straks even doen als ik achter de pc zit. Pc is toch makkelijker met knippen en plakken. @xdoo ik slik nu gewoon foliumzuur van de etos en extra vitamine pillen. Maar je hebt ook alles in 1 van de etos.
Goede idee om de roden eraf te halen, zie dat ik mijn leeftijd nog moet toevoegen, ben ik niet zo handig mee, zit nu op een iPad en ben ik nog niet zo handig mee ben trouwens 26.. Ik slik vitamine pillen van Davitamon, met aanbevolen foliumzuur, die zijn zowel voor zwanger worden en zwanger zijn. Nu ongeveer 6 weekjes.. @ ing: grote kans dat wij allebei op zondag gaan testen, spannend hè. Ik heb een aantal van cb in huis, met indicator zwanger of niet zwanger. Zijn wel duur dus wil niet te snel testen, sowieso niet om onnodige teleurstellingen te besparen hihi. Mocht ik zwanger zijn dan ga ik naar de winkel om de cb test met tijd indicator te halen, geeft aan: 1-2 weken, 2-3 weken of 3+..hihi. Meer dames voor zekerheid al testen in huis klaar liggen?
@mart: Ik doe het wel even. Ennuh, niet je telefoon in het water laten vallen he! Juli 10: NienT, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde 15: xDoo, 19 jaar, 1e kindje, 1e ronde 21: Kimmy, ? jaar, 2e kindje, 1e ronde 22: ing49824, 27 jaar, 1e kindje, 1e ronde 23: Bloem89: 23 jaar, 1e kindje, 1e ronde 28: rozerood, 29 jaar, 1e kindje, 1e ronde 31: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde Augustus 3: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 2e ronde 6: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 2e ronde 7: Bernou, 28 jaar 1e kindje, 2e ronde 7: 1986Cindy, 26 jaar, 2e kindje, 2e ronde 8: kokos, 28 jaar, 1e kindje, 2e ronde 9: Starry, 27 jaar, 2e kindje, 1e ronde 11: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 2e ronde 17: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 2e ronde Shan, 26 jaar, 1e kindje, ZWANGER! (10-02-2013) Nicky Lohs, ? jaar, 4e kindje, ZWANGER! (04-03-2013)
Juli 10: NienT, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde 15: xDoo, 19 jaar, 1e kindje, 1e ronde 21: Kimmy, 26 jaar, 2e kindje, 1e ronde 22: ing49824, 27 jaar, 1e kindje, 1e ronde 23: Bloem89: 23 jaar, 1e kindje, 1e ronde 28: rozerood, 29 jaar, 1e kindje, 1e ronde 31: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde Augustus 3: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 2e ronde 6: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 2e ronde 7: Bernou, 28 jaar 1e kindje, 2e ronde 7: 1986Cindy, 26 jaar, 2e kindje, 2e ronde 8: kokos, 28 jaar, 1e kindje, 2e ronde 9: Starry, 27 jaar, 2e kindje, 1e ronde 11: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 2e ronde 17: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 2e ronde Shan, 26 jaar, 1e kindje, ZWANGER! (10-02-2013) Nicky Lohs, ? jaar, 4e kindje, ZWANGER! (04-03-2013)
Yes ik heb nog 9 cassettetesten klaar liggen. 10 voor 12 euro inclu vervend kosten. dus dacht ach kan geen kwaad om aantal thuis te hebben. als ik een positieve test heb ga ik ook van cb test halen om te zien hoelang je al zwanger bent!
10 zwangerschapstesten voor 12 euro? dat is goedkoop. Hier kost een simpele in de winkel 3,50!! En ik heb er dus 1 gekocht, maar koop er volgende week voor de zekerheid nog een. Ik denk dat als ik me ouders wil vertellen dat ik zwanger ben zo'n clearblue test haal waar je ziet hoeveel weken je bent en dat dan verpak ofzo (heb ik nu al zin in). Tot welke week is het eigenlijk nog mogelijk te testen. Zakt dat HcG niet weer na 12 weken?
Thnx rozerood. Ik heb wat testjes van mijn zusje gekregen en bij z&k een pakketje besteld met ook ovutesten. Heb een stuk of 10 zw testen dus ik kan ff vooruit
rozerood Ovulatietesten en zwangerschapstesten - 123ovulatietest heb ik ze van gehaald. Volgens mij kan je daarna ook nog testen maar je hormoon is dan op zn maximaal in lichaam aanwezig. Want volgens mij als je net bent bevallen en je doet een test staat er nog stens dat je zwanger bent
Mijn zusje heeft het al aan onze ouders met test verteld. Las laatst dat iemand spenen in moorkoppen had gedaan. Mijn man vond het geweldig. Dus zo gaan wij het waarschijnlijk vertellen.
mijn moeder weet al wel dat ik gestopt bent met de pil en dat ik binnenkort wel graag een kindje zou willen. Mijn schoonouders integendeel vertel ik pas als 100% zeker is. mijn vriend heeft vaak genoeg een preek gehad dat het niet verstandig is als wij kinderen zouden krijgen.. erg jammer gelukkig is mijn kant van familie 100% zeker van dat wij goede ouders zullen zijn en het aan kunnen.
@Mart: goh, dat is ook een erg leuk idee. Het wordt wel knoeien die spenen daarin te krijgen haha. Wie weet valt me ook nog wat grappigs in. @XDoo: Je hebt omdat je nog jonger bent waarschijnlijk veel met vooroordelen te doen he. Lijkt me lastig. Wel fijn dat je ouders achter je staan. Woon je al met je vriend samen? Werk je al of studeer je? Is je vriend ook nog "jong"?
Invuurenvlam: Tegenwoordig mag je gewoon alcohol drinken met een kuurtje voor blaasontsteking..dus dat gaat niet meer op Er zijn nog maar heel weinig kuurtjes waarbij je absoluut niet mag drinken. Welkom XDoo! Jammer zeg dat je schoonouders zo negatief zijn wb kinderen krijgen. Het is nogal een uitspraak die ze doen! Wat is de reden dat ze het niet verstandig vinden? Ik heb ook genoeg testen op de wc liggen Ik had 10 zw testen besteld bij Z&K en 15 ovulatietesten. Tevens heb ik zo'n urinebekertje om op te vangen, heel handig Waar blijft dat mooie weer nou? Het zou vandaag toch lekker worden? Hier is het helemaal geen lekker weer! Ik ga zondag op bezoek bij mijn nicht, ze is 23 juni bevallen. Zo benieuwd! Lekker kroelen met zo'n klein guppie, heerlijk!
Ik vind het geven van een boekje bv ook leuk! Je hebt een boekje, opa voor beginners..zoiets vind ik leuk om te geven mocht ik zwanger zijn!
@Bernou: Ik heb een plastic eisbekertje gebruikt die ik had bewaard haha. natuurlijk eerst in de afwasmachine gedaan. hihi
Iedereen is goed voorbereid met alle testen in huis, nu hopen dat ze snel posi zijn hihi @ Bernou: leuk kraambezoek, een vriendin is op 29 juni bevallen van een zoontje, echt heerlijk zon klein babietje.. @ xdoo: jammer dat schoonouders er zo tegen aan kijken, hopelijk draaien ze snel bij ad het zover is.. @ Mart: haha wat leuk met die spenen in moorkoppen. Wij hadden bij dochterlief van die speentjes gekocht met opa en oma erop.. Het heeft vandaag de hele dag geregend..pff waar is de zomer? :x
rozerood Ik ben sinds vandaag 2 jaar met mijn vriend samen en woon al iets lager dan 1 jaar samen! mijn vriend is bijna 25 ik ben wel bezig met werk via een jobcoach aangezien ik pdd-nos heb en ik krijg een uitkering als back-up. mijn vriend heeft ook een uitkering en kan niet werken. hij heeft een angststoornis die erg goed vooruit gaat Bernou Ze zijn zo omdat mijn vriend vroeger heel erg aan de drugs heeft gezeten helaas. maar hij is sinds 1 jaar van alcohol af en doet al bijna 5/6 jaar geen drugs meer. ik denk dat dat ze zo bang maken. maar wel zonder aangezien hij zo op de goede weg is en hun hem daardoor nog stens wantrouwen en klein proberen te houden. maar soms moet je je kind loslaten en ook de kans geven om op te groeien en eigen keuzes te laten maken
Hai meiden, Hier weer even een update van mij. Heb alle verhalen mee gelezen hoor, maar deze tijd erg druk op werk ivm vakantie collega's dus niet op jullie verhalen kunnen reageren. Hier was het rustig totdat ik vanochtend een smiley op mijn cb had! Helemaal leuk dit is de eerste x dat ik deze gebruik. Toevallig was manlief nog niet naar werk dus gelijk maar even geklust nu kom ik net uit werk en dacht vanmiddag mn eisprong te hebben gevoeld, dus deed ik net nog een test. Wat denken jullie, is tie alweer negatief! Wel raar dat het zo snel alweer negatief is? Ben in ieder geval blij dat we het vanochtend nog hebben gedaan, anders had ik em wrs gemist? Wat denken jullie? Voor degene die zondag gaan testen succes!
@ Ing1983 Wauw, dan heb je waarschijnlijk helemaal raak geschoten. Wat goed dat je vent dit op afroep doet dat wordt spannend Hopelijk heb je bij de zwangerschapstest ook een smiley (iig op je gezicht). @XDoo: Denk ook dat je schoonouders zich gewoon zorgen maken om jullie. Misschien stelt het ze gerust als jullie ze laten zien dat jullie er erg goed over nadenken en als het nodig is ook hulp willen aannemen (als het een van jullie een keer niet zo goed mocht gaan). veel succes