Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Ik ga er zo vandoor, lekker een buitenrit maken door het bos met mn paardje (nu is het nog niet zo warm) en vanmiddag weer verder in de tuin (dan is het wel warm )! Fijne dag allemaal!
lief van je @kokos. ziet er mooi uit mijn naam in lila . De uitgerekende datum zal 4 April 2013 zijn. Ik kom dus een beetje in de problemen met mn opleidingsblok eind febr. :s. Zal mijn handtekening vanmiddag op laptop veranderen. zet hem op he meiden, dat lila lijstje moet langer worden! @shan I join the club
Joehoe Rozerood! Je bent echt wel zwanger hoor! En hopelijk gewoon de komende 8 maanden ook nog! In augustus liggen we allemaal lekker dichtbij met onze NOD's, dat wordt een spannende maand! Heerlijk een buitenrit! Ik heb vroeger ook paardgereden, soms zou ik het wel weer willen maar ben bang dat ik het niet meer durf... Ik heb de parasol al opgezet in de tuin, met een tuin op het zuiden wordt het snel warm! Fijne dag allemaal!! En ik heb Bloem ook al lang niet meer gezien
oh ja, wel jammer dat onze kinderen in 2013 worden geboren...hadden we dat jaar niet kunnen overslaan? Van 2012 gelijk naar 2014! haha!
Hallo meiden, Ten eerste van harte gefeliciteerd Rozerood!! Je testen zijn hartstikke duidelijk!! Een streep = is een streep!! Ik moest meer dan tien pagina's bijlezen maar ben weer helemaal op de hoogte. Heb mezelf ff het weekend in gehouden om niet op zp te komen en gisteren ook niet.Van het weekend ook geen ovulatietesten gebruikt maar vandaag en gisteren wel, een lichte streep al resultaat maar nog niet positief. Hier van het weekend (zaterdag) ook 2 x naar het milieupark geweest om stenen uit onze tuin weg te brengen, onze voortuin is nu één grote zandbak maar manlief wilt het zelf aanleggen dus iedere dag een rijtje. Zondag verjaardag van mijn tante gehad en manlief was ook jarig maar dit vieren we a.s. zaterdag.. Wij doen trouwens niet mee met de ramadan,het is niet uit te houden. Wil vandaag een beetje zonnen in de tuin voor zover het lukt ik kan het namelijk niet zo lang volhouden en dat is te merken ook ben zo wit als melk in mn gezicht terwijl m'n armen en benen wel bruin zijn..
Hoi Starry Wat goed doe je normaal wel mee met de ramadan? Kan mij voorstellen dat je dat met dit weer niet trekt..ben je zelf moslim of je man? Ik ga vandaga ook lekker in de tuin liggen en boodschappen halen bij de AH, kunnen we weer afkoelen
@Rozerood Gefeliciteerd meid! hopelijk dat de zwangerschap goed verloopt en dat je gezond kindje krijgt! @kokos oh jaloers heerlijk in dit weer buitenrit rijden! @hier ik ga vandaag gewoon lekker rustig aan doen!
Mijn man is moslim ( turks) ik zelf ben Nederlands maar ''bekeerd'' tot moslima, ik zelf heb nog nog nooit meegedaan met de ramamdan, ik weet het ik schaam me er voor vorig jaar wilde ik mee doen maar toen hadden we net een huis gekocht waar we volop bezig waren en ook met dit weer je kon gewoon niet zonder water door al het stof en dit jaar zei ik tegen we man we doen het samen of anders niet en hij wilde niet dit i.v.m. zijn werk hij staat om half 6 op en als je pas om 22.00 uur mag eten is dit heel zwaar en als hij s'nachts moet opstaan om half 4 om dan te eten kan hij vervolgens niet meer in slaap komen..ik weet het geen excuses
oh ik zou ook wel in de tuin willen liggen, maar moet werken. Rammadan lijkt me ook moeilijk te combineren met werken. Misschien beter dat je het nu niet doet, anders valt het gelijk op als je zwanger zou zijn. Ik heb voortdurend zon zeurderige pijn in mn onderbuik.Al sinds donderdag.Geloof dat het normaal is, maar hoop dat het niet de hele zwangerschap zo blijft.
@rozerood ik heb ook sinds ik wakker ben geworden zeurderige pijn in mn baarmoeder. ik denk alleen dat bij mij is omdat ik binnen kort ongi moet worden
He Starry, Ik vind het wel goede excuses hoor! Ik geloof helemaal niet in een god, dus vind het al knap dat je je hebt bekeerd Sta je ook helemaal achter het geloof of heb je het voor je man gedaan? Zijn er veel dingen die je nu anders doet nu je moslima bent? Ik ga nog maar even in de tuin zitten..heerlijk!
Ik sta er zelf helemaal achter dit omdat ik mijn dochter natuurlijk straks wel wil uit kunnen leggen waarom wij moslim zijn en daarbij vind ik het ook erg interessant, dus ik heb het zeker niet voor mijn man gedaan. Al moet ik ook wel toegeven dat ik heel veel dingen nog niet weet maar goed de koran is ook niet in één dag geschreven. De dingen die voor mij veranderd zijn is eigenlijk niet heel veel, ik eet geen varkensvlees ( mis het ook niet ) drink geen alcohol ( bijna niet ) dit omdat ik het gewoon echt niet lekker vind..mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel en ja mag tijdens een zwangerschap gewoon vasten als je lichaam dit aan kan behalve niet als je medicijnen gebruikt, ongesteld bent of als je gezondheid het niet toe laat..
@Rozerood je darmen maken nu plaats voor het wondertje in je buik een soort menstruatie achtige pijn om zo maar te zeggen..de binnen kant van je buik word opgerekt..
Bij voorbaat sorry, want ik ga even op de bijdehandte toer: sta je erachter dat je man je dochter volgens de islam wil opvoeden en doe je zelf ook concessies? of ben je echt bekeerd tot de islam en geloof je in allah en de profeet mohammed? Bid je? En draag je een hoofddoek? ik weet overigens dat dit laatste verder niets zegt over of je wel of niet het geloof aanhangt, dat is meer uit nieuwsgierigheid. Als je het niet op prijs stelt dat ik zulke vragen stel, moet je het zeggen hoor. Je hoeft ze ook niet te beantwoorden en je moet je zeker niet aangevallen voelen oid. Zulke vragen kunnen via fora wel eens verkeerd over komen en dat is niet mijn bedoeling Ik eet zelf ook geen varkensvlees en drink weinig, dus mijn eerste reactie was 'dat zegt niets' Vrouwelijke hulpverlener: bijzonder nieuwsgierig!
@Starry dank je, voor die info. Fijn een ervarene moeder hier te hebben. Jij hebt het al een keer mogen meemaken en daar kunnen wij van profiteren .
wederom mist de 'vind ik leuk' knop: vind ik leuk! :-D Overigens vandaag een vriendinnetje gesmst; even gevraagd wat zij gevoeld heeft voor en tijdens haar zwangerschap. Zij voelde precies niets en heeft ook 6(!) testen gedaan omdat ze het iedere keer niet geloofde. Heeft me weer enigzins gerustgesteld, want inmiddels zijn al mijn kwaaltjes verdwenen, maar het kan nog. Vind mezelf echt dodelijk vermoeiend; zou er graag helemaal niet zo veel mee bezig willen zijn en gewoon kunnen zeggen 'we zien het wel'. We zien het ook wel, maar wel graag liever vandaag dan morgen Overigens verdwijnen mijn kwaaltjes iedere keer als ik het hier neer zet, dus ik probeer nog even deze: 'ik ben te zwaar'