@Mart ik snap ook niets van je temperatuur Ik heb net bedacht, dat ik een zwangerschapsdagboek bij ga houden voor mijn kindje. Heb net het eerste stukje geschreven... Voorproefje: "Lief klein wondertje, je hebt je aangekondigd en wij zijn zo blij. We hadden nog maar net besloten om te proberen zwanger te worden. Kennelijk heeft mamma al lang genoeg gewacht en vond jij en de natuur dat het dringend tijd was. De eerste kans die je kreeg heb je gegrepen en ons verrast. Wat een geschenk!....."
@mart De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen hier heb ik meeste en beste info over kunnen vinden! vind moeilijk te zien in jou grafiek!
Xdoo: die site heb ik ook al een keer doorgenomen. Ik blijf gewoon nog even tempen denk ik. Ovutest was net negatief, maar sinds vandaag wel slijm. Dus ik denk dat mijn ei binnenkort komt
en mocht je die temp wisselingen nog stens zo erg hebben zou ik misschien over wegen om nieuwe temperatuur meter te halen! misschien dat dan beter gaat.
Mooi geschreven! Ja ik vond het moeilijk om te verborgen te houden, je wilt het toch al wel snel met je ouders , schoonfamilie delen. Als eerste me moeder en de rest kwam wat later. Ik heb vandaag de tweede echo gehad! Ik vergat zo even me misselijkheid , wow! Het is nu echt een babytje met armpjes en beentjes , hij was flink aan het stuiteren en met de armpjes aan het zwaaien. Ben drie dagen vooruit gezet. ben nu 10 weken en 3 dagen. De exacte uitrekendatum staat nu op 17-02-2013 Vanaf volgende week, deel ik het met iedereen. Voel me nu toch wel heel gelukkig van binnen! @Ing, jammer, volgende ronde roze he!!
@Mart Ik heb besloten het in het nederlands te schrijven, want wil ook met het kindje nederlands praten. Stel dat mijn vriend iets wil schrijven kan hij dat gewoon in het duits doen. Ons kindje zal tweetalig opgevoed worden Vandaag is de buikpijn wat minder. Ik merk wel dat ik dan gelijk onzeker wordt of alles er nog zit... Ben echt blij als ik van de gyn hoor dat alles goed is. Ik bel morgen even voor een afspraak.
Wat gaaf Shan! Lijkt me echt heel erg bijzonder. Balen van je misselijkheid. Hopelijk ben je er snel vanaf. Xdoo: heb net een nieuwe Braun thermometer gekocht. Maar ik zal mijn oude ook even zoeken en dan naast elkaar proberen. Is wel een goed idee.
@ shan In welke weet heb je het je moeder verteld? Wat leuk al een tweede echo en dat je je kindje dan echt kan zien...dan wordt het wel echt heel echt en alles is gezond? Fijn dat je het volgende week aan de wereld bekend kan maken! Geniet er van! In welke week had je je eerste echo?
Hallo dames, Wat een weertje hè, eindelijk zomer . Helaas al 2 dagen binnen gezeten ivm werk, gelukkig savonds nog even genieten.. @ rozerood: ik heb weer een mooie test voorbij zien komen. Echt super!! Hopelijk kan je snel bij de gyn terecht. Kan me voorstellen dat je af en toe wat onzeker wordt als je niks of minder klachtjes hebt. Komt me bekend voor van 1e zwangerschap. Maar vgl mij komen de meeste klachtjes met 5 a 6 weken en sommige dames hebben zelfs nergens last van..Mooie tekst geschreven! @ shan: prachtig nieuws! En leuk om het te delen! @ Mart: zo te zien veel temperatuurschommeling, ik heb er ook niet veel verstand van, maar hopelijk doet je nieuwe thermometer het goed!! En ovutesten er naast geven daarnaast vast een dezer dagen opheldering.. @ Ing: balen van ongi, maar vgl mij best een nette cyclus voor na het stoppen met de pil. Nu op naar de volgende ronde! @ Xdoo: jouw nod komt ook dichterbij, spannend! Last van symptomen/ klachtjes? @ Kokos: even kijken naaf je banner, al ei gespot.? Hihi @ Starry: hopelijk vannacht een betere nacht! @ Bernou: bedankt voor de tips. Ga zo een kopje thee maken haha, drink het eigenlijk amper hopelijk vind je snel je ei. @ Invuurenvlam: hoe gaat het bij jou? Welke cyclusdag? Nog kwaaltjes? @ hier: gaat z'n gangetje. Geen bijzonderheden. Dacht dat ongi voorbij was maar vandaag opeens 1x nog wat bruine afscheiding (sorry). Ga er maar vanuit dat dit het laatste was, wel vreemd, had gister niks meer. Nog niet aan de slag met ovutesten, wacht (indien nodig) nog 1 ronde cyclus af. Begin op tijd met klussen ivm iets kortere cyclus en dan om de dag, zou ik m'n ei bijna niet kunnen missen als we goed ons best doen
@Kimmy Net voelde ik me even wel misselijk en niet helemaal lekker. maar weet niet of komt door dit warme weer. veder kan ik niet echt zeggen of ik symptomen heb aangezien ik ook klachten heb van ontpillen en dat lijkt allemaal zo op elkaar! misschien dat ik morgen ochtend een testje waag aangezien mijne 4 dagen voor NOD zou kunnen. maar dat horen jullie morgen wel of ik gedaan heb
@ Shan: wat leuk die tweede echo! Gek he dat het zo snel groeit? @ XDoo: Ben benieuwd morgen! @ Mart; we gaan redelijk gelijk op nu, hopelijk vinden we allebei snel ons ei! Ik heb vandaag nog wat ovulatietestjes besteld..haha! Heb er nog 5 over nu.. @ Rozerood; tekstje is erg mooi! Ik heb ook een vriendin die zelfs duits is en haar vriend NL, ze voeden de meisjes ook tweetalig op. Is heel grappig, toen de oudste nog kleiner was, wist ze precies bij wie ze duits en NL moest praten of antwoorden. Wat een hitte he! Vandaag heb ik met mijn vriend 27 km gefietst! Ik voel het wel hoor in mijn billen..pff Maar ben wel trots dat ik het heb gedaan!
@kimmy; ik weet het niet precies. Afgelopen maand was mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil en die duurde 26 dagen. Als ik daar weer vanuit ga, moet ik zaterdag ongesteld worden. Zo niet, ga ik zondag testen. Al mijn kwaaltjes zijn verdwenen, alleen mijn tepels lijken meer aanwezig, maar dat kan ook wishful thinking zijn. Ik verwacht dus eigenlijk niet dat ik zwanger ben, maar daar zal ik dit weekend wel achter komen
@ Rozerood , Nou eigenlijk wist mijn moeder wel, dat we gingen stoppen met de pil, maar dat was toen een maand geleden dat ik dat zei. Ze kon nooit geloven dat het zo snel ging. Ik heb eerst 4 dagen achter mekaar getest en wel eerst naar de dokter geweest. Daarna hield ik het al niet meer om niks te vertellen. We zijn in de avond nog naar haar toegereden en gezegd.. nou ma , we willen wat vertellen .. ( dit was toen al bij 5 weken ) Ik ben zwanger.. ze sprong een gat in de lucht , helemaal happy! Tranen gelaten! Toen waren we nog wel heel onzeker, omdat je dan nog moet wachten tot een eerste echo en in het begin had ik ook nergens last van geen kwalen , niks. Dat maakte me ook onzeker, totdat in week 7 de misselijkheid begon. Rond die week begint het ook meestal. Mijn eerste echo heb ik bij week 8 gehad tegelijk met de intake. Omdat ze mijn cyclus niet goed konden schatten, omdat ik in de eerste ronde al zwanger ben geworden, mocht ik vandaag nog een keer komen , om zo de uitrekendatum te bepalen! Nu moeten we het even tien weken zonder echo doen. De eerste krijgen we pas weer bij 20 weken. Tot zover ze nu kon zien, was het gezond en goed actief. Ze zag alles wat ze wilde zien. Ik was toch wel opgelucht! Oja.. een leuke tip misschien voor iedereen... Mijn vriend heeft vanmiddag opgenomen met de telefoon. Ik kan nu iedere dag terugkijken wat de vk uitlegt en ziet , ik zie het kindje actief zijn! Daar kunnen we de komende weken iedere keer van genieten! @ Bernou Ja het kindje groeit snel en hard, in twee weken tijd was de groei verdubbeld. Zo bizar dat we nu een heel mensje kunnen zien. En dat het maar drie cm is! Ongelofelijk inderdaad
@xdoo en? al getest? plaats je een Foto? @invuurenvlam Wat kan een week lang duren he. Hoop dat je wat afleiding hebt. IK duim voor je! @shan ongelooflijk, 3cm maar alles al erop en dr aan. 10 wk lijkt me een oneindige tijd zonder echo, maar je mag wel elke maand voor de normale kontrolle toch ?. Is wel echt een goed idee het op te nemen, dan kan je het ook iedereen laten zien.