Voor degene die negatief getest hebben: balen! @ iedereen: wanneer is jullie nod? Mijne 12 juli. @ nient: ik ben bij de gyn beland omdat ik dus niet tegen de pil kan. Ging weer aan de pil en gevolg was ontregelde cyclus en 6 weken lang bloedverlies. Dus weer gestopt en ging gelijk goed. Gelijk ook allemaal testen gehad want dat is standaard procedure. Uitstrijkje was niet goed en een half jaar later weer niet. Verder onderzoek gehad en daaruit kwam dat ik afwijkende cellen in mijn baarmoederhals heb. Die moeten er dus eigenlijk uit. Maar een ingreep brengt altijd risico's met zich mee. Dus ik laat het nog even zitten. Begin november moet ik weer voor controle om te kijken of het gegroeid is. Zo ja dan moet het er gelik uit. Zo nee, dan kan ik dezelfde keuze weer maken. Het voorschrift in NL is wel dat ze het moeten verwijderen. Dus nu proberen we om snel zwanger te worden zodat het na de zwangerschap allemaal weggehaald kan worden. Ben ik zwanger en het wordt erger dan ligt het eraan hoe het zich ontwikkeld. Er is dus tijd dat is wel fijn. Het is wel raar dat je bewust iets in je lijf laat zitten wat kwaadaardig kan worden. Maar als ik het laat weghalen en het geeft complicaties bij een zwangerschap zal ik mezelf dat nooit vergeven. Eigenlijk is het een kiezen uit 2 kwaden waarbij je een risico afweging maakt uiteraard in overleg met de arts. Daarbij is meegenomen dat het een klein gebied is wat aangetast is. Doordat dit gebeurt is hebben we dus moeten besluiten om onze droomreis naar australie te annuleren en dus eerder aan kids te beginnen.
Jeetje, dat is ook wat zeg! Inderdaad kiezen tussen 2 kwade maar ik denk dat jullie goed hebben beslist. Zou wel mooi zijn als je snel zwanger raakt. Ook omdat je daarna dan geopereerd kan worden. Hoe staan jullie hier tegenover? Maak je je druk/zorgen of ben je best nuchter?
Soms denk ik wel: was er maar pas na mijn 30e achter gekomen tijdens het standaard uitstrijkje. Dan had ik een stuk minder zorgen gehad. Maar ja aan de andere kant is het ook fijn om het vroegtijdig te weten. Overigens ben ik inmiddels 29 hoor, dus prima leeftijd voor kids. Het verschilt hoe ik erover nadenk. De ene dag denk ik; kan ik het niet beter toch weg laten halen. De andere dag denk ik dat dit de goede beslissing is. November wordt spannend wat de uitkomst is. Tot 3 maanden zwangerschap doen ze die biopsie/onderzoek, daarna in principe niet meer. Als ik snel zwanger wordt moet ik dus eerder. Iedereen hoor je altijd: op een bepaald moment krijg je moedergevoelens en dan weet je dat je er klaar voor bent. Dat gevoel heb ik helemaal niet. Misschien ook dat ik daarom onzeker ben. De knop is om en we gaan er helemaal voor, maar ik mis dat stukje gevoel. Maar misschien heeft ook niet iedereen dat. Ze zeiden ook als je trouwjurken gaat passen heb je het gevoel ineens dit is de jurk. Daar ontbrak dat gevoel ook al. Misschien ben ik gewoon te nuchter. Ik ben nu aan het kijken of ik mijn dvd's en boeken via Bol kan verkopen.. Ruimte maken in huis. Iemand daar ervaring mee?
Joh, wat een verhaal! Pfff ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Overigens ter geruststelling: mijn beste vriendin heeft ook nooit het 'oer-moeder' gevoel gehad. Sterker nog; zij en haar partner hebben jaren geroepen dat ze überhaupt geen kinderen wilde. 2-en-een-halve maand terug bleef ze onverwachts ergens slapen en pil niet mee. Beiden hadden toen ineens zoiets van 'misschien toch wel leuk', gebeurde nog een keer en toen bedachten ze: we gaan het proberen. Waren enorme geluksvogels, want ze kwam me vertellen dat ze gestopt was met de pil en 2 weken later was ze zwanger. Ze zijn er nu helemaal wild van, kunnen zich niet meer voorstellen ooit geen kinderen gehad te willen hebben En mbt alle dames die met de anticonceptie gestopt zijn; laat je niet gek maken door je lichaam. Gevoelige borsten, vermoeidheid en misselijkheid kunnen allemaal door het ontpillen komen. Ook moet je lichaam zelf de hormoonhuishouding weer op gang brengen en dat duurt even, dus de kans dat je meteen weer in je oude cyclus valt is erg klein. Ik had een half jaar terug enorm last van rammelende eierstokken en ben toen mijn voldoening gaan zoeken op fora. Daar schrok ik een beetje van alle 'ontpil' verhalen: sommige vrouwen moeten een half jaar of langer op hun eerste eisprong wachten. Ik ben daarom in overleg met vriend eerder gestopt, zodat ik in ieder geval mijn eerste menstruatie kon afwachten. Gelukkig kwam die bij mij na 36 dagen, maar het schijnt best een tijd (gemiddeld een half jaar geloof ik) te kunnen duren voordat je menstruatie echt weer regelmatig is. Oftewel; we zijn gedoemd om iedere maand weer hoopvol te worden als de menstruatie na 28 dagen uitblijft, terwijl die net zo goed op dag 42 zou kunnen komen. On the bright side worden sommigen wel in 1x zwanger, zoals mijn 2 beste vriendinnen en anderen. Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: als je je lichaam niet meer snapt klopt dat wel Succes allemaal!
@bloem aha! fijne vakantie gehad?! dankjewel! missy en bloem, ook al negatief getest.. het kan nog steeds! zolang je niet ongi bent. ik testte op dag 35 en eerste ronde! ik blijf duimen voor jullie! bij mij Zijn nu echt de kwalen begonnen. ben echt kots en kotsmisselijk de hele dag door! valt me toch zwaar een beetje. iemand toevallig tips?
Hallo Dames! Ik ben 19 juni gestopt met de pil en heb net mijn eerste menstruatie achter de rug... We hebben al een dochter en gaan nu voor een 2e! Deze maand nog ff oppassen want anders zou ik uitgerekend zijn op/rond de verjaardag van mijn eerste dochter ( 2 april ) Dus...deze maand nog even "ontpillen" en dan gaan we ervoor! Bij mijn 1 dochter stopte ik in mei met de pil, zwanger in juni maar werd een miskraam en in juli weer zwanger en dat is goed gegaan. Ik hoop dus dat we nu weer zoveel geluk mogen hebben dat het zo snel gaat. Lijkt me leuk om hier gezellig met jullie te kletsen en ervaringen te delen! Liefs, Sleepy
Leuk dat je mee komt kletsen! Je hebt bijna dezelfde meegemaakt als ik..alleen ik was in juni gestopt bij mijn dochter,in juli zwanger maar werd een vmk en toen in sep gelijk weer zwanger. Mijn dochter is eind mei twee geworden. Nu nog een paar daagjes wachten voor ik mag testen, en nog niet ongi ben geworden. Mijn nod is 4 juli.
@mart wat een moeilijke situatie zeg en ik hoop dat je zo snel mogelijk zwanger mag worden en mag gaan genieten van het zwanger zijn en een kleine frummel in je armen kunt sluiten. @vuurenvlam: idd meestal zijn de verschijnselen van het ontpillen, maar ja je zult maar net die uitzondering zijn .. Ik reken er niet op, maar zolang ik nog niet ongesteld ben geworden is het nog mogelijk...dus hopelijk óf snel ongesteld óf snel een positieve test...als ik zie dat sommigen een cyclus hebben gehad van 70 dgn...nou dan wordt mijn eigenschap geduld echt op de proef gesteld.
Heel herkenbaar! Ik zit zelf ook elk moment dat ik thuis even op de laptop kan dingen op te zoeken, probeer bewust dingen op te zoeken van het zwanger worden en de eerste paar weken zwanger zijn en nog niet van wat er later gaat komen om het zo stap voor stap te doen! Af en toe kijk ik wel vast naar babynamen, welke staan op dit moment in de top 20 enzo
@Missy & Bloem: Balen dat de test negatief was; binnenkort nog een testje proberen? @Mart: Heftig verhaal hoor maar ik begrijp de keuze om eerder te beginnen en het te laten zitten wel zolang het nog kan. Al snap ik je twijfels ook goed, helaas kunnen we niet in de toekomst kijken om een beslissing te nemen. Mijn zusje heeft hetzelfde, wilde graag zwanger worden, lukte niet, onderzoeken en uitstrijkje gemaakt die niet goed was en daarna nog één. Zij had alleen de keuze niet maar het moest direct weggehaald worden (afgelopen maand).
Ik had dit vorig jaar ook vandaar dat ik na onze bruiloft (vorig jaar juli) al gestopt ben om zo mijn lichaam de tijd te geven om weer op regel te komen voordat we er echt voor zouden gaan. Ik had het geluk dat het eigenlijk meteen de volgende maand op gang kwam. Heb niet een hele regelmatige cyclus, maar dat had ik voor de pil ook niet dus dat had ik al wel verwacht. Aangezien we vorig jaar 5 weken voor de bruiloft een huis gekocht hebben (goeie timing...) zijn we niet op huwelijksreis geweest. In de herfst en winter druk aan het klussen geweest (letterlijk, haha) en afgelopen mei eindelijk onze verlate huwelijksreis! Manlief en ik duiken beiden en dit was voor mij de reden om pas na de vakantie voor het echt te gaan! Ben benieuwd dus hoe het bij ons gaat! Op dit moment voel ik geen bijzondere dingen, NOD is rond 7 juli dus een weekje geduld nog.
Lange tijd niet online geweest. Wilde mezelf niet gek maken door telkens op het forum te lezen. Het lukte aardig, totdat mijn vriend zijn moeder had verteld dat we gestopt zijn met de pil. (Ben ik echt niet blij mee, maar het is wel typisch mijn vriend. Dan is hij zo enthousiast, dat hij dingen er uit gooit). Ik was de afgelopen week in Londen en toen heeft hij het haar verteld. En zij belde mij natuurlijk vandaag en was ze blij. Ja, toen begon het bij mij ook weer te kriebelen. Toch maar weer op het forum kijken. De meiden die zwanger zijn: Wauw, echt geweldig. Gefeliciteerd! Ik wacht zelf nog op mijn periode. Ik weet niet hoe mijn cyclus is. Maar wat ik me herinner van de vorig keer was het tussen de 28 en 32 dagen. Dus ik verwacht eind volgende week wel mijn ongi. Het liefst natuurlijk niet. Ik heb vorige week zaterdag mijn eisprong goed gevoelt. Dus ik heb hem gehad en de dagen er om heen ook geklust Dus het is mogelijk. Maar ik wil de hoop er niet te veel op vestigen. Nu als sinds donderdag veel last van mijn buik. Ik hou in mijn hoofd dat het nog ontpillen is. Iedereen heel veel succes en ik ga gezellig mee kletsen
Zo! Dan ben jij wel goed ontpilt Mijn menstruatie startte gelukkig ook snel. Ik heb alleen echt geen idee hoe mijn cyclus is, aangezien het 12 jaar geleden is dat ik geen pil slikte. Hier goed nieuws! (geloof ik). Een paar dagen mijn mond volledig houden over het onderwerp baby's was iets teveel gevraagd. Ik ben nogal een flapuit en kon mezelf nog inhouden, maar meestal wilde ik iets starten, kon mezelf nog net inhouden en bleef het dan bij 'ohnee, laat maar' of 'ohnee, mag niet'. Ook de nodige aanspelingen gemaakt. Net roept mijn vriend een tikkeltje gefrustreerd dat hij wacht totdat ik het er een paar dagen niet over gehad heb, zodat hij dan kan uit het niets kan zeggen "kom, laten we een baby gaan maken". Vervolgens zette hij weer even een stop op het onderwerp, maar ik geloof dat we er deze maand dus wel voor zullen gaan! jeej! Volgens mij is mijn eisprong eind volgende week ergens, dus we gaan aan het werk Mijn NOD zou bij een cyclus van 28 dagen de 21e moeten zijn, maar het zou dus ook zomaar een week later kunnen zijn. We gaan het beleven! Over NOD's gesproken: is het een idee om zo'n lijstje te maken? Dan weten we een beetje wie er als eerste mag gaan testen?
Hoi meiden, Ik ben ook sinds juni gestopt met de pil. Heb afgelopen half jaar de Diane geslikt, dus hopeljk ben ik snel ontpilt! Ik had mij al aangemeld bij twee andere clubs maar daar wordt niks geschreven...dus nu ben ik hier! Ik heb 3 juni mijn laatste ongesteldheid gehad met de pil, heb een hele leuke app P tracker, waarbij je precies bij kan houden wanneer je seks hebt gehad en wanneer je weer ongesteld moet worden. Als mijn cyclus deze maand gelijk weer goed is, moet ik morgen ongesteld worden. We wachten af! Fijne zondag allemaal!
Welkom Bernou, Gelijk al spannend voor je! Ik heb je op het lijstje gezet. Moet er nog meer info in dan de datum en naam. Volgens mij is het allemaal de 1e ronde.
2: Bernou 4: Ingie83 7: Kokos 12: Mart 21: Invuurenvlam Even mezelf erbij gezet. Ondanks dat ik gisteravond mogelijk toch iets te vroeg heb gejuicht: vriendlief twijfelt toch nog over deze maand. Ik snap niet zo goed waar het vandaan komt, want over volgende maand zegt hij geen twijfels te hebben, maar ik begin er wel een beetje bang voor te worden eerlijk gezegd Dus of het echt mijn NOD of een OD wordt valt nog te bezien, want als we deze maand toch nog aan de condooms blijven, dan mag die menstruatie van mij wel wat eerder komen dit keer
haha die P tracker APP heb ik ook. (heb sinds vrijdag een smartphone) Ik heb wel een vermoeden van mijn NOD dag geven maar ben nog niet ongesteld gweest. Maar heb geloof ik mijn eisprong de 26e gehad dus zeg dan dat de 10e mijn NOD ongeveer is. Ben in ieder geval van plan om dan te testen. 2: Bernou 4: Ingie83 7: Kokos 10: NienT 12: Mart 21: Invuurenvlam