In juni gestopt met pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem89, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Mart, lekker ja paar uurtjes vrij vandaag. Is ook al weer goed warm, pfff. Ik zit in de schaduw met 27,6 graden...

Als ik zaterdagochtend nog niet ongi ben ga ik testen inderdaad. Soms denk ik wel dat ik dingen voel. Steken in mn lies soms (links en rechts) en rond/onder mn navel en temperatuur is volgens mij ook wat hoger. Normaal 36,8 of 36,9 en vanmorgen 37,1. Gisteravond zelfs 37,9. Maar ik hoop nergens op want voor het zelfde geld is het niks.
    Heb nu trouwens ook minder hoofdpijn dan wat ik normaal voor mijn NOD heb dus miss is dat ook wel een goed teken, geen idee haha. We wachten af maar is wel moeilijk dat wachten.

2. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    @ Invuurenvlam: Wat fijn zeg! Ik herken je gevoel wel haha. 4 oktober is een mooie dag hoor. Vorig jaar is mijn nichtje geboren op die dag en heb ik tegelijk mijn huis verkocht. Ik ben na mijn lange ronde ook gewoon uit gegaan van 28 dagen hoor.

@ Mart: Ik heb mijn ei vandaag als ik de kalender moet geloven. Ovulatietesten gaven trouwens vrijdag een LH piek aan. (vond dat nogal vroeg eigenlijk op dag 12 van mijn cyclus) Hebben geklust op de 15e en de 17e. Gister had ik migraine :x Dus we 'moeten' vanavond maar haha.

@ Bernou: Niks mis mee om eens langs een arts te gaan. Hopelijk kan hij je gerust stellen.

@ Rozerood: Ik zou ook schrikken hoor! Maar geloof idd dat het 'normaal' is dat dat kan gebeuren. Ik zou het gewoon met de vk bespreken hoor. Seks is normaal toch, je bent niet zomaar zwanger geworden haha.

@ Maandag: Schrale troost... de helft zit er al op. Ik heb ook wel eens van die dagen. Hoop dat de dag er snel op zit voor jullie.

Hier: Het weekend gewerkt. Wat was het zwaar zeg! Gister middag nog even aan zee gelegen tot ik me niet lekker begon te voelen. Thuis van 15.30 tot 22.00 geslapen. Daarna ging het weer goed. Gelukkig is het nu minder warm. Moet straks weer werken. Gelukkig vrijdag en het weekend vrij. Hoop dat het dan ook nog een beetje lekker weer is.

3. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Ik was net nog bij de gyn. Ze heeft de baarmoeder bekeken en zag een klein puntje van de bloeding. Het was inderdaad een adertje aan de buitenkant van de baarmoedermond. Op de echo was alles nog goed. Het hartje klopte en de embryo is sinds vrijdag ook verder gegroeid.

Ze heeft me t/m woensdag ziekgeschreven. Dat doet ze altijd bij bloedingen zei ze. Door het warme weer kan je nog eerder bloedingen krijgen. Vind het op zich wel lekker, want ik voelde me sowiezo al beroerd.

Was een beetje lastig wat ik mijn basin zou zeggen. De gyn zei ik kan het beste zoveel mogelijk de waarheid vertellen. Aangezien ik op mn werk nog niet van de zwangerschap verteld heb en ook nog niet wil, heb ik dus gezegd dat ik tussentijdse bloedingen heb. KLinkt dit logisch? Mijn basin, vondt het geloof ik maar een raar verhaal . Toen ik van te voren de deur dicht deed en zei dat ik bij de dokter was geweest, vroeg ze gelijk of ik zwanger was. Ik heb getwijfeld of ik het nou eerlijk zal zeggen, maar vind het nog te vroeg. Mijn familie weet het nog niet eens. Ik heb dus toch maar "nee" gezegd. Kennelijk verwacht ze het bij mij al, misschien vanwege de leeftijd ofzo. Heb gezegd dat ze dat van die bloedingen niet aan mijn collega's mag vertellen. Hoop dat ze dat ook niet doet, want ik geloof dat dit wel moeilijk voor dr zal zijn. Het is ook niet echt een thema dat iedereen wat aan gaat, vind ik.
    Denk dat ik het dan na de volgende Echo 17.09 (11 weken) maar moet vertellen...Voor die afspraak moet ik ook een teambespreking afzeggen namelijk. Ik zou natuurlijk kunnen zeggen, dat ik ter kontrolle nog een keer heen moet vanwege de tussentijdse bloeding.

lastig hoor! het nog geheim te houden

4. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    hey meiden,
    Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest. Ik heb een doorverwijzing voor een echo en om bloed te prikken. Heb vandaag een afspraak gemaakt bij het Maasstad, kan 18 sept terecht.. Ga morgen ander ziekenhuis bellen ;) misschien kan k daar eerder terecht!
    Ik heb ook besloten om even afstand te nemen van het gedoe zwanger worden. Ik wil er niet continue mee bezig zijn. Het maakt mi j alleen maar super onzeker.

vervelend zeg rozerood van je situatie. Maar ben je nu 3 dagen ziek van je werk? wel fijn dat je thuis even kan bijkomen, alleen jammer dat je moet liegen op je werk. Je wil graag eerlijk zijn, maar het is nog te vroeg..
    Fijne dag allen!

5. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rozerood vervelend dat je er over moest liegen. Ik zou het inderdaad eerst aan familie vertellen en dan pas op werk. Vervelend hè die verwachtingen/verdenkingen. Ik loop ook tegen de 30, ben een jaar getrouwd en dan verwachten ze het inderdaad. Alleen met mijn baarmoederhals problemen durven ze nu niks meer te vragen.
    Weet je al wanneer je het aan je familie gaat vertellen?

@bernou fijn dat je voor verder onderzoek mag. Dan kunnen ze toch even checken of alles wel goed zit. Het bellen loont inderdaad de moeite. Mijn gyn is erg behulpzaam, luistert goed en denkt echt mee. Ik zit in het lumc in leiden. Wat zei hij over dat bruine verlies trouwens? Elke situatie is anders maar ben er wel benieuwd naar omdat ik er nog steeds last van heb.

Hier: Mijn zusje is dit weekend uitgerekend en ze heeft inmiddels al 1cm ontsluiting. Gaat niet lang meer duren. Echt spannend!

6. djoon

djoon Niet meer actief

@rozerood,

Ow dat lijkt miJ ook super moeilikk! Ik werk namelijk op kinderdagverblijf:) en ben best wel close met collega's en lichamelijk zwaar dus als ik zwanger zou zijn zou ik het al snel vertellen denk ik!
    Mja wel lastig dat je nu nog moet liegen!

7. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Heerlijk hoor zo'n maandag baaldag. Iedereen nu gelukkig klaar hoop ik?

@rozerood: fijn dat het 'niets bijzonders' is en dat je even wa rust kan nemen, maar idd moeilijk om eer op je werk zo meen te kletsen. Aan de andere kant heeft niemand het recht te vragen waarom je ziek thuis bent, dus je niet te druk maken hoor!

@nient: lekker hoor werken met die hitte :( gelukkig koelt het al wat af!

@ing: spannend!!! We duimen voor je hoor!

@bernoe: fijn dat je in ieder geval onderzocht gaat worden, kan je alleen maar meer zekerheid uit krijgen. Wel spannend wat eruit gaat komen en 18 september duurt nog zo lang. Maar ja misschien hoeft het dan al niet meer ;)

@mart: spannend van je zusje! Nu maar wachten dus haha.

@hier: ik heb dan weer wel lekker gewerkt, lang leve de airco ;)

8. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Hoi meiden,
    ben ik nog weer even. Net gewerkt, was wel te doen. Alleen jammer dat het uitzendbureau weer eens sommige dingen niet doorgeeft...

Hier ontzettend hoofdpijn, altijd wel voor mijn NOD dus weet wel waar het wegkomt, maar wel vervelend. Heb zo het idee dat ongi wel gaat komen zaterdag

Wens jullie allen een fijne avond, ik ga me even klaarmaken en dan gaan we op verjaardag van schoonzus!

@rozerood: wat vervelend dat je moet liegen over zoiets moois eigenlijk. Wens je veel rust toe en dat je snel weer aan de slag kan.

PS bedankt voor het duimen :) Zal het nodig hebben vermoed ik!

9. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @Bernou fijn dat je nu naar het ZH kan om te laten nakijken of alles goed is.

@Mart: nog altijd bruinige afscheiding of ben je nu al echt ongesteld? of ga je weer testen? Spannend hoe het bij je zus allemaal zal gaan de komende dagen! Ben je dalijk tante!! :)

@kimmy veel klusplezier! Hopen dat het een succes ei wordt :)

@Ing wat stom dat ze je vergeten belangrijke infos te geven. Is dan idd eigenlijk niet jouw schuld, maar ja, wel vervelend voor jou! Gelukkig mag je vrijdag toch weer komen werken. Lijkt me wel erg vermoeiend, poetsen met dit weer. Spannend, zo in afwachting van je NOD eventueel ongi.

@djoon ja als je zwaar werk doet, dan moet je het wel eerder vertellen. Ik vind het niet fijn nu te moeten liegen, maar wil mezelf ook niet (laten) dwingen het nu al te zeggen. Er kan nog altijd wat misgaan namelijk. En vind het ook wel zo fijn het eerst aan mijn familie te vertellen. Hoop alleen dat collega's geen lastige vragen gaan stellen.

@lizz niet slecht Airco met dit weer. Bij mij stonden de zweetdruppels op mijn borst vandaag haha.

10. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rozerood: heb alleen een klein beetje bruinverlies en af en toe een veegje bloed op toiletpapier. Dus geen helderrood verlies. En ook mijn basale temp is niet naar beneden. Snap er echt helemaal niks meer van. Vind het erg frustrerend. Aan de ene kant wil ik wel testen. Aan de andere kant denk ik dat het een teleurstelling wordt. Dan wacht ik liever tot zaterdag dat is ruim 14 dagen na mijn vermoedelijke ei.
    Pfff heb ook echt zere borsten maar ben bang dat ik me dat inbeeld. Had zaterdagavond tijdens heb wandelen van die felle steken. Ook al zo raar, maar misschien kwam dat van de wandeling. Ik ben echt gewoon bang dat ik me alles inbeeld en gewoon door alle drukte mezelf vanalles inbeeld. Heb een spastische darm dus daar kunnen die klachten ook aan liggen. Wordt er trouwens wel een beetje emo van.

Maar wanneer ga jij het je familie vertellen en weet je al hoe?

Lizz: wat voor werk doe jij. Kan best dat je het al verteld hebt, maar dan ben ik het even kwijt.

11. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @Mart he, wat lastig die onzekerheid he! je wacht al zo lang! Kan me voorstellen dat je niet meer weet wat je moet voelen en geloven. Dus zaterdag wordt weer een soort beslissende dag :) Hoop het beste voor je!

Ik ga het komend weekend aan mijn ouders en zus vertellen. We rijden zat. naar Nl en hebben dan zondag familiedag. Alleen wil ik het nog niet de hele familie vertellen, alleen mijn gezin. Hopelijk kunnen mijn nichtjes en neefjes (kinderen van mijn zus) hun mond houden haha.
    Ik heb een soort kadodoosje gekocht en wil er een positive test in doen. Dan nog een blad met de beschrijving van de ontwikkeling in week 9 en een kopie van de echofoto. Misschien vind ik ook nog een voorwerp van 1,5 cm als voorbeeld van hoe groot (klein) de baby is.
    Heel creatief is het niet...maar had geen ander idee...
    Ik geef het kado aan mijn moeder en zeg dat het een verlaat verjaardagskado is: vooral omdat de eisprong precies op haar verjaardag is gevallen....misschien kan ik daar nog iets creatiefs mee doen???
    Iemand nog leuke ideen?

12. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

28 jun 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi, daar zijn hele topics over! deze bijvoorbeeld

Maar vind je idee hartstikke leuk hoor! Staat vaak in die beschrijvingen hoe groot je baby is. "je baby is nu de grootte van een...." Misschien even googlen en dan kan je dat in je kadodoos stoppen.

13. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Mart, het blijft spannend zo zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je er emo van wordt pffff. Bij mij vroeg laatst een collega of ik zwanger was, want ik straalde zo :-S dan heb ik thuis gelijk de neiging om een test te pakken haha. En wij zijn nog steeds niet 'officieel' begonnen.

Ik werk trouwens als fysio, dus vandaar de airco: mensen nu in de hitte laten trainen is wel heel erg ;)

14. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rozerood: spannend!! Ben benieuwd naar hun reactie!

Hoe groot zijn zuurtjes (snoepjes)? Misschien kun je rose en blauwe zuurtjes of andere snoepjes krijgen. Is heel simpel, maar misschien vind je het wel leuk.

Ik zal er nog even verder over nadenken. Ben erg moe dus weinig inspiratie.

15. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en rozerood, ik vind het juist een heel leuk idee! En 1,5 cm, dat is ongeveer een druif denk ik ;)

16. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Invuurenvlam en rozerood: heb gelijk even in het appje wat ik heb gekeken: the size of a medium green olive :D

17. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihihi ook lekker :p maar misschien toch iets minder bederfelijks verzinnen....

18. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Wat leuk rozerood dat je het gaat vertellen as weekend! Hoe oud zijn je neefjes en nichtjes? Kinderen kunnen vaak moeilijk hun mond houden ;) Ik vind het idee trouwens wel superleuk!

Het is wel spannend Mart! Je symptomen lijken wel op zwangerschapssymptomen, maar kunnen natuurlijk ook helemaal niets zijn...blehh wat een onzekerheid he! Bij mijn heeft mijn ongesteldheid niet doorgezet, het bruin verlies is zo goed als weg.

Leuk Lizzy dat je fysio bent! Zit je in een praktijk of ziekenhuis? Waar woonde jij ook alweer?

Klopt de lijst eigenlijk nog? Ik heb nog geen nieuwe datum, weet ook echt niet waar ik nu zit in mijn cyclus. Als ik van de 14e uit ga als ongesteldheid, is mijn NOD 17 september.. Maar ja, ik weet niet of het klopt he ;)

Gaan er nog meiden testen deze week??

19. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

28 jun 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arghhh! Kan er dan helemaal niets volgens het ritme gaan? Het lijkt erop dat mijn ongesteldheid alweer op zijn einde is; ineens nog heel weinig :-s moet ik daar nou weer van denken? Pffff nooit meer ontpillen!

20. Kokos

Kokos Actief lid

24 jun 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rozerood: Fijn dat je nu weer gerustgesteld bent de je gyn. en dat je tot en met woensdag even lekker rustig aan kan doen! Inderdaad wel een lastige situatie op je werk omdat je baas zo'n directe vraag stelde maar denk dat ik het ook niet had gezegd. Achteraf kan je dat toch wel weer uitleggen dat je het nog niet wilde vertellen omdat je familie het nog niet eens wist! Bij mij in mn omgeving/werk verwachten ze het ook allemaal, ben er op mn werk naar sommigen toe ook maar eerlijk in dat we bezig zijn en naar sommigen hou het expres een beetje vaag en dan heb ik het niet over maanden maar over komend jaar of volgend jaar.
    Leuk dat jij het binnenkort kan vertellen aan je familie; misschien dat je nog iets kan doen met je uitgerekende datum? Je echofoto in een lijstje doen en iets van verwacht ... april ofzo?

@ Ing: Kan me voorstellen dat je je rot voelde na dat telefoontje zeker omdat je erg je best doet om alles goed te doen! Toch zou ik het je niet aantrekken hoor, het is een fout van je werkgever!

@ Bernou: Fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen, hopelijk kan je ergens anders nog eerder terecht!

@ Mart: Spannend, bijna tante! Weten ze al wat het wordt en heb je al meerdere neefjes/nichtjes? Succes komende week met (dubbel) wachten!

@ Djoon: Ik werk ook op een kdv en denk dat ik het mijn directe collega('s) al vrij snel zal vertellen als ik het onze families ook heb verteld (denk na de eerste echo). Aan mn leidinggevende zou ik het denk ik pas na 12 weken vertellen, tenzij het natuurlijk niet goed gaat. Zo heeft een collega van mij al rond de 10 weken bekkeninstabiliteit en werk nog maar halve dagen.

@ Invuurenvlam: Hoeveel dagen heb je nu bloedverlies gehad? En wel met helderrood bloed toch?

Deel Deze Pagina