In juni gestopt met pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Bloem89, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    @ Invuurenvlam leuke nickname :) ja je leest het goed alleen aan het begin met condoom geklust daarna zonder op welke dag het zonder was ( voor het eerst ) durf ik niet met zekerheid te zeggen maar denk dat het de 23ste was..ik wacht nog heel even met testen, heb vandaag wel wat steekjes in m'n buik rechts onder om precies te zijn.

@ Mart werkse nog eventjes !! En wie weet ben je ook wel zwanger..

Wij hebben het aan niemand verteld nou ja alleen mijn moeder ( een soort van goed keuring :) ) wilde ik hebben maar ze was heel blij, gelukkig!

2. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    #162 NienT, Jul 2, 2012
    Last edited: Jul 2, 2012
    Meiden ik heb een lijstje proberen te maken. Kijk even of het klopt en wat mist vul maar aan.. (cijfers zijn NOD)

1: Missy78, 34 jaar, 2e kindje, 1e ronde
    2: Bernou, 28 jaar
    4: Ingie83, 28 jaar, 2e kindje, 1e ronde
    4: Bloem89: 23 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    7: Kokos, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    8: LunaKirsten, 25 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    10: NienT, 26 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    12: Mart, 29 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    21: Invuurenvlam, 28 jaar
    ?: 1986cindy, 26 jaar, 2e kindje, 1e ronde
    ?: Starry, 27 jaar, 2e kindje, 1e ronde

Shan, 26 jaar, 1e kindje, ZWANGER!
    Nicky Lohs, ? jaar, 4e kindje, ZWANGER!

3. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

Jun 28, 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    21: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 0de ronde(start volgende mnd)
    ?: Shan, 26 jaar

--

Mijn gegevens even aangevuld!

4. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Had inmiddels ook nog wat aanpassingen gevonden

21: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 0 ronde (start vlgnd mnd)

5. ingie1983

ingie1983 Actief lid

Jul 22, 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hai meiden!

Clubje wordt alsmaar groter, gezellig! Ik denk dat het deze maand voor ons niet gelukt is...ik heb vandaag een zeurend ongi gevoel en net met afvegen slijm met wat rozig bloed...dus denk dat mijn ongi eraan zit te komen! Helaas volgende ronde weer aan de slag! Ben benieuwd naar de andere meiden die binnenkort mogen testen. Succes!

6. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Ik wil zó graag testen! Maar dit is pas 6 dagen na mijn ovulatie. Wanneer zou ik kunnen gaan testen denken jullie? Weet mijn exacte NOD niet maar volgens het boekje zou dat 10 juli zijn.

7. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

Jun 28, 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingie; jammer!

@nienT; volgens mij pas 14 dagen na je eisprong oid. Eerder heeft geen zin en daarna is de kans nog klein dat t meteen herkent wordt, dus ik zou wachten op je nod. Ook al zal dat voelen als een eeuwigheid ;)

8. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Ingie: Ik hoop voor je dat het toch iets anders is..Nog een paar dagen en dan weet je het zeker.

@NienT: Spannend he! Volgens mij vanaf 4 dagen voor je NOD. Dus dan moet je nog even geduld hebben.

Ik ben maar eerder weg gegaan van werk. Had echt geen zin meer. Nu lui op de bank en heb maar even een banner onder mijn handtekening gezet :)

9. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Dat voelt niet alleen als een eeuwigheid, dat IS ook een eeuwigheid!

Hebben jullie al nagedacht hoe je het met werk gaat doen als er een kleintje is? Wat voor werk heb je, ga je minder werken of niet, hoe doe je dat dan met oppas.
    Hier denk ik de laatste tijd steeds vaker aan. Ik werk in de gehandicaptenzorg en werk onregelmatig (dag, avond, nacht, weekend, feestdagen) Werk ongeveer 36 uur per week. Denk er aan om 28 uur te gaan werken en oppassen aan onze schoonmoeders en schoonzus te vragen.

10. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    Hoi,
    Ik pas het lijstje ook nog even aan:
    2: Bernou, 28 jaar, 1e kindje, 1e ronde
    21: Invuurenvlam, 28 jaar, 1e kindje, 0 ronde (start vlgnd mnd)

Overigens heb ik vandaag getest, helaas negatief. Maar vanaf vandaag heb ik wel wat last van mijn borsten. Gewoon gevoeliger dan normaal en heb al heel de tijd een wat gevoelige buik. Geen echte kramp en doet ook geen pijn, maar voel wel dat het er zit zeg maar. Ik ga vrijdag nog eens testen. 3 juni laatste ongesteldheid dus wie weet ben ik iets te vroeg. Zolang ik nog niet ongesteld ben kan alles nog deze maand!

11. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Spannend Bernou!!

12. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik werk bij de gemeente en daar ben ik adviseur bedrijfsvoering. Ik ga 3 om 4 dagen werken. Totaal gemiddeld 30 uur per week denk ik, 9 uur per dag en hou dan nog wat compensatie uren over. Gelukkig kan ik ook makkelijk thuiswerken en doe ik dit ook al regelmatig. Mijn man gaat 4 dagen werken. Het weekend zijn we allebei vrij.
    Week 1: ik 2 dagen thuis, man 1 dag thuis, 2 dagen opvang
    Week 2: ik 1 dag thuis, man 1 dag thuis, moeder/zus 1 dag (ieder eens in de maand dus), 2 dagen opvang

Ik weet nog niet of we echt een kinderdagverblijf doen of gastouders. Vind dit wel een lastige keuze.

En jullie?

13. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

Jun 28, 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff zo ver heb ik het nog niet helemaal uitgedacht ;) Maar mijn idee is vriend een dag minder (4 dagen) en ik wil ook wat minder gaan werken. Ik werk nu 36: 5 om 4. Misschien 4x9, maar liever iets van 28 uur: of 3x 9 en 1 uur thuis of 3x8 en een halve dag thuis. Moet ik nog maar even zien.
    Ik werk als orthopedagoog op een forensische polikliniek, plan zelf mijn afspraken ed en mag thuis werken, dus dat moet te combineren zijn. Weet alleen nog niet hoe.
    Ik twijfel wel een beetje over de oppas/opvang. Mijn eigen moeder is helaas overleden, mijn vader werkt zelf fulltime en mijn schoonouders zijn heel lief, maar hebben andere opvoedingsideeen dan ik.... dilemma! Maar goed, dat wordt onderwerp van gesprek als ik zwanger ben.

@Bernou, spannend!

14. Missy78

Missy78 Lid

Mar 12, 2007
    68
    0
    0
    @bernou jammer, maar zo lang je niet ongesteld bent is alles nog mogelijk...ik ga morgen nog een test wagen...

15. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

Jan 24, 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    Spannend Bernou!! Ik ben benieuwd.

De groep wordt idd groter. Leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)

Ik ben zelf zzp'er. Ik werk lekker vanuit huis. Nu werk nog vanaf de woonkamer, maar in sept gaan we verhuizen naar een groter huis en krijg ik eindelijk mijn eigen kamer/kantoor. Heerlijk lijkt mij dat. Mijn vriend werkt wisseldiensten, 32 uur per week, ook in weekenden.

Ik weet niet hoe het zal gaan als we straks een kind hebben. Ik blijf wel werken, maar ik denk vooral in het begin minder dan dat ik nu doe. Ik ben van plan nu wel veel te werken, zodat we een buffer hebben voor als het zover is.

Mijn vriend en ik hebben het wel gehad over kinderopvang. Ik denk wel dat we het 2 dagen in de week gaan doen. Is ook goed voor de ontwikkeling van een kind vind ik persoonlijk en dan kan ik ook in alle rust werken. Maar ik weet ook nog niet of wij een gastouder of kinderdagverblijf gaan doen.

16. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    Ha Missy78
    Ik heb ook het laatste half jaar de pil geslikt en hiervoor 3 jaar spiraal!
    Ik zat mij helemaal gek te turen op de test, zonet hem toch maar weggegooid. Je gaat er op den duur helemaal scheel van kijken, zie ik nou toch heeeeel licht een streepje? Hij is inmiddels ook opgedroogd en dan wordt hij ook zo'n lelijke kleur, dus nu ligt hij in de prullenbak en mocht ik over een aantal dagen nog niet ongesteld zijn dan doe ik de andere test! ;)

Wb opvang hebben wij nog niet nagedacht..eerst maar eens zwanger worden! Maar allebei de (schoon)ouders wonen niet in de buurt dus we zijn wel afhankelijk van opvang. Een gastgezin vind ik wel leuk, maar moeten vooral kijken wat het meeste praktische is. Ik werk onregelmatig en mijn vriend werkt kantoortijden. Ik werk nu 32 maar wil dan terug naar 28 uur denk ik. Maar..allemaal nog suggeties en nog niks vastgelegd of besproken ;)

17. Kokos

Kokos Actief lid

Jun 24, 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf :) Nu 36 uur in de week, verdeeld over 4 dagen, 9 uur per dag dus. Manlief werkt ook fulltime onregelmatige diensten.

Mijn ouders en schoonouders wonen in dezelfde stad als ons dus dat is lekker praktisch. Mijn schoonmoeder heeft altijd geroepen dat ze wel één dag in de week wil oppassen als we kinderen krijgen, dat is dus mooi meegenomen.

Ik zit erover te denken om, mocht ik zwanger zijn, ouderschapsverlof op te nemen en dan 3 dagen te gaan werken (is 28 uur per week). Dan hebben we voor twee dagen opvang nodig maar ivm de onregelmatige diensten van manlief zit ik eraan te denken om dan een flexibel kinderdag verblijf in te schakelen (zit toevallig vlak bij ons huis in de buurt). Dan betaal je alleen voor de dagdelen die je nodig hebt. Dat moet je dan de maand van te voren opgeven geloof ik.

18. ingie1983

ingie1983 Actief lid

Jul 22, 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik werk als dierenartsassistente! 27 uur verdeelt over 3 dagen. Mijn man werkt 4 dagen en is vrijdags vrij. Bij ons oppas van moeder(anderhalve dag) en schoonmoeder(halve dag gelukkig maar en niet meer) rest van de dagen zelf of man thuis. Enige" lastige" in mijn werk is dat als ik weer zwanger mag zijn, ik het gelijk moet vertellen, omdat ik met gasnarcose en rongten werk. Dus zodra ik 2 strepen heb moet ik gelijk de baas inlichten..

19. Shan26

Shan26 Niet meer actief

Ik werk als verkoopmedewerkster 24 uur.
    Mijn vriend is sr bio proccesor en werkt in een ploegendienst van 2 ochtend 2 middag en 2 nacht. daarna vier dagen vrij.

Ik wil er bewust voor kiezen om niet naar schoonfamilie te brengen of mijn eigen familie. Voor enig regelmaat wil ik denk ik gebruik maken van een flexibele gastouder bureau of opvang.
    Aangezien mijn vriend 6 dagen werkt en vier dagen vrij is en ik drie dagen werk, denk ik dat we samen al een eind komen.
    Misschien dat we dan voor 2 dagen in de week een gastouder nodig hebben.
    Weet nog niet precies hoe we dit gaan indelen.

Is het raar dat ik liever niet wil dat mijn schoonfamilie vaak oppast?
    Denk dat dit komt door hun manier van opvoeden en dat zou ik liever niet willen bij ons kindje.

Ik ben ook net verhuisd naar de woonplaats van mijn vriend en dat is wel erg wennen,ook omdat ik nog werk waar ik vandaan kom en dat is drie kwartier reizen.

Mocht alles goed gaan en we krijgen volgend jaar een kleintje , wil ik in onze omgeving werk zoeken en dan graag 3 dagen werken.

20. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    haha ik heb echt precies hetzelfde! Ook 3 kwartier reizen haha.
    Ik zou wel willen dat mijn ouders oppassen hoor. Kan me goed vinden in hun manier van opvoeden. Schoonmoeder is wat chaotisch maar heeft 3 gezonde jongens opgevoed dus dat zal ook wel goed zitten.

Mijn vriend heeft sinds januari een eigen bedrijf dus moet wel 5 dagen in de week volle dagen werken. Als mijn rooster uit is zal ik moeten gaan kijken welke dagen nodig is en dan naar moeder of schoonmoeder. Mijn schoonzus (heeft kindje van 9 mnd) wilt ook graag oppassen als het nodig is.

Share This Page