Hoi meiden, Het lijkt me gezellig om hier te kletsen met elkaar over onze eerste zwangerschap! Het is natuurlijk allemaal heel nieuw voor ons, en we kunnen dus mooi ervaringen uitwisselen met elkaar! Ik zal me even voorstellen: Ik ben Julia, in ronde 8 zwanger geraakt van onze eerste beeb. Ben nu waarschijnlijk 7 weken zwanger! Ik vind het helemaal super! Voel me goed, wel last van wat kwaaltjes: ben met vlagen misselijk, erg moe, en mijn darmen zijn nogal van slag. Maar dit mag de pret niet drukken, ben zo blij met de zwangerschap!
Hoi Julia, Gefeliciteerd met je zwangerschap? Wanneer heb je de eerste echo? Mijn naam is Bo. In juni 2009 gestopt met de pil maar nooit meer ongesteld geworden. In december voor het eerst bij de gyn beland voor onderzoeken en tests. In februari mocht ik voor de eerste keer startte met clomid (zorgt voor een eisprong, die had ik al die tijd dus niet) en gelijk in die eerste ronde zwanger. Ik ben nu 20 wkn en 1 dg. Over 13 dgn hebben we de 20 wkn echo pas dus moeten nog even geduld hebben... Ik ben echt al aan het aftellen. Wanneer ben je uitgerekend?
He Bo, Leuk dat je gezellig komt kletsen! Jij hebt er dus ook een tijd naar uit zitten kijken om zwanger te raken! Wel heel tof dat je gelijk bij je eerste eisprong zwanger raakte! Maar het traject ervoor was waarsch ook niet bepaald lollig.. Fijn dat je al zover in je zwangerschap bent, dan ben je ook over die eerste onzekere periode heen.. Ik hoop ongeveer 11 maart uitgerekend te zijn, dus dat duurt nog even. Mijn vriendin is verloskundige, dus zij heeft gister al een echo gemaakt! Wel vaginaal, want anders zie je niet zoveel.. Het hartje klopte, super! Ik bleek toen ook iets verder te zijn dan ik zelf dacht, 7 weken ipv 6 weken. Hoe voel jij je verder? Heb je last van ongemakken? liefs, Juul
Hi Julia, Super idee een topic om met elkaar te kletsen over je eerste zwangerschap.. komt een hoop op je af en lijkt me leuk met andere meiden te kletsen die ook voor het eerst zwanger zijn! Groetjes JCY
Hoi! Het moet af en toe nog steeds doordringen bij mij hoor dat ik zwanger ben, zo apart! Maar ja, ik ben wel veel misselijk en erg moe, dus je voelt je ook wel echt zwanger.. Vorige week had ik er nog veel last van dat als ik wat voelde lopen, ik gelijk dacht dat ik ongi werd, maar dat is er nu wel uit. Ook denk ik niet meer bij elk buikpijntje dat het mis gaat Maar eerder vond ik dat wel heel verontrustend, herkennen jullie dat? het blijft toch heel spannend he! Nu scheelt het wel dat ik donderdag een echo kreeg, waarbij het hartje duidelijk klopte. Maar ja, het blijft toch spannend, omdat het bij latere echo's toch kan blijken dat er wel wat mis zit. Maar ik probeer mezelf wijs te maken dat we ons wel druk gaan maken als het zover is.. liefs!
Hoi !! Ik ben ook net zwanger van ons 1e kindje. Als het goed is ben ik nu 7 weken. Hier is het ook nog erg onwerkelijk. Behalve dat ik zeker twee dagen me echt slecht voel. xxx
Wat gezellig meiden! Ik zit gelijk met een vraagje.. wat voor sport doen jullie tijdens jullie zwangerschap of willen jullie gaan doen? ik ben altijd lekker aan het sporten, maar ben nu eigenlijk alleen nog aan het joggen. Hiervoor zumba, dansen, joggen, skeeleren en paardrijden.. heb het idee dat ik niet veel meer doe.. Zwangerschaps-yoga is niet echt mijn ding.. Ben benieuwd wat jullie doen aan sport tijdens jullie zwangerschap.. Groetjes
Hoi meiden! Rianne, gezellig dat je mee komt kletsen! Je bent net zo ver als ik! Hoe voel je je? Ben je misselijk ofzo? Ik ben eigenlijk voor het grootste deel van de dag vaag misselijk. Niet kotsmisselijk, maar constant zo'n weeïg gevoel in mn maag.. Hoop dat het wel over gaat over een paar weken.. Je voelt je niet bepaald fit he! Maar aan de andere kant: ik heb het er graag voor over! JCY, ik ben niet zo super sportief Wat ik wel veel en lang doe, is wandelen met de hond. Schijnt toch heel gezond te zijn, en met zwangerschap geen enkel probleem! Is paardrijden zeker niet zo goed als je zwanger bent? En als je je missch misselijk voelt ook niet zo lijkt me.. Is zwemmen wat voor je? liefs!
Ook ik kom me hier melden: weet nu 5 dagen dat ik zwanger ben Het is inderdaad allemaal nog wat onwerkelijk, en ontzettend pril! Ik ben nu 3wk en 6dgn zwanger.. door korte cyclus wist ik dit al vroeg.. Fijn om dit forum te hebben, heeft me erg geholpen in het stadium zwanger worden, dus hopelijk nu ook bij het zwanger zijn Fijne zwangerschap toegewenst allemaal! xx
Hoi Dolfijn, Gefeliciteerd! Jij hebt dus ook flink rond gesnuffeld op ZP? Heerlijk is dat he! Hoe voel jij je, al last van kwaaltjes? liefs, Juul
Hey Julia, Ja, we zijn ongeveer net zo ver !! Leuk zeg !! Ik voel me de hele dag door weeïg. Behalve zondag en maandag, toen heb ik overgegeven, maar dat kwam waarschijnlijk door iets wat ik gegeten had. Voel me nu weer gewoon weeïg, hahah. Verder nog kwaaltjes ?? Zo, JCY, jij bent sportief !! Ik doe normaal aan tennis, maar dat heb ik nu al twee weken ofzo niet gedaan. Gewoon te moe voor. Als ik wat verder in de zwangerschap ben, wil ik op zwangerschapszwemmen. Misschien ook een idee ?? xxx
Wat een leuk topic dit, en nog geen 30 pagina's lang.. dus ik spring erbij (die lange topics vindt ik zo lastig om er tussen te komen..). Ook ik ben zwanger van ons 1ste kindje.. Het is allemaal heel spannend Erg leuk maar soms ook wel onzeker.. (heeft iedereen wel denk ik?) Ik ben 8 januari 2011 uitgerekend, en zit nu op 16 weken en ehh een paar dagen (heb gelukkig ook een banner die mee telt ) Ik las een pagina terug iets over sporten.. Volgens mij kan je alles wel doen hoor, je lichaam geeft vanzelf wel aan als het niet meer kan. Ik zou wel een beetje oppassen met contact sporten (bv voetbal). Paardrijden kan prima, al heb je op den duur wel kans dat je er last van krijgt.. Ik rij zelf 3 keer per week, het is nog te doen.. Merk wel dat ik na een half uurtje al moe wordt.. Dus iets kortere ritjes Verder doe ik nog aan pilates.. dat is iets bewegelijker dan yoga
Ben ik weer even; Leuk dat er meer bij gevoegd wordt! @Induna; idd, vond ik ook wel lekker dat dit topic nog maar net begonnen was.. anders is iedereen al verder en heftig in gesprek.. Dit is een stuk relaxter! @Julia; best last van mijn buik gehad de laatste dagen (kramp! auw!) en hele dag door licht misselijk.. Verder op één of andere manier nogsteeds 'bang' gewoon ongi te worden Terwijl ik toch al 3 dagen over langste cyclus heen zit.. Dus gewoon beetje onzeker.. Ach, komt wel goed! @Sporten; ik fiets veel en wandel ook met de hond.. Dus hier ga ik gewoon lekker mee door.. Weet nog niet of ik iets speciaals voor zwangeren ga doen.. maar ach, heb nog even te gaan hoor
@All: Welkom allemaal. De meeste zijn allemaal nog vrij pril in hun zwangerschap. Spannende tijden. Wat sporten betreft is het meeste al wel verteld. Zelf liep ik veel hard maar omdat ik al jaren een rug blessure heb ben ik met 10 wkn gestopt. Ik merkte dat mijn rug langer moest herstellen en ik wilde het risico niet lopen dat ik met 20 wkn geen kant meer op kon omdat mijn rug het niet trekt. Sindsdien fitness ik alleen, gaan mijn man en ik regelmatig een stukje fietsen of wat baantjes zwemmen. Ik mis het intensieve sporten wel heel erg. Deed het ook veel en vond het heerlijk om helemaal tot het gaatje te gaan!
@Dolfijn1982: die onzekerheid is volledig normaal hoor.. ik was het begin ook zo verschrikkelijk onzeker.. om gek van te worden! Maar ik dacht altijd maar zo; luister voel naar je lichaam, merk je dat er wat gebeurd (misselijk, moe, last van bepaalde geurtjes enz).. Gebeurd dat allemaal, dan gaat het vast goed.
Hee meiden! Het word al heel gezellig hier, leuk! Welkom nieuwe meiden! Idd Induna, andere topics zijn zo uitgebreid. Ik wilde me eerst aanmelden voor maart-mama's, maar die zat al bom en bomvol. Daar had ik dus niet zo'n trek in, vandaar dus dit topic @rianne, ik voel me precies zo! Heb nog niet overgegeven. Ook al ben je niet kotsmisselijk, het zit wel dwars bijna de hele dag he! Blij als het straks hopelijk minder word rond de 12 weken! @dolfijn, heeeel herkenbaar! had het de 1e week dat ik het wist ook heel erg, nu wel minder gelukkig! Je baarmoeder rekt nu al enorm op, en daardoor heb je dat ongi gevoel. Ik heb al een echo gehad met 7 weken, en daarop kon je idd zien dat de baarmoeder al flink gegroeid was. Verloskundige zei dat als je niet zwanger bent, de baarmoeder er op een echo uit ziet als een streep. Nu dus al een stuk groter, wel zo'n rond de 10 cm schat ik. Dus dat verklaard alles.. Dus maak je niet teveel zorgen meid.. pas als je heel heftige krampen krijgt en/of bloedverlies moet je je pas zorgen maken heb ik me laten vertellen. Ik heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige en de kraamzorg. Ben er lekker vroeg bij hihi! Leuk hoor om die stappen te zetten!
Ik lees dat vel van jullie misselijk zijn.... Wat bij mij toen heel erg hielp was juist eten! Ik heb van week 6 tot ong 13 dagen gehad adt ik wel 11 boterhammen at. Iedere 2 á 2,5 uur moest ik 3 boterhammen eten en dan was mijn misselijkheid compleet verdwenen... Misschien hebben jullie hier wat aan!
Thanks Bo, voor de tip! Had dezelfde tip al gehad, en het werkt idd echt!! Wel blijf ik me wat weeïg voelen, maar het word inderdaad erger als je leeg raakt. EN je merkt wel dat je nu sneller leeg bent als voor de zwangerschap. Of ik verbeeld het me
Hey meiden, ´t wordt al echt een gezellig clubje!! Bedankt voor al jullie reacties mbt het sporten Zwemmen is misschien nog niet zo´n slecht idee!! De voornaamste reden dat ik iets erbij wil doen is omdat ik naar mijn idee echt al snel aankom.. en idd wat Juul zegt, ik heb veel honger.. ik heb de laatste tijd zelfs dat ik half 4 ´s nachts wakker word en dan moet ik echt wat eten.. Zijn de meiden die wat verder zijn ook al veel aangekomen? niet dat ik er erg mee zit hoor, want tjsa.. t hoort er eenmaal bij.. maar zit er ook niet op te wachten om 30KG aan te komen.. dus probeer een beetje op mn eten en beweging te letten.. omdat ik op het moment ook echt alles lekker vind haha!! Verder mag ik niet klagen, heb niet echt kwaaltjes.. ´s avonds vroeg al moe, maar verder niet echt ergens last van.. ´t oprekken van mn baarmoeder heb ik ook gevoeld en zal zeker nog wel n paar keer terugkomen.. een keer heb ik het de hele dag gehad was toen wel even ongerust, maar dat was na 1 dag ook weer helemaal over en volgens VK idd het groeien van de baarmoeder.. Groetjes
Hee JCY! Jaaa gezellig he! Dat oprekken gaat inderdaad op momenten he! Dan heb je ineens een dag last, en dan weer een tijdje niet.. Ik heb hetzelfde als jij met aankomen. Natuurlijk kom je aan, geen probleem, maar ik zou het ook niet leuk vinden als je na de bevalling nog 20 kilo te zwaar bent Je hebt toch wel de neiging om meer te eten, dus ik probeer mezelf ook echt te dwingen om gezonde dingen extra te eten. Dus gewoon een boterham tussen door, of sultana's of fruit. Ben jij al veel kilo's zwaarder geworden of valt het mee? liefs!