Pasgeborene en zieke peuter

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Zwanger1, 2 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwanger1

Zwanger1 Lid

25 apr 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een dochtertje van 9 dagen, nu is mijn oudste kindje sinds gisteren ziek. Hij heeft koorts. Is verder nog wel levendig. Gistermorgen heeft hij nog met de baby geknuffeld ( er was toen nog niets aan de hand ) en moest toen niezen helaas vol in haar gezicht. Ik maak me nu erge zorgen. Meer mensen die dit gehad hebben? Zou de baby nog beschermd zijn met mijn antistoffen? Ik geef helaas geen borstvoeding..

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Mijn kinderen hebben de hand voet mond ziekte gehad afgelopen week. Ik heb het inmiddels zelf ook.
    Het enige wat je kunt doen is afwachten en hopen dat je baby het niet krijgt.
    Hier nog wel een beetje borstvoeding dus dat geef ik maar

3. Zwanger1

Zwanger1 Lid

25 apr 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dat is ook vervelend ja.. Komt echt niet uit nu hè!
    We waren zo heerlijk aan het genieten met zijn allen!
    Hoor wel vaak dat ze de eerste drie maanden nog veel antistoffen hebben dus ik hoop maar dat het meevalt. Vandaag iig alle kraamvisite kunnen afzeggen. Vannacht amper geslapen. De oudste was veel wakker en als hij sliep moest de jongste voeding..

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dat had ik ook. Mijn zoontje ging naar de kinderopvang en was verkouden toen mijn dochtertje 1 week was. Daar kan je nu eenmaal niets aan doen. Mijn dochtertje kreeg het ook en ontwikkelde bronchiolitis. Toen ik naar de kinderarts ging zei deze zo veel mogelijk hygiënisch te zijn: handen wassen / antiseptische zeep gebruiken, alles goed steriliseren (flessen, speentjes), huis goed reinigen en verluchten en vooral proberen mijn zoontje (voor zover dat kan) van het dochtertje te scheiden. Dat wil zeggen geen kusjes of knuffels etc. Maar vooral het handen wassen is cruciaal!

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Heel vervelend zeg! Toen onze zoon net geboren was heeft onze dochter ook veel in die tijd gehad. Ik heb zelf ook altijd alleen flesvoeding gegeven. Je kindje krijgt inderdaad antistoffen van de zwangerschap mee en die blijven zo'n drie maanden in de circulatie, maar beschermen niet tegen alles. Onder andere verkoudheid virussen zijn snel muterende virussen waar tegen het kind dan geen bescherming heeft maar die zijn dan ook niet zo ernstig.
    De verkoudheden die onze dochter heeft gehad in die tijd heeft onze zoon ook steeds opgepakt. Onze dochter heeft ook een keer een heel zware buikgriep acht dagen lang gehad en dat kreeg hij niet.
    Sterkte!

6. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze tweede was ook een winterbaby, oudste snotterde en hoeste als een dolle op dat moment. Hij heeft de eerste weken niets opgepikt. Heb hem wel 8 weken borstvoeding gegeven overigens.

Deel Deze Pagina