Hoi meiden, Hoe hebben jullie dat gedaan met de visite toen je bevallen was? Liet je gelijk mensen komen of? Mijn so zijn erg lief maar erg opdringerig,en ik zou t liefste eerst een dag met mm gezinnetje zijn eer ik er andere bij liet. Hoe zien jullie dit?
Doe vooral waar jij je prettig bij voelt. Voel je je na de bevalling goed en heb je zin in visite, dan nodig je ze uit. Heb je er geen zin in, dan kun je er ook voor kiezen om op een later tijdstip de familie te informeren. Ik ben rond het middaguur middels een keizersnede bevallen. Aan het eind van de middag hebben we de familie gebeld, zij mochten 's avonds eventjes komen kijken.
Dat ligt echt helemaal aan hoe jij je daar bij voelt. Bij mijn eerste zijn mijn ouders, schoonmoeder en zusje ook direct langs geweest in het ziekenhuis. Oudste is om 19.47 geboren. Ze hebben anderhalf uur gereden om de kleine meid 20-30 minuten te kunnen zien bij de tweede ben ik s morgens om 7.47 bevallen en zijn mijn ouders, schoonmoeder, zusje en zwager ook dezelfde dag nog langs geweest in het ZH. Toen zijn ze denk ik een uurtje geweest, maar wel aan het einde van de middag. De rest van de schoonfamilie is wel in de eerste week op bezoek geweest hetzij als "delegatie" van het gezin dan wel zwager/schoonzussen samen
Hier om half 10 s avonds bevallen, rond 12 uur, half 1 terug op de kamer (moest op de ok gehecht worden. En rond half 2 zijn mijn ouders, schoonouders, broertje, schoonzus en zwager langsgekomen. Ik wilde ook graag dat ze zouden komen maar zijn allemaal niet opdringerig. Dag later zijn ze allemaal nog langsgekomen samen met de oma van mijn man (was haar 1e achterkleinkind). Zou zelf kijken waar je op dat moment behoefte aan hebt. Onze families wilde graag komen maar gaven voor de bevalling ook al aan dat wij zelf moesten bepalen.
Ik ben om 00:43 bevallen in het ziekenhuis, we wisten dat we nog minimaal 1 dag en nacht moesten blijven aangezien de kleine met de vacuüm was gehaald. We hebben die avond wel mijn schoonmoeder, en schoonbroer met gezin laten komen, heb toen toch de hele dag een beetje kunnen bijkomen gelukkig. Toen we thuis kwamen zijn we eerst 2 dagen gewoon met zijn drietjes geweest en hebben we pas de 3de dag thuis bezoek ontvangen.
Lekker de tijd nemen die je nodig hebt. Krijg je nooit meer terug en na al het harde werken zijn jullie toch echt diegene dié beslissen wanneer mensen mogen komen Wie weet hoe je eraan toe bent straks.... Als je denkt dat er familieleden zijn die dit niet willen respecteren bel je later. Opzich ben je zo trots dat je naaste wilt laten komen kijken hoor En als je thuis bent zeker de rust nemen, de rest komt later wel. Die eerste dagen zijn zo bijzonder, daar moet je de kans voor krijgen om helemaal te mogen genieten. Vraag vooral je man en kraamzorg je hierin te ondersteunen, die zijn toch de aanspreekpunten en diegene die eventueel bezoek opvangen
zkh bevallen om 3.43 s nachts. s ochtends in het zkh mijn vader 10 minuutjes en de rest van de dag niks. vervolgens, over het algemeen, een dag wel een dag geen visite. deed ook niet meerdere visite afspraken op 1 dag (dus niet sochtends, s middags en s avonds). Doe lekker wat jij wil! Nee is nee.
Oudste: poliklinisch bevallen in het ziekenhuis. Rond middernacht de trotse grootouders gebeld. Paar uur later waren we thuis en zijn ze nog even langs geweest. Wilden ze zelf graag en ik heb (schoon-)ouders die dingen snappen, dus die kun je gewoon langs laten komen midden in de nacht, 10 minuten naast je bed hebben en dan gaan ze uit zichzelf weer naar huis. 👍 Ze kwamen ook precies tegelijk aan, dat was echt mooi. Niemand heeft kleinzoon dus 'als eerste' gezien ofzo, ze waren er allemaal tegelijk. Mijn moeder had zelfs biefstuk bij zich voor me. Bij de tweede ben ik medisch bevallen. Ook weer 's nachts. Wel gebeld om het te vertellen, maar ik heb ze in het ziekenhuis niet langs laten komen. Ik wilde graag dat Grote Broer (na man en ikzelf) als eerste de nieuwste aanwinst zou zien. Hij sliep bij mijn ouders. Mijn man heeft thuis nog een paar uurtjes geslapen, heeft zoon toen opgehaald bij mijn ouders en is naar het zkh gereden. Mijn ouders zijn net iets later van huis vertrokken, zodat we inderdaad even het moment met ons gezin hadden. Daarna was het ook geweldig om te zien hoe trots onze oudste de baby aan zijn grootouders liet zien. Bij ons ging het allemaal heel makkelijk. Maar zoals gezegd, ik heb ouders en schoonouders die bepaalde dingen gewoon snappen zoals wij ze graag willen. Ze stellen niet hij eigen wensen / eisen voorop. Daarnaast ben ik ook wel iemand die erg goed haar grenzen kan aangeven. Dus als iemand toch iets probeert aan me op te dringen, gebeurt dat gewoon niet. Het is dus denk ik ook wel een beetje een wisselwerking.
Dat ligt eraan. Wij waren niet zo moeilijk daarmee om je heel eerlijk te zeggen. Eva is rond half 11 's ochtends geboren, wij hebben daarna onze ouders gebeld en mijn vader was er al eerste toen ik op zaal lag 's middags bij het bezoekuur rond half 3. Daarna mijn zusje met de kinderen en daarna mijn moeder (die daarvoor direct uit duitsland was komen rijden toen mijn man haar belde). Ze hebben overigens allemaal mogen kijken niet niet mogen vasthouden. Dit omdat ze met een vacuum was gehaald en wij strikte instructies hadden haar zo min mogelijk op te pakken (ook wij dus, de ouders). Eva lag eigenlijk vooral alleen op mijn borst en bleef daar. En uiteraard heeft papa haar ook vastgehad, maar that was it! De eerste dag thuis waren wij samen (met de kraamhulp uiteraard) en pas de dag erna kwamen mijn ouders weer om haar nu wel vast te houden.
Ik wilde eigenlijk ook eerst even met t gezinnetje zijn maar mijn vriend dacht daar anders over dus had toch behoorlijk wat bezoek
Ik kon niet wachten om iedereen te zien... Mijn ouders, schoonmoeder, stiefkindjes, zussen en zwagers. Plusminus een uur of drie na de bevalling stonden ze allemaal rond mn ziekenhuisbed en ik vond het geweldig Ook in mijn kraamweek was iedereen welkom, hoe meer hoe liever bijna.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zelf moet er eerlijk gezegd niet aan denken om gelijk zoveel man om me heen te hebben,en vl steunt me daar gelukkig in. Dus ik ga idd gewoon kijken hoe ik me voel en dan zien we t wel.
Hier is mijn zoontje om 19 uur geboren, we hebben onze ouders dezelfde avond gebeld en die zijn de volgende dag om 11 tegelijk een uurtje langs geweest. Wij wilden ook graag rust en de volgende visite, onze beste vrienden, kwam dus toen zoontje 5 dagen oud was. Broers en zussen zijn pas daarna langs gekomen. Hier gelukkig ook begripvolle ouders/schoonouders, zijn niet opdringerig geweest. Ik heb zelf aan geboden of ze zoon even vast willen houden, 2 glunderende oma's, was leuk om te zien
Hier was het een vlotte bevalling en wilden we pronken met onze prinses. Dus 5u na de bevalling waren de ouders, schoonouders, broers, zussen, ... hier allemaal al in het ziekenhuis. En dan de weken daarna elke dag wel bezoek gehad, in het weekend soms wel 's middags en 's avonds bezoek. Was 5 dagen in het ziekenhuis (standaard hier na een bevalling) en op dag 2 stond er op een bepaald moment 13 man in de kamer. Hectisch maar we waren zo trots met ons dochtertje en iedereen mocht komen. Kon het allemaal goed verdragen maar ik had ook nergens last van na de bevalling, dus dat scheelt wel denk ik. Als je pijn hebt, heb je niet echt behoefte om meteen veel bezoek te hebben wellicht. Als ze 's avonds op visite wilden komen, vroegen we met opzet om rond 18 à 19 uur al te komen zodat het niet te laat zou worden en ze een uurtje zouden blijven of zo. Het meest vervelende was dat sommigen bleven plakken tot 22u - middernacht en wij niet durfden zeggen dat we liever wilden dat ze vertrokken omdat we dringend wilden slapen. Dus op voorhand goede afspraken maken en hopen dat men zich eraan houdt.
Hier 's middags om 13.30 thuis bevallen, maar moest erna nog naar het ziekenhuis om gehecht te worden, waren om 16.30 in het ziekenhuis en zou binnen een uur geholpen worden. Dus ouders en schoonouders gebeld en gezegd dat ze in de avond wel even langs mochten komen. Helaas kon ik pas om 20.00 naar OK, waardoor ik het bezoek van mijn ouders heb mis gelopen en m'n schoonouders even 5minuten heb gezien, kwam pas om 22.00 terug op zaal, omdat ze me waren vergeten op te halen van de OK Ik vond het erg jammer dat ik ze niet had gezien en ze waren ook echt zo weer weg. In dit geval vond ik het voor mijn man wel fijn dat er wat visite was. Anders zat hij daar ook 2 uur lang alleen met een pasgeboren baby.
Ik ben bij de 1ste om 12.30 bevallen en mn schoonouders en schoonzus kwamen tegen het einde van de middag en mn ouders en broer kwamen savonds. Bij de 2e om 2.15 geboren en mn schoonouders en schoonzus kwamen begin van de middag en mn ouders en broer in de loop van de middag. Afgelopen donderdag om 3.17 bevallen en mn schoonmoeder kwam rond een uur of 15.00, rond 16.00 mn ouders en mn broer en savonds mn schoonouders en mn schoonzus. Tijdens de kraamweek hadden we weinig bezoek maar dat vonden we juist wel fijn. Zo kon ik goed bijkomen en konden we wennen aan de baby. Na de kraamweek probeerden we het bezoek zoveel mogelijk in het weekend te laten komen en 1a2x door de week savonds. Het belangrijkste is dat je doet waar jij je goed bij voelt. Jij bent tenslotte bevallen en je man moet ook wennen en is vermoeid door de gebroken nachten.
Mijn zoon is om kwart voor een 's nachts geboren. En mijn ouders zijn toen na een uurtje oid nog gekomen. Ik had een vreselijke bevalling en wilde mijn moeder graag zien en verder niemand aan mijn bed hebben. Mijn (nu) ex schoonouders zijn de volgende ochtend gekomen. Nu wil ik graag thuis bevallen en zal mijn zoontje bij mijn ouders zijn, zij zullen hem zodra het kindje er is hier naar toe brengen. En komen zelf dan natuurlijk ook kijken. Mijn schoonouders wonen niet in Nederland en komen zodra de kraamzorg weg is voor een paar dagen.
Hier bij de eerst om 7.30 uur bevallen (spoedkeizersnee) op een zondag. En dan heb ik weer ouders en so ouders die zich netjes aan de bezoekuren van het ziekenhuis houden en dus pas s'middags even langs kwamen. Zelf vond ik dat ontzettend jammer, wilde zo graag de kleine laten zien (ging ook nog eens even 3 weken over tijd dus was het wachten wel zat). s'avonds stonden vrienden van ons spontaan in mijn kamer (buiten bezoek uur om) en zelf een maand ervoor net bevallen, dat vond ik wel ontzettend fijn. Bij de tweede dus ook duidelijk aangegeven dat ze meteen moesten komen Toen zaten ze met zijn allen lekker beneden in het restaurant en heeft mijn man eerst onze zoon opgehaald uit het restaurant en na een half uurtje samen de opa's en oma's opgehaald
Het hangt een beetje van het tijdstip af waarop je bevalt. Mijn eerste werd tussen de middag geboren. Toen zijn diezelfde dag nog mijn ouders, mijn opa en oma en mijn beste vriendin langsgeweest. Maar dat kon ook makkelijk, thuisbevalling, alles ging prima, dus tijd zat. Ze bleven ook allemaal maar heel even, een half uurtje of zo. Alleen mijn moeder bleef wat langer (maar dat vond ik juist fijn). De tweede en derde werden aan het eind van de middag geboren. Toen zijn alleen mijn ouders nog langs geweest, geloof ik. Mijn schoonouders wonen hier een eind vandaan, dus voor hen was het helaas niet haalbaar om dezelfde dag nog te komen, maar wel de volgende dag. Ik vond het trouwens geweldig om mijn verse baby te showen, dus ik vond bezoek juist heel leuk.
Ik ben bevallen in het ziekenhuis. Mijn moeder en schoonmoeder waren ook aanwezig bij mijn bevalling. Mijn (stief)schoonvader is later met de taxi naar het ziekenhuis gekomen. Mijn zusje en vriend van mijn moeder zaten in de wachtkamer te wachten. En mijn vader en (stief)moeder waren onderweg. Later is de peettante nog even om het hoekje wezen kijken. Direct na de geboorte hebben hun onze zoon gezien. Onze zoon is rond 15u geboren en rond half 7 was ik nog niet gewassen en helemaal gesloopt, mijn man heeft toen iedereen weggestuurt. De dagen erna hebben we het lekker rustig gehouden. Alleen zwager en schoonzus zijn thuis nog even geweest.