lastige situatie ivm werk en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Burberry, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    hallo,

ik zit met het volgende,ik ben nog niet zo ver in me zwangerschap maar voel me nu al vreselijk beroerd.enorm misselijk,overgeven met name in de ochtend.verder ook last van kou-rillingen.ik ben vorige week dus ziek naar huis gegaan van me werk,collegas weten het natuurlijk niet en liefst wil ik dat zo houden tot na de 12 weken echo.maar als dit zo doorgaat dan gaan ze het ben ik bang echt doorhebben,ik werk in een heel klein team van 6 mensen op een klein kantoor.

pfff wat moet ik nou, ik kan moeilijk mezelf gaan ziekmelden tot ik de 12 weken heb bereikt. of moet ik dan maar open kaart spelen,sjeee heey ik weet het niet!

wie heeft ook zoiets meegemaakt en wat heb je toen uiteindelijk gedaan?

2. Je kan het je ook ziekmelden en direct een gesprek bij de arboarts aanvragen. Die heeft geheimhoudings plicht.

Volgens mij kan je werkgever ook achteraf bij het UWV aankloppen voor de vergoeding van jouw loon omdat je ziek bent ten gevolge van zwangerschap. Kun je trouwens ook even navragen bij het UWV webcare team hier op het forum.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb er zelf geen ervaringen mee, heb nl twee zwangerschappen zonder misselijkheid oid gehad. Wel wil ik je meegeven: kijk het gewoon deze week nog even aan, blijf je zo ziek, neem dan je leidinggevende in vertrouwen en vertel toch maar de reden van je ziekzijn. Dan is er in ieder geval duidelijkheid bij je werk, en dan voorkom je verdere lastige vragen.

4. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    het is niet alleen de miselijkheid maar voel me helemaal beroerd,enorme hoofdpijn.steeds maar koud.echt ziek voel ik me.

me leidinggevende is pas eind juli terug van vakantie,dat ook nog eens:(

ik denk dat ik me deze week nog even ziekmeld,maar ja het zal volgende week vast heus niet alweer over zijn..dit is dus gewoon het uitstellen van het probleem.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan natuurlijk ook zijn dat je, naast de zwangerschapsmisselijkheid, je gewoon een griepje onder de leden hebt.... daarom gaf ik aan, gezien je symptomen, om het even een aantal dagen aan te kijken en dan te beslissen wat te doen.

Beterschap en sterkte in ieder geval!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb hetzelfde, 8 weken zwanger en voel me 's ochtends heel beroerd en krijg op mn werk niks gedaan. Gelukkig gaat het 's middags meestal beter. Ik heb mn baas en collega's verteld dat ik zwanger ben en dat is heel goed ontvangen! Het "voelt" voor mij beter dat ze het weten, ook als het nog fout gaat hoef ik daar tenminste ook niet over te liegen. En als ik een keer later ben 's ochtends (zoals vanochtend) komen er ook geen vervelende opmerkingen.

Ik ben blij dat ik me niet krampachtig aan een bepaald aantal weken heb gehouden om het te vertellen.

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik had het ook en toen heb ik me ziekgemeld. Het mooie is, dat als je ziek wordt door zwangerschap het UWV meteen uitkeert aan je werkgever. VOor je werkgever alleen maar prettiger als je het zegt.
    Geeft ook veel rust voor jou!
    Xx

Deel Deze Pagina