ja klopt we zijn veiliger dan andere landen misschien maar ik bedoel het meer met mensen die hun kop in het zand steken door te zeggen ach hier in nederland gebeurd zo iets Eeecht niet.. dat geloof ik dus niet.. hier in nederland kan het zeker ook gebeuren.
Ja, ik zou mijn kinderen nog wel laten gaan. De kans blijft heel klein dat er zoiets gebeurt. Ik ga ook nog gewoon naar Parijs. Er kan overal wat gebeuren. En de kans dat je bij een auto ongeluk betrokken raakt, is nog altijd vele malen groter.
De kans is groter dat een Amerikaanse man door zijn eigen vrouw neergeschoten wordt dan door een terrorist. Dit soort relativeringen zijn wel goed. Want het is de terroristen niet te doen om de mensen die ze doden. Dat is alleen een middel. Het is ze te doen om zoveel mogelijk angst te zaaien. Om ons zo bang mogelijk te maken. Toen de aanslag op de Brusselse metro was gebeurd en de metro weer openging, is mijn man weer op de metro gestapt. Ik zat natuurlijk in angst. Maar ben blij dat hij het toen heeft gedaan. Als hij het toen had vermeden was de angst nu nog groter geweest.