wij willen graag op vakantie naar italie. Naar een sta caravan, want tent past niet bij ons hoor, dat gedoe... We willen ook graag ergens zijn waar wel wat te beleven valt zowel als op de campint als omgeving; Tim wil 2 weken, en ik ook, maar de kosten van de meeste campings zijn dan hoger dan ons totale vakantie geld!! ik wil heus wel spaargeld bijleggen, maar ..is 2000 euro voor 2 weken duur???? is eigenlijk mijn vraag? wij willen naar nercinni garosolle ofzoiets....(te lui om t ff op te zoeken en foutloos te schrijven,sorry) 1 week is 1000 euro, maar tim geeft aan en gelijk heeft ie: ga niet zo'n eind rijden voor 1 week.. zucht.....kweet t effe niet...
Wil je in het hoogseizoen of daar buiten? Dat maakt nogal een verschil. Ik heb ook weleens gekeken naar zoiets maar mijn ervaring is zolang je met 2 gaat (kinderen niet betalen) ben je met een vleigreis en een appartement of bv all in vakantie goedkoper uit dan zo'n stacaravan, benzine, tol ed.
man werkt helaas in de bouw, dus BOUWVAK.... oke, ik ga ook maar s kijken naar vliegen dan....thanks voor je reactie!!
Je zegt "tent past niet bij ons, want is teveel gedoe". Je kunt tegenwoordig ook van die tenten huren, die kant en klaar opgezet voor je klaar staan... eigenlijk hetzelfde als stacaravan, maar dan in tentvorm. Die zijn mogelijk ook weer goedkoper als stacaravan. Maar inderdaad je bent wel heel duur uit als je "vast" zit aan de bouwvak etc. Dat weten die "campingboeren" en de "gek" die wil betaalt dat geld toch wel. Ik moet ook zeggen dat ik 2000 euro best veel vind, maar wij hebben tot nog toe nog altijd buiten het "seizoen" vakantie gehad en wij hebben onze eigen tent etc. Dus ben je een stuk goedkoper uit.
Wij zijn afgelopen jaar op vakantie geweest in een agriturismo (appartement in verbouwde boerderij) in Toscane, maar waren voor 2 weken in het hoogseizoen 1200 kwijt. Het was een kleine agriturismo waardoor we het zwembad vaak voor onszelf hadden. Wel ff goed zoeken natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat er nog veel kosten bijkomen voor je benzine, tolkosten etc. Eten en drinken kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb voor dit jaar gekeken voor een vliegreis, maar dat is toch echt wel veel duurder dan de afgelopen vakantie met de auto (wederom in het hoogseizoen). We kunnen dan voor hetzelfde geld maar een week weg, omdat we voor onze dochter al gewoon moeten betalen.
wow ik vind het wel heel duur... wij gaan in mei en betalen 225 euro voor 2 weken... zou dat echt 8 keer zo duur zijn als je 2 maanden later gaat?
ja, mei is geen hoogseizoen. Zelf in aug: als je eind aug gaat is het zo 4 a 500 euro minder ipv begin aug. belachelijk he... w.b. tent: we willen wel een beetje gemak op vakantie. Mijn vriend heeft altijd in dienst gezete en wil niet zoals hij het moet kramperen. Met beetje luxe bedoelen we b.v. een airco in de caravan, omdat we de tent letterlijk uit zullen zweten anders...Tja...ik wil ook wel wat ik weet t.... net zitten rekenen, misschien maar wat spaargeld erbij gaan leggen...want wie weet gaan we volgend jaar weer niet (willen voor een 2e gaan na de zomer)en dan kunnen we iig zeggen dat we dit jaar een mooie vakantie hadden...
2000 euro is de prijs die je betaalt in het hoogseizoen helaas, wij gaan ook naar een stacaravan (twee slaapkamers, airco) in Italië en zijn voor 2 weken ruim 1900 euro kwijt. Wij gaan met Vacansoleil. Vliegen kan inderdaad ook voor dat geld, maar dan zit je echt in het eenvoudigste simpele appartement en daar hadden wij geen zin in met onze twee kinderen. Even ter vergelijking: een comfortabel huisje op bijv. Texel kost ook dit geld in het hoogseizoen, dus het is overal zo duur.
wauw, dat heb ik echt niet geweten dat het zo duur is... nou ik ga de komende 4jaar maar extra genieten van het feit dat we nog niet in het hoogseizoen hoeven... want ik vind het wel erg veel geld...
Doe dat, het scheelt echt heel erg veel! Ik werk in het onderwijs, dus kijk tegenwoordig al niet meer wat vakanties in het laagseizoen kosten
Ik werk ook in het onderwijs, dus zit ook altijd vast aan de vakanties. Sinds vorig jaar gaan we niet meer in de zomer naar het buitenland, maar gaan we in de mei-vakantie. Scheelt toch weer een hele berg. We gaan nu in mei naar Spanje, 2 weken stacaravan voor 350 euro. Dat is tenminste goed te doen! Afgelopen jaar naar Zweden geweest, was iets duurder maar ook goed te doen. In de zomer lenen we dan de caravan van opa en oma en zoeken een boerencamping in Nederland. Zijn we er toch lekker uit en met slecht weer rijden we gewoon naar huis! Manytroubles
je hebt gelijk! En mij zou het toch echt te warm zijn in het hoogseizoen. Voor 2000 euro ga ik in het laagseizoen naar Mexico ofzo. Of naar India. Vind het zonde om voor zo een bedrag dan naar Italie te gaan...
Meivakantie is hier ook niet echt een optie ivm 't werk van m'n man, maar goed, we zijn eraan gewend!
Misschien een tip voor volgend jaar,als je voor eind december boekt krijg je vaak vroegboek korting en dat kan enorm veel schelen.
jeetje wat een geld wij gaan dan welliswaar in Nl op vakantie maar we zijn voor 2 weken 250 euro kwijt wij gaan halverwege juni ik ga ook nog maar even genieten van het feit dat we nog geen schoolvakanties hebben hahah moet wel zeggen wij gaan niet in een stacaravan maar met onze eigen caravan
Zuid Frankrijk is over het algemeen goedkoper met stacaravans dan Italie. In het hoogseizoen moet je echt wel op ongeveer 2000 euro rekenen voor 2 weken stacaravan in Italie. Idd. behoorlijk prijzig. Ik vind het ook relatief duur....(zeker als je nog ouderwets omrekend naar guldens....)
Hihi, bij m'n man op het werk zijn de aangevraagde vakanties net pas definitief geworden, dus voor eind december boeken is hier ook niet mogelijk (het risico lopen dat we moeten annuleren vind ik toch echt te groot, dat kost nog veel meer geld)! Wat zijn wij toch zielig hè Voordeel aan in het hoogseizoen op vakantie is dat je nooit het risico loopt op uitgestorven vakantiedorpen ofzo (haha, je moet er toch iets van maken )
Zo een stacaravan of huurtent in het hoogseizoen is gewon achterlijk duur! Wij hebben voor de eerste 2 weken een kampeerplaatst geboekt op een hele grote camping in Italië. Voor alleen de plaatst betalen we al 800 euro! Nu hebben wij dus een eigen vouwwagen, dus hebben alleen de plek nodig. Maar bij die 800 euro komt ook nog de reis met de auto(benzine en tol). Een hoop geld! Maar voor ons nog altijd veel goedkoper dan een stacaravan of vliegen. suc6 met zoeken, ander seen iets minder luxe en grote camping zoeken. Verder is Spanje ook stukke goedkoper dan Italië en frankrijk, misschien is dat een optie? Levensonderhoud is in Spanje ook veel goedkoper! Dus minder zakgeld nodig! hahaha kus miek