In mei zwanger geraakt... nieuwe meiden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Serendipity, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    Zo, mijn kinderEHBO met reanimatie en AED is weer verlengd voor een jaar! Hoefde gelukkig niet op de grond, dus heb alleen op de babypop geoefend....

Vriendlief zit beneden te studeren, dus ik zit in het kantoortje ff te internetten en een spelletje te doen.

Ik heb nog geen zin gehad om over gister te praten. Heb wel gezegd dat er een was in de wasmachine zat die opgehangen moest worden en dat ik de strijk voor hem had laten staan en dat hij ook nog wel even kon stofzuigen. Stofzuigen en was ophangen is gebeurt.....

Ik heb ook wel zin in Mc Donalds... En we hebben vanavond een pizzaatje in de oven gegooid. Ook lekker! Had geen zin om te koken (had net alles gepoetst) en geen zin om een boodschapje te doen... Dus vandaar....

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hopelijk hebben jullie nu al wel gepraat?
    Fijn dat je ehbo/reanimatie weer verlengd is! Ik kan via mijn zorgverzekering een cursus kinderehbo volgen. Lijkt me wel erg handig!

@Hier: rustige nacht. Om 2u en om 6u er uit geweest. Vanaf 6u niet echt meer geslapen maar ben om 8u opgestaan. Begint me nu toch wel iets op te breken, die korte nachten. Vooral omdat we 's avonds zo druk zijn met de verbouwing. Vriendlief is ook niet meer uit bed te slaan! Hij is nu pas onderweg naar werk terwijl hij normaal om 8u de deur al uit gaat. Hopelijk is het snel allemaal achter de rug, dan nemen wij ook even een adempauze van een jaar voordat we verder gaan bouwen denk ik. Hoorde vriend al over een zeecontainer voor de motoren ipv meteen beginnen met garage bouwen. Ik vind het prima! Dan kunnen we ook weer even wat reserve opbouwen.

@Vakantie: hebben jullie al nagedacht over (zomer) vakantie?
    Beebjes tot 1 of 2 jaar (ligt aan de maatschappij) vliegen gratis mee, en je mag extra bagage mee. Ik geloof dat je alleen wat luchthavenbelasting moet betalen? Ik wil graag in december weer naar Afrika, dus ga nu eens uitzoeken of dat al te plannen valt.

3. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    Zo, ik kom net m'n bed uitgerold. Joggingbroek aan en dan zo naar beneden om te ontbijten!

KinderEHBO is erg handig! Zo weet je altijd wat je het beste kunt doen in veel situaties. Ik ben jaren hoofdBHVer geweest op m'n werk. En nu ik bij het gezin werk moest ik weer EHBO gaan doen. kinderEHBO is echt voor kleine kinderen!
    Via de plaatstelijke Rode Kruis is het vaak heel voordelig! Ik betaalde 2 jaar geleden €35,00 en de herhaling is €17,00. Is echt niet duur!

Vakantie, wij weten het nog niet. Vriendlief is begonnen met een studie en gaat 1 x per 2 weken naar school 's avonds. Dus hij wil niet teveel missen. Als we gaan willen we zowiezo in september en dan even met het vliegtuig naar Griekenland ofzo voor zo'n 2 weekjes. Ik weet ook nog niet of ik ander werk kan vinden. Want ik ben nu aan het hoogseizoen gebonden!

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ kinderEHBO
    Heb het hier ook gehad, maar door wisseling van m'n werkgever, is m'n diploma toen verlopen :( Beetje balen... ik weet ook nie of ik het nog een keer wil gaan doen, want de meeste stof ken ik nog wel... en dan ben ik "verplicht" weer elk jaar te gaan... zit ik ook niet zo op te wachten meer...

@ Vakantie
    Wij boeken meestal een last minute rond september naar de zon... dit jaar kijken we dus eerst aan, hoe ons kleintje is en of het ons wat lijkt om met die kleine te vliegen! Dan kunnen we altijd nog een last minute boeken... we zullen het dus wel...

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    magnetronmuffins. Lijkt me niet echt lekker. Maar kan het natuurlijk altijd keer proberen.

@Vakantie. Hier nog geen plannen. Meestal doen we dat op het laatste moment. Eerst maar eens kijkne hoe het met Yan rond die tijd is.

@Hier Net terug van VK en kleine snapt het. Hij/zij is iets ingedaald dus mag nu gewoon blijven lopen als vliezen breken.
    Ben zo blij. Vanochtend ook wat steken onder me liezen, dat komt denk omdat het nu wat ingedaald is??

Vanochtend al gezogen en gedweild. Dus doe verder niets meer in huis vandaag. Nu naar de paarden.

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hier ook het huisje weer op orde en nu lekker even met de pootjes hoog op de bank :)

Vakantie: Wij gaan dit jaar denk ik niet, met een hondepension zit je eigenlijk het hele jaar vast aan je huis ;) ach we zien wel, en anders last minute!

Christel: Fijn dat de kleine is ingedaald en vast zit!Hoef je je geen zorgen meer te maken in de supermarkt hahahaha.

EHBO: Elk jaar gedaan voor volwassenen (verplicht in dienst) en ik heb hem voor honden....alleen dus niet voor kinderen ;)

Verder alles rustig, voel de kleine veel minder maar dat is normaal aan het einde, wel lekker eigenlijk hoef ik niet meer krom te liggen van de trappen hahahahaha.
    Huisje is weer schoon gemaakt al weet ik eigenlijk niet waarom....alles was namelijk schoon hahahaha, zal wel de nesteldrang zijn ofzo. Geloof dat het hier nog nooit zo schoon geweest is als nu :) niet dat ik vies ben hoor, maar er mag wel een beetje geleefd worden in huis vind ik altijd :D

xxxx

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Madelief
    Uhm moet jij niet gewoon bevallen nu?! ;) De mac nog niet geholpen dus :( jammer...
    Hier idd ook nog nooit zo schoon geweest!!

Straks iemand op de koffie van zwangerschapsgym! Gezellig!!

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Nou ik had hier m'n darmkrampen en diarree zonder de mac hoor ;)... ook felle steken van de kleine onderin... dus dacht ff.. is dit het dan?! ;) maar nu weer rustig natuurlijk ;)

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hahaha dat had ik ook net op de wc :) maar verder nog niets....... ben moe dus even de ogen dicht doen denk ik, veel plezier met je bezoek :)

xxx

10. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    ow dus die mac werkt toch wel?! ;) :p

11. steenbokje

@Rianne: lekker laat vandaag :)

@Chrisie: fijn dat de kleine een stukje is ingedaald! Veel plezier bij de paarden

@Hier: Vanmorgen met moppie bij de dierenarts geweest. ze moest even blijven tot ze geplast heeft, dan kunnen ze controleren op blaasontsteking. ze drinkt nl. extreem veel!
    Daarna een paar boodschapjes gedaan. Ik haal nu elke 3 dagen wat verse zuivel in huis en vul de voorraad aan. Straks kan dat een paar dagen niet en je zal net zien dat Uk komt wanneer de koelkast helemaal leeg is - dat kan niet!
    Ook alvast geboorte-postzegels gehaald (met ooievaartjes haha) dus dan kan ik de enveloppen gaan adresseren.

Zal nu nog even een tweede wasje ophangen en dan ga ik naar een vriendinnetje en vanavond ben ik weer druk aan het stopcontacten monteren :p

Mijn huis is trouwens verre van schoon. Heb wel net 2 flessen Ajax voor de badkamer gehaald. Hmzzz... ok dat was ook een vreemde actie! Maar dan kan ik van het weekend lekker gaan soppen hier.

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Esther . Kleine zit nog niet vast. Was klein stukje ingedaald. Dus kan nog terugfloepen zeg maar. Maar daar ga ik niet van uit.
    Lekker bijgeslapen??

@ Moppie. jij kan lekker soppen van het weekend. Voordat je die 2 flessen erdoor hebt ben je wel ff bezig.;)
    En al uitslag van moppie??

@Annette. En was het gezellig?

@Hier net weer terug van de paarden. Stallen allemaal gedaan met 3man. Ik heb alleen het schone zaagsel naar binnen gereden maar voelde het aardig naar 1,5 uur op me oude tempo doorploeteren. (kan dan niet rustig aan doen) Had nog meer in de planning maar heb dat maar gelaten. Heb een keer heel verstandig naar me lichaam geluisterd;) Zaterdag komen me ouders weer thuis dus dan staan ze er lekker schoon bij.

Ga muffins maken:p

13. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    lekker :) Nee heb niet geslapen, ben een uur met de wc bezig geweest......heb een soort tik voor geurtjes ontwikkeld en ik vond de wc stinken, wat ik ook deed hij stonk gewoon grrrrrrr. Toen kwam ik erachter dat er ook een randje in de wc zit :) :) zal de detailks besparen maar 1 schuursponsje later en 0,5 liter schuurmiddel ruikt die lekker hahahahaha. Het was maar 1 toilet van de drie....de anderen hadden dat allemaal niet. (heb met spiegeltje gekeken, had ik als tip van internet) Nu zitten er nog 4 tabletten gebitreiniger in de pot voor onderin en dan is die weer als nieuw :D
    Erg he als je denkt dat het goed schoon is en je kijkt onder een randje :$
    Nu ga ik het eten opzetten want Marc komt zo thuis, we eten worteltjes, aardappels en karbonade mmmmmmmmm

xxxxx

14. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zo, jullie zijn druk geweest met van alles en nog wat!
    Ik heb vandaag wel één hele wasmachine gedraaid en gedroogd. Ik moet hem nog opvouwen haha!
    Eigenlijk moest ik ook nog naar de brievenbus, maar daar heb ik geen zin voor gemaakt. Beetje gepuzzeld en tv gekeken. De dag is alweer zowat voorbij!
    Morgen weer op controle. Is misschien wel de laatste keer! En misschien wordt er wel een afspraak gemaakt voor inleiden? Want ze wil me niet over de 40 heen laten lopen. Ben benieuwd. Alleen m`n zusje gaat mee en als er een datum gepland gaat worden, moet ze even naar de gang haha!

15. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zo`n randje ontdekte ik vandeweek in het rubber van de diepvries, zo`n verstopt randje. De kraamhulp zou spontaan weer vertrokken zijn als ze dat had gezien haha!

16. steenbokje

Helaas nog geen echte uitslag. Net even gebeld en ze had een heel klein plasje gedaan, net genoeg voor 1 teststripje en daar kwam wat suiker uit. Dus ze houden haar nog even, hopelijk plast ze nog voor 6u zodat er goed getest kan worden, en haar bloed wordt onderzocht. Als ze niet op tijd plast, moet ze de nacht blijven. Morgenochtend heeft ze dan toch zeker geplast?

De positieve suikeruitslag kan ook door stress komen, vandaar dat ze nog uitvoeriger willen testen. Hopelijk is het geen suikerziekte (ze is nog maar 1,5 jaar!) want dan moet ik elke dag insuline gaan spuiten. Arme mop... Hopelijk "gewoon" een blaasontsteking, dan zijn we er snel van af...

Niet het nieuws waar ik op zat te wachten in ieder geval...

@Christel: toch wel fijn om even weer met de paarden bezig te zijn toch? Maar inderdaad, op je oude tempo is nu niet verstandig meer.

Ben er pas laat weer. Niemand zonder mij gaan bevallen he :p Kom rond 8u wel weer even mobiel bijlezen gok ik ;)

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ hier
    Was erg gezellig met diegene van de gym... ze is net pas weg ;) We hebben lekker bij gekletst!!

@ Madelief
    Ben erg benieuwd waar dat randje zit... ben bang dat ik hem anders ook vergeet ;)... en uhm wel logisch dat je wc dan blijft stinken :p

@ Chrisie
    Pff 1,5 uur "werken"... sjees... heb je nu niet onwijs pijn/zwaar gevoel in je kruis?? Ik zou dat echt niet meer kunnen... misschien dat je het nu pas gaat merken, nu die kleine gaat indalen!?

@ Jenny
    Soms heb je van die dagen he... lekker genieten hoor! Nu kan het nog... we krijgen het straks druk genoeg!

@ Moppie
    Arm beestje... hoop dat toch alles goed is!

18. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Madelief. Vieze geurtje heb er ook zo'n tic van nu. Vooral ook met wasmiddel vind er nu heel veel stinken.
    Maar je Wc is dus goed schoon nu.

@moppie. En moet moppie nog een nachtje blijven. Hopen dat het een blaasontsteking is dan maar ook niet fijn maar beter dan suiker.

@Annette. Volgens mij heb ik er nu aardig last van. Iets teveel gedaan. Beetje beurs gevoel van onder. Maar moet zeggen dat het nog aardig gaat hoor. Maar moet wel op gaan letten nu dat ik niet te veel doe.

@Jenny spannend morgen ben benieuwd. En ach de kraamhulp zal best wel wat gewend zijn haha.

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Chrisie
    Uhm ja dat bedoelde ik dus :p Hoe meer je kleintje indaalt... hoe meer last je gaat hebben ;)... maar beetje balen dat je dat altijd pas achter af voelt ;) dan is het al te laat :( auw!

20. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Dat randje zit onder de bril, daar waar het water enzo uitspoelt :).

Dus de visite was gezelli, leuk hoor.

hier krijg ik morgen tussen 11.00 en 12.00 accapunktur (of hoe je het schrijft) van de vk.......eens kijken hoe het bevalt hahahaha

xxxxx

Deel Deze Pagina