In mei zwanger geraakt... nieuwe meiden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Serendipity, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    hahahaha... ik ben niet goed ik pollen... Maar ik hoop stiekem ik :p Maar ik denk Esther als eerst... ;) Na Rianne dan idd..

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Poll
    Zet je naam achter degene waarvan jij denkt dat ze het eerst gaat bevallen!

Cathelijne (15/1)
    Annette (20/1)
    Jenny (26/1)
    Esther (29/1) - Moppie - Serendipity
    Christel (3/2)

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Cathelijne (15/1)
    Annette (20/1) Esther
    Jenny (26/1)
    Esther (29/1) - Cath, Annette
    Christel (3/2)

jongens dat gaat niet gebeuren hoor :) (hoop het natuurlijk wel)

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik ga ff relaxen ondertussen... laat vanavond nog wel even wat van me horen ;) en als Rianne smst, natuurlijk ook!!

6. steenbokje

whahaha allemaal tegelijk polletjes quoten :p
    maar ik mis christel dus wel hier in het topic.
    of zijn wij nou zo gek dat we gewoon de hele dag met laptop op schoot zitten ofzo?

7. steenbokje

Ik ga ook even wat anders doen dan forummen, hoewel ik weinig zin heb. nouja, spelletjes spelen dan maar :p
    even gedachten op nul, misschien ben ik dan straks ook 3kg lichter :p

8. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hahaha ik denk dat laatste hoor!!!! want christel is toch vandaag al langs geweest toch?!
    Ik ga Laura halen en verwijder mijzelf dus even van de bank en van jullie :( tot laterz

xxxxx

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    en toen waren we allemaal tegelijk weg :)

10. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Moppie gewoon liggen is ook goed, zolang je maar rustig aan doet in die kraamweek, en niks doen....
    Ja echt heerlijk als je een goede n8rust hebt gehad, ik voel me kiplekker, vriendin is net weg, en ze heeft een heerlijke gebraden kip gemaakt met olijven etc, mmmmmmm dat word straks smullen....
    Niet getreurd meid, je kleine moet er hoe dan ook uit, je kleine zal het wel lekker warm hebben bij jou, als ik niet was ingeleid had ik vast en zeker ook overtijd geraakt...

Ik ben echt zenuwachtig voor jullie dames, ben zo benieuwd of Jannebo al is bevallen en wie allemaal daarna ook gaan volgen...

Trouwens voor de dames die straks bv gaan geven, ik kreeg als tip van de consultatiebureau om zelf ook vitamine D te gaan slikken....

11. mama2011

mama2011 Niet meer actief

nou dames,

het is hier wel echt spannend wie er allemaal gaan bevallen!
    ik denk dat het bij mij nog wel even duurt heb nog geen voortekenen of andere gekke dingen! jah alleen lichte krampen maar goe dat zegt helemaal niks!
    maar het mag van mij wel komen ben heel nieuwschierig.
    nou ik ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen!

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    haha nee was het eten aan het voorbereiden voor vanavond. Alles staat klaar straks alleen de oven in. Word lekker smikkelen.
    En zus van Yan kwam nog langs met haar dochter. Hadden nog een bank staan die ze mag hebben. Gaat op kamers.
    Hebben sinds 4 weken puppie en ze hadden haar meegenomen na 1 snauw van limbo ging het gelukkig heel goed.:D Vind het altijd maar eng met puppies vooral omdat limbo niet zo makkelijk is met andere honden.

@Jenny. 3 kilo lichter hier vandaag ook al 3 keer geweest. Haha maar dat is de laatste dagen niet nieuw.

@Annette. Dacht toch echt dat het door ging zetten:(

@Ga nu toch maar even op de bank liggen. Behoorlijk last van me rug. Heb zo'n lief vriendje die heeft net met doek door huis gelopen en gezogen en gedweild. Dat is weer een voordeel dat hij 'bijna' werkloos is;)

13. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Cathelijne (15/1)
    Annette (20/1) Esther, Christel
    Jenny (26/1)
    Esther (29/1) - Cath, Annette
    Christel (3/2)

Maar zou er ook niet gek van staan te kijken als Moppie nu de volgende is:p

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Chrisie
    Ik dacht het ook echt :(:( al moet ik zeggen... kan nog steeds... ze zijn nog niet weg... ze zitten nu weer tussen de 6-8 minuten... maarja tis niet meer als vanmorgen, toen zaten ze tussen de 3-5 minuten!! Hopelijk vanacht of morgen ochtend als nog...

En idd ik sta er ook niet gek van te kijken dat Moppie gewoon als eerst is ;)

Au... heb er weer eentje... ik zweer het, dit moeten weeen zijn... dat kan niet anders! Misschien rommelt het nog ff een paar dagen, maar weet zeker dat het zo moet voelen... moet gewoon alleen nog doorzetten...

15. steenbokje

@Saida: dank je, goede tip van de vitamine D. Ik ben van plan om weer aan de multivitamines te gaan, de mama vitamines bevatten ook alles voor bv toch?

@Mama2011: hee, jij bent er ook weer :)
    Zet je jezelf ook nog op de lijst? Ik heb m vanmorgen weer naar voren gehaald.

@Christel: Waarom zou ik ineens de volgende zijn, hier rommelt het niet eens. weet niet eens wat een voorwee is whahaha :p erg hoor, heb ik nog niet eens gehad!

@Annette: je houdt het wel spannend hoor!

16. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Serendipity spannenddddd hopelijk zetten ze door, het is een goed teken als ze wat pijnlijk zijn;)

Moppie ik had het ook over die multi, maar ze zei dat daar niet voldoende vit D in zat, je moet hetzelfde slikken zeg maar wat je kleine ook krijgt, voor de rest is die multi wel goed denk ik hoor want die van het merk Centrum staat juist op dat het ook voor na de bevalling is als je bv geeft......

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    ff info gezocht over volle maan... ik moet zeggen... wat ze schrijven over verschillende ouders, dat uhm klopt hier wel :p Wij zijn echt 2 tegen polen... ;) Maar of ik het ook geloof wat ze schrijven?????

@ Moppie
    Er zijn ook mensen die geen voorweeen kennen... die pats boem, in eens er midden in zitten ;)

@ Chahida
    Ik weet het niet hoor... waarom zijn ze afgenomen?? Ik zal vast niet lang meer hoeven te wachten, dat geloof ik wel... maar snap niet waarom het rustiger is dan vanmorgen :(

Volle maan - Nieuwe maan
    - de maanstand en bevallingen -

Dat de Maan invloed uitoefent op levende organismen, is bekend. Alle aardbewoners van alle tijden kennen aan de Maan een bevruchtende kracht toe. Vuurwormpjes bij de Bermuda-eilanden paren bij Volle Maan. De Anchistioides-garnaal paart met Nieuwe Maan. Heel veel zeedieren hebben hun paringsperiode heel scherp afgesteld op de fasen van de Maan. Dat is niet alleen te wijten aan de eb- en vloedwisseling. Oesters in afgesloten aquaria lieten na ongeveer twee weken een zelfde ritme van openen en sluiten zien als in hun geboortegrond, vele duizenden kilometers verwijderd hiervan.

Het is ook bekend dat de Maan invloed heeft op menselijk gedrag. Het aantal misdaden, vooral die in 'blinde drift' neemt toe met het wassen van de Maan. Maagbloedingen blijken zich vaker voor te doen tussen het eerste kwartier en de dag voor het derde kwartier, dus als de Maan vol wordt of pas is geweest. Er is zelfs een ziekte naar de Maan genoemd: maanziekte, waarbij er een samenhang is met de verschillende maanfasen.

Volgens verloskundigen, gynaecologen en huisartsen is er ook een verband tussen de maanstand en bevallingen. Rond Volle Maan zouden naar verhouding meer babies worden geboren. Bij Volle Maan staan de Maan en de Zon recht tegenover elkaar. We zien de Maan dan volledig beschenen en zij oefent dan ook de grootste aantrekkingskracht op aarde uit.

Astrologisch gezien vertellen de standen van de Zon en de Maan in een horoscoop onder andere iets over de ouders: de Zon hoort bij de vader en de Maan bij de moeder. Uit de exacte stand van de Maan ten opzichte van de Zon kan een astroloog gedetailleerde informatie vinden over het 'soort' ouders waaraan een baby behoefte heeft. Bij een geboorte met Volle Maan, dat wil zeggen als de Zon en de Maan lijnrecht tegenover elkaar staan, heeft een baby behoefte om elke ouder als een apart inidividu te zien. Het is bij deze kinderen niet noodzakelijk, of juist frustrerend, als pappa en mamma voortdurend op één lijn zitten. Voor het ontwikkelen van hun eigen identiteit is het goed dat deze kleintjes ervaren dat pappa en mamma soms verschillen van mening of de dagelijkse handelingen anders verrichten.

In onderstaande tabel vind je de verschillende maanfasen voor de komende tijd. Ben je rond Volle Maan uitgeteld, dan zou je baby best eens 'op tijd' kunnen komen. Rond Nieuwe Maan vinden er minder bevallingen plaats. Staat je baby gepland op een dag rondom Nieuwe Maan, dan is het waarschijnlijk dat hij of zij eerder of later komt, dichter bij een Volle Maan.

Marjon Hoeks
    Adyaya, praktijk voor astrologie

18. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Nou, hartstikke loos alarm, hoor! Komt denk ik door te lang opgevouwen achter laptoppie zitten!

Komt er net een brief van het waterbedrijf dat ze op 1 februari een nieuwe watermeter komen plaatsen. Dacht `t ook!!
    Ik heb het kunnen verzetten naar 8 februari als uiterste datum. Nou ja, dan zal beebje er wel zijn en ben ik ook wel weer thuis (in het ergste geval).

Bouwvakkers zijn vergeten het hek te verplaatsen. Zucht... Morgenvroeg ga ik overdreven stuntelen (hoewel dat niet nodig is, gaat sowieso al moeilijk). Hopelijk denken ze er dan aan, en aders moet ik maar ff bitchen hahaha!

19. mama2011

mama2011 Niet meer actief

Due Dates 2011
    15/01 Moppie1981 - 1e kindje > verrassing! Ik denk een jongen!
    20/01 Serendipity - 1e kindje > weten het al > Het is een meisje!!
    20/01 Jannebo - 1e kindje > verrassing! Ik denk een jongen!
    26/01 Jenny82 - 1e kindje > verrassing! Euhm, ik denk een meisje!
    27/01 Anmar - 1e kindje > Het is een meisje!!
    29/01 Madelief - 2e kindje > Het is een meisje!!
    01/02 mama2011- 1e kindje > het is een jongen!
    03/02 Chrisie - 1e kindje> verrassing!! ik denk een jongen!!

Bevallen
    06/01 Chahida - Imane (3615gr/??cm) 40w1d

Afspraken
    20/01 Jannebo uitgerekend!
    20/01 Serendipity uitgerekend!
    20/01 Chrisie controle+ groeiecho (38w1d)
    20/01 Jenny controle (39w1d)
    21/01 Jannebo controle vk (40w1d) + echo vruchtwatercontrole
    24/01 Serendipity controle ha (40w4d)
    24/01 Moppie controle vk (41w2d)
    25/01 Moppie evt. consult gyn (41w3d - 10d overtijd)
    26/01 Jenny`s beebje zal er zo ongeveer zijn? In principe niet overtijd
    25/01 mama2011 controle vk (39 weken)
    28/01 Madelief inleiden yesssssssssss!!!!!

Verjaardagen
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    11/05 Chahida (word dan al weer 28j)
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    04/10 mama2011 (26)
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest )

Extra Info
    Rianne (Jannebo) - 29 jaar - borstvoeding - ziekenhuis
    Esther (Madelief) - 29 jaar - flesvoeding - ziekenhuis ivm suiker
    Carin (Anmar) - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis
    Jenny - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis ivm stuit
    Cathelijne (Moppie) - 29 jaar - borstvoeding - ziekenhuis
    Annette (Serendipity) - 25 jaar - borstvoeding - ziekenhuis of misschien toch thuis???
    Chrisie (Christel) - 25 jaar - borstvoeding - ziekenhuis
    Saida (chahida) 27 jaar - borstvoeding - thuis
    mama2011 ( wendy) - 25 jaar - flesvoeding - thuis

Buddylist
    Madelief - Moppie
    Madelief- Chrisie
    Serendipity - Jannebo
    Jenny - Chahida

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ow en moppie... zie je wat ze over jou schrijven ;).... tis aannemelijker dat je dichtbij volle maan bevalt... dus logisch dat je overtijd bent ;):p Maar dan zal het voor jou ook vast niet lang meer duren!!

Deel Deze Pagina