@ Annette, ik heb foto's op m'n hyves staan. Maar zal eens proberen om er hier een paar te zetten! Kan er maar 1 opzetten!
wat ligt ze ontspannen met die armpjes in een open houding zo schattig!! En Rianne had idd gespiekt op je hyves! Wat een lekker ventje! Zag dat je weer nieuwe foto's had vandaag! Ga ik morgen ff kijken! Hier heeft Evi 2x de hele boel ondergespuugd met 2 hele grote golven! Maak me een beetje zorgen denk dat ze m'n grote stroom van borstvoeding niet aan kan! Het lijkt steeds erger te worden!
He meid dat had ik ook met Imane , probeer effe tussendoor te stoppen met bv en haar een boertje te laten doen en daarna ze dat heeft gedaan weer aan de borst te doen, dat heeft bij mij geholpen, soms zit net dat boertje vast waarbij ze veel melk bij spugen...
Trouwens wat een leuke pics zeg Jannebo en madelief, wat zijn ze toch Cute!!!, gewoon ook om op te vreten he die kleintjes
Hier een ontzettende nacht weer achter de rug, 2dagen ging het goed en vannacht weer, heb echt lopen janken vannacht gewoon, ik kon er echt niet meer tegen dat gehuil de hele tijd... Ze wou constant aan de borst, en maar blijven spugen omdat ze natuurlijk vol zat.. En dan lag ze net effe te slapen en dan begon ze weer te huilen, al met al heb ik haar tegen 4uur vannacht toch een flesje bijvoeding gegeven, en dat heeft gewerkt daarna viel ze in slaap, dus weet het echt effe niet wat ik hier mee aan moet... Misschien toch gewoon de laatste voeding toch bijvoeding geven zodat ze een verzadigd gevoel heeft... Nou ik ga effe weer wat wasjes draaien, wat Imane heeft me toch een partij spuitluiers gehad hahahha...
@ Chahida Jeetje meis, wat lastig dat je meisje zo onrustig is!! Hier lijkt die kleine ook steeds onrustiger te slapen en steeds onrustiger te drinken... vind het ook lastig om aan te voelen wat ze nou wilt! Ik had dat stoppen tussendoor al geprobeerd, maar dan spuugt ze gewoon vaker... en heeft ze vaker de hik! Ik geef haar nu 1x de borst en laat haar drinken tot ze er zelf bijna mee stopt... dan stop ik! Dan ga ik haar verschonen en kijk ik of ze nog meer wilt (de meeste baby's dus wel) maar meestal wil ze dan niet meer... ze kijkt me dan heel ondeugend aan, als of ze wilt zeggen: "mam, je ziet toch dat ik vol zit?!" ze heeft dan alleen wel iets meer moeite met inslaap komen, maar komt niet eerder voor een volgende voeding... door 1x te voeden (soms wel 2x aan te bieden) lijkt ze wel minder te spugen... nu hopen dat het werkt!
@Ester en Rianne wat een schatjes. Rianne hoe gaat het met de hond en de kleine. Hier is limbo echt heel lief voor de kleine. komt even kijken en dan gaat ze ook weer weg. Af en toe voorzichtige lik over het bolletje als ze mag snuffel aan Mik @Aambeien. Hier geen last van. Heb wel een laxeermiddel gekregen ivm met hechtingen beneden. Ben er nu al 2 dagen mee gestopt want was wel heel erg dun. @speentje. Vandaag gelezen dat je beter de speen kan geven. Kraamhulp zei dat je het beste die van difrax kan gebruiken omdat die meeste op je tepel lijken. @Topic mama's. Vind het wel leuk om met jullie verder te beppen Trotse jan/febr. mama's ( misschien een idee.) @Hier vandaag was kraamhulp er voor het laatst. Echt een schat van een mens. Hebben haar ook lekker verwend. Ze vond 1 van Yan's schilderijen erg mooi een boeda. Dus die hebben we haar gegeven. Heef ze een mooi aandenken. En een doos merci. Missschien iets te veel van het goede maar ze heeft ons zo goed geholpen. Met mik gaat het ook goed. Vandaag voor het eerst met papa onder de douche geweest. En ik heb hem gister in bad gedaan. Hij zit nog niet op zijn geboortegewicht. Maar hij groeit wel super. Vanacht kort nachtje gehad en ik merk dat ik het iets rustiger aan moet doen. Maar vind het zo moeilijk (aard van het beestje) Morgen klein wandelingetje maken met de kleine ben heel benieuwd.
Zo daar ben ik weer, hoop dat ik nu weer wat vaker kan schrijven hihihi. Vandaag is onze oudste dochter is thuis gekomen van opa en oma, moet zeggen dat ze het goed doet, nog een beetje 'doorgedraaid' maar dat zal ook wel weg trekken. Ze vind haar zusje erg lief Met Sophie gaat het ook goed, nog 100 gram onder het geboorte gewicht maar dat is normaal, ze is natuurlijk pas 5 dagen oud. Verder heeft ze last van buikkrampjes in de avond dus heb mijn wondermiddel weer gekocht en hopen dat het helpt Gemiddeld slaap ik nu 7 uur per nacht dus dat is wel lekker, maar dat kan natuurlijk ook weer zo veranderen. Spugen is hier niet, heeft een goede klep denk ik want er komt helemaal niets terug........alleen het uitkleden is een ramp, ben blij dat ik in het bos woon hoor!!!!Alarm fase 1 vanaf het moment dat de sokken uit gaan........ Nu ligt ze vredig in de box en over een uurtje of 3 gaan we ons bed klaar maken, voeding erin en gelijk slapen xxxxxxx
Zo, even een korte update! Het ging hier de eerste week zo goed! Maar deze tweede week is ook hier drama... Ik ben blij dat het bij een aantal van jullie ook zo is hahaha Overdag is er eigenlijk niets aan de hand, hij slaapt lekker en als ie wakker is, ligt ie wat rond te kijken. Maar `s nachts!! Pffff, het duurt na het voeden zo`n twee uur om hem weer in slaap/stil te krijgen. En dan geef ik hem ook iedere keer maar weer wat bij en dan dommelt ie lekker weg. En dan leg ik hem weg: hoppa, 5 minuten later is het weer jengelen geblazen. En dan gaat het max 3 uur goed en dan beginnen we weer van voor af aan. En dan is het weer ochtend, zoals nu, en wat denk je: voeden en slapen. Pff en ik dan!?! Ik weet dat een baby topsport is, maar om dat dan ook nog eens te doen met zo`n gesloopt lichaam!! Ik geloof maar in de wijze woorden van anderen het wordt beter. Nou ga ik ook maar weer eens even proberen te slapen. Om 10 uur komt er visite dus lang zal het niet zijn. Oh, de plicht roept...
Serendipity ja je moet echt kijken wat voor jou en je kleine goed is, Imane heeft ook vaak de hik alleen houd het haar niet tegen om te drinken , de hik gaat dan juist weg bij haar als ik haar tussendoor een boertje laat doen.... Chrisie Ik ben blij dat alles goed gaat, het is echt heelrijk om te wandelen, alleen probeer niet te lang te wandelen, de eerste keer ben je echt bekaf na een stukje gelopen te hebben... Madelief hahahha ja kleertjes zijn ook zo lekker warm, ik heb dat ook met Imane maar dan als ik haar wil verschonen, dat vind ze zo niet fijn. Het is allemal wel weer uitvogelen he wat ze nou willen die kleintjes, je zou denken bij een 2de weet je het allemaal wel, nou het is net of ik weer met mijn eerste begin hahaha. Jenny Kan zijn dat je kleine in zijn regeldagen zit, imane begin er ook vroeg mee... En het komt inderdaad weer goed, alleen breekt het je wel zo'n nacht, rust lekker uit meid..
Hier weer een goede nacht gehad gelukkig, ik heb Imane heel laat in badje gedaan tegen 23uur daarna heb ik bv gegeven en ze sliep daarna als een roosje tot half 3 vannacht, daarna heb ik haar een flesje bijvoeding gegeven en heb ik haar gewoon wakker in bed kunnen leggen en ze sliep daarna weer verder tot 7uur vanochtend, dus al met al een heerlijke nacht.. Ik ga straks met de kleine naar de consultatiebureau, ben echt benieuwd wat haar gewicht nu is en lengte, want merk dat maat 50 te klein is en ze al op de maat 56 zit...
@ Madelief Ik moest zo lachen om je alarmfase 1 ... zo herkenbaar ook!! Vooral de eerste dagen... zodra d'r luier uit ging... krijsen!!! Niet normaal... en zodra de luier aanging was het weer over!! Inmiddels doet ze het wat beter Of misschien zijn papa en mama sneller? Ze huilt nog wel eens, maar alleen als ze heel moe is en ik haar dan ga verschonen! @ Jenny Ja heel herkenbaar... volgens mij heeft jou kleine ook last van die zuig behoefte?! En het voelt bij papa en mama natuurlijk veel vertrouwder dan in z'n wiegje! Hier helpt een speentje niet... ze pakt hem niet! Vanmorgen voor het eerst dat ze m'n pik pakte... 3x zuigen (toen ze al in d'r bedje lag) en ze was vertrokken, nu slaapt ze al 1,5 uur zonder te huilen! Verder laat ik haar soms ook heel kort huilen (spreek met mezelf af dat ik haar 5 min moeten geven, anders houd ik het niet vol) en dan geeft ze vaak tijdens het huilen 1 hele harde kreet, waarbij je denkt... "nu pak ik haar op, ze heeft echt ergens last van"... en dat blijkt dan vaak de laatste kreet te zijn, waarop ze daarna meteen helemaal vertrokken is... gekke meid! @ Chahida Dacht ik net dat het spugen minder was geworden... spuugt ze zichzelf en mij totaal onder!! Wist niet dat er zoveel melk uit 1 borst kon komen!! Het kwam d'r neusje uit!! Arme meid!! Ik had haar nog een keer extra aangelegd omdat ze zo liep te zoeken... waarschijnlijk was het dus geen honger maar zuig behoefte... pff als ze dat nou ff zegt @ Chrisie Goeie dag om voor het eerst te gaan wandelen!!! Hier schijnt heerlijk het zonnetje!! Wij moeten ook nog steeds voor het eerst gaan wandelen... maar kraamzorg adviezeert niet alleen te gaan de eerste keer!! En ik wil dat ook het liefst samen doen... helaas is vriendlief alweer aan het werk! Morgen is tie vrij, maarja dan wordt het herfst! @ Anmar Hoe is het daar??????
Hallo mamas! Fijn om te lezen dat jullie spruitjes het goed doen. Het is vast hard werken en vermoeiend, maar ik kan niet wachten! Dit afwachten is echt niet leuk meer. Afgelopen nacht ruim 3 uur lang (voor)weeën gehad, dacht echt 'nu begint het'. Maar ben om 5 uur in slaap gevallen en toen ik om half 7 wakker werd... niks meer. Ze kwamen om de 6-8 minuten en werden niet echt sterker, dus had wel kunnen weten dat dit het niet was, maar het is wel erg frustrerend. Dus... ik wacht maar weer verder af. Heb vandaag veel bijgeslapen, hopelijk begint het vannacht weer en zet het dan wel door! Anders moet ik om 8 uur naar het ziekenhuis voor controle bij de gyn. Tot gauw! Groetjes, Carin
@Anmar Meid hoop zo voor je dat het door gaat zetten. Zo vervelend dat wachten. @Esther. Heel herkenbaar. Zodra ik hier ga uitkleden is het hier ook schreeuwen geblazen. @Chahida. Denk dat we Mik vanavond ook laat in bad doen. Was inderdaad ook een tip van kraamzorg. Of even meenemen onder de douche. @Jenny hier begint mik ook onrustiger te worden ook overdag. Hij ligt nu heerlijk te slapen maar is bijna de hele dag wakker geweest. @Hier. Vanmiddag naar buiten geweest met een vriendin en me schoonouders. (Yan was bij zijn nichtje om haar kamer weer van een wantschildering te voorzien, is ook weer zo mooi geworden.) Wat was dat lekker en weer in de buitenlucht te zijn en viel me niet tegen. Moest bij de sportschool wat ophalen is ongeveer 300 meter dus was maar een klein stukje. Trappen lopen in huis is zwaarder. Ga nu maar zetjes kleding en luiers op elke verdieping neerleggen.
Dames die bevallen zijn. Hebben jullie 'snacht ook zo gezweet. Ik heb me vanacht 3 keer kunnen verkleden.
@ Chrisie Ik heb er geen last van... tenminste wel meer als anders, maar niet extreem... maar de kraamzorg waarschuwde me er wel voor!! Ik had het voornamelijk ijskoud steeds... dat terwijl de temp. op 21 graden staat en ik een t-shirt, een trui en een vest aan heb... dan nog zat ik te klappertanden! @ Anmar Zo begon het bij mij ook dus hoop voor je dat het vanacht door zet!! En idd dat wachten is niet grappig... vooral niet als je hier alle verhalen moet lezen van al die kleintjes!! Dan wil je helemaal!!
zweten niet maar wel koud terwijl de openhaard aanstaat hahahaha. Bij Laura zweete ik erg veel maar dat waren ook de zenuwen geloof ik was telkens aan het wachten tot ze weer ging huilen hahaha. Hier een super nacht gehad, laatste voeding om 22.15 en de volgende om 04.00 en daarna om 08.00. We zitten nu op 100 ml 6 a 7 voedingen dus gaan de goede kant op Vanacht komen mijn ouders hier aan uit Spanje dus vanaf morgen erg druk.....zie er een beetje tegenop omdat ik bang ben dat ik teveel ga doen........ Is het trouwens mooi weer in nederland?????hier niet echt bagger gewoon....... Marc is nu zwemmen mat Laura dus heb het rijk voor mij alleen heerlijk hoor! Carin: Hoop voor je dat het doorzet, zal duimen!!!!! xyxxxx
Serendipity ik moet zeggen dat ik sommige huiltjes af en toe kan onderscheiden, dus weet ik nu wel of ze zin heeft in eten of dat het gewoon zuigbehoeftes zijn.. Er komt soms meer uit je borst dan je denkt, soms sta ik onder de douche en voelen mijn borsten nog hard terwijl ze zich echt vol heeft gedronken.. Ik ga denk ik hier toch een kolf aanschaffen al is het alleen om te zien wat zij ongeveer binnen krijgt... Heb jij ook dat je zoveel lekt, echt moet constant de borstcompres vervangen, vooral als Imane aan de 1 drinkt begint die ander echt te lekken... Anmar Hopelijk kondigt de kleine zich snel aan, dan kan je ook lekker genieten van je kleintje... Laat weten hoe het bij de gyn was als je bent geweest... Chrisie Ja ik merk dat Imane het heerlijk vind in de avonden in bad, en daarna is ze ook zo heerlijk rustig en moe daarna geef ik haar bv en ze is daarna echt in dromenland... Ik heb af en toe dat ik zwetend wakker word, maar overdag heb ik echt constant koud brrrr... Dus je hebt lekker gewandeld, het kan zo goed doen een wandeling, ik heb 1dag voor Imane mee naar buiten mocht met mijn zusje effe gewandeld was echt heerlijk gewoon die frisse lucht, kon toen niet wachten om met Imane toen te wandelen...