In mei zwanger geraakt... nieuwe meiden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Serendipity, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ mama
    Ik had dat ook steeds in m'n 8e week... eerst links en later ook rechts.. volgens m'n vriendin waren het m'n banden??? Ik vond er wel iets over in z'n zwangerschapsagenda, dat dat in de 8e week kon zijn! Heb je ook dat als je hoest en je languit ligt, een felle steek krijgt?? dat had ik namelijk ook...

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @marije heel vervelend die spanning. Nog paar dagen tot echo. Maar de tijd zal wel kruipen.

@serendipity. Weet niet of het helpt, had het idee van wel maar ben gisteravond wel weer beroerd geweest en vanacht ook. Vanochtend maar weer een zetpil genomen Heb ik op recept gekregen van de huisarts, Emesafene.
    Maar heb niet echt het idee dat het helpt. Hoef niet meer over te geven maar ben wel de hele dag misselijk.
    Maar blijf ze gewoon dragen wanneer dit kan.

@verrassing. Net bij me ouders geweest. Me zus en haar man waren er ook. En je gelooft het niet maar ze is ook ZWANGER!!!
    Nu 5 weken dus 3 weken verschil met mij. Hele verandering voor me ouders. Zo leuk. Nu hopen dat alles goed blijft gaan bij beide.

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Chrisie, wat leuk dat je zus ook zwanger is!! Bijzonder hoor! :D

Hier wordt het voor mijn gevoel alleen maar erger. Vannacht geen bloedverlies, maar vanmorgen wel weer en dat de hele dag door. Gewoon rood, ik vind het eruit zien als ongesteldheid....
    Heb er een hard hoofd in.
    Heb zojuist nog een test gedaan en die is nog steeds knalpositief. Heb ook geen krampen in m'n buik, maar die spanning is killing!
    De tijd kruipt idd. Was het maar vast dinsdag, dan hebben we in elk geval (hopelijk) zekerheid.
    Ik ga gewoon 2 dagen slapen..... ;)

4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Marije nog 1 dag en dan heb je zekerheid!!!!!denk aan je!!!

Hier gaat het om eerlijk te zijn k.t :( Ben snot verkouden en kan er niets tegen doen, op alle medicijnen staat niet gebruiken tijdens zwangerschap.........voel me helemaal leeg, hoop dat het snel weg gaat!!!!iemand een tip????????
    Was eindelijk die jeuk weg begint dit ;)

liefs Es

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Marije: wat vervelend dat je nog steeds bloedverlies hebt!
    Maar kan je niet nu al de VK bellen? Daar zijn ze voor toch? Die van mij moet ik het direct melden als ik bloedverlies heb...

6. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik loop de eerste weken van mijn zwangerschap bij de gyn ivm 2 eerdere miskramen en onze "IUI dochter". Als alles goed is morgen ga ik over naar de vk.
    Had vrijdag de gyn al gebeld, maar ja, die hadden er geen zin in of zo...

Heb wel het idee dat het met rust te maken heeft. Heb vandaag nog niks gedaan (na een druk weekend) en het bloedverlies valt mee. Nog steeds veel hoor... Ik denk eerlijk gezegd dat het game over is.
    Mijn gevoel gaat alle kanten op. De ene keer positief, de andere keer negatief. Dus daar kan ik niks mee...

@Esther: wat vervelend dat je zo verkouden bent. M'n dochter loopt op het moment ook leeg. Haar hele gezicht zat onder en ze had ook lekker haar neus leeg laten lopen op bed... ;) Zieltje...
    Veel snuiten dan maar Esther!! :p

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    haha ja bij die kleintjes ken ik het, Laura haar bed en haar zit dan lekker onder ;) Maar Marije bel toch gewoon de gyn........ik ging echt niet zitten wachten als ik jou was!!!!!!!

liefs een snotterende es

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ marije
    Vind het ook maar gek dat ze je zo laten lopen... bel anders de gyn om te vertellen dat het erger word en dat je erg ongerust bent... misschien mag je een dagje eerder komen? Hoop zo voor je dat alles goed is!

@ hier
    Vandaag ziek gemeld... gisteren avond 2x overgegeven en vanmorgen weer... ondanks dat ik eet zit ik ook maar te trillen enzo... blegh, echt ziek ervan... hopen dat het nu echt snel minder wordt

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ chrisie
    Wow gaaf zeg... jij en je zus schelen echt weinig! Gaaf om dit zo samen te kunnen delen!! Ik ben samen met m'n beste vriendin zwanger, alleen loop ik 14 weken achter op haar... maar het is heerlijk om met je beste maatje dit allemaal te kunnen delen!

@ madelief
    Beterschap meid! Je wordt er niet vrolijk van he, dat je niks in kan nemen! Ben je al aan het stomen? Dat werkt bij mij altijd wel goed tegen verkoudheid!

10. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    stomen zal ik eens proberen!!!thanx :)

11. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Chrisie gefeliciteerd met je zus echt leuk, ik was met mijn eerste ook zwanger met mijn zusje, we hadden een maand verschil.
    Maar het was zo leuk we hebben echt wat afgebeld enz die 9maanden , onze mannen werden er gek van hahahaha.
    Als de 1 die kwaaltje kreeg belde we elkaar gelijk op.

Marije gewoon bellen jo, hun een beetje gek maken zodat ze je wel moeten gaan helpen.

Madelief beterschap meid, heb je al geprobeerd te stomen.
    Ik stoom altijd met kamille gedroogde bloemen van de Tuinen, je voelt je dan stukken beter.

Serendipity ik weet hoe je moet voelen meid kan me voorstellen dat je je ziek heb gemeld, het werd eerst wat minder bij mij en nu begint het overgeven , misselijkheid weer.
    Ben al 4dagen niks anders aan het doen dan overgeven, dat trillen betekend verschijnlijk dat je suikergehalte laag is vertelde mijn vk, je moet effe dan rustig gaan ziten en wat gaan eten, ik eet meestal dan een zoete appeltje, daarna is het weer weg.

Nou dames effe weer een update van mij:

De misselijkheid enz enz, is weer back, heb ook nergens zin in, ben moe, kan wel janken gewoon.
    Morgen een afspraak voor de 2de termijnecho dus ben benieuwd wat nu de goede uitrekendatum is.
    Voor de rest ga ik 18juli op vakantie met de vliegtuig(eerste keer echt doodeng), heerlijk er effe uit voor 6weekjes.
    Heb er zo zin in, en als ik dan terug ben , ben ik al weer over de helft van mijn zwangerschap as alles goed gaat.
    Zijn er nog meer dames die op vakantie gaan?.

12. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Moet je een inhalatie capsule van Rhino in het water doen... dan springt alles open wat open kan springen ;)

13. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    heb net een neusspray gekocht bestaat uit zoutoplossing :) Hun raade mij trouwens een neusdouche aan :$
    Als de spray niet helpt zal ik dat overwegen :D

liefs Es

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Chahida
    Jeetje meis, alweer aan het overgeven!! Ik hoopte dat het vanaf 10 weken minder zou worden en rond de 12 weken nog minder! Maar bij jou komt het gewoon weer terug :s... jeg, daar zit je zeker niet op te wachten!!
    Wel lekker zeg, op vakantie!! Waar ga je heen?? Ik ben echt een angsthaas als het om vliegen gaat (nouja ik ben zoiezo een angsthaas met alles haha) maar het heeft me nooit weerhouden om met het vliegtuig op vakantie te gaan! Vorige jaar zelfs curacao gedaan, dat was voor mij helemaal een vuurdoop... zolang vliegen! Dit jaar wilde we naar Aruba, maar heb pas in september vakantie... moet zeggen dat ik nu eigenlijk niet durf te vliegen! Ben bang dat mijn zenuwen en stress die ik heb voor het vliegen, slecht zijn voor de kleine! Daarbij kunnen we het geld nu voor andere dingen beter gebruiken ;) dus waarschijnlijk word het een auto vakantie naar Frankrijk of Kroatie ofzo...

Hier vandaag alles binnen gehouden :D Niet te hard roepen... gisteren kwam het ook pas vanaf 9 uur 's avonds!

15. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @madelief hoop voor je dat het helpt. erg vervelend als je zo vol zit.

@marije en heb je vandaag nog gebeld?
    Hoop dat je vandaag de dag een beetje door gekomen bent.
    Hoelaat moet je morgen?

@serendipity goed dat je je ziek gemeld heb. Zo vervelend he?
    maar is voor een mooi klein wondertje hou dat in gedachten.

@hier. gaat het aardig vanochtend beetje misselijk. Was vandaag hele dag alleen op me werk collega ziek. Heel erg lastig als je toch elk uur iets moet eten.
    Heb wel erg last van me maag. Echt steken onder me rib.
    Aan het eind van de middag vond ik me buik wel heel erg bol.
    Weet dat het gewoon darmen zijn maar ben er wel trots op.

16. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @chahida niet te druk maken over het vliegen. Ik ben altijd wel wat gespannen maar vind het toch wel een relaxte manier van reizen als alles goed verloopt teminsten.
    Van de winter naar Nieuw Zeeland geweest vertrokken op 20 dec. De dag dat er zoveel sneeuw viel. 5 uur in het vliegtuig gezetten voordat we vertrokken.
    Wij weten nog niet of we gaan. Beslissen dat meestal pas als we vakantie krijgen. Auto is zo ingepakt of last-minute

17. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Goedemorgen dames!
    Ik heb gisteren niet meer gebeld, ze helpen toch niet. En ik dacht, tja veranderen doet het toch niet. Ben er eigenlijk wel vrij rustig onder. Gister hele dag bloed verloren, geen stolsels en het meeste met afvegen. Wel met heel veel slijm. Ik denk dat het mis is... We gaan het vandaag zien. Vanmorgen met de eerste keer naar de wc gaan was ik helemaal "schoon". Lijkt er echt op dat het met rust ook te maken heeft. 20 minuten later was er wel weer bloed...
    Ik moet pas om 14:30 uur. Ik heb kriebels in m'n buik. Gelukkig geen krampen ;)

@Chahida: wat vervelend dat de misselijkheid weer terug is! Maar vandaag zie je als het goed is weer waarvoor je het hebt ;)

@Esther: hoop dat je verkoudheid wat minder is...

De tijd gaat vast heel langzaam vandaag, maar over 7 uur weet ik meer.... Ik ga niet teveel internetten. Heb al veel verhalen gelezen over bloedverlies tijdens de zwangerschap. Het kan alle kanten nog op gaan. Hopelijk hoor ik bij de goede 50%....

18. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Marije ik denk aan je en duim voor je!!!!!Dikke knuffel :)

Hier gaat het al ietsje beter gelukkig, goh voelde ik mij beroerd!

@Chrisie Ben blij te horen dat je misselijkheid een beetje beter is :)

@Chahida, goh rot voor je dat je je zo misselijk voelt, hoop dat je je gauw beter gaat voelen. Lekker op vakantie!!!Waar gaan jullie heen????

liefs es

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,

Heb wat gelezen over gember thee, dat het werkt tegen de misselijkheid! Dus gisteren m'n vriend meteen op pad gestuurd! Gisteravond en vanmorgen een kopje gemberthee gedronken... en ik weet nog niet echt of het werkt... maar voel me vandaag wel beter! Maar bij mij gaan de ochtenden meestal goed, dus nog ff afwachten!

Verder...
    Jullie al de kraamzorg geregeld?? Ik wist helemaal niet dat dat zo vroeg moest... hoorde het van m'n zwangere vriendin! Dus gisteren ingeschreven en doorgegeven aan m'n zorgverzekeraar...

@ Marije
    Ik ga zo voor je duimen!! Het klinkt toch wel hoopvol met dat slijm erbij enzo

20. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Nou je het zegt... Ik drink sinds een maand veel groene rooibosthee met gember en citrus (4-5 koppen per dag) op het werk (do+vr) en in de weekenden voel ik me altijd super. Pas op woensdag begin ik meestal iets misselijk te worden.
    Nu ik thuis ook rooibosthee (ook gewone, bij de drogist te krijgen in dozen van 80 stuks) drink, is de misselijkheid eigenlijk volledig weg.
    Of het nou door de thee komt of door de sea bands, ik weet het niet...
    Misschien ben ik zonder al die dingen ook gewoon niet misselijk hoor! Maar die bandjes blijven dag en nacht om :p

@Marije: ik duim voor je meis!

Kraamzorg: ik woon in Friesland, hier kan het allemaal wat later :p Mn VK zei dat ik daar later nog wel informatie over zou krijgen.

Deel Deze Pagina